Krauss Maffei JŽ 761 (D66 / DB V 300)

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Krauss Maffei JŽ 761 (D66 / DB V 300)

Postby matija » 12. 06. 2006. 20:59 GMT +0000

asalat wrote: Da, da se vratimo na temu. Hajde opet malo o 761. Nešto se ne slaže u pričama koje sam čuo ja i koje pričaju matija i damir661. Sve tri su prevučene iz Subotice u Beograd radi dogovora sa Nemcima oko sledećeg: Evo vam sve tri a vi nama vratite jednu u voznom stanju da bi mogla da vuče Plavi voz. Dogovor nije postignut zbog toga što je V. Bulatović smenjen s mesta direktora agencije "Plavi voz" koja je od tadašnje JŽ, odnosno ŽS određena za gazdovanje Plavim vozom u čiji su sastav vraćene i ove 761. U agenciji koja postoji još uvek nikad nisu imali ništa protiv slikanja ni lokomotiva ni vagona. Mislim da se problemi oko slikanja uvek mogu prevazići samo ako se tim ljudima koji se nađu tu u okolini malo krene niz dlaku *pra* Čovek koji veoma dobro poznaje situaciju oko Plavog voza i u samoj agenciji je moj dobar prijatelj Markez iz Švajcarske) koji je da bi napravio model 761 u H0 dosta vremena proveo oko pravih lokomotiva a i u agenciji. Negove reči su takođe bile da nije imao nikakvih problema oko slikanja.


Prvo kazes:"sa nemcima" jako sirok pojam. Fabrika koja ga je pravila ima muzejski primerak to je ona cetvrta koju su napravili(ne verujem da su oni bili zainteresovani), ako je dogovor sa nekim akcionarom naDB a taj dogovor je propao posle smene coveka koji je to dogovarao onda su neke stvari ipak jasnije,treba samo sabrati dva i dva. Kada tome dodas da su odlucili da ih izvade iz korova nakon skoro 30 godina bas u momentu kada je dosla ponuda o kojoj sam pisao ono sabiranje dva i dva su jos jasnije. Smes se kladiti da ce tamo gde su one docekati privatizaciju ZS-a i onda ce netragom nestati :evil:
P.S. :idea: Zasto bi ih vukli iz Subotice za Beograd pa posle dogovora opet nazad (providno) sem ako ih nisu mislili transportovati preko Grcke ili mozda avionom :mrgreen:
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby damir661 » 12. 06. 2006. 21:50 GMT +0000

Kad malo pogledam istoriju 761 stičem utisak da se ta lokomotiva generalno nije dobro pokazala.Najviše u prilog tome ide činjenica da je ona u saobrsćaju bila svega 20 godina 1957.-1978, a uz to je imala najbolji tretman i održavanje za razliku od ostalih lokomotiva koje su i dan danas u saobraćaju sa kobojagi održavanjem.Nisu je oni zamenili sa 666 zato što je navodno bila zastarela. Treba napomenuti da je i ona jedna koja je ostala u Nemačkoj bila neprihvaćena od strane DB'a jer im zbog nečega nije odgovarala.Razlog tome još može biti da za njih više nije bilo delova a tada negde 1975 je Db počeo sa povlačenjem svojih V200 iz saobraćaja dok Krauss Mafei više nije pravio slične lokomotive i delove za njih. A kada su 761 date u redovnu eksploataciju tereba napomenuti da su bile vrlo kratko u prometu,što zbog nedostatka delova,žto zbog nedostatka pruga na kojima bi mogle trčati jer su preteške.Medjutim najveći problem je bio što je ona bila skoro jedina lokomotiova sa hidrauličnim prenosom snage,a taj prenos se nije mnogo proslavio kod nas.
Šta vi mislite o tome? :?
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Krauss Mafei JZ 761

Postby matija » 12. 06. 2006. 23:07 GMT +0000

PRETHODNI POST POD TEMOM: PLAVI VOZ

Imas pravo da je odrzavanje ovih lokomotiva jako skupo, medjutim razmisljao sam zasto nemci nikad nisu ozbiljnije usli u razvoj dizel elektri?
Oni i danas sto se dizel vuce tice rade sa dizel hidraulicnim lokomotivama(215,216,218) cinjenica je da imaju jako malo neelektrificiranih pruga, ali ipak to nije razlog. Ja sam dosao do jedinog logicnog zakljucka:sujeta! Jednostavno nisu sebi mogli da dozvole da imitiraju amerikance, naime oni su definitivno superiorni u toj oblasti. Ako neko zna nesto vise na ovu temu rado bih to cuo *app*
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby voz » 12. 06. 2006. 23:11 GMT +0000

Koliko znam, Nemci su veliki stručnjaci u oblasti hidraulike i hidrauličnih prenosnika, tako da je i to jedan od razloga što su se zadržali na dizelhidrauličnim lokomotivama. Ja mislim da su oni čak i razvili i imali u eksploataciji i skretnice koje su imale hidraulični pogon. Za ovo nisam baš 100% siguran.(znam da smo nešto o tome na fakultetu pričali ali...) :D
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby nikola » 12. 06. 2006. 23:24 GMT +0000

Prvo kazes:"sa nemcima" jako sirok pojam. Fabrika koja ga je pravila ima muzejski primerak to je ona cetvrta koju su napravili(ne verujem da su oni bili zainteresovani)


"Četvrta" je već daaavno nestala...

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... c&start=15
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 12. 06. 2006. 23:29 GMT +0000

Koliko ja znam kod nemaca se od nastanka dizelki primenjuje hidraulični prenosnik kao tradicija.Njihove jedine dizelke sa električnim prenosom su NOHAB i nova class 66,ali su i one van DB već kao privatne železnice.Što se tiče skretnica,nemci su prvi izmili postavne sprave za prebacivanje skretnice na hidraulični pogon.
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby matija » 12. 06. 2006. 23:35 GMT +0000

Sto se tice NOHAB-a koliko ja znam Nemci tu nemaju svoje prste za njega (NOHAB-a) su "krivi" Svedjani, jer to je inace kompletan EMD u drugom odelu :?

Asto se tice cetvrte V300 nekako sumnjam da su je Nemci kasirali. Proceprkacu malo *sh*
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby nikola » 12. 06. 2006. 23:44 GMT +0000

Sto se tice NOHAB-a koliko ja znam Nemci tu nemaju svoje prste za njega (NOHAB-a) su "krivi" Svedjani, jer to je inace kompletan EMD u drugom odelu :?

Asto se tice cetvrte V300 nekako sumnjam da su je Nemci kasirali. Proceprkacu malo *sh*


Jesu, sigurno, već sam pročeprkao. Negdje sam našao slike komada oplate sa natpisom 230-001... Njima V300 nije bila važna; samo još jedan prototip, pa nije kod njih vozio Plavi vlak.
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 12. 06. 2006. 23:49 GMT +0000

Nisam znao da je njihova 230 kasirana.Zato nije čudo što je onaj nemac raspametio kad ih je video i tražio da ih vodi u Nemačku što pričao Matija.Verovatno nije znao da postoje još negde u svetu,a možda je počela da ih hvata nostalgija za njima.Čudi me da je nisu ostavili za muzej.Nisu oni kao mi, iako seckaju lokomotive kad im padne napamet kao krompiriće za pomfrit. *has*
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby chris » 13. 06. 2006. 0:57 GMT +0000

damir661 wrote:Nisam znao da je njihova 230 kasirana.Zato nije čudo što je onaj nemac raspametio kad ih je video i tražio da ih vodi u Nemačku što pričao Matija.Verovatno nije znao da postoje još negde u svetu,a možda je počela da ih hvata nostalgija za njima.Čudi me da je nisu ostavili za muzej.Nisu oni kao mi, iako seckaju lokomotive kad im padne napamet kao krompiriće za pomfrit. *has*


Nisu baš nemci tako blagonakloni prema svojim muzejskim eksponatima izuzev privatnika ali njih nije bilo oduvek
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby matija » 13. 06. 2006. 1:09 GMT +0000

Pa cinjenica je kada bi sve sto je vredelo stavili u muzej nastao bi haos jer uglavnom sve sto su napravili je vredelo ;)
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby NClight » 13. 06. 2006. 1:13 GMT +0000

Kada bi sve šta je vredelo stavili u muzej, imali bi veću flotu u muzeju nego mi na prugama :lol:
Makar, ono što se kod nas vozi, većinom i jeste za muzej, znači. bili bi tu negde... :lol: :lol: :lol:
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby matija » 13. 06. 2006. 1:27 GMT +0000

upravo tako .Samo ne znam ne mogu da se pomirim sa tim da su V300 kasirali :cry: , cini mi se da sam negde naleteo na podatak da su je cak prefarbali u onu prvobitnu boju
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby chris » 13. 06. 2006. 1:30 GMT +0000

matija wrote:upravo tako .Samo ne znam ne mogu da se pomirim sa tim da su V300 kasirali :cry: , cini mi se da sam negde naleteo na podatak da su je cak prefarbali u onu prvobitnu boju


Kasirana je decembra 1971. u hamburgu
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby NClight » 13. 06. 2006. 1:35 GMT +0000

upravo tako .Samo ne znam ne mogu da se pomirim sa tim da su V300 kasirali :cry: , cini mi se da sam negde naleteo na podatak da su je cak prefarbali u onu prvobitnu boju

Pa ja koliko znam bila je u dve farbe, prvo kao demonstrator plavo-krem a onda je bila farbana kao standardne "sestre" crveno-crno (vidi post o Limi V300)
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby chris » 13. 06. 2006. 1:39 GMT +0000

NClight wrote:
upravo tako .Samo ne znam ne mogu da se pomirim sa tim da su V300 kasirali :cry: , cini mi se da sam negde naleteo na podatak da su je cak prefarbali u onu prvobitnu boju

Pa ja koliko znam bila je u dve farbe, prvo kao demonstrator plavo-krem a onda je bila farbana kao standardne "sestre" crveno-crno (vidi post o Limi V300)


Imala je i treće farbanje dole crveno (svetlije) sa tri bele linije i gore belo. Stara lima (lima italy) je radila i tu verziju. inače ova treća je kraussova verzija
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby NClight » 13. 06. 2006. 1:45 GMT +0000

Točno! sad se sjećam fotke iz nekog časopisa... jel' MIBA ili Eisenbahn Journal, ubi me... neznam...
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby matija » 13. 06. 2006. 1:47 GMT +0000

Ta reca verzija je u stvari prva dok je isla kao prototip, kasnije je dobila onu standardnu boju kao V200, i to je ono sto sam napisao da mi se cini da sam negde naleteo na podatak da su je vratili u tu prvobitnu boju :roll:
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby nikola » 13. 06. 2006. 11:14 GMT +0000

chris wrote:
matija wrote:upravo tako .Samo ne znam ne mogu da se pomirim sa tim da su V300 kasirali :cry: , cini mi se da sam negde naleteo na podatak da su je cak prefarbali u onu prvobitnu boju


Kasirana je decembra 1971. u hamburgu


Ne, tek krajem 70-ih...
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 13. 06. 2006. 11:56 GMT +0000

Nerado priznajem da sve što su nemci napravili vredi,ali bi mogli da povedu malo računa oko dizajna lokomotiva,mislim pre svega na dizelke koje im po meni izgledaju kao traktori :L ,dok im za parnjače i elektre skidam kapu.Ali treba uzeti u činjenicu da njihove dizelke ne bi dobro prošle kod nas jer su i suviše nežne za naše pruge.Ne može jedna npr. 218 da se meri sa 661 ili 232 sa 663 (LJudmila sa Karavelom).To je EMD.
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron