Kolubarska pruga

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Kolubarska pruga

Postby NEBOJSA » 18. 04. 2007. 13:14 GMT +0000

Jako me zanima ova uskotracna pruga pa da li bi neko nesto mogao da napise o njoj i u kakvom stanju je danas?
User avatar
NEBOJSA
Ložač
 
Posts: 317
Joined: 23. 03. 2007. 20:54 GMT +0000
Location: BEOGRAD

Postby jz82 » 22. 04. 2007. 20:10 GMT +0000

kolega pojasni koja je to kolubarska pruga jer ja zivim u kolubari i niko za nju nije cuo.Istina imali smo uskosinsku 0.76 m Mladenovac-Arandjelovac-Lazarevac-Lajkovac-krak ka Valjevu,krak ka Obrenovcu ikrak ka Cacku, i imamo i dan danas industrisku prugu 0.90m
Neznam za kolubarsku prugu.Pojasni!!!
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000

Postby sdz361 » 23. 04. 2007. 1:02 GMT +0000

Elektrificiranih pruga koloseka 0,90 m za koje pitaš ima dve. Prva vodi od polja "D" rudnika Kolubara kod Rudovaca do Vreoca (Sušara) i pripadaju REIK-u Kolubara. Služe naravno za prevoz uglja i dosta se koriste. Ne kao nekad kada su radila i druga rudnička polja (stanica Ceroviti Potok). Deo pruge je prošle godine remontovan. Imaju 10-tak elektrolokomotiva BBC i LEW kao i najmanje jednu parnu lokomotivu u voznom stanju Dekovil serije 53. Druga pruga koju si ti video sa upletenim kolosekom vodi od Vreoca do termoelektrane Kolubara u Velikim Crljenima i pripada JP TENT. Takođe služi za prevoz uglja. TENT pored svojih lokomotiva normalnog koloseka ima za ovu prugu 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka: Simens, BBC i Škoda. Upleteni kolosek nije deo pruge Beograd - Bar već industriski kolosek ove elektrane.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby NEBOJSA » 23. 04. 2007. 14:29 GMT +0000

Jz82 pa mislio sam na industrijsku prugu.
User avatar
NEBOJSA
Ložač
 
Posts: 317
Joined: 23. 03. 2007. 20:54 GMT +0000
Location: BEOGRAD

Postby Radule » 25. 07. 2007. 22:22 GMT +0000

TENT pored svojih lokomotiva normalnog koloseka ima za ovu prugu 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka: Simens, BBC i Škoda. Upleteni kolosek nije deo pruge Beograd - Bar već industriski kolosek ove elektrane.

Nije tacno da ima 5 elektro lokomotiva uzanog koloseka!

Ako si slucajno video trecu sinu koja vodi uz prugu to je sina normalnog koloseka i to nam je jedina veza da sa lok 661 odemo u TE Kolubara!

A pruga RBK Tamnava ide paralelno uz prugu Brgule-Vreoci i normalnog je koloseka i Prolazi kroz SZ Vreoci!

Molim vas ako neko zna bolje neka kaze a ne da se iznose neke neistine!

Toliko od mene!

Pozdrav!!!!!!!
Radule
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 26. 05. 2007. 21:59 GMT +0000
Location: Obrenovac

Postby Radule » 25. 07. 2007. 22:23 GMT +0000

"TENT pored svojih lokomotiva normalnog koloseka ima za ovu prugu 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka: Simens, BBC i Škoda."

Nije tacno da ima 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka!

Ako si slucajno video trecu sinu koja vodi uz prugu to je sina normalnog koloseka i to nam je jedina veza da sa lok 661 odemo u TE Kolubara!

A pruga RBK Tamnava ide paralelno uz prugu Brgule-Vreoci i normalnog je koloseka i Prolazi kroz SZ Vreoci!

Molim vas ako neko zna bolje neka kaze a ne da se iznose neke neistine!

Toliko od mene!

Pozdrav!!!!!!!
Radule
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 26. 05. 2007. 21:59 GMT +0000
Location: Obrenovac

lokomotive

Postby jz82 » 30. 07. 2007. 8:53 GMT +0000

Imali neko tehnicke odatke o lokomotivama iz termoelektrane Kolubara A
Lew,BBS,Simens,Skoda.Ako ima neka posalje
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000

Postby sdz361 » 21. 08. 2007. 20:47 GMT +0000

Tek sam se vratio sa odmora pa tek sad odgovaram.
"TENT pored svojih lokomotiva normalnog koloseka ima za ovu prugu 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka: Simens, BBC i Škoda."

Nije tacno da ima 5 elektrolokomotiva uzanog koloseka!

Ako si slucajno video trecu sinu koja vodi uz prugu to je sina normalnog koloseka i to nam je jedina veza da sa lok 661 odemo u TE Kolubara!

A pruga RBK Tamnava ide paralelno uz prugu Brgule-Vreoci i normalnog je koloseka i Prolazi kroz SZ Vreoci!

Molim vas ako neko zna bolje neka kaze a ne da se iznose neke neistine!

Prvo mislim da ovaj stil nije primeren ovom forumu jer ovo nije kviz pa da se pravimo najpametniji već smo valjda tu da pomognemo jedni drugima oko stvari koje volimo.
Drugo niste u pravu i to nije teško proveriti. Pruga Vreoci Sušara - TE Kolubra (V. Crljeni) koloseka 0,90 pripada preduzeću TENT koje je vrlo složeno. Ako ne verujete evo slike pa pročitajte:
Image

Za jz 82 nešto od tehničkih podataka:
Image
Image
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Mali Panta » 23. 07. 2009. 13:58 GMT +0000

Kolubarska pruga oko sušare

9.7.2009. godine smo Dulevoz i ja krenuli na turu od Barajeva do Vreoca a pošto smo u Vreoce došli ranije, neplanirano, imali smo vremena i obišli smo prugu u Kolubari od radionice za lokomotive pa kružno oko sušare. Ima svašta da se vidi i pogodno je za slikanje tj. nismo imali nikakvih problema.
Reportažu ćemo naizmenično pisati ja i Dulevoz.

Za početak pogled sa putnog prelaza ka sušari. Lokomotiva sa kompozicijom vagona čeka da ide na utovar a tu je i normalni kolosek. Desno ide uzani kolosek, 900mm, do mesta istovara pa oko sušare i nazad.
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (18).jpg

Ovde je pogled sa pp ka mestu utovara vagona i radionici za lokomotive.
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (19).jpg

Jedna od lokomotiva koja nosi broj 12, a najveći broj koji sam primetio je 17. Da li sve rade ili ne, ne znam.
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (22).jpg

A ovo je lokomotiva 14. OBe su sa spuštenim pantografom. Verovatno čekaju veći obim posla a možda i opravku :?
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (21).jpg

Tablica proizvođača
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (20).jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3070
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Kolubarska pruga

Postby Mali Panta » 23. 07. 2009. 15:22 GMT +0000

Poslednje tri slike u prethodnom post su se istumbale, ne znam šta bi ali ćete se snaći.
Ka putnom prelazu od mesta utovara. Signal za koji mislim da radi i signalne oznake za spuštanje i podizanje pantografa
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (23).jpg

Kolosek koji vodi u radonicu za održavanje lokomotiva
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (26).jpg

Levo je kolosek koji vodu u radionicu koja je meni iza leđa a desno se utovara kompozicija sa ugljem
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (27).jpg

PP ispred radionice a u pozadini je elevator koji transportuje ugalj koji se verovatno posle utovara u vagone, jer ne vidim gde bi drugo išao ;)
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (29).jpg

Ovako izgledaju vagoni za ugalj koloseka 900 mm.
Vreoci - Kolubara_ 9.7.2009._by BĐ. (31).jpg


Dalje nastavlja dulevoz.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3070
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Kolubarska pruga

Postby asalat » 23. 07. 2009. 23:33 GMT +0000

Odlične fotke :I posebno one sa upletenim kolosekom. Kad ga vidim - zabalavim :mrgreen: Hvala za reportažu.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Re: Kolubarska pruga

Postby Mali Panta » 24. 07. 2009. 11:59 GMT +0000

asalat wrote:Odlične fotke :I posebno one sa upletenim kolosekom. Kad ga vidim - zabalavim :mrgreen: Hvala za reportažu.


Nema na čemu ;) Biće nastavak.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3070
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Kolubarska pruga

Postby danilo77 » 17. 03. 2011. 11:35 GMT +0000

Pozdrav svima!
Imam par ispravki na pomenutu temu, nadam se da nece biti pogresno protumaceno. Zelja je da podaci budu sto tacniji i sto vise u zeleznickom zargonu!
Naime postoji 9 lokomotiva (900mm) u radu (LEW 10,11,12,13,14,15,16,17,18) kao i 6 lokomotiva 900mm (BBC 56-01,56-02,56-03,56-04,56-05,56-06) kao i 3 Borske lokomotive (BBC 56-07 u radu, 56-08 Ispomoć u TEK-u tj. TENT-u, i LEW E-23 truli u stulcu u stanici Ceroviti potok, tj. Polje B). Tu su i 4 decauville parne (900mm) lokomotive serije 53 (53-017 u funkciji ali ne radi, 53-018 funkcionalna ali sluzi kao eksponat ispred stanicne zgrade u Susari, 53-023 slupana u stanici i bez kotla!,53-029 trune na utovarnoj rampi u stanici Susara) - , 4 lokomotive serije 62 1435mm (62-117, 62-127, 62-635, 62-643). Tu su i dve nove dizele električne lokomotive 621 serije 100 (621-113 i 621-114). Postoji i TMD dizel hidraulicna motorna dresina za servis kontaktne mreže koja je inace 1200 V JSS.

Signal na slici 23 NE RADI, a plave ploce iza njega na stubovima su SIGNALI a ne OZNAKE i to za elktričnu vuču (Sign. pravilnik 1)

Radionica je i za održavanje vagona - ne samo lokomotiva (ima dva koloseka, levi prolazi kroz radionicu i on je za vagone, a desni je unutar radionice nekih 10 metara mislim i sluzi za odrzavanje lokomotiva kao i TMD vozila za kontaktnu mrezu.

Elevator je ustvari trakasti transporter za ugalj koji sa polja D dolazi u pogone separacije uglja (I II i III faza) i odatle ide i u vagone koje je Mali Panta spomenuo i pokazao na slikama kao i u vagone 1435mm Arbell na utovarnom mestu tzv. "desetka" u stanici Vreoci TENT koje je tik uz Barsku prugu nedaleko odatle.

Prikazani su samo vagoni tipa K50V (postoje Kraljevacki i Americki) u sustini su slicne konstrukcije sa istresanjem rasutog tereta otvaranjem vagona sa donje strane dok im je pod u obliku sedla pa se popularno zovu SEDLASTI. Drugi tip je K50 koji se istovaraju postupkom prevrtanja u postrojenju tzv. VIPER i to se radi pojedinacno.

Pantografi su uglavnom spusteni da ne bi kompresori bespotrebno radili jer kada nema posla kao sto je receno dolazi do gubitaka u vazdusnoj instalaciji pa bi non stop radili! Razlog je starost ipak je sve to 50 i kusur godina staro.

Pored navedenog upletenog koloseka postoji na par mesta u stanici Sušara i zbijeni kolosek (4 sine 1435/900mm) a samim tim i nekoliko tzv. abnormalnih skretnica.

Imam dosta slika svega toga pa ako budem imao vremena okacicu iako je ovo podosta stara tema koliko vidim!

Veliki pozdrav iz Sušare!
User avatar
danilo77
Putnik 2. razred
 
Posts: 24
Joined: 24. 10. 2007. 14:26 GMT +0000

Re: Kolubarska pruga

Postby IIIALEKSANDARIII » 17. 03. 2011. 21:38 GMT +0000

Jedno pitanje zbog cega se spusta pantograf nikad ga nisam video na prugama ZSa? Vidim neke cevi prolaze blizu KM da nije zbog toga?
User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kolubarska pruga

Postby novajlija » 18. 03. 2011. 13:50 GMT +0000

danilo77 wrote:
Imam dosta slika svega toga pa ako budem imao vremena okacicu iako je ovo podosta stara tema koliko vidim!

Veliki pozdrav iz Sušare!


Nema veze što je stara, si podaci i materijali su novi i uvek dobro došli pogotovo o ovakvim karakterističnim sistemima koje većina nije viedela, ili ne viđa svaki dan. Vrlo interensantno i pomalo egzotično.

POZDRAV!
Više sreće nego pameti!!!!!!

http://www.youtube.com/user/stole802002
User avatar
novajlija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1921
Joined: 03. 01. 2008. 1:43 GMT +0000
Location: Palanka

Re: Kolubarska pruga

Postby dulevoz » 16. 07. 2011. 17:48 GMT +0000

Ne znam iz kog razloga, zapravo vise se i ne secam zasto Panta i ja nismo nastavili ovaj putopis. Nadam se da cemo to ispraviti.
Sada saljem par fotografija "manjeg" Kolubarskog kopa iz Barosevca, koji se poslednjih meseci znatno prosirio i sve se vise siri.

Ova ogromna masina jede sve na svom putu:

Image



Pogled prema sredini kopa:

Image



Jedna jako smesna masina, ima noge koje koristi za kretanje. Izuzetno je masivna, a ostro oko ce da primeti coveka u podnozju masine i da stekne pravu sliku njihove razmere i njenu velicinu:

Image



Masina koja guta brdo je nekoliko puta glomaznija od malopre prikazane, a to pokazuje i poslednja slika, na kojoj se vidi bager u odnosu na gusenicu ovog dzina:

Image

Image

Pozdrav,
Dulevoz
https://www.facebook.com/pages/Dulevoz- ... 992?ref=hl
____________________________________________
User avatar
dulevoz
Moderator
 
Posts: 5516
Joined: 19. 05. 2007. 18:12 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kolubarska pruga

Postby dulevoz » 16. 07. 2011. 18:42 GMT +0000

Uzani kolosek do ovog kopa se pre par nedelja iz meni nepoznatog razloga nije koristio, pa je malo zardjao, ali danas se opet normalno koristi:

Image

Image



To bi bilo to za sada, jer sam ove fotke napravio samo usput u prolazu i nemaju veze sa gore pomenutim putopisom.

Pozdrav,
Dulevoz
https://www.facebook.com/pages/Dulevoz- ... 992?ref=hl
____________________________________________
User avatar
dulevoz
Moderator
 
Posts: 5516
Joined: 19. 05. 2007. 18:12 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kolubarska pruga

Postby dulevoz » 16. 07. 2011. 19:54 GMT +0000

Opet nevezano za putopis, dve slicice sa ulaza u Susaru:

Image

Image

Pozdrav,
Dulevoz
https://www.facebook.com/pages/Dulevoz- ... 992?ref=hl
____________________________________________
User avatar
dulevoz
Moderator
 
Posts: 5516
Joined: 19. 05. 2007. 18:12 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kolubarska pruga

Postby jz82 » 06. 08. 2011. 12:53 GMT +0000

Dule legendo nece biti ove zdanje dve fotke su pred ulaz na istovar u Termoelektranu Kolubara Veliki Crljeni.Prva fotka pokazuje ulaz u krug elektrane kompzicija ide na istovar,a na drugoj se vide vagoni i lokica koje idu na IO.
Ишао је Миле Лајковачком пругом,нестаде Мила нема нам ни најлепше пруге,срушили душмани!!!!!!!!!!
Укинимо Железнице Србије,јер боље ми Железничари него политичари који воде железнице и тајкуни са друмова!!!!!!!!!!!!
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000

Re: Kolubarska pruga

Postby dulevoz » 07. 08. 2011. 10:29 GMT +0000

Tako je, Termoelektrana V.Crljeni. Hvala :)

Pozdrav,
Dulevoz
https://www.facebook.com/pages/Dulevoz- ... 992?ref=hl
____________________________________________
User avatar
dulevoz
Moderator
 
Posts: 5516
Joined: 19. 05. 2007. 18:12 GMT +0000
Location: Beograd

Next

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron