serija 665

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

serija 665

Postby dzzel@ » 23. 06. 2006. 9:11 GMT +0000

Pozdrav svima. Ja kao laik da pitam nešto pa ne zamerite ako je pitanje bez veze, da ne kažem glupo. Na netu sam negde našao da je bivša JŽ nabavila 20 lokomotiva Montreal Locomotive Works M-liners MX-626 u 1972 godini tadašnja serija 665. Te lokomotive su korištene do 1987.godine na pruzi Beograd Bar i od tada su van upotrebe. S tim u vezi moje pitanje je kakva je sudbina ovih lokomotiva u sklopu povećanog saobraćaja na prugama ŽS.
User avatar
dzzel@
Ložač
 
Posts: 432
Joined: 22. 06. 2006. 17:47 GMT +0000
Location: Ћуприја

Postby Toma » 23. 06. 2006. 9:38 GMT +0000

Lok. serije 665 su kasirane. Jedna je sacuvana za muzej, i mislim dvije crnogorske su u MIN-u.

pozdrav
toma
User avatar
Toma
Ložač
 
Posts: 384
Joined: 20. 06. 2006. 14:29 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 23. 06. 2006. 12:19 GMT +0000

Mala ispravka Josipe.Za muzej je sačuvana 665-012 ali zani8mljivo je da na kabini piše 665'012,dok na celima piše 665-016 665 012 i 016 su u stvari iste lokomotive.U Makišu nema druge 665 bilo ih je do pre dve godine oko 5 ali su kasirane ostala je samo ova jedna.
Image
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Gruber » 13. 07. 2007. 9:04 GMT +0000

Pozdrav!!

Slucajno se nadjoh u Makisu sinoc i za oko mi upade 665-ica. Vidim da je makija i siprazje oko nje /kao i oko celog ovog dela groblja/ sveze pokoseno, znaci li to da se sprema neka skorija `rehabilitacija` za ovu masinu??


Image

Image

Image

I, jos nesto - gde se moze naci vise detalja o ovoj seriji, malo fotografija sa BB linije, tehnickih detalja i slicno...Nekako mi se cini da je ova serija lokomotiva nekako veoma nezapazeno istrcala svoje kilometre kod nas, kao da nijkada nije ni vozila ovuda!!

Izvinjenje za malo budjavije fotografije, snimljene su mobilnom kamerom!

pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Postby damir661 » 13. 07. 2007. 11:34 GMT +0000

cini da je ova serija lokomotiva nekako veoma nezapazeno istrcala svoje kilometre kod nas, kao da nijkada nije ni vozila ovuda!!

Pa s obzirom kako su se nase zeleznice odnosile prema njoj pravo je cudo da imamo i ovaj jedan primerak i da se uopste secamo nje.
A to da je prosla jedva zapazeno je samo posledica neorganizovanosti i nemara.

Vidim da je makija i siprazje oko nje /kao i oko celog ovog dela groblja/ sveze pokoseno, znaci li to da se sprema neka skorija `rehabilitacija` za ovu masinu??


Ova 665-012 je kobojagi sacuvana za muzej,a sto se tice kosenja trave ja bi pre reko da se sprema ciscenje terena i ako jednog dana vidimo praznu livadu da se ne cudimo.
Ali ko ne bi voleo da je vidimo remontovanu i ponovo na barskoj pruzi :roll:


I, jos nesto - gde se moze naci vise detalja o ovoj seriji, malo fotografija sa BB linije, tehnickih detalja i slicno...


Vise tehnickih podataka se moze u knjizi Dizel-elektricna lokomotiva serije JZ 665 izdata 1976. od autora Nenada Govedarevica. Knjiga se moze jos kupiti u Nemanjinoj u Zelnidovoj trafici.

A evo jedne slike iz zeleznickoj muzeja u boljim danima 665.

Image

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby CHEME » 13. 07. 2007. 19:33 GMT +0000

Pa svi pricaju o dvema lokom. koje u Makisu, u jednom od proslih postova iz MIN spomenute su jos dve koje su izmestene u Crveni Krst, znaci da nisu samo 012 i 016 ostale.
CHEME
Ložač
 
Posts: 253
Joined: 09. 07. 2006. 1:01 GMT +0000
Location: SRBIJA-urosevac

Postby damir661 » 13. 07. 2007. 19:43 GMT +0000

Ovih dana idem u Nis tj Crveni Krst pa cu videti sta sve ima od krseva.
Ja mislim da su sve 665 koje su bile u krugu MINa otisle na vecni put, nadajmo se da nije tako.

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby shuca » 13. 07. 2007. 20:48 GMT +0000

Da dodam ponesto,kao savremenik razdoblja u kojem su 665 radile....
Dve stvari su uticale da one neslavno prodju kod nas,mada se radilo o najsavremenijim DEL lok. u to vreme.
- bile su sa punom spremom PRETESKE za nase pruge,pa su olaksavane
nestrucno i cesto vozile sa pola tanka,sto je pokatkad dovodilo do pres-
tanka rada motora(kasnije je produzeno crevo crpke do samog dna re-
zervoara),a drugi problem--OSNOVNI---trazila je velike kolicine kiseoni-
ka za rad motora sto je REDOVNO dovodilo do GASENJA motora u
duzim tunelima. ZATO JE POVUCENA sa BARSKE pruge,i mahom radila
na deonici LAPOVO-NIS,i to veoma uspesno.

- Drugi problem je tipicno NAS..... ODRZAVANJE.....Lokomotiva kao 665
je potpuno drugacija od EMD-a,majstori nisu bili dovoljno obuceni za svu
silu elektronskih regulacija i kontrolera koje je ova posedovala.
Ova ,ALCO lok. NIJE trpela silovanja kao Kenedi,no, nasi ljudi su namer-
no iskljucivali kontrolere i dolazilo je ,normalno, do pregrevanja,prs-
kanja klipova...itd

Grci imaju ovu istu lok. vec decenijama,i kod njih su se pokazale VEOMA
kvalitetne---samo su postovali fabricka uputstva.
Mi taj obicaj NEMAMO ,i to je glavni razlog sto smo osim ovih, izuzetnih lokomotiva, ostali i bez nekih drugih vozila.

---Pogledati pomentu knjigu od Govedarevica...
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2323
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

665

Postby pejcicd » 13. 07. 2007. 22:32 GMT +0000

shuca
Grci imaju ovu istu lok. vec decenijama,i kod njih su se pokazale VEOMA
kvalitetne---samo su postovali fabricka uputstva.

Kada se videlo da je serija 665 kao takva propala na JŽ, bilo je pregovora sa Grcima da otkupe sve lokomotive po ceni cca 100.000 USD (po jednoj). Međutim to nije realizovano zbog zahteva grka da se lokomotive dovedu u ispravno stanje. Na kraju su završile kao staro gvožđe (a bakar ?).
Dragoslav
User avatar
pejcicd
Ložač
 
Posts: 493
Joined: 09. 12. 2006. 23:00 GMT +0000
Location: Niš

Postby bleki » 13. 07. 2007. 22:48 GMT +0000

Ja mislim da su sve 665 koje su bile u krugu MINa otisle na vecni put, nadajmo se da nije tako.



Ocekuj da ces u MIN-u nacu 665-003 i 665-015

pozz

bleki
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Postby bleki » 14. 07. 2007. 0:23 GMT +0000

Evo sta se moze zateci u Nisu. Slike od 25. maja 2007. godine u MIN-u.


Image

665-015 (u pozadini se vidi duzi kraj lok. 665-003)



Image


665-003


Nazalost lokomotive su zbijene izmedju gomile teretnih vagona pa ih je tesko slikati.


bleki
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Postby damir661 » 14. 07. 2007. 11:52 GMT +0000

Hvala Bleki za slike, ako se ne varam sgve ove lokomotive su nerkad bile isto u Makisu,ali su odvucene i ostala je samo 665-012? :roll:
Koliko se secam tu su bile 665-020,019,017,012,014
Milism da bi o ovome najvise znao clan sdz361.
Image
Image

Pozdrav od Damira[/list]
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby shuca » 14. 07. 2007. 20:16 GMT +0000

Ima li neko fotografije i osnovne podatke o grckim ALCO lok.?
Koliko se secam,konstrukciono, jedna Co-Co dizelka je im je bliska rodjaka sa nasom pokojnom 665. U razdoblju kada su kupovane,bile su najsavremenije dizel-lok u Evropi,a ni danas se ne bi stideli.
Ruku na srce...Kenedi je pored nje bio istorija.
Velika steta za tu sjajnu masinu...raspitajte se kod starih majstora u Nisu, Lapovu,Uzicu...vukla je sve sto i rumunka. I jos da dodam, kupljene su kao POMOCNE (rezervne) masine za barsku prugu--za slucaj havarija--i za vucu teskih tereta na prikljucnim prugama barskoj.
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2323
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

Postby damir661 » 14. 07. 2007. 20:44 GMT +0000

Najslicnija nasoj 665 je grcka uskotracna A.9101 i normalna A321,a pored nje od ALCo lokica za normalni kolosek tu su jos A451, A501, A201, A221 ,zatim cuvene A300 i A550 najjaca lokica u Evropi, ima ALCO motor a radio je Elektroputere.
Ako hoces podatke i slike
http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby jz441 » 14. 07. 2007. 22:22 GMT +0000

shuca wrote: Dve stvari su uticale da one neslavno prodju kod nas,mada se radilo o najsavremenijim DEL lok. u to vreme.
- bile su sa punom spremom PRETESKE za nase pruge,pa su olaksavane
nestrucno i cesto vozile sa pola tanka,sto je pokatkad dovodilo do pres-
tanka rada motora(kasnije je produzeno crevo crpke do samog dna re-
zervoara),


Ja bih za ovo iskljucivo krivio rukovodstvo JZ-a... Zasto su lokomotive narucene tako otezane? Ja sam vec pisao da se proizvodjaci lokomotiva u SAD-u (Kanadi) prilagodjavaju zahtevima kupaca. Meni se cini da neko ovde iz rukovodstva JZ-a nije raspravljao sa Alcom maksimalno dozvoljeno osovinsko opterecenje za JZ pruge.
Alco je proizvodio lokomtive za Indiju sa 14 ili 16t/osovini... Pa jos i lokomtive uskog koloseka za Grcku... itd.


shuca wrote:a drugi problem--OSNOVNI---trazila je velike kolicine kiseoni-
ka za rad motora sto je REDOVNO dovodilo do GASENJA motora u
duzim tunelima.


Ne slazem se bas sa ovim.... Kanadjani (CP Rail) su ih decenijama koristili iskljucivo na svojim brdskim prugama gde ima dosta tunela i odlicno su se pokazale. Alco lokomotive su na CP Rail bile u upotrebi do pre 6-7 godina.


shuca wrote:- Drugi problem je tipicno NAS..... ODRZAVANJE.....Lokomotiva kao 665
je potpuno drugacija od EMD-a,majstori nisu bili dovoljno obuceni za svu
silu elektronskih regulacija i kontrolera koje je ova posedovala.


Slazem se sa problemom o odrzavanju, ali problem nije bio u nestrucnosti osoblja vec nedostatak rezevnih delova.
ALCO (MLW) je pocetkom 70-tih bankrotirao, i rukovodstvo JZ-a se nije interesovalo za alternativnu nabavku rezervnoh delova. Fairbanks-Morse je kupio licencu za proizvodnju Alco dizel motora koji se i do danas prozivode, ali iskljucivo za brodske motore. Takodjer je nastavljena proizvodnja rezervnih delova za ranije modele Alco lokomotiva.
Firme kao NREC danas nude usluge kompletnog generalisanja Alco lokomotiva.
Znaci, da ima iteresa, preostale lokomotive bi se za cas mogle doterati u kao-novo stanje. Lokomotive bi se rastrgale do frema, i na njih bi se ugradilo sve novo... Cena: $1.0-1.3 mil USD.



shuca wrote: Ova ,ALCO lok. NIJE trpela silovanja kao Kenedi,


Alco lokomotive su izuzetno izdrzljive... Stari majstori ovde jos uvek pricaju price o njima... I ako ne koriste iste delove, Alco i EMD su dosta slicne....
Osim dizel motora, na Alco lokomotivama celokupna elektricna instalacija, ukljucujuci i vucne elektro motore su bili GE (General Electric).
To je jedan od razloga zasto je Alco bankrotirao, jer je prvo morao kupovati delove od GE-a, dok je GE proizvodio sve svoje i prodavao svoje lokomotive jeftinije.
Alco je imao znatno bolji dizel motor, i tehnologiju protiv-klizne vuce (anty-slip) pa su bili uvereni da ce se kupci opredeliti za njihov proizvod...
Alco lokomotive su vladale brdskim prugama... 3 Alco lokomotive su vukle vozove za koje je trebalo 4-5 EMD-a.
Kupci su vise tezili prema EMD-u koji je sa 645 dizel motorom, dash-2 elektro-opremom i znatno jeftinijom cenom preuzeo trziste.
Nema sumnje da su Alco lokomotive bile kvalitetnije od EMD-a, ali su bile preskupe.


shuca wrote:no, nasi ljudi su namer-
no iskljucivali kontrolere i dolazilo je ,normalno, do pregrevanja,prs-
kanja klipova...itd


Za ovo nisam znao... Kad bih ja iskljucio bilo koji od sigurnosnih uredjaja ili kontrolera, za cas bih dobio otkaz.
Ovde ljudima takvo nesto ne bi nikad palo na pamet... :roll:
SD40-2 ... ZAUVEK U SRCU, A NIKAD VISE NA CELU!!!
Mrzim bundeve!!!
User avatar
jz441
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1750
Joined: 28. 07. 2006. 19:02 GMT +0000

Postby bleki » 14. 07. 2007. 23:50 GMT +0000

Pozdrav jz441


Ja bih za ovo iskljucivo krivio rukovodstvo JZ-a... Zasto su lokomotive narucene tako otezane? Ja sam vec pisao da se proizvodjaci lokomotiva u SAD-u (Kanadi) prilagodjavaju zahtevima kupaca. Meni se cini da neko ovde iz rukovodstva JZ-a nije raspravljao sa Alcom maksimalno dozvoljeno osovinsko opterecenje za JZ pruge.
Alco je proizvodio lokomtive za Indiju sa 14 ili 16t/osovini... Pa jos i lokomtive uskog koloseka za Grcku... itd.


Lokomotive serije 665 su kupljene second hand pa je to osnovni razlog zbog kojeg su doticne stigle sa osovinskim pritiskom od 2o,3 t/os i masom od 6,8 t po duznom metru. Jedina lokomotiva na JZ koja je imala vecu masu po duznom metru i osovinski pritisak je lok. 667!

bleki
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Postby dzzel@ » 15. 07. 2007. 22:13 GMT +0000

Mi smo imali Montreal Locomotive Works M-liners MX-626, Grci i dan danas imaju MX-627 i to je najsličnija lokomotiva našoj seriji 665.
Image
Interesantno je da se u Indiji svake godine proizvede skoro 200 ALCo lokomotiva vrlo sličnih našoj seriji 665. U pitanju su WDM2 lokomotive proizvođača Diesel Locomotive Works Varanasi (DLW) koji je i veliki proizvođač rezervnih delova za ALCo lokomotive.
Image
User avatar
dzzel@
Ložač
 
Posts: 432
Joined: 22. 06. 2006. 17:47 GMT +0000
Location: Ћуприја

Postby damir661 » 16. 07. 2007. 0:14 GMT +0000

Ali drugacija su joj postolja? *hm*

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby jz441 » 16. 07. 2007. 0:38 GMT +0000

Cini mi se da ova Grcka ima EMD postolja.... Sve su to male nebitne nijanse.
Alco je proizvodio svoja postolja, ali su vucni motori bili GE.
Steta da je JZ odustao od njih... :(
SD40-2 ... ZAUVEK U SRCU, A NIKAD VISE NA CELU!!!
Mrzim bundeve!!!
User avatar
jz441
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1750
Joined: 28. 07. 2006. 19:02 GMT +0000

Postby Gruber » 16. 07. 2007. 0:41 GMT +0000

Pozdrav!!

Pitanje: od koga su 665 masine kupljene kao polovne??? Ima li podataka gde su ranije vozile??

Moj kolega iz firme je nakada radio u JZ-u i to bas na nabavkama dizel lokomotiva i stokova rezervnih delova za iste, covek se kune da su one kupljene nove, cak kaze je nulti stok delova kupljen od jedne italijanske firme /ne moze se setiti koje/ za 20% manje novca nego sto su kanadjani prvobitno trazili!! Isto tako, po njegovoj prici, za nabavku 665 masina uzeta je masna provizija /GM je hteo da podmaze, ali su u poslednjem trenutku kanadjani `MASNIJE` podmazali/, sto, uostalom i nije cudo...

pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron