LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Postby damir661 » 08. 08. 2006. 19:07 GMT +0000

Pozdrav svima od Damira.
Otvorio sam ovu temu iz prostog razloga da svi posetioci ovog foruma saznaju nesto o ovoj elektricnoj lokomotivi JZ sada HZ i SZ 362 i to o obe podserije, pouplarne Mehovke.
Pa da krenemo redom.
Ove lokomotive su razvijene po posebnoj narudzbini JZ jos daleke 1960 od italijanskih firmi Ansaldo u Genovi i to u perodu od 1960-1964 kao podserija 000 i 1968-1969. kao podserija 100.
Lokomotiva je na pogon jednosmernog sistema vuce od 3kV rasporeda osovina BO-Bo-Bo i sastoji se iz dva simetricna sanduka.
Lokomotiva ima snagu 2640kW i Vmax 120km/h.
Ove lokomotive su uradjene po uzoru na FS E636 i 646,ali su ipak prilagodjene JZ prugama.
Lokomotive su nabavljane za potrebe novoizgradjene pruge Zagreb-Rijeka elektrificiranom sistemom 3kV,a u Sloveniji su zamenile dotrajale 361 i kao povecanje elektro vucnih sredstava.
Sada imam pitanje u cemu je osnovna tehnicka razlika izmedju lokomotiva podserije 000 i 100 i koliko ih je bilo u obe podserije i naravno misljenja strucnih kako su se pokazale za ovih nepunih 50 godina?
Kad se budem vratio u BG stavicu nekoliko slika.
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Karavela » 08. 08. 2006. 23:45 GMT +0000

Prva razlika između 000 i 100 se vidi izvana, a to je da je 100 za metar duža od 000, a to se najbolje vidi na razmaku između okretnih postolja.
Druga razlika je ta da 100 ima hodnik za prelaz iz kabine u kabinu kroz sredinu, a 000 ga ima sa strane.
Za ostale razlike će se morati javiti netko stručniji tko je na njima vozio ili radio jer ja nisam taj.
Samo osmi položaj!
Karavela
Kondukter
 
Posts: 245
Joined: 13. 07. 2006. 18:52 GMT +0000
Location: SMZ; Hrvatska

Postby damir661 » 09. 08. 2006. 9:43 GMT +0000

Ona ima osovinski pritisak od 18t kako je pruge podnose?
Najveca prednost ovih dvostrukih lokomotiva je koliko se ne varam veliki precnik krivine koji mogu da ostvare. *hm*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:06 GMT +0000

Karavela wrote:Prva razlika između 000 i 100 se vidi izvana, a to je da je 100 za metar duža od 000, a to se najbolje vidi na razmaku između okretnih postolja.
Druga razlika je ta da 100 ima hodnik za prelaz iz kabine u kabinu kroz sredinu, a 000 ga ima sa strane.
Za ostale razlike će se morati javiti netko stručniji tko je na njima vozio ili radio jer ja nisam taj.


Glavna razlika je ta što 000 ima 18 t/os a 100 20 t/os.
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:06 GMT +0000

damir661 wrote:Ona ima osovinski pritisak od 18t kako je pruge podnose?
Najveca prednost ovih dvostrukih lokomotiva je koliko se ne varam veliki precnik krivine koji mogu da ostvare. *hm*


...mali; veliki mogu proći sve lokomotive... :roll:
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:11 GMT +0000

damir661 wrote:Pozdrav svima od Damira.
Otvorio sam ovu temu iz prostog razloga da svi posetioci ovog foruma saznaju nesto o ovoj elektricnoj lokomotivi JZ sada HZ i SZ 362 i to o obe podserije, pouplarne Mehovke.
Pa da krenemo redom.
Ove lokomotive su razvijene po posebnoj narudzbini JZ jos daleke 1960 od italijanskih firmi Ansaldo u Genovi i to u perodu od 1960-1964 kao podserija 000 i 1968-1969. kao podserija 100.
Lokomotiva je na pogon jednosmernog sistema vuce od 3kV rasporeda osovina BO-Bo-Bo i sastoji se iz dva simetricna sanduka.
Lokomotiva ima snagu 2640kW i Vmax 120km/h.
Ove lokomotive su uradjene po uzoru na FS E636 i 646,ali su ipak prilagodjene JZ prugama.
Lokomotive su nabavljane za potrebe novoizgradjene pruge Zagreb-Rijeka elektrificiranom sistemom 3kV,a u Sloveniji su zamenile dotrajale 361 i kao povecanje elektro vucnih sredstava.
Sada imam pitanje u cemu je osnovna tehnicka razlika izmedju lokomotiva podserije 000 i 100 i koliko ih je bilo u obe podserije i naravno misljenja strucnih kako su se pokazale za ovih nepunih 50 godina?
Kad se budem vratio u BG stavicu nekoliko slika.
Pozdrav od Damira *bye*


362-001...040 (Zg i Lj)
362-101...110 (Zg)

Pruga Zg-Ri nije tada bila novoizgrađena nego samo elektrificirana.

Serija 362 nije u Sloveniji zamijenila seriju 361 (one su nestale dolaskom serija 342 i 363).
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 10. 08. 2006. 16:25 GMT +0000

Jel zna jos neko nesto iz njenog zivota na JZ?
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Tine » 10. 08. 2006. 21:34 GMT +0000

Nekaj tehničnih podatkov o tej seriji lahko vidite tukaj.
Tine
User avatar
Tine
Putnik 2. razred
 
Posts: 35
Joined: 04. 08. 2006. 18:29 GMT +0000
Location: Slo

Postby damir661 » 11. 08. 2006. 12:52 GMT +0000

Sta je bio razlog da se na tri HZ 1061 prepravi kabina?
Tine hvala za link
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 26. 08. 2006. 5:34 GMT +0000

damir661 wrote:Sta je bio razlog da se na tri HZ 1061 prepravi kabina?
Tine hvala za link
Pozdrav od Damira *bye*


Prijedlog sindikata da se poboljsaju radni uvjeti strojovodja,buduci da stara lok ima malu kabinu u kojoj za dvojicu jedva mjesta ima.Sve tri jos uvijek voze ali je odrzavanje slabo,mikrologicki elementi i stari talijanski ep kombinatori...to nikako ne ide jedno s drugim,lok je nepouzdana u radu,no kako kazem zbog jako loseg odrzavanja.

Lok 362-000 bila je teska na pocetku 110t pa nakon modifikacija 113t (zvanicno prema papirima sa vaganja,koja sam ja licno vidio dosta puta),lok 362-100 imala je stvarnu masu od 118t,te nesto vecu vucnu silu.Tako se je npr kod iskljucene grupe motora za 362-000 na nagibu 30dan/t dozvoljavala vuca 300t a 362-100 350t,362-000 bila je duiga 18.400mm a 362-100 19.440mm,hodnik kroz sredinu,staticka pobuda alternatorskog pretvaraca,snaznije dvostruke baterije,snazniji pomocni kompresor od 2 kw,povoljni raspored aparata.Na 362-100 donekle su 1969 godine (sa dolaskom zadnje 362-110) bile rijesene neke problematicnosti kod osnovne podserije,no ne i toliko premocno.Ostali su stari kontaktori (800/600A),stari klipni kompresotri WESTINGHOUSE (motori 2×9kw/1320°min) kapacitea 2640 litara kod 8 bara,instalacija cijevi i razvoda te strujna kablovska.362-100 je imala modernije releje za upravljanje pom.pogonima,i za nijansu nesto drugacije uredjenu kabinu (elementi upravljanja).Pozdrav.
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 29. 08. 2006. 14:27 GMT +0000

Zašto su onda prepravljene samo tri?
Evo nekoliko slika iz perioda JŽ u žutoj boji.
Pozdrav od Damira *bye*
Image
Image
Image
Image
Image
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 29. 08. 2006. 19:36 GMT +0000

Trebalo je svih 22 komada preurediti generalno,ali malo Koncar pa malo Gredelj,i na kraju samo tri kabine.Lok su trebale biti 1995 tiristorizirane po cijeni 1.8 milijuna dem po komadu (×10 kom) ali se od toga odustalo.Sve lok 1061-HŽ su u veoma losem stanju,odrzavanje katastrofa,ali kako se cuje iz kuloara HŽ-a,uskoro ce se nabaviti 15 SIEMENS lokomotiva,od kojih bi 10-tak trebalo biti pod Rijekom,jer je neostatak pouzdanih lok jako vidljiv.Pozdrav.
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby 664-055 » 29. 08. 2006. 20:08 GMT +0000

Službeno u 2008 1061/362 ne postoji.
664-055
Moderator
 
Posts: 474
Joined: 26. 08. 2006. 19:46 GMT +0000

Postby damir661 » 03. 09. 2006. 20:13 GMT +0000

Jel postoji neki razlog zasto su na ovim lokomotivama menjani pantografi?
Na slikama se jasno vidi da su lokomotive 362 kada su isporucene imale kockaste pantografe,a sada ih vecina ima kao polumakazaste?Isto ovo vazi iza slovenacku seriju 342.
Ja mislim da jos jedino 1061-106 ima originalne pantografe. :roll:
Jel ima neko renumeraciju lokomotiva 362 u 1061 po brojevima?
Inace 664-055 ovo isto kod nas se odnosi na lokomotive 461,do 200 i neke nece postojati. :cry:
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 03. 09. 2006. 20:27 GMT +0000

damir661 wrote:Jel postoji neki razlog zasto su na ovim lokomotivama menjani pantografi?
Na slikama se jasno vidi da su lokomotive 362 kada su isporucene imale kockaste pantografe,a sada ih vecina ima kao polumakazaste?Isto ovo vazi iza slovenacku seriju 342.
Ja mislim da jos jedino 1061-106 ima originalne pantografe. :roll:
Jel ima neko renumeraciju lokomotiva 362 u 1061 po brojevima?
Inace 664-055 ovo isto kod nas se odnosi na lokomotive 461,do 200 i neke nece postojati. :cry:
Pozdrav od Damira


Aloha Damire.Pantografi su mjenjati prvi puta 1995 kada je iz Koncara izasla 1061-022 prva mikroprocesorski upravljana otpornicka istosmjerna lok,zbog ugradnje klima uredjaja na stropu.Lok 1061 108 ima skaraste pantografe,nema klimu i to je izvorna ASGEN lok.Sve ostale KONCAR/TZV lok,imaju gotovo unificiranu krovnu opremu [izolatori za izmjenicni napon],odvodnike prenapona,krovne rastavljace,zaluzine koje imaju male listice [klapne] koje sprijecavaju prodor vode ili snijega u blok otpornika itd.Nisam skroz siguran u to koje su lok JŽ362 pod kojim redoslijedom prenuimerirane u HŽ-1061 lok,ali evo ti njihovih novih brojeva: 001,002,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013,014
015,016,017,018,020,021,022,023
te 101,102,103,104,105,107,108,109,110
.
E sada tu je doslo do kasacija ili prodaja vozila u staro zeljezo.
Ex JŽ362-003 je odavno prije pretvorena u JŽ462-002 [1161-002],kao i JŽ362-106 [1161-001] u monofazne "Samanta" lok.Dalje,1061 008,009,010,013,014,018,021 su
kasirane ili prodate FNM kupcu [?].Od podserije 1061-100,nedostaje 1061-105 koja je FNM E660-51 lok,dok su FNM E661 01 i 02 od ex podserije 1061-000 [021 i...?].To ti je poredak vozila,a treba znati da su ove brojke samo na papiru,jer kako ste culi 2008 vise nece biti 1061 serije u parku HŽ lokomotiva [ako ne dodje do promjene].Zadnje vijesti ipak govore da ce Rijeka dobiti 10 Bo-Bo SIEMENS helgi,bilo bi to praznik za oci nakon toliko godina sluzenja ovih "neudobnih i nehumanih po zdravlje" ANSALDO lokomotiva.Pozdrav.
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 03. 09. 2006. 22:07 GMT +0000

Hvala Zlatane.
Kolkiko ih sada HZ ima kao aktivnih, i zasto nisu zdrave?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 04. 09. 2006. 12:47 GMT +0000

Mozda vozi 12 lokomotiva od cjelokupne svote,svaki su dan koma,odrzavanje da ne govorim,svi ocekuju da se sada u septembru krene sa izmjenom sustava vuce 25kv/50hz od Moravica do granice sa Slovenijom [Šapjane],te ocekuju nabavku 10-tak HELGI.Pozdrav.
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 04. 09. 2006. 21:59 GMT +0000

Jel ima neka koja je sacuvane za muzej?
I nece valjda sve po dolasku Helgi pod noz :cry: :shock:
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 05. 09. 2006. 11:59 GMT +0000

damir661 wrote:Jel ima neka koja je sacuvane za muzej?
I nece valjda sve po dolasku Helgi pod noz :cry: :shock:
Pozdrav od Damira *bye*


1061-108 ?
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 05. 09. 2006. 16:44 GMT +0000

To je bese ona sa starim pantografom :roll: .
Trebalo bi ostaviti po jednu iz svake podserije. 8)
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users