DMV 802

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

DMV 802

Postby robertl » 13. 06. 2006. 15:04 GMT +0000

evo ja bi otvorio temu o dmu 802, pa vas pozivam sve da tu dodajete bilo kakve podatke o njemu, kojima raspolažete, naravno i slike, općenito sve sto imate ili vam padne na pamet u vezi 802.

a ja krećem s pitanjem: navodno je imao raspored osovina: B'2'
nisam baš suran, ali sam probao nekako odgonetnuti, pa ispada da je imao dva postolja, u prvom dvije jednom motorom pogonjene osovine, u drugom dvije nepogonjene osovine (btw. kako se to stručno kaže)? i je li to točno? 8) 8)
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby damir661 » 15. 06. 2006. 18:22 GMT +0000

Pozdrav Robertl od Damira.
Koliko ja znam stručni izraz za osovine koje pokreću sa jednim motorom kaže se spregnute osovine i to se javlja kod hidrauličnog i mehaničkog prenosa snage, a za obične osovine kaže se slobodne osovine.
Ja u vezi ovog motornjaka mogu da ti ponudim samo slike jer se ne razumem baš u uski kolosek. Znam da je proizveden od strane ĐĐ i da je radio na pruzi Sarajevo-Dubrovnik 8)
Image
Image
Image
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby nikola » 15. 06. 2006. 21:32 GMT +0000

nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby nedja » 15. 06. 2006. 22:37 GMT +0000

*matori* *prof* Dakle, ovako...... DMV 802 je bila četvorodelna garnitura čija su sva kola bila motorna, tj. nije bilo motornih "glava" i prikolica. Svaka kola su imala jedno pogonjeno i jedno slobodno obrtno postolje. Sada ono glavno - raspored osovina je bio kako sledi:

2'Bo' + Bo'2' + 2'Bo' + Bo'2'

Na čelima, ispod upravljačnice su bila slobodna postolja, a garnitura se formirala tako da su pogonjena postolja, kao što se vidi gore, bila jedna uz druga. Bo' je oznaka za pogonsko postolje gde su osovine pojedinačno gonjene a ne spregnute polugom - tada bi bilo 2'B'. Ostale tehničke karakteristike:

tip motora: FIAT 221.H.0710
vrsta motora: 6-to cilindrični horizontalni Diesel
ukupna snaga: 544 KW
ukupna dužina voza: 59,5m
teh. brzina: 60km/h

Svaki motor je imao sopstvenu hidrauličnu spojnicu i menjač. Upravljalo se iz jedne upravljačnice i to sa sva četiri motora i transmisije istovremeno, sinhronizovano, komplikovanim hidraulično - elektromagnetnim sistemom. Za divno čudo to je radilo besprekorno, kako su pokazale već probne vožnje 1966. godine!!! Ali avaj, uske pruge nisu bile u skladu sa širokim perspektivama tadašnjeg razvoja i ostatak priče znamo
*sad*
nedja
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 21. 05. 2006. 13:02 GMT +0000

Postby damir661 » 15. 06. 2006. 23:17 GMT +0000

Meni nije jasna jedna stvar generaln oko uskih pruga.Zar one nisu mogle jednostavno da se zamene prugasma normalnog koloseka s obzirom na specifične trase kroz koje su prolazile.Zamislite od kakvog bi značaj bila veza Beograd-Dubrovnik?
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby asalat » 15. 06. 2006. 23:23 GMT +0000

Pa nije moglo. :roll: Gabariti šinskih vozila nisu isti za normalni i uski kolosek. Kako da prođu kroz one silne tunele? :shock: Radijusi krivina su manji na uskom koloseku...
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1360
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby robertl » 16. 06. 2006. 9:55 GMT +0000

1. hvala vam svima na kometarima. :D :D

2. nedja, tih 544 kw je ukupno za cijeli vlak? znači: 544/4=136 kw po kolima?
muči me to Bo' - to bi značilo oda je kod pogonskih osovina svaka imala svoj pogon? je li onda imao po dva motora po kolima ili jedan motor po kolima?
3. na railfan belgrade http://www.railfan-belgrade.org/uski.htm piše da su bili dizel mehanički????

4. evo slike (stambulčić)
Image

i još (hum)
Image
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby robertl » 16. 06. 2006. 10:06 GMT +0000

damir661, tvoja treća slika, ona u šumi: zna li se gdje je to snimano?
slike su super.
pitam se da li igdje ikad mogli voziti svojih 60 km/h. ćirine pruge išle su kruz najluđe terene (zavoji i sl...). eventualno na ravnoj pruzi.
mora da se ljuljalo. jer iako je pruga bila u dobrom stanju (možda u početku, jer održavanje nije baš jaka strana svih nas iz bivše yu :D , ne mislim samo na pruge, općenito na sve...). osim toga ako se zaleti vlak širine min 2 m, a stoji relativno usko na 76 cm..... :lol: :lol:

zna li itko širinu i visinu?

imali stariji među vama, da su se ikada vozili sa 802?
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby damir661 » 16. 06. 2006. 10:26 GMT +0000

Ova poslednja slika je slikana negde na pruyi Slavonski Brod-Sarajevo.
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby nedja » 16. 06. 2006. 14:29 GMT +0000

Robertl, neka te to ne muči: Bo' može da znači da su obe osovine jednog postolja pogonjene iz dva različita izvora (čitaj: svaka svoj motor), ili, kao što je bio slučaj na 802, jedan motor koji pogodnom transmisijom prenosi snagu na dve osovine! Još nešto: sve osovine su bile kočene vazdušnom kočnicom, a slobodna postolja (ona koja smo oznacili sa 2') su imala i sinsku, tj. elektromagnetnu kocnicu. I ovo: snaga je data za ceo voz, tj. 4 motora ukupno!

Za tačnost podata jemči fakat da su preuzeti iz internog glasila ĐĐ iz 1968. godine :roll:
nedja
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 21. 05. 2006. 13:02 GMT +0000

Postby robertl » 24. 06. 2006. 15:39 GMT +0000

nedja wrote:Za tačnost podata jemči fakat da su preuzeti iz internog glasila ĐĐ iz 1968. godine


nedja, odkud ti to glasilo ĐĐ iz 1968? :D :D imaš li ga? šat piše tamo još o dmv 802? može li se to skenirati???? :D :D :D
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby damir661 » 24. 06. 2006. 20:54 GMT +0000

Da li je tačno da su ove motornjake naši prodali portugalu CP po ukudanju uskih koloseka i da li neko zna više o tome?
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby nikola » 24. 06. 2006. 22:11 GMT +0000

Da li je tačno da su ove motornjake naši prodali portugalu CP po ukudanju uskih koloseka i da li neko zna više o tome?


http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=693
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby Toma » 29. 06. 2006. 12:49 GMT +0000

damir661 wrote:Da li je tačno da su ove motornjake naši prodali portugalu CP po ukudanju uskih koloseka i da li neko zna više o tome?


Zanimljivo je da su im prije isporuke u Rajlovcu 'prosirili' postolja - tj. 760 mm postolja su prilagodili za 1000 mm

pozdrav
toma
User avatar
Toma
Ložač
 
Posts: 384
Joined: 20. 06. 2006. 14:29 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby nedja » 03. 07. 2006. 21:50 GMT +0000

Robertl i ostali zainteresovani!!! Izvinjavam se na dugom ćutanju oko scana ĐĐ glasila. Da, najzad ga imam (pozajmio od prijatelja). Nemam skener pa ću ga sutra dati Chrisu, koji će ga distribuirati svakom zainteresovanom na pp ili e-mail. Pošto ima oko 10 strana, sa fotkama, crtežima i grafikonima, bilo bi prilično glomazno dati ga na forum. Mislim da je ovako najzgodnije.

Hvala na strpljenju :D :D :D
nedja
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 21. 05. 2006. 13:02 GMT +0000

Postby robertl » 17. 07. 2006. 12:34 GMT +0000

nedja,
pokušavam ti poslati PP u vezi glasila ĐĐ (dokumentacija o dmu 802), ali nisam siguran da li je prošlo. pa evo još jednom javno:
molim te pošalji i meni na mail:

rlehpane@globalnet.hr

hvala unaprijed
robert
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby chris » 19. 07. 2006. 19:20 GMT +0000

Koga interesuje brošura o DMV 802 od ĐĐ može je slinuti sa sledećeg linka:

http://www.railfan-belgrade.org/download/JZ_802.pdf (cca 2,60 MB)

Neđo, hvala na ustupljenom materijalu ;)
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1244
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby robertl » 20. 07. 2006. 7:50 GMT +0000

hvala nedji i chrisu :D
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Postby igorail » 20. 07. 2006. 20:23 GMT +0000

chris
Koga interesuje brošura o DMV 802 od ĐĐ može je slinuti sa sledećeg linka:

http://www.railfan-belgrade.org/download/JZ_802.pdf (cca 2,60 MB)

Neđo, hvala na ustupljenom materijalu ;)

Hvala i od mene :D
;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Postby robertl » 21. 07. 2006. 8:29 GMT +0000

nisam baš shvatio kako ste odjednom došli na temu mosta u sl.brodu.

ipak zanima me: igorrail, citiraš damira661, on piše gore:
Ova poslednja slika je slikana negde na pruyi Slavonski Brod-Sarajevo.
koja je to slika? ne vidim je.


btw. saša, be budi tako strog sa off topicom ;)

je li već netko čitao dokumentaciju o 802? piše da je imamo čučavce :D :D .
mora da je to bilo jako interesantno koristiti za vrijeme vožnje na ćirinim prugama. :S *lol*
User avatar
robertl
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 05. 06. 2006. 11:25 GMT +0000
Location: Dugo Selo/Zagreb

Next

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron