Krauss Maffei JŽ 761 (D66 / DB V 300)

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Postby matija » 14. 06. 2006. 13:46 GMT +0000

Evo jednog sajta gde se nesto govori o V300 (MOJ NEMACKI JE JAKO SLAB)
pa ako neko moze da nam prevede i ukratko kaze o cemu se radi :

http://www.bahnwahn.de/limadb230/

nije mi jasno zasto je pronadjena u Italiji i vracena u Nemacku da bi je kasirali. Isto tako evo jednog foruma gde se dosta govori o V300 koliko ja razumem Nemci placu za V300, tu se cak govori o nekoj kombinaciji sa ex-YU o revitalizaciji: [url=http://www.forum.german-railroads.com/de/thread.php?sid=dc844e8768a2fed3b00e2ed800b3acc8&postid=49637&threadview=1&hilight=&hilightuser=]
Link na forum [/url]
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby chris » 14. 06. 2006. 15:01 GMT +0000



Evo prevoda:
O lokomotivi:

1957. je Krauss Maffei napravio 3 šestoosovinske lokomotive za Jugoslovenske Železnice serije ML 2200 prema uzoru V200. Ujedno je napravio i četvrtu lokomotivu o svom trošku u nadi daljih narudžbina od DB-a. Pošto su probne vožnje dobro prošle, snaga lokomotive je povećana na 2x 1500 KS i dobija oznaku ML 3000. Konačno DB odkupljuje tu lok od proizvođača 1963. i dobija ozbaku V300 001.
Godine 1975. (napomena: prema drugim izvorima 1971.) je lok izbačena iz saobraćaja. Posle dve godine povlačenja po nemačkoj, 1977/78 je lok trebala naći novi zavičaj u severnoj italiji, što joj se nije posrećilo te je vražena u nemačku. Kasirana je 1980. (napomena i ovde postoje različiti podaci u zavisnosti od izvora. pogledati ranije postove)

O modelu:
Na nebi bilo off topic, pišem u JŽ Modeli -> 761
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby damir661 » 14. 06. 2006. 16:07 GMT +0000

Juče sam prošao ispred top. depoa i video nešto tragično.761 su presvučene u novu srebrnu boju (naravno od grafita) *vamp* , a umesto njihovih natpisa ukrašene su raznim crtežima. :F
Sliku nažalost nemam?I evo sad pogledajte, umesto da čuvari jure i rasteruju ove nazovi umetnike :F *d* ,oni jure nas ljubitelje železnice *prof* *matori* koji tamo odlazimo da saznamo nešto više i bolje se upozamo o famoznom plavom vozu, a u stvari možemo samo da oplakujemo ove lokomotive i da budemo kivni na nekoga do kome nije stalo do ovih lokomotiva.
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby damir661 » 14. 06. 2006. 16:10 GMT +0000

Matija šta se konkretno pominje o ex JU revitalizaciji, da neće da nam daju nove lokomotive za ove tri. *lud*
Jel zna neko osovinski pritisak 761?
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby matija » 14. 06. 2006. 16:13 GMT +0000

Na zalost na tom forumu pisu o modelima, a ne o pravim lokomotivama
ne znam nemacki, no chris je nesto ukratko preveo na posforumu modelarstvo :arrow:
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby damir661 » 15. 06. 2006. 12:53 GMT +0000

Dokad su bile u redovnoj ekspoloataciji?Kada su povučene iz saobraćaja i zašto? *hm*
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby damir661 » 16. 06. 2006. 0:03 GMT +0000

Ovde ne izgleda baš najbolje.Interesantno je da je 761'003 najviše korišćena,a najduže bila u saobraćaju:mrgreen:
Image
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby matija » 16. 06. 2006. 0:17 GMT +0000

Stvarno ne izgleda najbolje, ali ako malo bolje pogledas videces da su brisaci vetrobrana bili ukljuceni ne tako davno prije nego je uslikana, to bi trebalo nesto da znaci *hm*
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby KVARNER » 06. 12. 2006. 17:53 GMT +0000

Have you somebody technical plans of this lokomotives?761 jž
User avatar
KVARNER
Kondukter
 
Posts: 200
Joined: 08. 11. 2006. 11:58 GMT +0000
Location: CZECH REPUBLIC

Postby Barbarpapa1 » 31. 12. 2006. 20:25 GMT +0000

Dobra veće

Na "Historische Bahn" gospodin Niek Opdam postao je članak o glavnom kolodvoru (odnosno o zbivanju na njemu) u Mariobru u 1974 godini.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3191309,3191309#msg-3191309

Taj članak sam preneo slovenskoj Yahoo grupi i dobio nekoliko zanimivih odgovora. Najzanimivija je ta, da je voz Beograd-expres (o kojom je govora u temi gospodina Opdama) u to vreme (1974) povremeno od Beograda do Maribora vukla jedna od lokomotiva plavog voza (JZ 761), koje su tako "skupljale kilometre", i da su dolazile u Maribor-Studence na revizije.

Intresuje me, dali je to tačno, i dali postoje bilokakva fotodokumentacija ovih događaja?

Svima vama u sledečoj želim najmanju možnu meru stresa in toliko uspjeha, koliko možete podnjeti...

