Ozkotirne proge v Sloveniji

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postby SDZ 362 » 28. 03. 2007. 16:34 GMT +0000

:D Fotka je vlasnistvo Michaela Schumanna i ne moye se koristiti bez dozvole autora ili dozvole Kraljevskog Zeleznickog Kluba BALKAN STEAM iz Beograda. Posedujemo jos tri slike sa ove pruge sa istom lokomotivom
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby Barbarpapa1 » 28. 03. 2007. 19:05 GMT +0000

Pozdrav

SDZ 362, dali možeš staviti i ove dve fotke? Bio bi veoma zahvalan, ako bi to išlo.

LP

Jože
Barbarpapa1
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 16. 07. 2006. 22:33 GMT +0000
Location: Maribor

Postby slavc » 28. 03. 2007. 20:18 GMT +0000

Barbarpapa1 wrote:Dobra večer

Pošto imam nekoliko podataka o lokomotivi "radijalki", koja je vozila na uskotračnoj prugi Poljčane - Slovenske Konjice - Zreče, priopštit ču jih ovdje. U stvari to je bila lokomotiva JDŽ 178-003, koja je prije toga vozila na pionirski prugi u Ljubljani. Detaljnije o toj lomotivi Slavc je napisao u prilogu o pionirskim prugama:

http://railfan-belgrade.org/forum/viewtopic.php?t=79&postdays=0&postorder=asc&start=15

Na prugu Poljčane - Konjice - Zreče bila je prebačena godine 1954 nakon ukidanja pionirske pruge u Ljubljani i vozila je do 1958 godine. Nakon toga bila je u upotrebi kao stacionarni parni kotao na gospodarskem rastavišču i fabriki Dekorativna u Ljubljani. Godine 1960 bila je dovezena u centralne delavnice u Mariboru i planirana je bila kompletna obnova, da bi se lokomotiva sačuvala kao eksponat u Ljubljanskom železniškom muzeju. Ali na žalost 1961 godine bila je kasirana :evil:

Interesantno je, da je to bila jedina lokomotiva sa tenderom, koja je vozila na pruzi Poljčane - Konjice - Zreče

Vir: Rukopis o prugi Poljčane - Konjice - Zreče. Autor Marko Rovšnik

Laku noć

Jože

Morda imaš o zgoraj napisanem kakšno fotografijo, ki bi jo lahko delil z nami na forumu.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby SDZ 362 » 28. 03. 2007. 21:44 GMT +0000

72-001 u depou Poljcane na namirenju isto M. Schumann :lol: Image
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby slavc » 16. 05. 2007. 14:30 GMT +0000

Trgovinsko ministrstvo Avstroogrske monarhije je oktobra 1891 odobrilo projekt izgradnje ozkotirne proge Poljčane-Slovenske Konjice. Spomladi 1892 so pričeli z gradbenimi deli in 14. novembra 1892 je prvič peljal strojni vlak med Poljčanami in Konjicami. Uradna otvoritev proge je bila 19. decembra 1892.
Proga je bila 15. januarja 1920 podaljšana do Zreč.
Železniško transportno podjetje Maribor je 12. marca 1962 izdalo odlok, da s 15. aprilom 1962 preneha promet na omenjeni progi.

Vir: Osebna zbirka g. Jože Jenko v Zgodovinskem arhivu Ljubljana
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 16. 05. 2007. 22:44 GMT +0000

Pa še fotografija objavljena v časopisu "7 DNI" dne 16. marca 1962 ob priliki ukinitve ozkotirne proge Poljčane-Konjice.

Image

Vir: Osebna zbirka g. Jože Jenko v Zgodovinskem arhivu Ljubljana
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby asalat » 16. 05. 2007. 22:54 GMT +0000

Gde je danas ova lokomotiva :?: Imao sam neke informacije da je baš u Slovenskim Konjicama.
U kakvom je stanju :?:
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby Barbarpapa1 » 17. 05. 2007. 20:11 GMT +0000

Pozdrav

Interesantno je, da je slika iz revije "7 DNI" naopaka, kao da bi bila slikana u ogledalu.

U Konjicama je postavljena lokomotiva JŽ 72-018 (SDŽ 362 - sada znam, odkuda kolegi SDZ 362 nick :I ). Ova lokomotiva na pruzi Poljčane - Konjice - Zreče nije nikada vozila. Od ove serije na toj pruzi saobrčale su JŽ 72-001 (SDŽ 369, SHS 11301) i JŽ 72-007 (SDŽ 375, SHS 11307). Znam, da je bila lokomotiva JŽ 72-007 bila kasirana, a o JŽ 72-001 nemam podataka, gde je završila.

Lep pozdrav iz Maribora

Jože
Barbarpapa1
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 16. 07. 2006. 22:33 GMT +0000
Location: Maribor

Postby Josef Pospichal » 17. 05. 2007. 21:47 GMT +0000

Statistiken von Lokomotiven
Josef Pospichal
Putnik 2. razred
 
Posts: 33
Joined: 26. 08. 2006. 18:32 GMT +0000
Location: Wien

Postby slavc » 04. 06. 2007. 13:14 GMT +0000

Združil sem podatke o železniški povezavi skozi predor Rabelj(Italija)-Log pod Mangartom(Slovenija) - http://forum.prohereditate.com/viewtopi ... &view=next

Za odvodnjavanje državnega rudnika svinca in cinka v Rablju(danes Italija) so izkopali 4843 metrov dolg predor pod Predelsko glavo v Log pod Mangartom(danes SLO). Predor se v Rablju konča pod površjem na 13. obzorju rudnika. Ta preprosti način odvodnjavanja rudnika je bil mogoč zato, ker je Log pod Mangartom na približno 249 metrov nižji nadmorski višini kot Rabeljsko jezero. Priprave na vrtanje predora so začeli leta 1899 in predor 20.junija 1905 dogradili.
Italijanska vojska je od junija 1915 dalje s topniškim obstreljevanjem onemogočila promet prek prelaza Predel, zato si je morala avstroogrska vojska poiskati drugo pot za oskrbovanje svojih enot na drugi strani, to je v Logu pod Mangartom. V ta namen so uporabili predor za odvodnjavanje iz Rabeljskega rudnika v potok Koritnico. Skozi predor so speljali ozkotirno progo z električno vleko.
Vozni vod je visel na lesenih nosilcih. Odjemnik toka(pantograf) na lokomotivi ni imel drsnika, ampak kolesce, ki se je kotalilo pod voznim vodom(električnim vodnikom). Električno energijo je dajala rudniška elektrarna(dve manjši sta bili v Logu pod Mangartom), tudi vozila in naprave so bile rudniška last. V vlažnem in nizkem predoru se je pozneje pri vzdrževalnih delih zgodila hujša nesreča z električnim tokom, zato so viseči električni vodnik odstranili, za vleko pa so uvedli akumulatorske električne lokomotive. Vožnja skozi predor je bila zanimiva, saj so bile tirnice pritrjene na lesen pod, pod katerim je tekla voda iz Rablja v Log pod Mangartom. Seveda ima predor le enosmerni nagib.
Ta proga, zgrajena za potrebe oskrbovanja vojske med prvo svetovno vojno, je ostala odprta do 13.aprila 1970. Proga je bila namenjena za prevoz rudarjev iz Loga pod Mangartom na delo v rudnik, zato je bil na koncu predora v Logu pod Mangartom maloobmejni prehod.
Kompozicija petih vagončkov s po osmimi sedeži je prevozila predor v približno 45 minutah. Tirna širina je bila 500 mm. Po ukinitvi prevoza rudarjev so progo nekaj časa uporabljali še za nadzor predora.

Vir: Zbornik SOŠKI RAZGOVORI 1(Karol Rustja)

Dodajam še zemljevid z vrisano lokacijo predora:

Image

Vir: ATLAS SLOVENIJE
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Re: Ozkotirne proge v Sloveniji

Postby cira - 1 » 28. 02. 2017. 18:52 GMT +0000

Vijadukt Zbelovo na južnoj strani. Uska železnička pruga prolazila je ispod luka na krajnoj desnoj strani. Izvor : Wikipedija.

15.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
cira - 1
Ložač
 
Posts: 358
Joined: 28. 09. 2008. 11:19 GMT +0000

Previous

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron