Pruga Šabac - Banja Koviljača

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Pruga Šabac - Banja Koviljača

Postby Topčiderac » 26. 06. 2008. 23:20 GMT +0000

Zna li neko nešto o nekada privatnoj pruzi uskog koloseka koja je povezivala Šabac sa Banjom Koviljačom?

Tu prugu su dosta koristili banjski gosti, među kojima je bilo najviše Beograđana. Pretpostavljam da će se naći makar po nešto o njoj. Imam negde jednu ili dve fotografije, kad ih nađem postaviću ih.

Početkom ili sredinom 50-ih godina prošlog veka pruga je bila ukinuta (posle izgradnje normalnog koloseka Šabac - Zvornik). Poslednji put sam 1956. išao peške trasom od Banje Koviljače do Loznice; još su se videli tragovi pragova.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby sdz361 » 26. 06. 2008. 23:58 GMT +0000

U žargonu se i pruga Šabac - Koviljača naziva privatnom prugom jer (istina samo do 1945. godine) nije pripadala državnim železnicama. U stvari ova pruga nije bila privatna jer nije bila vlasništvo nikave kompanije ili društva već Podrinjskog Okruga (do 1929. a zatim Drinske Banovine). U Kraljevini Srbiji kao i u mnogim drugim zemljama pored države i lokalne samouprave su mogle da grade železnice (naravno kao i centralna država novcem svojih poreskih obveznika). Tako su sagrađene Požarevačke i Podrinjske Okružne Železnice a izgradnju Beogradskih Okružnih Železnica (pruga Beograd - Lazarevac) je sprečilo izbijanje I svetskog rata. Ovakve železnice je gradio i eksploatisao okrug ali su za njih važili propisi i tehnički normativi državnih železnica a i tarifa je morala da bude usaglašena.
Podrinjske Okružne Železnice sa sedištem u Šapcu (zgrada bivše direkcije postoji i danas pored same stanice) su imale samo prugu Šabac - Koviljača koja je sagrađena 1910. godine. Pored toga postojao je kolosek od stanice Šabac (koja se i danas koristi) do stanice Šabac Sava koja se nalazila na tadašnjem šabačkom pristaništu. Postojao je i direktni kolosek iz ove stanice u pravcu stanice Štitar (praktično to je bila trijangla) dosta korišćen za teretne vozove koji su prevozili mačvanske svinje i podrinjske šljive i pekmez za izvoz preko Save i Dunava. Kada je tridesetih godina u Šabac uveden normalni kolosek iz pravca Klenka JDŽ su izgradile samo normalne koloseke a koristile su staničnu zgradu uzane pruge (plaćale su kiriju okružnik železnicama za kancelarije svog osoblja).
Na pruzi do Koviljače su najčećše saobraćala dva mešovita voza svakog dana a vikendom, praznicima i tokom letnje sezone je zbog Banje saobraćao i isključivo putnički voz koji nije stajao u svim stanicama. Vozovi su naravno imali vezu u Šapcu i sa normalnim JDŽ vozovima i sa brodovima rečene plovidbe.
Što se tiče voznog parka POŽ je u početku iznajmljivao lokomotive i vagone od SDŽ-a. Lokomotive su bile standardne SDŽ serije 360 tj. kasnije JDŽ 72. Posle I sv. rata su na račun reparacija nabavljene dve nove lokomotive tog tipa (Š1 i Š2) kao i jedna lokomotiva ista kao JDŽ 83 (Š3). Poseban kuriozitet su bila troja dizel motorna kola (mot 1,2 i 3,nažalost nije poznat proizvođač) nabavljena 1936 i 1937. godine. Dvoja ovih kola su preživela II sv. rat i nakon normalizacije ove pruge su prebačene u Zagreb na "Samoborčeka" gde su bila poznata pod imenom "ajncer" i "zvajer" tako da je jasno koja su stradala tokom sukoba.
Ovoliko za početak. Inače slike sa ove pruge su dragocenost jer ih je jako malo sačuvano, mnogo manje nego sa drugih pruga u Srbiji. Pogotovo su retke one na kojima se vide vozila. Ja imam neke koje prikazuju staničnu zgradu u Šabcu a i slike motornih kola ali iz zagrebačkog perioda pa ću ih prvom prilikom staviti na forum.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 27. 06. 2008. 15:34 GMT +0000

Јасно је да једна пруга не мора да припада неком Карићу или сл. да би се назвала приватном. Радило се о томе да она није била у поседу ЈДЖ, другим речима државних железница. У свету је чест случај да се приватном својином сматра и својина неке општине, покрајине, града, села итд. И до доласка комуниста на власт тако се сматрало и код нас. Комунисти су само изопачили појам "приватно", што ће мало да потраје док се излечи.

sdz361, после овог лепог и исцрпног написа о прузи Шабац - Бања Ковиљача не остаје ми ништа друго него да марљиво потражим и нађем неку фотографију, што ћу почети овог тренутка.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 27. 06. 2008. 20:06 GMT +0000

Image
Бањски гости су се често у поподневним часовима скупљали на жел. станици, да виде ко од нових је дошао и ко од старих одлази. Један део те разоноде били су и међусобни разговори познаника. Зато се на станицу одлазило и мало подуже пре доласка воза.

Image
Време је могло да се прекрати и у станичној ресторацији. Ту је ресторатер у белој кошуљи, сукненим чакширама и опанцима ненаметљиво нудио дивне мезелуке и хлађена пића.

Image
Очекивани воз најзад улази у станицу. Сви погледи су упрти у прозоре вагона из којих, после дуга путовања, нестрпљиво вире дошљаци.

Image
Путници нису увек стизали чађави од угља из локомотиве. Неке композиције су имале и дизел вучу.

Image
Вагон треће класе. На њему се види ознака ЖДБ. Чини ми се да је следећи вагон друга класа.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby ivanjz » 27. 06. 2008. 21:28 GMT +0000

Svaka cast Topciderac. Fenomenalne fotografije sa ove pruge. Moram da priznam da nisam znao za njeno postojanje. Znao sam za prugu normalnog koloseka Sabac-Loznica-Zvornik.
User avatar
ivanjz
Kondukter
 
Posts: 191
Joined: 24. 05. 2008. 9:56 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby dzzel@ » 27. 06. 2008. 22:49 GMT +0000

Ретко виђен квалитет старих фотографија. Задивљен сам. *app*
User avatar
dzzel@
Ložač
 
Posts: 432
Joined: 22. 06. 2006. 17:47 GMT +0000
Location: Ћуприја

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby sdz361 » 28. 06. 2008. 0:31 GMT +0000

Topčiderac sa ovim slikama si mi zaista ulepšao dan. Fenomenale fotografije i motivi koji su bili potpuno zaboravljeni. Hvala puno.
Inače na četvrtoj slici su motorna kola br. 1 koja sam pominjao u tekstu. Likovi na slici su vrlo živopisni i praktično predstavljaju tipičnu "postavu" malih stanica. Dostojanstveni punački saobraćajni činovnik koji je verovatno i šef stanice, skretničar u tamnoj uniformi koji nosi neki nalog, tipični seljak koji verovatno ide da se nešto raspita kod železničara i u pozadini, sa kako mi se čini sabljom, dežurni žandar. Da li je i ova slika iz stanice Koviljača?

Oznaka ŽDB znači Železnice Drinske Banovine kako se ova železnica nazivala posle 1929. godine.

Lokomotiva na trećoj slici je tipa JDŽ 72. Da li se na originalu fotografije na njoj može videti neki broj?

Još jednom hvala za ovo.
Uzgred ja bi se raspitao u Kinoteci. Ako bi oni imali projektor za kameru 9,5 mm (što mislim da imaju) da li bi snimak ćire kod Gospodarske Mehane mogao da pozajmiš radi telekiniranja?
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby seabral » 28. 06. 2008. 7:14 GMT +0000

Izuzetne fotke, bravo !!! :I

Kolika je bila dužina te pruge ?
User avatar
seabral
Kondukter
 
Posts: 115
Joined: 04. 07. 2006. 22:32 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby vladimir » 28. 06. 2008. 9:14 GMT +0000

Topčiderac svaka cast za fotose sto je neverovatno kako su sacuvane i kakav je nihov kvalitet, jos odozgo sama atmosvera uauuu...

sdz361 wrote:... Uzgred ja bi se raspitao u Kinoteci. Ako bi oni imali projektor za kameru 9,5 mm (što mislim da imaju) da li bi snimak ćire kod Gospodarske Mehane mogao da pozajmiš radi telekiniranja?

Za ovaj predlog ne verujem da ce uspeti, pozajmiti, to ne bi ni u snu odobrili, a drugo zavisi kakvo je stanje tog projektora i sama 9.5 mm traka koja mislim da joj je perforacija u sredini tako da od starosti i krtosti iste lako puca i ostetuje samu sliku, sto bi bila prava steta upropastiti to blago (zato su i brzo napustili taj format).
Jedino neki strpljivi entuzijast sa prebacivanje kadar po kadar dobio kopiju filma, ili poslati u kodakovu lab. u paris, posto u nasoj okolini lab. nemaju taj zaboravljeni format (al to kosta ko .... )
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 28. 06. 2008. 14:37 GMT +0000

sdz361 wrote:Inače na četvrtoj slici su motorna kola br. 1 koja sam pominjao u tekstu.

Тачно. Помињање тих моторних кола ме је и навело да интензивно потражим слике, јер знао сам да имам негде фотограгију и тих кола.

Likovi na slici su vrlo živopisni i praktično predstavljaju tipičnu "postavu" malih stanica. Dostojanstveni punački saobraćajni činovnik koji je verovatno i šef stanice, skretničar u tamnoj uniformi koji nosi neki nalog, tipični seljak koji verovatno ide da se nešto raspita kod železničara i u pozadini, sa kako mi se čini sabljom, dežurni žandar.

Мислим да онај сељак није хтео ништа да се распита. То не би било ни важно ни интересантно, али ако се боље погледа, та моторна кола су имала и просторију за путнике, са клупама као и у свакој III класи, а сељак се упутио према вратима да уђе. Само још један детаљ, који се можда не види на први поглед.

Da li je i ova slika iz stanice Koviljača?

Сви снимци су из станице Бања Ковиљача. Снимљено је 1937. године.

Oznaka ŽDB znači Železnice Drinske Banovine kako se ova železnica nazivala posle 1929. godine.

Ех, зато сам и указао на ознаку ŽDB. Иначе највероватније не бих обратио пажњу на њу.

Lokomotiva na trećoj slici je tipa JDŽ 72. Da li se na originalu fotografije na njoj može videti neki broj?

Нашалост, на оригиналу фотографије се не види никакав број. Оригинал је величине 9 х 13 cm² и ја сам је овде повећао.

Uzgred ja bi se raspitao u Kinoteci. Ako bi oni imali projektor za kameru 9,5 mm (što mislim da imaju) da li bi snimak ćire kod Gospodarske Mehane mogao da pozajmiš radi telekiniranja?

Не верујем да овај 80 година стари филм још може да прође кроз неки пројектор а да се не претвори у прах. Зато га, заједно са још неким филмовима, држим у једној кутији и не дирам га док не нађем неку поуздану могуђност за спасавање. Пре двадесетак година посетио сам фирму ARI у Минхену и, поред осталог, разгледао и њихове лабораторије. Старе филмове су копирали подводно, практички у специјалној „кади“ с водом. Међутим за формат 9,5 mm нису имали уређај за копирање. Касније сам, преко неког познаника у Паризу, пронашао неку фирму која је копирала такве филмове. Цена је била (на француски начин) неплатива. Тренутно се заносим поверавањем ових филмова једној немачкој фирми која је развила неку посебну апаратуру управо за филмове 9,5 mm. Копирање тј. дигитализирање није неплативо. Али они нуде и неки посебан поступак за регенерацију, крпљење и чишћење старих филмова, који кошта вишеструко од трошкова копирања, па сам се због тога ломио. Кад сам једног дана „преломио“, фирма се селила и до следећег није више примала налоге. Онда су ми ушле бубе у главу да ће, коме било да пошаљем, да упропасти те „вредне“ филмове. И, ето, већ годину дана убеђујем себе да ти филмови, и без туђег учешћа пропадају и ничему не користе.

Надам се да ће ме ова дискусија охрабрити и приволети да покушам, па шта буде.


Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby vladimir » 28. 06. 2008. 20:28 GMT +0000

Topčiderac wrote:Не верујем да овај 80 година стари филм још може да прође кроз неки пројектор а да се не претвори у прах. Зато га, заједно са још неким филмовима, држим у једној кутији и не дирам га док не нађем неку поуздану могуђност за спасавање. Пре двадесетак година посетио сам фирму ARI у Минхену и, поред осталог, разгледао и њихове лабораторије. Старе филмове су копирали подводно, практички у специјалној „кади“ с водом. Међутим за формат 9,5 mm нису имали уређај за копирање. Касније сам, преко неког познаника у Паризу, пронашао неку фирму која је копирала такве филмове. Цена је била (на француски начин) неплатива. Тренутно се заносим поверавањем ових филмова једној немачкој фирми која је развила неку посебну апаратуру управо за филмове 9,5 mm. Копирање тј. дигитализирање није неплативо. Али они нуде и неки посебан поступак за регенерацију, крпљење и чишћење старих филмова, који кошта вишеструко од трошкова копирања, па сам се због тога ломио. Кад сам једног дана „преломио“, фирма се селила и до следећег није више примала налоге. Онда су ми ушле бубе у главу да ће, коме било да пошаљем, да упропасти те „вредне“ филмове. И, ето, већ годину дана убеђујем себе да ти филмови, и без туђег учешћа пропадају и ничему не користе.

Надам се да ће ме ова дискусија охрабрити и приволети да покушам, па шта буде.

Можда није тема овде, ал кад смо је започели ... и да пронађете неку фирму за копирање то сигурно би коштало баснословно, мислим да ни држава не би била заинтересована.
Можда једино решење је прво да филм добије потребну влагу а касније урадити контак копију, слику по слику, (никако на неки пројектор-машину) што верујем да је могуће пошто ролна је сигурно једно 3-5 мин.
Остаје једино неко ко стварно има живце и жељу да тај мукотрпни рад претвори у филм, и добије аплаузе.

П.С. Имао сам тај 9,5 мм проектор од мојих који је био са динамом за напајање и Чаплинове филмова, ал оде у бестрага после земјотреса
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 28. 06. 2008. 21:38 GMT +0000

Заборавио сам још нешто да напишем. У Ковиљачи, која је била крајња станица, није било праве окретнице за локомотиве. Локомотиве су се окретале на једном троуглу, чији један крак је био први станични колосек. Локомотива је ишла натрашке другим краком, а потом опет напред трећим краком и одатле прелазила на први станични колосек (окренута за 180°).

Пруга се ипак није завршавала у станици Ковиљача. Одатле је водио још један индустријски колосек до једног рукавца Дрине. Дрином су сплавари довозили балване и неки од сплавова бивали су растурени код Ковиљаче и дрво товарено на вагоне. Ту се налазила и једна стругара која је дрво резала на лицу места, а даске и греде су се товариле на вагоне.

_______________

Владимире, колико се сећам, део филма са првим сарајевским возом је кратак; колико је требало да воз „пројури“ поменутом кривином. Остатак је нешто друго. У међувремену сам се распитао: та фирма држи филм неколико дана у некој манџи (вода са још неким хемикалијама) и потом га копира. У међувремену је и тај процес постао јефтинији. Пошто они то раде тек од неке минималне дужине (не може само једна сцена или једна ролна), мораћу то мало да средим.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby sdz361 » 04. 07. 2008. 21:14 GMT +0000

Evo nekih slika koje sam obećao.
Stanica Šabac. Ova zgrada mada veoma izmenjena služi i danas. Iza se vidi zgrada Direkcije Požarevačkih Okružnih Železnica koja je takođe preživela do današnjih dana.
Sabac Stanica.jpg

Fabrički snimak vagona napravljenog u Nemačkoj za ove železnice. Na njemu se vidi prvobitna oznaka POŽ koja je kasnije izazivala dosta konfuzije jer se dugo mislilo da označava Požarevačke Okružne Železnice. Međutim POŽ je bila oznaka za ove železnice a Požarevačke su imale oznake SOŽ (za ovu oznaku danas niko nije siguran kako je nastala i šta tačno znači). Kada je 1929. preuređena Kraljevina Jugoslavija i uvedene banovine prestala je konfuzija jer od tada ove železnice nose oznake ŽDB (Železnice Drinske Banovine). Ovaj tip vagona sa ovom oznakom se i vidi na zadnjem snimku od Topčiderca.
pozvagon.jpg

I na kraju dokument iz 1949. godine kada je ova pruga ukinuta jer je sagrađen normalni kolosek. U njemu se govori o demontiranju koloseka i skretnica. Nije nešto specijalno ali svaki dokument je dragocen jer se i iz njega može nešto saznati. Po njemu se može rekonstruisati šema kod koloseka po međustanicama a donekle i u Šabcu i Koviljači. Broj koloseka se odnosi samo na stanične koloseke jer je glavni prolazni uračunat u samu prugu. Takođe iz njega se može zaključiti da su stanice bile "belgiskog" tipa jer male stanice imaju obe skretnice leve ili desne a to je moguće samo kod ovog tipa (inače bi morala da bude jedna leva i jedna desna). Triangla koje se pominje na kraju teksta je u Koviljači ali je broj skretnica dosta velik. Čak i pod pretpostavkom da je jedan kolosek provizorni (zbog napomene da skretnice pripadaju sekciji za građenje) ostaje 9 skretnica što je mnogo za stanicu od samo 3 prolazna koloseka.
Sabac.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 05. 07. 2008. 0:16 GMT +0000

Код броја скретница у Ковиљачи мора да се узме у обзир и триангла са три скретнице. Једна додатна десна скретница је водила у ложионицу. Претпостављам да су две скретнице (својина Секције за грађење) биле у стругари (мимоилазница). Према томе преостаје да се реши питање још 5 скретница. Најмање су биле потребне по две скретнице са обе стране станице. Једино још једну немамо где да сместимо.

Image

Ако погледамо прву од мојих слика, видећемо јасно малу ложионицу и колосек који води у њу. Виде се добро и скретнице на страни према Лозници. Међутим, нешто даље одатле назире се опет нешто што личи на неки коси колосек са десном скретницом. Ако је ложионица била пролазна, може да се замисли да је то био излаз из ње на отворену пругу. Признајем, мало храбра хипотеза, али и могућ одговор где се дела 11. скретница. А можда је само нека сенка.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby sdz361 » 05. 07. 2008. 2:20 GMT +0000

Da i ja sam sračunao da imamo jednu skretnicu viška. Kad sam zagledao bolje ono bi zaista mogla da bude skretnica mada se slažem da može i da bude obična senka. Što bi rekli Šumadinci "mož da bidne al nemora da znači"
Prolazna ložionica je krajnje neoubičajena za državne železnice ali ih je bilo na industriskim prugama. Iako mi ta hipoteza nije mnogo verovatna nije ni nemoguća. A možda taj kolosek vodi samo pored ložionice npr. zbog istovara uglja potrebnog za namirivanje parnih lokomotiva. U svakom slučaju do pre nekoliko dana nismo znali ništa o tome kako je izgledala završna stanica ove pruge. Sad već iznamo toliko da imao i skretnicu višku što je ipak veliki napredak.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Пруга Шабац - Бања Ковиљача

Postby Topčiderac » 05. 07. 2008. 21:26 GMT +0000

Може ли неко да дође до катастарског плана дела Ковиљаче око старе железничке станице. Независно од тога ко су нови власници земљишта, мислим да су контуре некадашњих граница парцела још увек видљиве. Још боље је ако може да се дође до неког старијег плана.

