Postrojenje za vodu

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postrojenje za vodu

Postby jz82 » 02. 01. 2011. 2:01 GMT +0000

Dobro vece svima.Prvom na pocetku zelim srecnu Novu godinu svim forumasima...Na komsijskom forumu zeljeznice.net naleteh na jedno veoma zanimljivo postrojenje.Naime radi se o zgradi koja je sluzila za dobijanje tehnicke vode za kotlove parnih lokomotiva...(http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... &start=555).
E, sad mene interesuje kakvo je to postrojenje? Kako se u njemu preradjivala voda,dal klasicnim zagrevanjem vode(kao sistem pecenja rakije na kazanu,samo sto se umesto dzibre stavi voda pa se zagreva i na izlazu iz tabarke se dobija meka voda nesto sl.demi vodi)?Da li je imalo takvih postrojenja u Srbiji i imali ko fotku tog postrojenja? Unapred hvala
Ишао је Миле Лајковачком пругом,нестаде Мила нема нам ни најлепше пруге,срушили душмани!!!!!!!!!!
Укинимо Железнице Србије,јер боље ми Железничари него политичари који воде железнице и тајкуни са друмова!!!!!!!!!!!!
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000

Re: Postrojenje za vodu

Postby cvijic » 02. 01. 2011. 4:48 GMT +0000

jz82 wrote:Dobro vece svima.Prvom na pocetku zelim srecnu Novu godinu svim forumasima...Na komsijskom forumu zeljeznice.net naleteh na jedno veoma zanimljivo postrojenje.Naime radi se o zgradi koja je sluzila za dobijanje tehnicke vode za kotlove parnih lokomotiva...(http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... &start=555).
E, sad mene interesuje kakvo je to postrojenje? Kako se u njemu preradjivala voda,dal klasicnim zagrevanjem vode(kao sistem pecenja rakije na kazanu,samo sto se umesto dzibre stavi voda pa se zagreva i na izlazu iz tabarke se dobija meka voda nesto sl.demi vodi)?Da li je imalo takvih postrojenja u Srbiji i imali ko fotku tog postrojenja? Unapred hvala

Ta postrojenja su se zvala i zovu se VODOSTANICE ili VODOCRP.To nisu bile nikakve fabrike vode vec postrojenje sa pumpama koje su vodu vukle iz bunara koji su kopani ili najcesce iz reka koje su bile u blizini stanice ili lozionice.Voda je spremana u rezervoar u tim vodostanicama i odatle prirodnim padom isla do NAPOJNIKA koji su bili pored koloseka na odredjenom mestu gde su lokomotive uzimale vodu.Tehnicka voda-sta je to.Pa to je svaka voda koja nije za pice.Na svakoj lokomotivi je bila odredjena kolicina PROTIVKOTLOVCA.To je jednostavno prasak slican sitnom pesku koji se sipao u tender lokomotive u vodu da bi se sprecavalo talozenje kamenca,i o tome je m-vodja vodio brigu.Ranije su u vodostanicama bili parni kotlovi koji su pravili paru da bi parna pumpa punila rezervoar Vodostanice vodom.Kasnije su ugradjivane pumpe za vodu sa elektromotorom,a parno postrojenje je ostajalo kao alternativa.Dakle vrlo jednostavna stvar.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1576
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Postrojenje za vodu

Postby jz82 » 02. 01. 2011. 10:49 GMT +0000

Hvala Vam na brzom odgovoru,zbunilo me je lozenje koje se spominje u postu sa zeljeznoice.net.Nije mi palo na pamet da se tu radi o parnim pumpama za vodu...Hvala jo jednom!!!!!!!
Ишао је Миле Лајковачком пругом,нестаде Мила нема нам ни најлепше пруге,срушили душмани!!!!!!!!!!
Укинимо Железнице Србије,јер боље ми Железничари него политичари који воде железнице и тајкуни са друмова!!!!!!!!!!!!
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000


Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron