BR 103

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Postby ljubo » 11. 05. 2007. 17:56 GMT +0000

Josipe, lokse serije 103 su van saobracaja od kad su stigle 101-e. Kako je serija 103 sve vise starila tako su intervali za odrzavanje bile sve krace i krace. Tako da je loksa postala skuplja i skuplja. Mislim da tu i tamo vuce autovoz na relaciji Minhen-Salcburg. Videcu ako mogu da je ulovim.
Nekoliko masina su po museima, mislim da su dve ili tri u originalnom stanju iz 60tih.

ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 11. 05. 2007. 23:35 GMT +0000

Ako izuzmemo one svedske diple ili troduple lokice,ja mislim da BR 103-200 jos uvek drzi record u snazi negde 9000kW.
Image
Image
Image
Image
Josipe poslacu ti jos slika.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby matija » 11. 05. 2007. 23:50 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby damir661 » 11. 05. 2007. 23:55 GMT +0000

Ne znam tacno koliko je, zavisi da li se posmatra kao jednocasovna ili trajna snaga.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 12. 05. 2007. 13:45 GMT +0000

Evo tehnicke podatke serije 103

103.0 103.1
proizvodnja od 1965 do 1970
proizvodac Henschel Kassel Henschel Krupp SSW,AEG,BBC
duzina 19.500mm 103173 i od 216-245 20200mm
tezina 112t 114
jednocasovna jacina 6200kw 7500 kw
polazna snaga 341kN 312kN

Prvi voz u evropi koji saobracao planski sa 200km/h. Na pocetku izmedu Minhena i Augsburga. Najbrza loksa nemacke (103 118 283km/h).
Loksa sa najvecom kilometrazom u mesecu; rekord 50250km.
400t na ravnici i 300t na 0,5% usponu je trebala vuci sa 200km/h.
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 12. 05. 2007. 14:05 GMT +0000

Kad je ona iz serije 03 prenumerisana u seriju 103 i razlog?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 12. 05. 2007. 15:15 GMT +0000

Ja sam isto tako veliki fan serije 103 (200 KM/h bez kompjutera i kojekakvih dzidzaboca nego "mano a mano" 8) ). Prenumerisana je iz E03 u 103 kada je bila promena oznacavanja u takozvane "kompjuterske brojeve". Naravno ne samo ona nego i sve druge lokomotive u Nemackoj (E44->144, V200->220, V60->260 itd. 0=Parna,1=Elektro,2=Dizel). To se desilo negde oko 1970. Istu promenu i u isto vreme su napravili i u tadasnjem DDR-u sa razlikama (tamo je 0-99=parna,1xx=Dizel, 2xx=Elektro). Tada su uvedeni i UIC kodovi na vagonima.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 12. 05. 2007. 17:50 GMT +0000

Tada su i one i poboljsane tako sto je ugrtadjen jos jedan red resetki da bi lokica imala bolje hladjenje,a ksanije su 216-245 produzene.
Slazem, se sa Tinom da su to jedine lokice koje su bile bez hrpe elektronike,a pored toga po meni su one jedine lokomotive sa malo normalnijim dizajnom za razliku od sanducarskih serije 140,141,110,111 itd.
Zamislite kada bi nesto kao BR 103 doslo na ZS? :roll: :o
Koliko znam danas je sacuvana E03-001 u muzejske sfrhe,dali su sve ostale isecene,kao i da li su one vidjane na teretnim vozovima?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 12. 05. 2007. 19:44 GMT +0000

103-e su bile iskljucivo na putnickom saobracaju. Vukle zu TEE (Rheingold), IC i EC vozove. Od 1971 vukle su nocne vozove za upotrebu poste na relaciji jug-sever i nazad. Od 1991 103 101-2 vukla je Lufthansa Airport Express izmedu Stutgarta i Frankfurta i zbog toga dobila specificno bojanje u zuto/sivo. Pocetkom 90tih nasle se i neke 103-e na teretnjacima. Dobro su se pokasale u pokretanje teskih voza, ali je njihova konsrukcija bila specialna za putnicke. Tako da su ih brzo opet povukle iz teretnog saobracaja. Nakon izporuke ICE-a i serije 120 lokse se i "degradirale"u regionalni saobracaj. Ali stalno pokretanje i kocenje su masine mnogo opterecile i to je vodilo to mnogo kvara.

Danas su od nekada 145 masina vec 132 kasirane. Dve su posle teskog sudara vec 1972 i 1981 kasirane. 13 lokse su po museima u nemackoj a 4 su jos uvek u posedu DB Fernverkehr-a i u voznom stanju. Jedna (103 245-7) je u Minhenu na vucu autovoza izmedu Minhena-i Salcburga. (da vidimo kada cu je uloviti).
103 235-8 je u posedu DB Systemtechnik u Minhenu. Najnoviji plan je da se i ona uvrsti u musemske svrhe.
103 222-6 (jos uvek V/max 280) takode je u posedu DB Systemtechnik u FTZ/Mindenu (nije greska). Prosle godine je imala GO i sada moze jos jednom 8 godine biti u eksplotociji.
103 184-4 je u posedu DB Museum, vracena je u originalno bojanje sa starim DB oznakam i vuce TEE voz kroz celu Nemacku. Revisije vrse se u Frankfurt a kad nema posla loksa je parkirana u Kelnu.

E03 001 je kao jedna od 4 prototipa prebacena u Musej u Koblenc i kao zadnja od njih u voznom stanju.

Pozdrav Ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 12. 05. 2007. 23:40 GMT +0000

Kad se preslo na njihovo bojenje u crveno (orienrot) valjda sam dobro napisao?
Mislim da ovaj deo moze da se prebaci u lokomotive kao tema za BR 103.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 13. 05. 2007. 0:52 GMT +0000

Postoje dve vrste "crvenih" bojenja : Orientrot i Verkehrsrot.
U katalozima za modele iz 1988 pominje se da je 103-115-2 prva lokomotiva koja je dobila novu boju Orientrot, sto znaci da se to desilo posle '86 recimo. E sad dali je tacno.....

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 13. 05. 2007. 1:05 GMT +0000

Orienrot je bese ona crvena sa onim petouganikom gde je logotip DB,ako se ne varam.A ona druga se javila formiranjem DB_AG jel tako?Ljubo javi se. :lol:
Image
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 13. 05. 2007. 1:56 GMT +0000

Jeste Damire tako je.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 13. 05. 2007. 12:57 GMT +0000

Da li neko ima sliku upravljacnice 103?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 13. 05. 2007. 16:58 GMT +0000

Bojanje u varijantu orientrot pocelo od pocetkom 1990. Nazalost boja je jako brzo izbledila.
U maju 1991 103 101 je dobila specialno bojanje za upotrebe Lufthansa Airport Express-a u zuto/belo. Jedno vreme je nosila Lufthansa pticu na celu, ali vecinom je bila bez ikakvog logotipa. 31.5.93 je prefarbana u orientrot.
103-220-0 je dobila neko skroz umetnicko bojanje. Vide se elemente voda, zemlja i vazduh.
Jos pre kraja eksplojtacije 103 233-3 je dobila uz inicijativu Roco-a bojanje u verkehrsrot. To je aktualna farb sema DB-a danas. Lakiranje je i platio Roco. Loksa je dobila zaljepnicu sto ukazuje na to. Takode je izasao i model te masine.
Nazalost nisam mogao danas da uslikam jednu 103-u jer sam morao da radim. No drugi put

Ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 13. 05. 2007. 19:02 GMT +0000

103-220-0 je dobila neko skroz umetnicko bojanje. Vide se elemente voda, zemlja i vazduh.

Jel to ona kao plava sa nekim cvecem,lici na sarenu lazu,a znam da je i za nju bio model?

Evo slike. Upropastili su je,cija je ovo ideja i kome je pripadala ovakva?
Image

U boji Luthanze
Da li neko zna koliko je 103 bilo u parku Luthanze?
Image

I malo iz unutrasnjosti.Sve bez kompa,hrpe elektronike,a tako pouzdano i savrseno.
Image
Image
Slike su sa http://www.railfaneurope.net.

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 13. 05. 2007. 19:29 GMT +0000

Jel to ona kao plava sa nekim cvecem,lici na sarenu lazu,a znam da je i za nju bio model?

Jeste Damire, loksa je pripadala DB Touristikzug GmbH. Vukla je inace samo sezonske i turisticke vozove. Mislim da ima jedna ili dve dizelke 218-ce a mozda i 216 isto tako izsarane. Slika ti nije bas neka uzivo stvarno lepo izgleda. A mozda je i boja tu vec izbledila.

Da li neko zna koliko je 103 bilo u parku Luthanze?

Samo ta jedna!

Ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 22. 05. 2007. 22:16 GMT +0000

KOji su sve depoi u Nemackoj imali lokomotive 103?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 22. 05. 2007. 22:50 GMT +0000

Sutra je 103 245 na autovozu iz Francuske prema Salcburgu. Valjda cu je sutra uhapsiti. Ako bude lepo vreme ici cu i do Salcburga. Mozda dobijem i slike iz kabine.
Danas vise necu imati vremena. Mozda cu do petka pronaci sve podatke.
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 22. 05. 2007. 23:17 GMT +0000

Da li je Stutgart imao 103 kao i Minhen?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users