Banovićki uzani kolosijek

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:06 GMT +0000

Turistički vagon
Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:12 GMT +0000

Ovim smo se vozili
Image

Vukla nas je 740-107
Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:30 GMT +0000

A sad malo 740-107
Image

Image

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 20. 02. 2010. 18:37 GMT +0000

Jeste pod ceradom je 55-99. U martu skidam ceradu i počinjem voziti zainteresovane turiste. Kada počne Ela nađi vremena pa dođi u Banoviće.
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:43 GMT +0000

Pruga
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:45 GMT +0000

kolska wrote:Jeste pod ceradom je 55-99. U martu skidam ceradu i počinjem voziti zainteresovane turiste. Kada počne Ela nađi vremena pa dođi u Banoviće.


Hvala Kolska,naravno to se podrazumjeva...... :D
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:49 GMT +0000

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:52 GMT +0000

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 18:58 GMT +0000

83-158
Image

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 19:04 GMT +0000

Image

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 19:06 GMT +0000

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby ELA » 20. 02. 2010. 19:11 GMT +0000

Image

Image

Image
Pozdrav iz MOSTARA

Lokomotiva postaje saradnik ako se poštuje,a poštovati se može samo ako se poznaje...
User avatar
ELA
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 785
Joined: 08. 09. 2007. 12:30 GMT +0000
Location: MOSTAR BiH

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 19:37 GMT +0000

Lokomotiva 25-33 snimljeno danas u krugu radionice (lokomotiva čeka opravku i kompletna je).

Image

Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 19:42 GMT +0000

Lokomotiva 25-32 snimljeno danas u krugu radionice (lokomotiva čeka opravku i kompletna je).

Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 19:59 GMT +0000

Lokomotiva 25-29 snimljeno danas u krugu radionice (lokomotiva čeka opravku i kompletna je ali u lošem stanju).

Image

Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 20:21 GMT +0000

Evo ostataka lokomotive 25-34 na PEU Banovićkog rudnika, a ista je služila kao kotao za zagrijavanje vode za pranje kamiona na kopu.

Image
Image
Image
Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 20:37 GMT +0000

Poslužiću se slikom kolege Ela za lokomotivu 25-31 na kojoj mje montiran plug za čišćenje snijega, trčeći stroj jem u dobrom stanju dok kotao i armatura moraju da se rade u GR.

Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 20:40 GMT +0000

Evo slike lokomotive 25-27 na Mokroj Gori iz 2004 godine.

Image
Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 22. 02. 2010. 20:51 GMT +0000

Parne lokomotive serije 83 proizvedene 1948 i 1949 godine u fabrici Đuro Đaković Sklavonski Brod. U banovićima se pojavljuju od 1976, 1977 i 1978 a došle su iz Čapljine.
Iz Lo 49 najznačajniji podaci za ovu seriju su:
1. Vrsta pare.....blizna
2. Vmax=35 km/h
3. Vučna snaga 6750 kg
4. Adheziona snaga 6256 kg
5. Prečnik kruga kotrljanja:
a. Spojne osovine 890 mm
b. Slobodne osovine 640 mm
6. Težina lokomotive:
a. Prazna 33 t
b. U službi 36 t
c. Adheziona u službi 32 t
7. Karakteristike tendera:
a. Težina tendera prazan 6,4 t, u službi 16 t
b. Sadržaj vode 7 m3
c. Sadržaj uglja 3 t
8. Dužina preko odbojnika 13700 mm
9. Maksimalni pritisak p=12 atm
10. Broj cijevi u kotlu 64 komada
11. Dužina cijevi 4200 mm
12. Prečnik cijevi: dv/du=52 mm/46 mm
13. Dimne cijevi 20 komada
14. Dužina dimnih cijevi 4200 mm
15. Prečnik dimnih cijevi: dv/du=121 mm/112 mm
16. Vodogrejna površina 100,50 m2
17. Površina ložišta 1,72 m2

Podaci o svakoj lokomotivi po broju:
1. Lokomotiva 83-154
a. Ne posjedujem Lo49, trag za lokomotivu datira iz Lo6 i to od juna 1980 godine, pojavljuje se do februara 1984 godine kada se gubi svaki trag.
b. U Lo49 lokomotive 83-158 ima trag da je na istu ugrađen kotao sa lokomotive 83-154, međutim kotao broj 399 bio je na lokomotivi 83-180 koja je otišla u Austriju a sa nje kotao je prebačen na lokomotivu 83-158. Nemam traga kada ali pretpostavka je da je kotao 399 sa lokomotive 83-154 prebačen 1984 godine na lokomotivu 83-180, pa je vjerovatnoća da je 83-154 isječena u toku 1984 godine

2. Lokomotiva 83-156
a. Za ovu lokomotivu postoji originalna Lo49 iz koje se vidi da je lokomotiva radila:
Od 1948 do 1951 godine u Mostaru
Od 1951 do 1952 godine Dolac
Od 1952 do 1955 godine u Mostaru
1954 godine od 07.03. do 29.04. radila je na Mokroj Gori
Od 1952 do 1968 godine u Mostaru
Od 1968 do 1977 bila je u Čapljini
Od 1978 do 1989 godine radila u RMU Banovići da bi inspektor za kotlove istu proglasio neupotrebljivom te je ista 1989 godine rashodovana i isječena.


3. Lokomotiva 83-157
a. Za ovu lokomotivu postoji originalna Lo49 od dolaska u RMU iz koje se vidi da je lokomotiva radila:
Radila je od 1977 godine do 1987 godine kada je zbog loma osovine i lošeg stanja kotla rashodovana. Ista se sada nalazi pred zgradom suda u Banovićima, nekompletna i u vrlo lošem stanju.


4. Lokomotiva 83-158
a. Za ovu lokomotivu postoji originalna Lo49 od dolaska u RMU iz koje se vidi da je lokomotiva radila:
Radila je od 1977 godine do 1991 godine, zatim od 1999 do 2005 godine ČO kada je urađen GO te je puštena u rad 2006 godine. Lokomotiva u dobrom stanju i trenutno u radu.


5. Lokomotiva 83-159.
Za ovu lokomotivu postoji originalna Lo49 iz koje se vidi da je lokomotiva radila:
Od 1948 do 1968 godine u Mostaru
Od 1968 do 1970 godine Čapljina
Od 1970 do 1977 čeka opravku u Čapljini
Od 1977 radi u RMU. Radila je do marta 2009 godine kada je započet GR naistoj.


6. Lokomotiva 83-180
Za ovu lokomotivu nemam Lo49, pa podaci iz Lo6 kažu:
Radila u Banovićima od 1976 godine do 1996 godine od kada je čekaja opravku, ista ja
1998 i 1999 godine urađena GR i prodata klubu U4 u Gracu Austrija


7. Lokomotiva 83-181
Za ovu lokomotivu postoji originalna Lo49 iz koje se vidi da je lokomotiva radila:
Od 1950 do 1965 godine u Mostaru
Od 1965 do 1978 godine Čapljina
Od 1973 do 1977 čeka opravku u Čapljini
Od 1977 radi u RMU. Radila je do oktobra 1991. Lokomotiva čeka opravku mada je u
lošem stanju ali je kompletna.
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

Re: Banovićki uzani kolosijek

Postby kolska » 23. 02. 2010. 22:01 GMT +0000

Evo ako trenutno izgledaju ostaci lokomotive 83-157 (slikano 22.02.2010.godina), ista je nakon loma osovine ostavljena pred bivšom zgradom ŽT-a rudnika, korišteni su neki dijelovi za popravak drugih 83-ki. Da ne govorim više evo slika:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Banovići-parnjača
kolska
Putnik 1. razred
 
Posts: 95
Joined: 14. 01. 2010. 18:39 GMT +0000

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron