641-300

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Re: 641-300

Postby vlada » 08. 11. 2013. 23:03 GMT +0000

Madjari su modifikovali svoje manevarke odavno i na njima su neuporedivo bolji uslovi za rad od nasih. Ja kao najveci kriticar ovih kanti ipak moram pohvaliti 641-306 koja se ubedljivo najvise zadrzala u Bg cvoru, i evo sestu godinu odoleva svim zadacima. Naravno u groznom je stanju, dimi kao parnjaca, uzasno je bucna i trosi naftu kao tenk.
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: 641-300

Postby matija » 09. 11. 2013. 9:24 GMT +0000

Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: 641-300

Postby republikanac » 09. 11. 2013. 11:36 GMT +0000

A ja nikako da saznam za šta je namenjen sinhron :D
republikanac
Putnik 1. razred
 
Posts: 82
Joined: 09. 08. 2012. 16:53 GMT +0000
Location: munZe konza

Re: 641-300

Postby Elmer Davez » 09. 11. 2013. 13:36 GMT +0000

republikanac wrote:A ja nikako da saznam za šta je namenjen sinhron :D

Sinhron znači da se,u slučaju serije 641-300,može sa jednog mesta(iz jedne upravljačnice)upravljati tom lokomotivom i sa ostale dve.
Kakve komande se zadaju prvoj lokomotivi,preko električnih veza na čelu i kablova,komanda se prenosi i na ostale dve.Sinhronizovano upravljanje se koristi u vuči vozova kada je snaga jedne lokomotive nedovoljna jer se snage sabiraju,tako da tri 641-300 mogu "nakupiti"oko 2700KS.
Sinhronizovano upravljanje moguće je na nekoliko dizel-vozila u voznom parku ŽS:
641-300,666,711,712,812
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 990
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: 641-300

Postby dejanpavkov » 10. 11. 2013. 2:51 GMT +0000

Sto se tice serije 641-300 u sinhronu mogu da rade najvise dve jedinice ,s tim sto se tice samog startovanja obe se moraju startovati posebno sinhrono startovanje tj.startovanje obe lokomotive sa jednog upravljackog mesta nije moguce.
Dejan Pavkov- Österreichische Bundesbahnen,A ÖBB
User avatar
dejanpavkov
Mašinovođa
 
Posts: 720
Joined: 23. 01. 2010. 21:59 GMT +0000
Location: Sabac

Re: 641-300

Postby republikanac » 10. 11. 2013. 12:51 GMT +0000

Elmere,hvala na informacijama,nego mene zanima šta to Cvija zna a ne znaju ostali;)
republikanac
Putnik 1. razred
 
Posts: 82
Joined: 09. 08. 2012. 16:53 GMT +0000
Location: munZe konza

Re: 641-300

Postby cvijic » 10. 11. 2013. 17:47 GMT +0000

matija wrote:Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg

I,sta sad ovo znaci za jednu lokomotivu.Nimalo bitno.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby cvijic » 10. 11. 2013. 18:27 GMT +0000

461andrea wrote:Odrzavanje je rak rana za sve lokomotive, mi nemamo nikakvo odrzavanje...Nema pravih strucnjaka a i da ih ima jadni ne bi imali uslove u kojim da rade.Mi nemamo kocione papuce, ej o kakvom odrzavanju pricamo! *hm*

Zato imate klima uredjaje,savremeno modificirane "nove" Severine,prefarbane u Gredelju i nabudzene jeftinom elektronikom iz Kine i Austrije.Imate sluzbene Aute,nekoliko sindikata,Medija centar bez kog ZS nebi mogle da funkcionisu,a lopova koliko ima rekao je Direktor neki dan.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby cvijic » 10. 11. 2013. 18:43 GMT +0000

republikanac wrote:Elmere,hvala na informacijama,nego mene zanima šta to Cvija zna a ne znaju ostali;)

Znam iz kojih razloga su radjene sinhrone uticnice na 641 podseriji 300. Napisao je Dejanpavkov sve.Ali lok. serije 641 nabavljene u vreme SFRJ i JZ . Kad su poceli raditi podseriju 300 nasi su trazili da se uradi mogucnost rada 2 lok. u sprezi ili sinhronu.Ne zbog razloga vuce vozova nego zbog razloga tzv."teske manevre". Tada je na podrucju SR Srbije bilo 3 ZTO-a i bilo 5 ranzirnih stanica,puno stanica gde je vrsen manevarski rad.Puno Fabrika i industrije sa cijih se koloseka izvlacila velika kolicina tov. bruta. Da pojasnim: Makis (Beograd Ranzirna) je za vreme JZ do 91. primao,preradjivao i otpremao oko 35-50 vozova za 12 sati. Za I (prvu manevru) je bilo predvidjeno da rade dve u sprezi.Znaci u Depou se spregnu i jedan m-vodja izlazi sa dve lok. u Park A i gura vozove na grbinu.U slucaju potrebe izvlacenja vece kolicine bruta iz ranz. skupine na grbinu izvlace dve spregnute manevre.Sve ovo je planirano zbog brzeg odvijanja manevarskog rada.Onda je dosla 91. pa nije vise trebalo u Makisu od jedne manevre .Znalo se desiti da se otpreme 2 teretna voza za 12 sati. Znaci osnovni razlog ugradnje sinhronih uticnica na 641-300 je za rad manevre odnosno tzv."teske manevre".
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby bleki » 10. 11. 2013. 19:53 GMT +0000

Molim vas da ove moje reči ne protumačite kao da želim da se svadjam sa bilo kome od vas.

1. Koji će moj sinhron kad na ŽS propis nalaže da čak i hladna lokomotiva mora imati pratnju mašinskog osoblja!?
2. Nekako mi ne stoji da se sinhron ugradjivao na lok 641-300 samo da bi se koristile dve lokomotive u spregu za potrebe rada manevre specijalno za Bg ranžirnu!
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: 641-300

Postby matija » 10. 11. 2013. 22:16 GMT +0000

cvijic wrote:
matija wrote:Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg

I,sta sad ovo znaci za jednu lokomotivu.Nimalo bitno.

Ne znam koje je to razmišljanje, ali ta slika onome ko je radio u 641 mnogo znači. Po vama bi trebalo uvesti upravljačnice kao što su imale lokomotive sa početka 20. veka bez stranica i krova, ne znam šta bi mašinovodje rekle na to? na slici se vidi džojstik koji mnogo govori onome ko poznaje lokomotive, amateru ništa.
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: 641-300

Postby dejanpavkov » 10. 11. 2013. 22:58 GMT +0000

Tacan je podatak sto se tice upotrebe serije 641 podserije 300 ugradjivanje uticnica za rad u sinhronu je svrha istih za vrsenje teske manevre oba izgradjena tipa DVM-12 1 i DVM -12-2 namenjena su iskljucivo stanicnoj manevri.

Tip DVM 12-2 (podserija 300) spada u mladju generaciju lokomotiva ovog tipa gradjene u periodu 1984-1989 godine i predstavljaju po svojoj konstrukciji potpuno novi koncept lokomotiva u odnosu na nesto stariju generaciju DVM-12 1 (podserija 000,100,200) kako po vucnim karakteristikama tako i po samoj opremi koja je u iste ugradjena.
Dejan Pavkov- Österreichische Bundesbahnen,A ÖBB
User avatar
dejanpavkov
Mašinovođa
 
Posts: 720
Joined: 23. 01. 2010. 21:59 GMT +0000
Location: Sabac

Re: 641-300

Postby 461andrea » 10. 11. 2013. 23:03 GMT +0000

matija wrote:
cvijic wrote:
matija wrote:Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg

I,sta sad ovo znaci za jednu lokomotivu.Nimalo bitno.

Ne znam koje je to razmišljanje, ali ta slika onome ko je radio u 641 mnogo znači. Po vama bi trebalo uvesti upravljačnice kao što su imale lokomotive sa početka 20. veka bez stranica i krova, ne znam šta bi mašinovodje rekle na to? na slici se vidi džojstik koji mnogo govori onome ko poznaje lokomotive, amateru ništa.


Dzojstik nista ne znaci, ali dobro dihtovanje prozora, dobra stolica, preglednost kako napolju tako i unutra prema instrumentima, izolovanost itd... Takve stvari znace masinovodjama sto ne sumnjam da ova modifikovana madjarska lok sve zahteve ispunjava.
User avatar
461andrea
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1347
Joined: 22. 09. 2011. 23:39 GMT +0000
Location: Beograd

Re: 641-300

Postby cvijic » 11. 11. 2013. 5:39 GMT +0000

bleki wrote:Molim vas da ove moje reči ne protumačite kao da želim da se svadjam sa bilo kome od vas.

1. Koji će moj sinhron kad na ŽS propis nalaže da čak i hladna lokomotiva mora imati pratnju mašinskog osoblja!?
2. Nekako mi ne stoji da se sinhron ugradjivao na lok 641-300 samo da bi se koristile dve lokomotive u spregu za potrebe rada manevre specijalno za Bg ranžirnu!

Slazem se u potpunosti,nikad nisu ni probali da rade u sinhronu.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby cvijic » 11. 11. 2013. 5:48 GMT +0000

matija wrote:Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg

Ove lok.su namenjene za manevru,izuzetno mogu da se koriste i za vucu lokalnih putnickih vozova i laksih teretnih vozova na sporednim prugama. Ali kad radi manevru znas li koliko puta masinovodja treba da okrene ledja ovim komandama,zato su prikladnije one komande koje su bile sa strane.Ovde za 12 sati ima vrat da polomi.Niko nije rekao da ne treba krov ali ovo i nije neko poboljsanje sto se tice same lokomotive.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby cvijic » 11. 11. 2013. 6:28 GMT +0000

matija wrote:Ja ne znam o čemu se tu radi, ali znam da je neko spomenuo naše vrsne stručnjake koji su na evropskom nivou, a toliko pljuvanja po ovoj loksi. Madjari koji eto nisu nikakvi stručnjaci imaju u voznom parku preko 200 ovih lokomotiva i skoro da drugih dizel manevarki i nema. Eto nisu priznati stručnjaci, a rade skoro isključivo sa ovim lokomotivama,a imaju sveobuhvatno vozni park koji je za nas misaona imenica. Mislim da se na ovo ne bi trebalo podsmevati nego debelo zamisliti, baš na temu naših "stručnjaka".

Radi se o lok. 641 i sinhronim uticnicama. A sto se tice strucnjaka i toga da je MAV vozni perk za nas misaona imenica,treba priznati istinu da je dok su te lok. savrseno odrzavane i remontovane i pouzdano vozile postojala zajednica koja se zvala JUGOSLAVIJA i imala zeleznicu koja se zvala JUGOSLOVENSKE ZELEZNICE i bila pojam za MAV imali smo najbolje i najpouzdanije dizel i elok. I sta se desilo 1991. da se ta zajednica "podrapala" na 6 delova odnosno 6 drzava a zeleznica na 7 sitnih zeleznica.Da se to desilo Madjarskoj nebi imali ni pruge.Toliko o tome da se ne udaljavamo od teme.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: 641-300

Postby matija » 11. 11. 2013. 13:30 GMT +0000

cvijic wrote:
matija wrote:Ja ne znam o čemu se tu radi, ali znam da je neko spomenuo naše vrsne stručnjake koji su na evropskom nivou, a toliko pljuvanja po ovoj loksi. Madjari koji eto nisu nikakvi stručnjaci imaju u voznom parku preko 200 ovih lokomotiva i skoro da drugih dizel manevarki i nema. Eto nisu priznati stručnjaci, a rade skoro isključivo sa ovim lokomotivama,a imaju sveobuhvatno vozni park koji je za nas misaona imenica. Mislim da se na ovo ne bi trebalo podsmevati nego debelo zamisliti, baš na temu naših "stručnjaka".

Radi se o lok. 641 i sinhronim uticnicama. A sto se tice strucnjaka i toga da je MAV vozni perk za nas misaona imenica,treba priznati istinu da je dok su te lok. savrseno odrzavane i remontovane i pouzdano vozile postojala zajednica koja se zvala JUGOSLAVIJA i imala zeleznicu koja se zvala JUGOSLOVENSKE ZELEZNICE i bila pojam za MAV imali smo najbolje i najpouzdanije dizel i elok. I sta se desilo 1991. da se ta zajednica "podrapala" na 6 delova odnosno 6 drzava a zeleznica na 7 sitnih zeleznica.Da se to desilo Madjarskoj nebi imali ni pruge.Toliko o tome da se ne udaljavamo od teme.

Tu se potpuno slažem. Još da dodam da na Madjarskim lokomotivama i nema više tih utičnica jer ni tamo nisu nikada radile u sinhronu i služe isključivo za manevru pa su na revizijama to počupali jer je nepotrebno.
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: 641-300

Postby dejanpavkov » 11. 11. 2013. 15:56 GMT +0000

matija wrote:Ipak su to konstrukcijski 60-70 godina stare mašine i normalno je da su zastarele, ali ja upravo hoću da bacim akcenat na ljude koji su zaduženi za održavanje (modifikacije, usavršavanje) jer " Madjarice" imaju kapacitet, upravo si to napisao, izdržljive su pregledne za manvru užasno robusne i mislim da su pored 642 i 643 zaslužile modernizaciju, ali našim stručnjacima nije palo na pamet da posete Madjare i da vide šta su oni to ustvari uradili da bi poboljšali te mašine. Evo jedne fotografije upravljačnice koju jedva da može čovek da prepozna ako se ne napiše da je to upravljačnica od 641.

m44-cab.jpg



Radi se takodje o jos starijoj generaciji u odnosu na podseriju ZS 300 na foto su prikazani blokovi H-MAV M44 .4 (modernizovane krajem2010).
koje su gradjene u periodu 1954/1971 pored MAV isporucvane su I PKP kao serija SM41 gde nisu dugo bile u redovnoj ekspolataciji .
Takodje postoji I serija M44 (osnovna izvedba)
Dejan Pavkov- Österreichische Bundesbahnen,A ÖBB
User avatar
dejanpavkov
Mašinovođa
 
Posts: 720
Joined: 23. 01. 2010. 21:59 GMT +0000
Location: Sabac

Re: 641-300

Postby damir661 » 11. 11. 2013. 16:18 GMT +0000

641-305 nekada
641-300.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: 641-300

Postby mvbg1 » 23. 11. 2013. 3:08 GMT +0000

cvijic wrote:.I jos nesto ko je ikad na JZ vozio teretnjake u sinhronu bilo sa 441 ili 461.

Evo Cvijicu,da se ja pohvalim kako sam vozio dve lok u sinhronu. Bilo je to u jesen 2008. Voz broj 40770,vozna lok 461-204.zaprezna(ona koju sam ja posedao)461-201. Relacija Lapovo-Topcider.
I ne mogu ti opisati dozivljaj kada se iz jedne upravljacnice komanduje sa dve lok.
A o samoj voznji da ti ne pricam. Cinilo mi se da bi voz od 4000 tona bio mala beba za njih dve. :I *pra*
E sad ovo se nije desavalo u vreme JZ ali se ipak dogodilo.
Izvinjavam se za :OT
mvbg1
Ložač
 
Posts: 464
Joined: 04. 02. 2012. 16:41 GMT +0000

PreviousNext

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users