Pionirske pruge

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postby vladimir » 28. 10. 2007. 1:05 GMT +0000

Sad nesto primetio po ubacivanju ove izvrsne slike na 7 strani ovog posta, po skupljenih tekstova forumasa

Maksimir

Vagoni: 3 x JDZ Cag 502 Zagreb, cetiriosovinski duzina 8 m, sirina 1.5 m, 20 sed. 20 staj.

Dubrava
Vagoni: JDZ Cas 310 i 311
Vagoni: JDZ Cas 205 i 206 (prepravljeni stari JDZ - kuk salonska kola sa BHStB

Viča do Podutika

Vagoni: JDZ Cas 200,201,202,203,204 i DFa 250

Gradski park - Matka
Vagoni: JDZ Cas 309; Cas xx (Dobiveni 4 vagona na poklon od Zeleznicke direkcije - Zagreb)

*** (Cas 308; Cas 307 - po jednom spisku su i ova dva vagona a za cetvrti je pitanje)

Sarajevo
Vagoni: JDZ xx

***(deluju da su isti sa predhodnih, po slici)

Mora da su ovi vagoni vec SERIJA
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby shuca » 28. 10. 2007. 15:21 GMT +0000

Na strani 6 je SDŽ 361 naveo da se radi o novoizgrađenoj lok,kod ĐĐ koja je dobila fabrički broj 59......
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2310
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

Postby željko halambek » 04. 11. 2007. 22:43 GMT +0000

MAKSIMIR
Image
Image

DUBRAVA
Image
User avatar
željko halambek
Kondukter
 
Posts: 102
Joined: 27. 10. 2007. 20:14 GMT +0000
Location: ZAGREB, BREŽICE

Re: Pionirske pruge

Postby Toma » 30. 01. 2008. 22:55 GMT +0000

Nasao sam jedan dokument o nikada realiziranom projektu pionirske pruge u Varazdinu!

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5948

pozdrav iz Zagreba
toma
User avatar
Toma
Ložač
 
Posts: 384
Joined: 20. 06. 2006. 14:29 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: Pionirske pruge

Postby novajlija » 31. 01. 2008. 0:16 GMT +0000

Ha, zanimljiva tema, o kojoj ja vrlo malo znam, a kako sam nešto negde čuo BDŽ mislim da još uvek imaju u funkciji jednu pionirsku železnicu a da još jednu obnavljaju. Stvarno lepo i korisno a možda bi tako kasnije od te dece postajali i, da tako kažem, železničkiji kadrovi.
POZDRAV!
Više sreće nego pameti!!!!!!

http://www.youtube.com/user/stole802002
User avatar
novajlija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1921
Joined: 03. 01. 2008. 1:43 GMT +0000
Location: Palanka

Re: Pionirske pruge

Postby vladimir » 31. 01. 2008. 0:54 GMT +0000

Neznam za Bugare ali Rusi imaju i dan danas (mislim da je bio i neki link na forumu) a i na zapadu vec pocinje na nekoliko mesta da rade "Pionerske pruge"
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby brzi » 31. 01. 2008. 4:42 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Re: Pionirske pruge

Postby polval » 05. 02. 2008. 16:31 GMT +0000

Linkovi o pionirskim prugama u SSSR-u su postavljeni ovde http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... p21548.(da se i ja malo pohvalim :D )
Usput i u Bugarskoj postoji jedna pionirska pruga, tacnije, bila je pionirska pruga a danas sluzi za sabavu. Izgradjena je dosta kasno, 1979 ili 1980.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby Trol_Rijeka » 07. 05. 2008. 18:09 GMT +0000

Ljudi, shvaćate li koliko je ova stvar nadrealna?
Teške 1948. u vrijeme bonova za hranu, tri godine nakon rata, država u parktično svim glavnim gradovima sagradi pionirske pruge i predaje ih na upravu - djeci. Tako bar slijedi iz monografije "100 godina ŽJ". Onda to - tko zna kako - funkcionira par godina i sve pruge netragom nestaju!
To nije bilo ni jeftino. Angažirani su osoblje i oprema i vozni park državnih željeznica koje su u u to doba jedva funkcionirale zbog siromaštva i ratnih razaranja... Netko je dovlačio te lokomotive...
Nekako mi je isuviše intelektualno komotno da to jednostavo pripišem komunističkim apsurdima. Jer, prije svega, sama ideja pionirskih željeznica (ili kako god da ih nazovemo) je izvanredno dobra. Pa upravljala njome djeca ili ne. Ako upravljaju djeca rade nešto korisno. Ako upravljaju odrasli to je atrakcija u svakom gradu. Sam potez je zapravo turistički per excellence, a poduzima ga jedan težak režim (ponavljam, godina je 1948) kojeg turizam ne zanime. Primjerice, Maksimir i Košutnjak su oi danas idealna mjesta za malu željeznicu. Pustimo ideološke konotacije izraza "pionir".
Dijeli li netko moje čuđenje i dojam da je riječ o nadrealističkom misteriju?
User avatar
Trol_Rijeka
Ložač
 
Posts: 389
Joined: 28. 12. 2006. 4:23 GMT +0000
Location: Rijeka

Re: Pionirske pruge

Postby vladimir » 07. 05. 2008. 20:37 GMT +0000

Trol_Rijeka wrote:Ljudi, shvaćate li koliko je ova stvar nadrealna?....
... Dijeli li netko moje čuđenje i dojam da je riječ o nadrealističkom misteriju?

E da je dosad ostalo to u svim tim gradovima bila bi prava atrakcija ko svugde u svetu sto kasnije se izgradilo ili obnovilo a kod nas bacilo ko staro i ruzno (kumunjarsko)
A inace kako se gradilo, bio je veliki entuzijazam da se nesto gradi, na primer stanica na slici koja je i danas u istom stanju (pretrpela i zemjotres) izgradjena je kompletno ( ceo eksterier i enterier ) samo za sedam ( 7 ) dana

Image
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby vladimir » 07. 05. 2008. 20:38 GMT +0000

A evo ti i filma da su pioneri-decaci na neki nacin vodili (ucili odgovornost, tehniku ...) tu zeleznicu.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby Trol_Rijeka » 07. 05. 2008. 22:24 GMT +0000

Ne znam šta je luđe. To što su ih napravili u neimaštini? To što su ih ubrzo ukinuli? Ili to što se nitko nije sjetio da ih obnovi? *hm*
User avatar
Trol_Rijeka
Ložač
 
Posts: 389
Joined: 28. 12. 2006. 4:23 GMT +0000
Location: Rijeka

Re: Pionirske pruge

Postby seabral » 08. 05. 2008. 6:50 GMT +0000

Potpuno si u pravu, fascinantno je da su ih uopće išli graditi. A zaista je šteta da je samo jedna generacija djece imala prilike odrastati s njima.
User avatar
seabral
Kondukter
 
Posts: 115
Joined: 04. 07. 2006. 22:32 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: Pionirske pruge

Postby sdz361 » 08. 05. 2008. 9:16 GMT +0000

Zaista je šteta što su pionrske pruge tako kratko postojale (sem jedne zagrebčke koja je preživela malo duže) i siguran sam da bi pruge na takvim mestima imale svoju funkciju i danas naravno ne samo kao pionirske pruge. Što se tiče toga kako je došlo do njihove brze izgradnje i još bržeg ukidanja na to je praktično presudno uticala politika. Takve pruge su se posle II svetskog rata masovno gradile po svim socijalističkim zemljama po ugledu na SSSR i takve stvari su tada smatrane važne u ideološkom smislu jer je trebalo da pokaže nove principe u edukaciji omladine. Tako je bilo i u Jugoslaviji koja je u to vreme još uvek bila lojalan član sovjetskog bloka. Uopšte se nije gledalo na materjalne teškoće ili da li je taj materijal bio potrebniji na drugom mestu, ovo je jednostavno bio prioritet koji je trebao da pokaže novi duh u zemlji i njenu bliskost sa SSSR. Međutim nakon 1948. godine, rezolucije Informbiroa i našeg sukoba sa SSSR-om stvar se potpuno promenila. Odjednom ovakve stvari nisu više bile tako popularne i izgubile su jaku podršku vlasti. S druge strane prekid odnosa sa istočnim blokom doveo je do ekonomskih teškoća koje su tek nakon par godina savladane pomoću podrške sa zapada. Ovo je izazvalo mnogo oštriju ekonomsku politiku. Pionirske pruge su ostavljene na brigu železnicama koje su gledale da ih se rastosiljaju prvom prilikom obuzete svojim važnijim i većim problemima. Prebačene su u nadležnost gradovima ali ni oni (sem Zagreba jedno vreme) nisu pokazali entuzijazam da daju dosta para za održavanje tih stvari. Za Beograd je to bio i zvanični razlog ukidanja ove pruge jer je ona po računici gradskih vlasti koje su bile zadnji upravljač ove pruge pravila milionske gubitke. Naravno dans se postvalja pitanje da li su pruge mogle da se racionalizuju, smanje troškovi vremenom i modernizuju ioostanu u životu kao što to pokazuje primer Budimpešte. Tada o tome niko nije razmišljao.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Pionirske pruge

Postby vladimir » 08. 05. 2008. 10:03 GMT +0000

seabral wrote:Potpuno si u pravu, fascinantno je da su ih uopće išli graditi. A zaista je šteta da je samo jedna generacija djece imala prilike odrastati s njima.

