BR 103

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Postby polval » 22. 05. 2007. 23:39 GMT +0000

103-ke su duzili Minhen,Hamburg i Frankfurt/M

za detalje oko stacioniranja http://www.103er.de/best103/bestand.htm
uopste sve o BR 103 http://www.103er.de/


Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 23. 05. 2007. 0:31 GMT +0000

E hvala Tino za sajt odlican je.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 10:22 GMT +0000

ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby polval » 26. 05. 2007. 13:26 GMT +0000

E bravo Ljubo!

Ovo se zove veciti dizajn. Da ne znam o cemu se radi nikada ne bih rekao da je ova lok dizajnirana pre 40 godina. (i jos ide 200 km/h) :)

Pozdrav
Tino

P.S. a jeli znate kakav je zvuk sirene na 103? Kao na staroj parnoj lokomotivi!
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 14:47 GMT +0000

Ovo je isto jedno savrsenstvo koje ce uvek trajati i zaista ne razumem DB da se ratosiljao ovako dobrih lokomotiva.
Ja ovu 103-245 ima kao model i jednako dobro radi kao i prava. ;)

Ljubo posto vidim spavaca kola jel to 103 vuce Rollu ili nesto drugo?
Spominjao si automobliski voz,ja nisam video da su oni nikad u sebi imali spavca kola.

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 26. 05. 2007. 14:55 GMT +0000

Pa nije ih se DB ratosiljao, doslo im je vreme da se povuku. Ljubo je u nekom od predjasnih postova rekao da 103 drzi rekord od 50000 i kusur km mesecno. Istrcale su kilometrazu, a znas da kod Nemaca nema zezanja oko tih stvari. Lokomotive se ne voze "do besvesti" tj. dok se lokomotiva ne raspadne kao kod nas. U svakom slucaju to je lokomotiva koja je obelezila jednu epohu.

A od koje firme ti je model ?

Pozdrav
Tino
Last edited by polval on 26. 05. 2007. 15:04 GMT +0000, edited 1 time in total.
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 15:00 GMT +0000

ROCO naravno isti broj 104 245-7 samosto je sa DB logotipom iz ep IV onaj crni.
Moram svaki put kada prosle da sastavljam prugu ponovo :lol:

Zasto su poslednje verzije 103 tj brojevi od 216-245 produzene za nekih 1,5m?

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 15:10 GMT +0000

Pardom moja je 103 240-8 a bio sam ubedjen da je 245 :oops: sorry
Image
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 26. 05. 2007. 15:17 GMT +0000

damir661 wrote:ROCO naravno isti broj 104 245-7 samosto je sa DB logotipom iz ep IV onaj crni.
Moram svaki put kada prosle da sastavljam prugu ponovo :lol:

Zasto su poslednje verzije 103 tj brojevi od 216-245 produzene za nekih 1,5m?

Pozdrav od Damira
:lol: 8)


Lepa Kata! Stvarno je Carica!

Povecali su im kabine za oko 700 mm tako da je lok otprilike 1.5 m duza. I jos , lokomotive od 103-101 do 103-215 imaju simetricne pantografe(scherenstromabnehmern) a ostale kao na 441 (einholmstromabnehmer)... ne znam strucne termine na naskom :oops:

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 15:41 GMT +0000

Da li su sve 103 posle proizvodnje imale kockaste pantografe,pa se kasnije preslo na ugradnju polumazastih?
Interesuje me zasto su ih povecali za 1,5 m.Nesto sam citao da je to bilo zbog zelje za vecom measom tj. athezijom i na kraju snage,jel to tacno?

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 15:58 GMT +0000

Damire spominjao sam autovoz kao putnicki voz. Taj voz ide samo kao sezonski na relaciji Salcburg-Narbon (Francuska). Mislim da krece svakog petka iz Salcburga oko 15 sati i vraca se sredom oko 14 sati. Narbone je blizu granice kod Spanije. Posto RENFE imaju druge sirinu pruge mnogi koriste mogucnost da komotno stignu sa kolima blizu granice i onda nastavio putovanje kolima. ROLA vozovi u Nemackoj skoro da vise ne saobracaju. Barem ne kod Minhena. Mislim da ima jos neke veze izmedu Karlrua i Bazela.

103-e su produzene zato sto im upravljacnica bila tako mala. Jedva da se okrenes unutra. To je sve, sa adhezijom ona nema veze. Loksa ima vise od 112 tona a koncept za nju je bila vuca brza i laka putnicka.
Za pantografe sad bi morao da trazim. Iskreno ali ne verujem da cu to moci da prevedem.
Probacu ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 15:58 GMT +0000

Damire spominjao sam autovoz kao putnicki voz. Taj voz ide samo kao sezonski na relaciji Salcburg-Narbon (Francuska). Mislim da krece svakog petka iz Salcburga oko 15 sati i vraca se sredom oko 14 sati. Narbone je blizu granice kod Spanije. Posto RENFE imaju druge sirinu pruge mnogi koriste mogucnost da komotno stignu sa kolima blizu granice i onda nastavio putovanje kolima. ROLA vozovi u Nemackoj skoro da vise ne saobracaju. Barem ne kod Minhena. Mislim da ima jos neke veze izmedu Karlrua i Bazela.

103-e su produzene zato sto im upravljacnica bila tako mala. Jedva da se okrenes unutra. To je sve, sa adhezijom ona nema veze. Loksa ima vise od 112 tona a koncept za nju je bila vuca brza i laka putnicka.
Za pantografe sad bi morao da trazim. Iskreno ali ne verujem da cu to moci da prevedem.
Probacu ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby institucija » 26. 05. 2007. 16:10 GMT +0000

User avatar
institucija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1566
Joined: 11. 01. 2007. 9:34 GMT +0000
Location: 42.47°N 19.28°E

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 16:11 GMT +0000

ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 16:20 GMT +0000

Aha sada mi je jasno,lose sam shvatio.

Pripremam detaljnu temu o pantrografima ,cekam samo da malo dodjem i ja do materijala,tako da ce se ova dva posta premestiti tamo.
Ako dobro razumem hromologiju dogadja u Nemackoj za vucu brzih vozova prvo su dolse 103 pa su zatim potisnute od `120 a sada se one potiskuju serijom 101,nadam se da sam u pravu,e sad kako se tu uklapa 110 ili nekad E10? Odnosno da li je starija 103 ili 110?

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 17:07 GMT +0000

110 je starija. Vidi se po V/max-u od 150 (160). Takode u datumu proizvodnje. Imas tu i dosta varijanata.
Proizvodnja izmedu 1956 i 69 god.
Serije
110 V/max 150 kasnije 140
113 160 meduvremeno i 120 inace jacina 3700kW
114 160 kasnije 120

Lokomotive su gradene od 1956 i bile su dugo vreme glavni stub putnickog saobracaja u Nemackoj. Danas su pre kasaciji. 1950 DB je odlucio da naruci standardizovanu loksu iz koje moze i 6 osovinske masine za teretnjake biti napravljena. Od decembra 56. god proizvedene su ukupno 379 E10 kako se tada zvala. Neke E 10 su dobile jos iz fabrike nova postolja za V/max160; serija E10.12, kasnije 112.

Serija 113 je postala tek 1991. Broj je trebao seriji 112 iz DR-a. Polse dugogodisnje eksplojtacije doslo je do loma zubcanika i teskih havarija kod motora. DB je bio primoren da smanji brzinu na 120. Posle rekonstrukcije motora opet je povecena na 120. Stime nista nisu bolje nego 110 ali kao serija sa svim samo 11 masina DB je odlucio da ih kasira.

E kod podserije 114 je mnogo komplikovan. U kratkom: 20 masina iz serije 112 su dobile postolja od 110 i V/max 160. Zbog jakog trosenja V/max spustena na 140 i kasnije na 120. Problemi su dalje postajali tako da su parkirane. Sve 114-ce su posle prenumerisane u 110 posto su dobile opet stare postolja te serije. Ostale 110-ke koje su izgubile nogo dobili postolja vec kasiranih 140 i vracene u saobracaj kao 139. Tu se vidi dobrog kod standardizovanih lokomotiva.

Serija 115 postala je stime da nekoliko 110-ke i 113-ice presle od DB Regio u DB Autozug. Da bi se lakse mogo razlikovati u knjigovodstvu dobil su broj 115.

Tu ima jos dosto toga. Ali mislim da bi bilo previse. Googlajte malo mozda nacete jos informacije na sprskom.

Ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby polval » 26. 05. 2007. 17:13 GMT +0000

Starija je 110. (E10 legendarna "buegelfalte" sad sta ovo znaci neka kaze Ljubo :) ), kako ja znam to je prva tzv. Neubau (nova gradnja tj. posleratna) lokomotiva. Proizvodila se od 1952 godine. Radjene su razne verzije za putnicka, univerzalna,ekspresna itd. brzine su se kretale od 130 , 160,200 zavisno od podserije. E10 se koristila za TEE i Rheingold. Pre nje za brze i za eksprese su se koristile E18 i E19. One su predstavnice tzv. Altbau (stara gradnja). E18 je u sluzbi bila do 1984 kada je poslednja povucena. (Vmax 150 km/h). E19 je bilo svega 4 komada. Povucene su 1978 a Vmax im je bila 180 km/h.

BR 120.0 se pojavila 1979 i to u vorseriji 5 komada a kasnije kao serija 120.1 jos 60 komada, snaga 5600 KW Vmax 200 km/h.

Interesantno je napomenuti da su sve serije postojale paralelno tj. nisu povucene dolaskom novih lokomotiva nego kasnije.

1994 DB AG narucuje 145 lokomotiva serije 101 za zamenu serije 103. 101 je radjena na osnovi iskustava stecenih na BR120, snaga je 6400KW a brzina 220 Km/h. Isporuka je bila 1997-1999.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 26. 05. 2007. 17:30 GMT +0000

Ja nikad ne bi menjao 103 za ove lokomotive.
Co'Co je zakon ;)

pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 26. 05. 2007. 19:03 GMT +0000

Ups! Izgleda da smo pisali istovremeno sa Ljubom! Ovde je bila oluja pa sam morao nabrzinu da iskljucim opremu!

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby ljubo » 26. 05. 2007. 19:09 GMT +0000

ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

PreviousNext

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users