Page 1 of 4

Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 12. 02. 2007. 14:29 GMT +0000
by krasilov
Gde se tacno nalazi depo za ove lokomotive.
Koje su to lokomotive? Gde se nalaze?

http://mark5812.fotopic.net/p6382673.html

PostPosted: 12. 02. 2007. 19:07 GMT +0000
by damir661
Ovo su uskotracne 760mm rudarske pruge u okviru TE Drmno u Kostolcu.
A posto se radi o uskotracnim prugama ova tema se seli tamo. ;)
Pozdrav od Damira

PostPosted: 12. 02. 2007. 21:23 GMT +0000
by asalat
Ispravka: radi se o koloseku 900mm.

PostPosted: 12. 02. 2007. 23:08 GMT +0000
by Aleksandar665
Koji je njihov serijski broj? :D

PostPosted: 13. 02. 2007. 12:23 GMT +0000
by Aleksandar665
Uski kolosek postoji i kod Kolubare. :idea:

PostPosted: 13. 02. 2007. 12:40 GMT +0000
by jz82
Da,postoje,ALeksandre,ali samo elektro vuca.Ranije je bilo dekovilki ali ih vise nema.Sada su tu elektrolokse.Sirina koloseka je 0.90m

PostPosted: 31. 08. 2007. 0:52 GMT +0000
by Aleksandar665
Da li jos rade ove lokse? Image :lol:

PostPosted: 31. 08. 2007. 1:05 GMT +0000
by sdz361
Kolosek o,90 m u Kostolcu nije kod TE Drmno, tu je normalni kolosek, već na kopu Čirikovac gde su parne lokomotive UNRRA i kod TE Kostolac gde su elektrolokomotive LEW. Imaju za rezervu i jednu ĐĐ dizelku koja se vidi na dotičnoj slici. Sve je još uvek u saobraćaju.

PostPosted: 31. 08. 2007. 16:07 GMT +0000
by Aleksandar665
Koji broj nosi ta DJDJ?
Zbog cega ova elektricna ima puno pantografa?

PostPosted: 31. 08. 2007. 22:52 GMT +0000
by sdz361
Na žalost na dizelki nema nikakvih oznaka ni fabričkih tabli. Elektrolokomive imaju puno pantografa jer kad rade na utovaru ispod bagera kao i nekim drugim specifičnim mestima kontaktni vod se ne nalazi iznad lokomotive već bočno od nje pa se tada koriste pantografi koji stoje bočno ukoso.

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 22. 05. 2009. 20:29 GMT +0000
by 412-104
Par slika sa pruge uskog koloseka 900mm, koja povezuje Kostolačke termoelektrane sa površinskim kopovima Čirkovac i Drmno. Ovom prugom se doprema lignit iz pomenutih kopova za potrebe TE "Kostolac A" i TE "Kostolac B" koje dnevno proizvedu do 20 miliona kWh električne energije, čime čine oko 12% ukupne proizvodnje električne energije u Srbiji.

Image

Image

Image

Mislim da je dužina ove pruge 12km, ako grešim neka me neko ispravi!

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 14:17 GMT +0000
by novajlija
E pa evo malo detaljnijih slika lokomotiva iz Kostolca, iz drugog puta tj. druge posete uspeo sam da ih fotografišem, ovaj puta samo otišao i kao čpvek pitao da li mogu da ih fotkam i nisam se krio po žbunju.
Ovoga puta nisam fotkao prugu ali ona mesta koja su zgodna za fotkanje su i prikazana već tako da ne bih ponavljao.
Pruga jeste dugačka oko 12 km, mada je verovatno ukupna dužina svih koloseka znatno veća.
Početna tačka, bar kako meni izgleda se nalazi zapravo u ataru srela Klenovik, gde se vrši i utovar ovih vozića. pruga ide sa leve strane puta prema Kostolci ispod sela.
Širina koloseka je 900m a napon KM je 1,5 kV ali je realno oko 1,2 kV.
Mislim da imaju jednu kao ukrsnicu u Kostolcu ali nisam siguran. Nakon grada i prolaska ispod nadvožnjaka pruga i dalje nastavlja pored puta prema Starom kostolcu i ulazi u krug elektrane e tu idu dva koloseka verovatno do postrojenja za istovar opet levo od puta. A put prelazi preko par neelektrificiranih koloseka takođe širine 900m koja odlaze desno od puta prema TE Drmno, koliko mi se čini.
MVI_2131.jpg

E sad po rečima mog izvora najverovatnije da če ova pruga da se zatvori jer kop, mislim da je Ćirikovac, više ne radi ili radi smanjenim kaoaciteteom tako da već sada ti vozovi ne saobraćaju, ali verovatno je da bi mogao biti izgrašđen kolosek prema kopu Drmno valjda tj. kako sam ja skontao na drugu stranu od grada zapravo desno od grada Kostolca.

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 14:22 GMT +0000
by novajlija
Pa pravljenju kruga i vožnje pored puta odlazim na mesto na kome smo bili GANZ, Gruber i ja prošlog lepa po povratku iz MK, i već po mali razočaran jer po stanju pruge vidim da vozovi gotovo i ne saobraćaju, a lokomotive nigde nisamo videli i ako smo provezli ceo krug oko elektrane, imam šta i da vidim.
IMG_2144.JPG

I rešavam da jednim sokakom kroz šumu koji je bio 10-ak metara od mesta sa kog je slikano, odem da vidim da li ima nekoga i da pitam da li će mi dozvoliti da slikam ove simpatične naprave.

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 14:42 GMT +0000
by novajlija
I dobijam blagonaklon odgovor, i više nego što sam očekivao.
Elem, u pitanju su lokomotive Istočnonemačke proizvodnje, nisam se raspitivao za tehničke pojedinosti jer sam bio u žurbi i imao tehničkih problema sa kičmom.
Kao što već rekoh o poreklu nabavljne su od 1975. i ima ih ukupno 6, sa brojevim kao što se vidi EL-1 do EL-6 najverovatnije.
Kako sam čuo kažu da je uvek radilo 5 dok je jedna bila u rezervi do onih nesrećnih godina kada je sa te u rezervi početo da se skidaju delovi za ostale u eksploataciji.

Pa da počnemo sa fotkama koje su napravljene
IMG_2166.JPG
IMG_2165.JPG
IMG_2160.JPG

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 15:04 GMT +0000
by novajlija
I evo ima još nekih fotki:
IMG_2146.JPG
IMG_2148.JPG
IMG_2149.JPG
IMG_2150.JPG
IMG_2151.JPG

......

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 15:10 GMT +0000
by novajlija
IMG_2152.JPG
IMG_2153.JPG
IMG_2154.JPG
IMG_2155.JPG
IMG_2156.JPG

.....

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 27. 05. 2009. 17:35 GMT +0000
by novajlija
IMG_2159.JPG
IMG_2164.JPG

Eto toliko od mene o električnim lokomotivama u TE Kostolac, 900mm ,1,5 kV.
POZDRAV!

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 28. 05. 2009. 4:49 GMT +0000
by novajlija
Da, zaboravio sma da napišem da je 4 još uvek ispravnih ali neznam broj jer je ovde bilo 3 lokomotive.
POZDRAV!

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 28. 05. 2009. 10:29 GMT +0000
by novajlija
I za kraj nešto što sam namerno ostavio za kraj a našao sma na terenu prvo.
A to je:
IMG_2134.JPG
IMG_2136.JPG
IMG_2137.JPG
IMG_2142.JPG

........

Re: Lokomotive u Kostolcu

PostPosted: 28. 05. 2009. 10:37 GMT +0000
by novajlija
A evo i šta piše na spomen ploči pored ove lepotice koja se nalazi u jednom jako lepom parku u Kostolcu, inače sam park je ispresecan kolosecima koji se verovatno više ne koriste a bili su neka stara trasu za dovoz uglja.
IMG_2135.JPG

Nažalost fotka je ispala nikakva a usled nepovoljnog svetla jer od odbljeska nisam ni video šta slikam a i zbog tehničkih problema sa kičmom pa baš nisma mogao nešto puno da se nameštam.
Evo i još detalja sa ovog ˝spomenika˝:
IMG_2138.JPG
IMG_2139.JPG
IMG_2140.JPG
IMG_2143.JPG

Inače lokomotiva tako deluje i izgleda da samo treba da se namiri i potpali da bi mogla odmah da siđe sa šina na koje je postavljena.
Inače i upravljačnica je otvorena i u potpunosti opremaljena čak su i stolice presvučene štofom još uvek unutra kao čini mi se i svi manometri, ali nisma moga da se penjem da i to slikam.
Eto toliko od mene po ovom pitanju, nadam se da je materijal interensantan bar deo od onoga koliko je mene ovo intetresovalo.
POZDRAV!