LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Postby damir661 » 08. 08. 2006. 19:07 GMT +0000

Pozdrav svima od Damira.
Otvorio sam ovu temu iz prostog razloga da svi posetioci ovog foruma saznaju nesto o ovoj elektricnoj lokomotivi JZ sada HZ i SZ 362 i to o obe podserije, pouplarne Mehovke.
Pa da krenemo redom.
Ove lokomotive su razvijene po posebnoj narudzbini JZ jos daleke 1960 od italijanskih firmi Ansaldo u Genovi i to u perodu od 1960-1964 kao podserija 000 i 1968-1969. kao podserija 100.
Lokomotiva je na pogon jednosmernog sistema vuce od 3kV rasporeda osovina BO-Bo-Bo i sastoji se iz dva simetricna sanduka.
Lokomotiva ima snagu 2640kW i Vmax 120km/h.
Ove lokomotive su uradjene po uzoru na FS E636 i 646,ali su ipak prilagodjene JZ prugama.
Lokomotive su nabavljane za potrebe novoizgradjene pruge Zagreb-Rijeka elektrificiranom sistemom 3kV,a u Sloveniji su zamenile dotrajale 361 i kao povecanje elektro vucnih sredstava.
Sada imam pitanje u cemu je osnovna tehnicka razlika izmedju lokomotiva podserije 000 i 100 i koliko ih je bilo u obe podserije i naravno misljenja strucnih kako su se pokazale za ovih nepunih 50 godina?
Kad se budem vratio u BG stavicu nekoliko slika.
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Karavela » 08. 08. 2006. 23:45 GMT +0000

Samo osmi položaj!
Karavela
Kondukter
 
Posts: 245
Joined: 13. 07. 2006. 18:52 GMT +0000
Location: SMZ; Hrvatska

Postby damir661 » 09. 08. 2006. 9:43 GMT +0000

Ona ima osovinski pritisak od 18t kako je pruge podnose?
Najveca prednost ovih dvostrukih lokomotiva je koliko se ne varam veliki precnik krivine koji mogu da ostvare. *hm*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:06 GMT +0000

nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:06 GMT +0000

damir661 wrote:Ona ima osovinski pritisak od 18t kako je pruge podnose?
Najveca prednost ovih dvostrukih lokomotiva je koliko se ne varam veliki precnik krivine koji mogu da ostvare. *hm*


...mali; veliki mogu pro?i sve lokomotive... :roll:
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: LOKOMOTIVE SERIJE JZ 362-000/100

Postby nikola » 09. 08. 2006. 20:11 GMT +0000

damir661 wrote:Pozdrav svima od Damira.
Otvorio sam ovu temu iz prostog razloga da svi posetioci ovog foruma saznaju nesto o ovoj elektricnoj lokomotivi JZ sada HZ i SZ 362 i to o obe podserije, pouplarne Mehovke.
Pa da krenemo redom.
Ove lokomotive su razvijene po posebnoj narudzbini JZ jos daleke 1960 od italijanskih firmi Ansaldo u Genovi i to u perodu od 1960-1964 kao podserija 000 i 1968-1969. kao podserija 100.
Lokomotiva je na pogon jednosmernog sistema vuce od 3kV rasporeda osovina BO-Bo-Bo i sastoji se iz dva simetricna sanduka.
Lokomotiva ima snagu 2640kW i Vmax 120km/h.
Ove lokomotive su uradjene po uzoru na FS E636 i 646,ali su ipak prilagodjene JZ prugama.
Lokomotive su nabavljane za potrebe novoizgradjene pruge Zagreb-Rijeka elektrificiranom sistemom 3kV,a u Sloveniji su zamenile dotrajale 361 i kao povecanje elektro vucnih sredstava.
Sada imam pitanje u cemu je osnovna tehnicka razlika izmedju lokomotiva podserije 000 i 100 i koliko ih je bilo u obe podserije i naravno misljenja strucnih kako su se pokazale za ovih nepunih 50 godina?
Kad se budem vratio u BG stavicu nekoliko slika.
Pozdrav od Damira *bye*


362-001...040 (Zg i Lj)
362-101...110 (Zg)

Pruga Zg-Ri nije tada bila novoizgra?ena nego samo elektrificirana.

Serija 362 nije u Sloveniji zamijenila seriju 361 (one su nestale dolaskom serija 342 i 363).
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby damir661 » 10. 08. 2006. 16:25 GMT +0000

Jel zna jos neko nesto iz njenog zivota na JZ?
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Tine » 10. 08. 2006. 21:34 GMT +0000

Nekaj tehni?nih podatkov o tej seriji lahko vidite tukaj.
Tine
User avatar
Tine
Putnik 2. razred
 
Posts: 35
Joined: 04. 08. 2006. 18:29 GMT +0000
Location: Slo

Postby damir661 » 11. 08. 2006. 12:52 GMT +0000

Sta je bio razlog da se na tri HZ 1061 prepravi kabina?
Tine hvala za link
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 26. 08. 2006. 5:34 GMT +0000

zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 29. 08. 2006. 14:27 GMT +0000

661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 29. 08. 2006. 19:36 GMT +0000

zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby 664-055 » 29. 08. 2006. 20:08 GMT +0000

664-055
Moderator
 
Posts: 474
Joined: 26. 08. 2006. 19:46 GMT +0000

Postby damir661 » 03. 09. 2006. 20:13 GMT +0000

Jel postoji neki razlog zasto su na ovim lokomotivama menjani pantografi?
Na slikama se jasno vidi da su lokomotive 362 kada su isporucene imale kockaste pantografe,a sada ih vecina ima kao polumakazaste?Isto ovo vazi iza slovenacku seriju 342.
Ja mislim da jos jedino 1061-106 ima originalne pantografe. :roll:
Jel ima neko renumeraciju lokomotiva 362 u 1061 po brojevima?
Inace 664-055 ovo isto kod nas se odnosi na lokomotive 461,do 200 i neke nece postojati. :cry:
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 03. 09. 2006. 20:27 GMT +0000

zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 03. 09. 2006. 22:07 GMT +0000

Hvala Zlatane.
Kolkiko ih sada HZ ima kao aktivnih, i zasto nisu zdrave?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 04. 09. 2006. 12:47 GMT +0000

zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 04. 09. 2006. 21:59 GMT +0000

Jel ima neka koja je sacuvane za muzej?
I nece valjda sve po dolasku Helgi pod noz :cry: :shock:
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby zlatan » 05. 09. 2006. 11:59 GMT +0000

damir661 wrote:Jel ima neka koja je sacuvane za muzej?
I nece valjda sve po dolasku Helgi pod noz :cry: :shock:
Pozdrav od Damira *bye*


1061-108 ?
zlatan
Mašinovođa
 
Posts: 655
Joined: 25. 08. 2006. 16:42 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby damir661 » 05. 09. 2006. 16:44 GMT +0000

To je bese ona sa starim pantografom :roll: .
Trebalo bi ostaviti po jednu iz svake podserije. 8)
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Next

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users