Pozdrav iz Maribora

Joze BARBARIC
Barbarpapa1
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 16. 07. 2006. 22:33 GMT +0000
Location: Maribor

Postby chris » 01. 01. 2007. 14:04 GMT +0000

Barbarpapa1 wrote:Dobra veće

Na "Historische Bahn" gospodin Niek Opdam postao je članak o glavnom kolodvoru (odnosno o zbivanju na njemu) u Mariobru u 1974 godini.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3191309,3191309#msg-3191309

Taj članak sam preneo slovenskoj Yahoo grupi i dobio nekoliko zanimivih odgovora. Najzanimivija je ta, da je voz Beograd-expres (o kojom je govora u temi gospodina Opdama) u to vreme (1974) povremeno od Beograda do Maribora vukla jedna od lokomotiva plavog voza (JZ 761), koje su tako "skupljale kilometre", i da su dolazile u Maribor-Studence na revizije.

Intresuje me, dali je to tačno, i dali postoje bilokakva fotodokumentacija ovih događaja?

Svima vama u sledečoj želim najmanju možnu meru stresa in toliko uspjeha, koliko možete podnjeti...

Pozdrav iz Maribora

Joze BARBARIC


Pozdrav Joze!

Ta činjenica da su JŽ 761 (D66) povremeno vukle međunarodne vozove (sada znam i zašto) mi je bila poznata. Naćićeš u podforumu HISTORY -> Orient Express jednu fotografiju koja je skenirana iz istoimene knjige od Wernera Soelcha na kojoj se vidi JŽ 761 sa, činimi se, "Akropolisom", ali napisano je tamo tačno.

Takođe sve najlepše želje u Novoj 2007. godini

Chris
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby NClight » 16. 04. 2007. 20:31 GMT +0000

Izgleda da se obistinilo davno nagađanje da će jedna 761 otići u Sloveniju... šuška se o nekoj razmjeni lokomotiva i vagona...
Neznam detalje, ali eto, izgleda da će jedna na neki način biti spašena!
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby polval » 16. 04. 2007. 20:56 GMT +0000

761 i "Akropolis"......*hm*. Jeli 761 dolazila mozda i u Skopje ili je vozila "Akropolis" samo od Beograda prema severu? Eeeeeeh da mi je sad tu deda pa da ga propitam.......

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby polval » 16. 04. 2007. 22:26 GMT +0000

@ bjosip

A sta mislis o tim lokomotivama kao masinovodja? Veoma me interesuje strucno misljenje...

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby matija » 16. 04. 2007. 22:39 GMT +0000

Evo da ti odgovorim umesto Josipa, siguran sam da će se složiti s mojim mišljenjem. To su veoma skupe (s aspekta eksploatacije i održavanja) i neekonomične lokomotive, strašno mnogo mehaničkih delova koji su se habali i lomili. Možda i nije slučajno da su posle uvodjenja u redovan saobraćaj dislocirane baš u Suboticu, jer je Subotica u to vreme imala veoma jaku ekipu i održavanje je bilo na veoma visokom nivou, da budem malo neskroman i da kažem da bi one možda davno bile zaboravljene da nisu provele zadnje dane u Subotici ;)
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby polval » 16. 04. 2007. 22:51 GMT +0000

Hvala Matija i Bjosip !


Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby matija » 16. 04. 2007. 22:55 GMT +0000

A gde nestade Josipov post *hm* *hm*
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby polval » 16. 04. 2007. 22:58 GMT +0000

Pa to i nije lokomotiva za teretnjake. Ja joj ne bi uzeo za zlo sto se nije snalazila sa takvim vozovima. Sve u svemu je bila dobra lokomotiva.

Jos jednom hvala tebi i Matiji.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 16. 04. 2007. 23:38 GMT +0000

Bile su glasine da je na drzavnom sporazumu reseno da jedna od 761 ode u Sloveniju gde ce se da li reparirati ili sta vec,a nama stize od njih neka uskotracna parnjaca koja bi trcala na obnovljenoj pruzi (uskotracnoj)Mladenovac-Arandjelovac-Lajkovac.
Ja sam debelo protiv ovakve trampe.
Upravo su zbog neekonomicnog odrzavanja hidraulicnog prenosnika snage 761 vec posle 20 godina povucene iz najboljeg tretmana,a da su bile u obicnom trajala bi duplo krace.
Tesko je reci da bi se moglo da se od 3 spoji 1 u vozno stanje,ali stvarno ne vidim u cemu je problem da se jedna makar upristoji vizuelno,makar za razgledanje.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby NClight » 16. 04. 2007. 23:52 GMT +0000

Po meni, bolje je da završi u Sloveniji, pa makar i nevozna, ali očuvana i uglancana, nego da završi negdje u rezalištu (nedajbože)

Financije su veliki problem, to svi znamo... nema se novca ni za ono što bi trebalo voziti a kamoli za muzejske primjerke, ali žalosno je da se ovakva lokomotiva, proizvedena u samo 4 primjerka od kojih su tri na raspolaganju ne čuva, pa makar i pod ceradom, nego trune zaboravljena od onih kojima bi trebala biti na ponos... ako ne zbog političkih razloga, onda zbog tehničke kulture.

Neka ide u bolji život... 8)
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

PreviousNext

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users