Pruga uzanog koloseka: ZAJEČAR - BOLJEVAC - PARAĆIN

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Pruga uzanog koloseka: ZAJEČAR - BOLJEVAC - PARAĆIN

Postby GANZ » 19. 09. 2007. 10:49 GMT +0000

Sve cesce se pokrecu diskusije o uzanim prugama Timocke Krajine, pa evo da otvorim temu.

Prva uzana pruga u Timockoj Krajini i prva industrijska pruga u Srbiji bila je tzv. "Belgijska pruga": Rudnik Vrska Cuka - Veliki Izvor - Vrazogrnac - Tabakovac - Brusnik - Mokranje - Pristaniste Radujevac. Svi govorimo o pruzi: Zajecar - Paracin, a to je zapravo bila pruga:

VRAZOGRNAC - ZAJECAR - PARACIN!

Izmedju Zajecara i Vrazogrnca je, posle izgradnje pruge normalnog koloseka, bila upletena treca sina, tako da su na ovoj deonici mogli da voze i voz uzanog i voz normalnog koloseka.

Da li neko zna do kada je ostala treca sina?

Ajde da krenemo od Zajecara:
Image


Trasa pruge Zajecar - Boljevac - Krivi Vir - Paracin se vrlo dobro jos raspoznaje i veoma je pristupacna, osim zaobilaznog dela: Krivi Vir - Obradove Stolice, koji se udaljava od puta: Paracin - Zajecar (dostupno samo dzipom ili vise sati pesice! OPREZ: Z M I J E!!! I u tunelima ima zmija!!!)

Evo nekoliko slika sa te pruge:

1. Izmedju Zajecara i Zvezdana:
Image

2. Izmedju Zvezdana i Gamzigradske Banje:

Image

3. U Gamzigradskoj Banji nije bilo stanice, vec je bilo stajaliste GAMZIGRAD; evo kucice:
Image
Ova kucica i dan-danas postoji. Uzeo sam mere za maketu.
Kasnije je mesto stajanja izmesteno unazad prema Zajecaru; voz se zaustavljao u sumici, pa se pesice preko jednog drvenog mostica prelazio Crni Timok i stizalo se u Gamzigradsku Banju. Kada sam imao 2 ili 3 godine majka i otac su me Cirom vodili iz Zajecara na izlet u Gamzigradsku Banju.

U stanici METOVNICA se odvajala industrijska pruga za Bor. Trasa je sve do ulaza u Bor ocuvana (u samom gradu Boru vise nema ama bas nikakvih tragova jer su preko nekadasnjih koloseka izgradjene asfaltne ulice i stambene zgrade!).

Dalje od Metovnice nizale su se stanice: Sarbanovac, Sumrakovac, Bogovina... Evo danasnjeg izgleda stanice Bogovina:

Image
Image

U ovoj kuci sada zive baba-Mila i deda-Milivoje; deda-Milivoje je radio na ovoj stanici sve do ukidanja pruge. Ako vas put tu navede, svratite do baba-Mile i deda-Milivoja da ih posetite, veoma ce se obradovati; baba-Mila ce da vam skuva kafu, a deda-Milivoje ce da vas posluzi rakijicu, pa ce da vam prica i prica o starim dobrim vremenima kada je tuda huktao Cira. Sin deda-Milivoja je otpravnik u putnickoj stanici BOR.

Od Bogovine voz je dalje vozio prema Boljevcu; po arhitekturi stanice Vrazogrnac, Metovnica, Bogovina i Boljevac su potpuno istovetne. Evo nekadasnjeg izgleda stanice BOLJEVAC:

Image

Od Boljevca Cira je vozio pored sela Mirovo (udaljavao se od danasnjeg puta), pa pored rudnika kamenog uglja RTANJ.

Evo stanice MIROVO:

Image
Stanica se nalazi na putu ka selu Rtanj i Sokobanji (kad vidite separaciju, skrenite sa puta).

Rudnik RTANJ je zatvoren oko 1966. godine; okna su potopljena, termoelektrana je demontirana i postrojenja su odvezena u Sloveniju. Procenjuje se da se u utrobi planine Rtanj jos uvek krije desetak miliona tona jednog od najkvalitetnijih kamenih ugljeva na svetu i da bi ga bilo dovoljno za jos najmanje 20 godina eksploatacije! Cak bi ponovna izgradnje PRUGE (cak i normalnog koloseka!) samo za potrebe rudnika bila ekonomski opravdana!

