Uski kolosek ponovo u Beogradu

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Uski kolosek ponovo u Beogradu

Postby sdz361 » 09. 03. 2013. 0:50 GMT +0000

Posle mnogo godina kompozicije uskog koloseka ponovo su se pojavile u Beogradu. Koliko se ja sećam to je prvi put posle tridesetak godina tj. od kada je probijan "vračarski" železnički tunel. I ovog puta se radi o sličnoj nameni. Radi se o bušenju takozvanog "interceptora" tj. glavnog kanalizacionog tunela koji treba da vodi do budućeg postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda kod Velikog Sela. Taj tunel ide od Višnjičke ulice kod Pnačevačkog mosta i dugačak je oko 6 kilometara. Bušen je krticom, slično kao i "vračarski" tunel. Krticu u radu prati uski kolosek kojim se izvozi iskopana zemlja i dovoze gotovi betonski elementi za oplatu. Kod "interceptora" se koristi pruga koloseka 0,75 m i četri dizel lokomotive. Pošto je bušenje tunela završeno i krtica je izvučena sada se železnica koristi isključivo za prevoz radnika i opreme za završne radove. evo krtake reportaže sa ove "male" železnice.

int1.jpg

Ovo je kolosečna šema na početku pruge tj. kraju tunela. Ako se dobro vidi videćete da ima 7 skretnica, dva utovarna mesta za materijal, mala stanica i depo za održavanje.

int2.jpg

Takozvana "taksi" kompozicija sa putničkim vagonom. Lokomotiva je manja SCHOMA.

int3.jpg

Kolosek ja iznenađujeće dobar za ovu vrstu pruga, šine su otprilike tridesetpetice, dakle jače nego na mnogim JŽ prugama koloseka 0,76 m. Ali ono što je karakteristično za ovu železnica je posebni sistem za prekretanje jezičaka skretnice. Možda se ne vidi dobro ali u sredini ima jedna "alka" povezana sa jakim federom koja se prekreće šipkom.

int4.jpg

Razne vrste opreme se voze železnicom.

int5.jpg

Izlazak prazne kompozicije iz tunela. U noj su se vozili radnici i cementni malter za lepljenje pločica (ceo tunel će biti obložen pločicama)

Toliko za danas, sutra još par sličica.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Uski kolosek ponovo u Beogradu

Postby asalat » 09. 03. 2013. 10:50 GMT +0000

Hvala za lepu reportažu. S nestrpljenjem očekujemo još :)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Re: Uski kolosek ponovo u Beogradu

Postby sdz361 » 11. 03. 2013. 20:55 GMT +0000

int6.jpg

Kao i svaka prava železnica i ova ima depo za održavanje.

int7.jpg

Deo kompozicije koja se korstila dok je tunel bušen. Ceo sastav je lokomotiva, jedan putnički vagon, nekoliko vagona za prevoz zemlje i tri plato vagona za betonske elemente.

int8.jpg

Voz ide u tunel uvek kao gurani sastav. Pošto je lokomotiva na kraju a kompozicija je dosta dugačka na prvom vagonu se nalazi kamera. To je ova kutija koja se vidi na čelu vagona. U lokomotivi se nalazi monitor na kome mašinovođa prati sliku "sa kamere". Mogu da vam kažem da je slika dosta dobra, kamera je verovatno širokougaona i to odlično funkcioniše.

int9.jpg

Iz tunela samo jedna slika. Pruga je, kao što sam već pomenuo jednokolosečna. Na sredini tunela se nalazi mimoilaznica tj. po železnički ukrsnica. Ovo je ulazna skretnica u ukrsnicu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Uski kolosek ponovo u Beogradu

Postby Davor » 12. 03. 2013. 12:54 GMT +0000

Bravo za reportažu. *app*
Koliko dugo se izvode ti radovi?
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2466
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: Uski kolosek ponovo u Beogradu

Postby sdz361 » 12. 03. 2013. 19:49 GMT +0000

Tunel je bušen otprilike dve godine. Sada su u toku radovi na njegovoj unutrašnjosti. On treba da se potpuno obloži pločicama i ti radovi će trajati još oko godinu dana. Bar u prvoj polovini tog perioda bi se koristila ova železnica a možda i do kraja radova. Međutim izgleda da neće biti tako. Trenutno nema para za nastavak radova i izgleda da će se oni prekinuti na neko vreme. Pošto je oprema za železnicu iznajmljena izvođaču se ne isplati da je drži dugo neaktivnu. Ako se radovi prekinu pruga će biti demontirana. Kada se nastave završni radovi neće se isplatiti da se ponovo postavi već će se koristiti "drumska" vozila.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd


Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users