Samo jedan podatak, secamse da samo u Skoplju su posojali najmanje jedno 20 krubova rasprostranjena po celim gradom u sklopu narodne tehike; saobracajni, elektro, modelarski, avio, kino, foto i jos sta sve ne.
Tako da deca i omladina se stvarno tehnicki obrazovala.
Na primer zgrada u Skoplu koja je bila Pionerski dom mozda je jedna najlepsa gradjevina, sa svim mogucim radionicama, i pomocnim prostorijama.
A slucajno zgrada Natodne tehnike je preko puta mene tako da znam kolko dece je bilo tamo svaki dan (sad je neka druga namena).
I jos odozgo kolo je tih casopisa bilo o tehnici

P.S. Danas se deca obrazuju na ulici i po kaficima
Mozda moj zlobni komentar

sdz361 wrote:... po računici gradskih vlasti koje su bile zadnji upravljač ove pruge pravila milionske gubitke ...

Evo podatak za Skopsku pionersku prugu

god. - putnika
1948 - 66.367
1949 - 94.166
1950 - 88.499
1951 - 67.358
1952 - 40.267

Neverujem da se to nije moglo odrzavati, ali politika je politika
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby Trol_Rijeka » 08. 05. 2008. 16:27 GMT +0000

Slažem se da je porijeklo tih pruga ideološko što potvrđuje i činjenica da su građene i funkcionirale bez ikakve tržišne logike. No, pustimo pionire, Staljina i Informbiro. Dio djetinjstva sam proveo u SAD, u New Orleansu. U jednom parku tamo je bila - pionirska pruga. Jasno, nije se tako zvala i funkcionirala je tržišno i s njom nisu upravljala djeca. Jasno vam je da sam se roditeljima popeo na glavu da me stalno vode tamo. Svakako da se je nakon Rezolucije IB-a 1948, Jugoslavija trebala riješiti kojekavih sovjetskih gluposti s čime je otvoreno i počela 1950, ali k vragu i u tome se pretjeralo, pa su, npr. u Rijeci nestale ulice Puškina i Čajkovskog. Da ne govorim sad i o gorim stvarima jer to je Off Topic.
User avatar
Trol_Rijeka
Ložač
 
Posts: 389
Joined: 28. 12. 2006. 4:23 GMT +0000
Location: Rijeka

Re: Pionirske pruge

Postby slavc » 14. 05. 2008. 10:44 GMT +0000

Treba je vedeti, da so recimo pionirsko progo v Ljubljani zgradili v slabih treh mesecih in to dobesedno z golimi rokami. Nisem prepričan, da so dandanes gradbena podjetja to v stanju storiti z vso razpoložljivo mehanizacijo(vsaj če gledam kako hitro/počasi gradijo avtoceste v Sloveniji).
Ne glede na ideološki predznak pa sem mnenja, da so proge imele še kako pzitiven vpliv na odraščanje kar nekaj generacij otrok. Vzporedno se je povečevalo zanimanje za tehnično kulturo, prirejali so se tečaji in krožki za vse otroke, ne le za tiste katerih starši dandanes lahko plačajo lepe denarje za raznorazne interesne dejavnosti svojih otrok.
Vsekakor pa bi bila takšna proga danes velika turistična atrakcija in brez problema dobičkonosna zadeva.
Pa še fotografija nekdanje postaje TV-15 pred natanko letom dni-12.maja 2007
Image

in fotografija posneta leto dni pozneje-12.maja 2008
Image

POČASI A TEMELJITO TAKO IZGINJAJO ŠE ZADNJI OSTANKI PIONIRSKE PROGE V LJUBLJANI.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Re: Pionirske pruge

Postby asalat » 14. 05. 2008. 13:09 GMT +0000

Auuu slavc :!: *psovka*
Ne ostade ni kamen na kamenu.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1360
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Re: Pionirske pruge

Postby vladimir » 14. 05. 2008. 13:15 GMT +0000

URA, SRUSIMO SVE *hm*
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: Pionirske pruge

Postby brzi » 14. 05. 2008. 14:22 GMT +0000

Proklet bio onaj cija je bila ideja da se ovo srusi :x
Ah,dzaba moje kukanje...
brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users