Lokomotive i aerodinamicnost

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Lokomotive i aerodinamicnost

Postby slavonac » 06. 12. 2007. 16:28 GMT +0000

Koliko je bitna aerodinamicnost za lokomotive pri velikim brzinama?
User avatar
slavonac
Ložač
 
Posts: 250
Joined: 18. 01. 2007. 17:05 GMT +0000
Location: Požega

Postby dzzel@ » 07. 12. 2007. 22:59 GMT +0000

User avatar
dzzel@
Ložač
 
Posts: 432
Joined: 22. 06. 2006. 17:47 GMT +0000
Location: Ћуприја

Postby sasa013 » 07. 12. 2007. 23:20 GMT +0000

evo jos jednog

Image
User avatar
sasa013
Mašinovođa
 
Posts: 589
Joined: 05. 11. 2007. 21:01 GMT +0000

Postby sdz361 » 08. 12. 2007. 0:57 GMT +0000

User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Red_line » 15. 12. 2007. 0:14 GMT +0000

Aerodinamicnost je veoma bitna stvar i za nize brzine,nize brzine smatram ispod 120km/h, kod lokomotiva 441,442,444 se po nekom pravilu vozi sa podignutim zadnjim pantografom,jedan razlog za to je velika sila vetra koji se podize sa cela lokomotive i usled tog vetra moze da dodje do smetnji u "radu" pantografa...
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Postby 410 EXP » 15. 12. 2007. 11:04 GMT +0000

živi život kao da ćeš sutra umrijeti
User avatar
410 EXP
Putnik 2. razred
 
Posts: 20
Joined: 01. 12. 2007. 16:06 GMT +0000
Location: VINKOVCI

Postby Red_line » 15. 12. 2007. 11:31 GMT +0000

Nas su ucili da ima dva razloga zasto se vozi sa podignutim zadnjim pantografom,prvi i bitniji razlog je taj sto si ti 410 EXP naveo a drugi je ovaj sto sam ja napisao...potrudicu se da nadjem nesto o tome,bilo je to u trecoj godini iz "Vucnih Vozila"...siguran sam da smo to ucili...

Kad smo vec kod ovoga nije lose napomenuti,sa prednjim pantografom se vozi u slucaju da se vuku cisterne i automobili,da ne bi doslo do zapaljenja usled varnicenja pantografa ili ostecenja farbe na autu...
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Postby krasilov » 15. 12. 2007. 16:30 GMT +0000

Kod nas se i ne vodi racuna na aerodinamicnost zbog malih brzina. Mislim da je jedino Leteci Beogradjanin 01 bio smisljen. I mozda 611.
krasilov
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1513
Joined: 30. 05. 2006. 13:26 GMT +0000
Location: Београд

Postby 410 EXP » 15. 12. 2007. 20:11 GMT +0000

živi život kao da ćeš sutra umrijeti
User avatar
410 EXP
Putnik 2. razred
 
Posts: 20
Joined: 01. 12. 2007. 16:06 GMT +0000
Location: VINKOVCI

Postby Red_line » 15. 12. 2007. 21:00 GMT +0000

Pa trebala bi se uvrstiti ali nije slucaj bas svaki put...tako da je najbolje podici prednji pantograf i bez brige si...
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby dule 1191 » 08. 01. 2008. 23:07 GMT +0000




Try to leave this world a little better than you found it
User avatar
dule 1191
Putnik 1. razred
 
Posts: 99
Joined: 02. 11. 2007. 14:33 GMT +0000
Location: Nis

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby Red_line » 08. 01. 2008. 23:35 GMT +0000

ne znam...nisam cuo da pantograf zraci,sve je moguce...znam da transformator zraci,cak sam licno i osetio tu energiju kuci na audio pojacalu...

Instruktore javi se...zraci li pantograf?
Citat
"pasivan... makar i do kraja...zasto? pitam se i ja..."
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby 410 EXP » 09. 01. 2008. 0:15 GMT +0000

živi život kao da ćeš sutra umrijeti
User avatar
410 EXP
Putnik 2. razred
 
Posts: 20
Joined: 01. 12. 2007. 16:06 GMT +0000
Location: VINKOVCI

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby Red_line » 09. 01. 2008. 1:20 GMT +0000

ok, u pravu si ti ali mi smo mislili na podignut prvi ili drugi pantograf(ne bitno koji)-onaj koji oduzima struju, jer magnetna indukcija se javlja usled proticanja struje. Koliko se secam
Citat
"pasivan... makar i do kraja...zasto? pitam se i ja..."
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby dule 1191 » 09. 01. 2008. 2:15 GMT +0000

Da li to znaci da kod zracenja nije bitan pantograf ,prvi ili drugi, nego transformator za koji sam shavatio da je samo jedan na lokomotivi.



Try to leave this world a little better than you found it
User avatar
dule 1191
Putnik 1. razred
 
Posts: 99
Joined: 02. 11. 2007. 14:33 GMT +0000
Location: Nis

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby Red_line » 09. 01. 2008. 3:33 GMT +0000

Nije bas samo jedan transformator, u lokomotivi mnogo toga zraci,neki delovi koji zrace su: glavni transformator, pomocni transformator(nalazi se u bloku S5),kad smo kod transformatora imas strujne transformatore,ima tranzduktor,kilometri provodnika, uglavnom sve gde ima napona i struje tu ima i magnetno polje...

Uglavnom to zracenje nije toliko jako kada se ti prebacis 100km lokomotivom,nista ti se nece desiti,ali kada ti svaki treci dan predjes sa njom 400-500km,to je vec mnogo,nakupi se i odatle masinovodje cesto obolevaju od kancera...licno sam znao jednog koji je umro od raka :cry: ...
ali zbog toga i zbog jos nekih razloga masinovodje imaju benificiran radni staz :)

probaj eksperiment,uzmi dva provodnika neke x duzine,pusti kroz oba jednosmernu struju ali neka struja bude razlicitih smerova(da bi se indukovalo magnetna polja razlicitih smerova),ako struja bude dovoljno jaka provodnici ce se privuci...ako budes radio budi oprezan ipak struja je u pitanju *pray* *pray* *pray* nadam se da ces uspeti :D
Citat
"pasivan... makar i do kraja...zasto? pitam se i ja..."
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby tomkeus » 09. 01. 2008. 16:30 GMT +0000

tomkeus
Putnik 1. razred
 
Posts: 85
Joined: 17. 10. 2007. 18:47 GMT +0000

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby dulevoz » 09. 01. 2008. 16:40 GMT +0000

Ako si upravu, zasto strucnjaci odredjuju masinovodjama beneficiran radni staz??? Da nije zbog napornog posla/nocnih smena, itd...??? I zasto su i sami inzenjeri i naucnici rekli da postoji opasnost od tog EM zracenja u masini?

Pozdrav,
Dulevoz
https://www.facebook.com/pages/Dulevoz- ... 992?ref=hl
____________________________________________
User avatar
dulevoz
Moderator
 
Posts: 5516
Joined: 19. 05. 2007. 18:12 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby tomkeus » 09. 01. 2008. 16:55 GMT +0000

dulevoz wrote:Ako si upravu, zasto strucnjaci odredjuju masinovodjama beneficiran radni staz??? Da nije zbog napornog posla/nocnih smena, itd...??? I zasto su i sami inzenjeri i naucnici rekli da postoji opasnost od tog EM zracenja u masini?

Pozdrav,


Pre bih rekao da to ima neke veze sa transformatorskim uljem koje je izuzetno kancerogeno.
tomkeus
Putnik 1. razred
 
Posts: 85
Joined: 17. 10. 2007. 18:47 GMT +0000

Re: Lokomotive i aerodinamicnost

Postby 644 » 09. 01. 2008. 17:03 GMT +0000

dulevoz wrote:Ako si upravu, zasto strucnjaci odredjuju masinovodjama beneficiran radni staz??? Da nije zbog napornog posla/nocnih smena, itd...??? I zasto su i sami inzenjeri i naucnici rekli da postoji opasnost od tog EM zracenja u masini?

Pozdrav,



Pa i otpravnici i pregledaci imaju beneficiran radni staz,a nemaju transformator iza sebe,a benificiju imaju i oni koji voze dizelke.
644
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 929
Joined: 09. 05. 2007. 16:05 GMT +0000

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron