Page 2 of 2

Re: GENERAL MOTORS JEDINICA 2010 HIBRID

PostPosted: 25. 12. 2011. 8:57 GMT +0000
by jz441
OK... da pojasnimo neke stvari, pa da ne nastavljamo sa mlacenjem prazne slame!

Pre svega, GE i EMD mogu da proizvode elekricne lokomotive kao sto su to radili i u proslosti. Ovde nije stvar u monopolu dizel-elekricne vuce, vec potrebe trzista. Sve teretne zeleznice u SAD-u su privatne, i bez debelih subvencija od strane drzave ne pada im na pamet da investiraju svoj kapital u elektricifiranje pruga. Naravno da elektricna vuca ima vise smisla, ali neki privatnik nece potrositi sav svoj kapital i debelo se zaduziti da bi cekao 30 godina da ponovo bude na "pozitivnoj nuli". Da jos ne pominjemo zapadni deo SAD-a kroz Mojave pustinju gde nema uslova za proizvodnju elektricne energije bez izgradnje nuklearnih termo elektrana.

Sto se hibridne tehnologije tice, to je stvar proslosti! GE je svog hibrida izbacio na trziste prosle godine i jako se lose pokazao. Lokomotiva bila kod nas (BNSF) na probi, i nije ni blizu zadovoljila vucne karakteristike standardne ES44. Na duzim usponima, baterije bi se istrosile, a generator nije u stanju da prozivede potrebnu energiju za tesku vucu.

Naravno, sad kad je GE potrosio tolike pare na razvoj ove lokomotive, nada se da ih uvali nekome.... Ali od toga nema nade. Kad se lokomotiva lose pokaze na jednoj od vodecih svetskih zeleznica kao BNSF i UP, manji operatori se ne usudjuju investirati u tehnologiju koja bi ih povukla u bankropciju.

Re: GENERAL MOTORS JEDINICA 2010 HIBRID

PostPosted: 26. 12. 2011. 0:40 GMT +0000
by dejanpavkov
Pozdrav dao bih odgovor na ovu vasu konstataciju,,MLACENJE PRAZNE SLAME,, mislim da se u predhodni navedeni tekstovi koji su dati u ovoj temi potpuno argumentovani ili ti dogumentovani radi se o jednom naucnom radu od strane firme G>E> koju nebih mogli da nazovemo ,,mlacenjem,, verujem da se projekat jako lose pokazao ali za pocetni stadijum razvoja jedinica na hibridni pogon relativno ok ovakve projekti kao i svaki drugi sa jedne razumne strane mogu imati svoje uspehe i neupehe ali nikako ,,Mlacenje,, kad tad ce se u buducnosti raditi na unapredjivanju ovih jedinica.

pozzzzzzzz.

Re: GENERAL MOTORS JEDINICA 2010 HIBRID

PostPosted: 26. 12. 2011. 9:20 GMT +0000
by jz441
dejanpavkov wrote: radi se o jednom naucnom radu od strane firme G>E> koju nebih mogli da nazovemo ,,mlacenjem,, verujem da se projekat jako lose pokazao ali za pocetni stadijum razvoja jedinica na hibridni pogon relativno ok ovakve projekti kao i svaki drugi sa jedne razumne strane mogu imati svoje uspehe i neupehe ali nikako ,,Mlacenje,, kad tad ce se u buducnosti raditi na unapredjivanju ovih jedinica.


Pozdrav!

Da malo pojasnim... Projekat se pokazao totalnim neuspehom bez ikakve buducnosti jer ne moze da zadovolji potrebe zeleznice. GE je privatna firma koja je sve projekte razvija iz svog privatnog kapitala, i bez interesa u njihov proizvod nece biti usavrsavanja i daljeg ulaganja. Teoretski ideja lokomotive na hibridni pogon zvuci kao trend buducnosti i veoma obecavajuce, dok u praksi uopste nema smisla... Dizel-elektricne lokomotive su vec odavno hibridne lokomotive, jer se sila dizel motora ne prenosi na mehanicki nacin vec preko generatoa i vucnih elektro motora, kao i na hibridnim automobilima. Jednina razlika je u tome sto automobili imaju akumulatore koji se konstantno dopunjavaju preko generatora. Trenutno zeleznice kao BNSF, UP, CSX...itd. prevoze jednu tonu tereta 750km sa svega 4 litre nafte.

Zeleznice i celokupan privatni sektor nije zainteresovan u novu tehnologiju koja ne moze da zadovolji njihove potrebe. U skoroj buducnosti (2015 god) videcemo novu generaciju dizel-elektricnih lokomotiva gde ce "Nitrogen-Oxid" (NOX) u izduvnim gasovima biti smanjen za 80%. GE, EMD, CAT, MTU i Cummins vec rade na tom projektu i nadaju se da profitiraju na re-motorizaciji starijih jedinica.

Re: GENERAL MOTORS JEDINICA 2010 HIBRID

PostPosted: 26. 12. 2011. 20:19 GMT +0000
by novajlija