Од катастарског плана очекујем информације о положају индустријског колосека (продужетак првог или трећег станичног колосека?). Даље: положај улице у односу на станицу; другим речима, колико је било места за трианглу и да ли се на трианглу ишло са првог или са трећег колосека. Можда би искочила и нека даља информација.

Катастарски планови и земљишне књиге су нешто што се не баца.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Pruga Šabac - Banja Koviljača

Postby GANZ » 19. 08. 2008. 3:34 GMT +0000

Topčiderac i sdz 361,

svaka vam čast! Fotografije i informacije koje ste dali zlata vrede!

Da li eventualno imate i sliku stare stanice LOZNICA, iz istog vremena od kada su ove slike stanice Šabac i Banja Koviljača? Ta stara stanica u Loznici i dalje postoji, ma da je prepravljena.

Da li stara stanica u Banji Koviljači i dalje postoji?

Pozdrav
GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Re: Pruga Šabac - Banja Koviljača

Postby GANZ » 28. 08. 2008. 15:10 GMT +0000

Pošto odgovor na moja pitanja iz posta od 19.08.2008. nisam dobio, otputovao sam vozom u Loznicu (u upravljačkoj kabini dizelke ŽS 666-001 koja je vukla teretni voz Ruma - Štitar - Brasina!) i sam sam našao odgovore.

Evo stare stanice LOZNICA koja je korišćena na pruzi uzanog koloseka Šabac - Banja Koviljača:
LOZNICA-uskokolosecna stanica.JPG

Ona se sada koristi kao stambeni objekat. Naći ćete je ako krenete pešice ulicom, t.j. putem koji vodi prema Šapcu; kada prodjete hotel predjite ulicu i na prvoj raskrsnici skrenite desno, prema bolnici. Sa desne strane ulice uočićete ovu zgradu.

Kao što vidite, stanica LOZNICA je po gradjevinskom stilu bila u potpunosti istovetna kao i stanica BANJA KOVILJACA! To je bio najzastupljeniji tip stanica na prugama uzanog koloseka. asalat i ja smo već otpočeli akcije za izradu njene makete.

Ista takva bila je i stanica LIPNICA:
LIPNICA-uskokolosecna stanica.JPG

Ona se nalazi pored pruge Sabac - Loznica, sa desne strane pruge, neposredno pred nailazak na današnju stanicu LIPNICA!

Stara stanica u Banji Koviljači i dalje postoji; nisam je video jer nisam imao vremena, ali kažu da je u boljem stanju nego normalnokolosečna stanica izgradjena 50-ih godina XX veka - znači, 40 godina mladja!

Pozdrav
GANZ
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Re: Pruga Šabac - Banja Koviljača

Postby Topčiderac » 29. 08. 2008. 14:36 GMT +0000

GANZ, hvala ti na ovoj reportaži. Kako da odgovorimo kad ne znamo. Žrtvovao si se i ispitao situaciju.

Drago mi je kad vidim da nisi zatekao ruševine, kao što je čest slučaj sa nekadašnjim objektima železnice u Srbiji. Posebno mi je bilo toplo oko srca kad sam pročitao Tvoje redove o stanici u Banji Koviljači.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: Pruga Šabac - Banja Koviljača

Postby GANZ » 01. 09. 2008. 18:49 GMT +0000

Topčiderac, prilozi koje ste dali ti, sdz361 i vladimir su od neprocenjive vrednosti i sadržajno mnogo bogatiji od mojih! Ali, potrudiću se da o ovoj pruzi saznam još mnogo, mnogo više! U jesen planiram jedan čitav dan za obilazak trase!

Već sam nacrtao uskokolosečne stanice: LIPNICA, LOZNICA i BANJA KOVILJAČA, kao i stanice ŠABAC SAVA. A asalat i ja radimo i na izradi njihovih maketa!

Pozdrav
GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Next

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users