Evo planine Rtanj:
Image

Evo objekata na putu Paracin - Zajecar gde treba da stanete i skrenete da bi nasli stanicu Mirovo i rudnik:

Image

Image

Stajanje kraj motela RTANJ (pored same ove Hajducke kuce) niposto ne bi trebalo da propustite - tu se sluzi cuvena timocka gibanica sa kiselim mlekom; kelner ce vam ciniju sa kiselim mlekom doneti izvrnutu i tako je postaviti na sto!
Image

Zatim je sledila stanica KRIVI VIR. Stanica je pored samog puta Paracin - Zajecar (kad se vozi ka Zajecaru sa desne strane puta; selo je u dolini, sa leve strane, udaljeno 4-5 km).

Onda se pruga udaljavala od sadasnjeg puta (kada je bilo pruge, put Paracin - Zajecar nije postojao!); najlepsa stanica bila je:

OBRADOVE STOLICE:
Image
Image
Image

Evo i stanice IZVOR:

Image

Manje stanice su sve iste - kao ova.

Stanica u Paracinu u vreme Cire nije bila elektrificirana (nije bila elektrificirana ni pruga Beograd - Nis!), a ni stanicna zgrada nije bila sadasnja.

Interesuje me izgled stare stanicne zgrade u Paracinu; ako neko ima slike, neka ih posalje! Zasto je i kada ta stanica srusena?

Pitacete koje su parnjace vukle na pruzi Paracin - Zajecar i koje su bile najbrojnije; reci cete: JZ 83! Greska! Najbrojnije su bile JZ 92!!! Jedan eksponat je ocuvan u Muzeju uzanih pruga u Pozegi:
Image


Puno pozdrava,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby vladimir » 19. 09. 2007. 11:26 GMT +0000

BRAVO GANZ IZVRSNA REPORAZA !
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby dzzel@ » 19. 09. 2007. 21:02 GMT +0000

Uz sve čestitke Gancu za prelepu reportažu prilažem 2 slike sa planine Rtanj sa koje se vidi (kad je vedro) pola Srbije.
Image
Image
[/img]
User avatar
dzzel@
Ložač
 
Posts: 432
Joined: 22. 06. 2006. 17:47 GMT +0000
Location: Ћуприја

Postby sdz361 » 19. 09. 2007. 23:39 GMT +0000

GANZ:
Što se tiče treće šine tj. deonice Zaječar - Vražogrnac to je veoma interesantno. Tu su se stvari dosta menajle i naravno nemam sve podatke ali stvari otprilike stoje ovako:
Prvo je napravljena pruga koloseka 0,76 m. Kada je napravljena normalna pruga ona je delom bila treća šina a delom je išla posebno. Preko mosta je sigurno bila treća šina a dalje prema Vražogrncu je većim delom bio poseban kolosek. Tačna dužina može da se ustanovi iz statistika ali mi trenutno nisu pri ruci. U Vražogrncu je pored rudnika Vrška Čuka (Societe Industriell Serbe) svoje koloseke imao i Borski Rudnik jer je u to vreme koristio ovu vezu za dovoz opreme i koksa i za izvoz bakra. Po ugovoru sa SDŽ (kasnije SHS/JDŽ) Bor je mogao da koristi i svoje lokomotive između Metovnice i Vražogrnaca. Uzgred sad neki umovi na JŽ pričaju kako je to sa operaterima mnogo komplikovano i ne može železnica tako da radi a u ovom delu Srbije je to jako dobro funkcionisalo pre sto godina) 1926. ili 27. treća šina za kolosek 0,76 m je ugrađena skroz do Prahova najviše zbog Borskog Rudnika i da bi se izbegao dupli pretovar za briketnicu u Radujevcu. Međutim ova treća šina nikad zvanično nije puštena u sobraćaj mada se navodi u statističkima i njom redovno nisu saobraćali vozovi. Za definitivno puštanje u redovan saobraćaj bilo je neophodno još nešto radova pre svega vezano za SS stavari. Ali 1929. godine je nastupila ekonomska kriza, Borski rudnik je okrenuo prevoz na luku Dubrovnik pa je veza 0,76 m sa Prahovom postala suvišna. 1930. godine je treća šina demontirana. Tada je i poseban uzani kolosek na delu između Zaječara i Vražogrnca prepravljen u treću šinu jer je još uvek postojala potreba veze sa Vrškom Čukom. Ja mislim da je ta treća šina definitivno ukinuta 1942. godine kada je Vrška Čuka prebačena na žičaru al za to nemam tačan podatak. U svakom slučaju posle rata je nema.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby GANZ » 20. 09. 2007. 0:33 GMT +0000

sdz361,

hvala ti za ove vrlo dragocene podatke!

Spremam se da pocnem da pisem knjigu o istoriji zeleznica Timocke krajine; tvoji podaci ce mi biti od ogromne pomoci!

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby Gruber » 20. 09. 2007. 1:22 GMT +0000

Pozdrav!!

Slobo, mislim da ne moram da te podsecam kome treba da se obratis za fotografije za predstojecu monografiju....

pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Postby sdz361 » 20. 09. 2007. 2:01 GMT +0000

Nema nikakvih problema, sva dokumentacija je ti je na raspolaganj. Imam još ponešto o ovom području. Ovo je inače kraj sa najvećom koncetracijom industriskih uzanih pruga u celoj ex YU. Evo spiska do koga sam ja došao:
1.Vina - Knjaževac 0,60/0,76
2.Blagovesti - Vina 0,60
3.Rudnik Vlaško Polje 0,60
4.Hajduk Veljko (Lenovac) - Grliška Reka 0,60
5.Srpski Balakan 0,60
6.Ćefalov Dol - Avramica 0,76
7.Aliksar - Brza Palanka 0,60
8.Rudnik Rtanj 0,76 i 0,60
9.Rudnik Bogovina 0,76
10. Borski Rudnik 0,50, 0,76, 0,90
11. Bor - Crni Vrh 0,76
12. Regulacija Đerdapa ?
13. Rudnik Majdanpek 0,60
14. Boljetin - Lepena na Dunavu 0,60
15. Brodica - Železnica 0,60

Mogli bi da dodamo i Rudnik Podvis mada je to više jamska pruga
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Fenomenalno!

Postby GANZ » 20. 09. 2007. 11:50 GMT +0000

Zdravo sdz361!

Hvala ti puno na ponudjenoj pomoci! Najbolje da se jednom prilikom vidimo i u licnom razgovoru o svemu popricamo.

Naravno da rudnik PODVIS ne moze da izostane. Zimus sam na pola dana bio u Podvisu i svratio sam kod jednog dedice, fotografa entuzijaste, koji mi je dozvolio da skeniram crno-bele fotografije iz njegovog albuma.

U Podvisu je postojala jos jedna uzana pruga: do rudnika Tresibaba (do okna se moze stici za oko 15 min. pesice od zeleznicke stanice PODVIS!
Bila je uzana pruga i do nekog kamenoloma!

Inace, ne znam da li znas da je u Podvisu sniman film: "Petrijin Venac"! Radnja se odvija navodno na pruzi: Cuprija - Okno, koja je davno ukinuta i od nje vise nema nikakvih tragova. Ali, timocke pruge su zadrzale osecaj autenticnosti, one stalno imaju onaj istorijski zeleznicki duh, pa su mozda i zato jedne od najatraktivnijih na svetu.

Ja bih sve male stanice renovirao i pretvorio ih u ugostiteljske i muzejske objekte kao na Sarganskoj Osmici; nacrtao sam sve stanice onako kako su izgledale u trenutku otvaranja. Najvise je unakazena stanica SVRLJIG; najocuvanija je stanica ZAJECAR.

Trebalo je da odem i do Muzeja rudarstva i metalurgije u Boru; bio sam poslao i molbu RTB Bor da mi omoguci posetu mrezi rudarskih zeleznica, ali nisam dobio pozitivan odgovor (pored njihovih problema oko prodaje nisu imali ni vremena ni volje za mene!). Kad sledeci put budem dosao u Srbiju (a to ce biti skoro!) otisao bih i do Bora (naravno, i do Zajecara - to ne moze da se propusti!), pa mozemo i nas dvojica da se sretnemo. Javicu ti blagovremeno kada budem dosao.

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Godinu dana posle

Postby GANZ » 20. 09. 2007. 11:55 GMT +0000

Zdravo Pero!

Uskoro se navrsava godinu dana od naseg pohoda stazama Cire Paracin - Zajecar!

Treba da razmenimo slike! Pripremicu ti CD! Od tvojih slika najvise bi me interesovale slike stanice KRIVI VIR; znas da ja nisam mnogo slikao, vise sam merio (a list sa merama te stanice izgubio - moram da idem ponovo!).

Da li bi hteo da sledeci put odemo do stanice OBRADOVE STOLICE? Moracemo da iznajmimo ili dzip ili zaprezna kola sa konjima! Znas da je makadamski put pun rupa, steta za tvoja lepa kola!

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby Gruber » 20. 09. 2007. 12:26 GMT +0000

Pozdrav!!

Slobo, druze, znas da kod mene sve moze!! Slike su ti odavno spremne, narezane na debeli DVD!! Evo, upravo cu i objaviti nekih 20-ak...

a sto se kola tice....svasta se, u medjuvremenu, izvozalo i provozalo...dzip je najmanji problem, mozemo obicnim kolima do paracina i tu da capimo dzip od jednog mog drugara...

pozdrav i uzivaj u slikama!!

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Postby Gruber » 20. 09. 2007. 12:45 GMT +0000

Pozdrav!!

Na pocetku obog posta, par stvari:

- unapred OGROMNO izvinjenje svima sa sporijim internetom!!
- Fotografije koje cete ovde videti snimljene su u novembru 2006. godine
- Sve fotografije su maximalno smanjene tako da se negde moze namirisati veca kompresija. Inace, sve fotografije postoje u .raw /punom/ formatu, tako da ako nekoga zanima...
- Expedicija koja je hodila tragom Timockog cire bila je u sastavu: Ganz /Sloba/, Zoran Bundalo, Gruber /Petar/ i kum /moj kum, nije iz ove zeleznicke price :D :D /

Sloba nam je svima pruzio dragocene podatke o istoriji ove neverovatno zanimljive pruge. Mene su narocito fascinirali predeli kroz koje je vijugala. Inace je istocna Srbija relativno slabo naseljena, sa slabom mrezom puteva i pruge su decenijama bile osnovna i jedina veza ljudi iz tog kraja sa ostatkom sveta...

ok, sada epse stvari: stanica Zajecar, sveze umivena, okrecena /inace sam ja sluzio deo vojnog roka u Zajecaru, moja ceta je `radila` fasadu na delu koji se vidi na slici:

Image

Nekih par kilometera iz aZajecar /prema Paracinu/ Nalazi se Zvezdan, prva sledeca stanica:

Image

naravno, nista bez paprika...

Image

nedaleko odatle, nalazi se cesma sa LEDENOM izvorskom vodom koja okrepljuje i dusu i telo...samo kad se setim gadjanja na Krivulu i paklenog marsa od 15km pod punom ratnom opremom i srece koja obasja coveka kad ugleda tu cesmu... evo jedne kuce sa tipicnom istocno-srpskom arhitekturom iz sredine XIX veka...

Image

Evo i sadasnjeg stanja stajalista Gamzigradska banja! Inace, ovuda se moze proci kolima, glavni put ide paralelno i nije toliko problematicno...

Image

a evo i stanice Metovnica, o njoj je sve receno u prethodnih par postova... most je ovde jako zanimljiv, Sloba ce, nadam se objasniti i zasto /da ne otkrivam i ja bas sve :D/

Image

natpis je originalan, iz oktobra 1944!! i jos stoji!!! ok, sad most...

Image

Image

Image

Image


pa opet na glavni put, pa par kilometara, pa opet sa glavnog puta :D:D:D stanica Sarbanovac:

Image

ako se dobro secam, tu je sada lokalna poljoprivredna zadruga+posta... a sada, stania Bogovina, cika Miloje, rakijica, stari sat i jos ponesto...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

utom dodje i Boljevac...zgrada danas izgleda ovako, unutra je neka veleprodaja pica...

Image

e, sad smo na Rtnju, tj, u podnoziju istog. Interesantna stvar, pruga je ovuda vijugala i sekla put na vise mesta... stanica Mirovo, pogled ka rudniku, pogled ka putu,unutrasnjost....steta, stvarno steta...

Image

Image

Image

Image

Image


tu je i most star vise od 8 decenija...

Image

Krivi Vir...slike vam sve govore, tuzno je na sta to danas lici...mada je plato ispred stanice prohodan, moze se proci putnickim kolima bez problema...

Image

Image

Image

Image

Image

naravno, gde se slika, meri i premerava, mora se misliti i na neko mrsiste...ove ovcice su delovale obecavajuce :twisted: :twisted:

Image

a tu je i legendarni Dzejms iz 1942, pokretan i u voznom stanju!!!

Image

malo prelepe planine po novembarskom danu...i, jako zanimljivo - skroz cisto nebo, bez oblaka i to u novembru!!

Image

odavde se ne moze ici putnickim kolima dalje, sledeci put idemo Dzipom do Obradovih stolica...

da sada ne pretvrpavam ostalim stanicama...evo nove zgrade stanice paracin, za kraj...

Image

eto, jos jednom se izvinjavam svima kojima je trebalo vise vremena da se ucitaju fotografije...Priznacete, vredelo je, zar ne??

pozdrav,

Petar
Last edited by Gruber on 20. 09. 2007. 12:59 GMT +0000, edited 1 time in total.
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Postby krasilov » 20. 09. 2007. 12:53 GMT +0000

Sve slike su perfektne ! Timocka krajina ima dusu.

Ganz, da li te hvata nostalgija u Cirihu?
krasilov
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1513
Joined: 30. 05. 2006. 13:26 GMT +0000
Location: Београд

Nostalgija

Postby GANZ » 20. 09. 2007. 13:09 GMT +0000

Joj, KRASILOV, jos pitas! Pa zato i hocu da napravim makete svih tih stanica sa Perinih slika - ali onako lepe kako su nekada bile!

A nemas pojma kako jedva cekam da nas Slavko napravi model 83-ojke, samo cekam kada ce ASALAT da objavi radosnu vest!

Jedva cekam da tamo opet odem!

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby krasilov » 20. 09. 2007. 13:40 GMT +0000

Razumem te... i Svica ima planine, ali nije to to ;)

Svaka cast svima za reportazu uskog koloseka.
krasilov
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1513
Joined: 30. 05. 2006. 13:26 GMT +0000
Location: Београд

Postby sdz361 » 20. 09. 2007. 18:44 GMT +0000

GANZ jedva čekam da se vidimo. Što se Bora tiče i ja bi voleo da uđem u rudnik pa ću nešto da poradim na tome ali koliko znam tamo nema više ništa od uzanog koloseka. Dakle samo normalni sa nekoliko dizelki. Bila je priča da je negde u rudniku sačuvana lokmotiva br. 4 "Partizanka" ali u međuvremenu sam pouzdano saznao da je ta lokomotiva skončala u rudniku Bogovina. Inače ja sam 1979. godine proveo 2 nedelje u Podvisu i Rgoštu sa nekim drugarima i pamtim to vrlo dobro. Rudnik nije više radio ali su male rudničke lokomotive bile zaljučane u šupi u sklopu separacije u Podvisu. Rudnik Tresibaba je koliko ja znam davno prestao da radi još pre II sv. rata.
Inače nešto sad gledam sliku stanice Paraćin i liči mi da je to osriginalna stanična zgrada samo rekonstruisana i sa dodanim tremom. Pogledajete vrata u levom uglu. Imaju blago lučni svod karakterističan za originalnu arhiterturu staničnih zgrada sa pruge Beograd - Niš. Takođe proporcije i niži delovi odgovaraju gabaritima originalne zgrade.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 20. 09. 2007. 19:06 GMT +0000

GANZ priredio lepo zadovolstvo, BRAVO
Pogledajete vrata u levom uglu

Prozor koji je ispod trema je sigurno nekad bio vrata identicna na ona desna, a i vidise da je nizi od ostalih, i nema onaj trem ispod.
Centralna prozor-vrata sigurno nije ta orginalna (obicno se gradilo u simertiji, a i prozor je novi tip)
Tako da sdz361 mislim da je u pravu, tip gradnje je od tog vremena.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Stanica PARACIN

Postby GANZ » 21. 09. 2007. 5:43 GMT +0000

Ne bih bas rekao da je samo pregradjena stara stanica! Pogledajte kako je stara stanica u Paracinu izgledala:

Image

Po arhitektonskom stilu potpuno istovetne bile su i stanice CUPRIJA i JAGODINA; danas tako izgledaju stanice PALANKA, LAPOVO i ALEKSINAC (ima jos nekih!)

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby rale » 02. 11. 2007. 21:11 GMT +0000

Pozdrav GANS.
U pravu si da ima još takvih stanica.Recimo i stanica Ćićevac.
A imam i jedno pitanje za tebe.Po nekim saznanjima ta pruga Zaječar-Paraćin imala je i jedan krak od Paraćina do stalaća.Da li imaš neka saznanja o tome ili još bolje neku sličicu.
User avatar
rale
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 833
Joined: 29. 05. 2006. 15:06 GMT +0000
Location: na prugama ŽS

Postby toni » 28. 11. 2007. 0:17 GMT +0000

Saznanja su ti dobra. Krak jeste vodio od Paraćina ali ne do Stalaća već i dalje za Kruševac i Kraljevo. Što se svežih sličica tiče...Image
Image
Ovo su ostaci tog kraka uskog koloseka koji se nalaze odmah iza stanice Ćićevac
Image
User avatar
toni
Mašinovođa
 
Posts: 680
Joined: 10. 01. 2007. 2:14 GMT +0000
Location: Cicevac,Paracin

Postby krasilov » 28. 11. 2007. 11:58 GMT +0000

da li se ti kraci (kamen) koriste i dalje (mislim inace)? Gde jos mogu da se nadju? To me podseca na granicni kamen.
krasilov
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1513
Joined: 30. 05. 2006. 13:26 GMT +0000
Location: Београд

Next

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron