Ozkotirne proge v Sloveniji

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postby slavc » 24. 10. 2006. 19:07 GMT +0000

Mini bager na kolesih, ki je nekoč delal v rudniku, sedaj propada na dvorišču rudnika Senovo.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 19:10 GMT +0000

Takole izgleda danes električna lokomotiva št.1, ki stoji nezaščitena na prostem na dvorišču rudnika v Senovem.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 19:12 GMT +0000

Tračnice so ohranjene le na prehodu preko ceste.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 19:13 GMT +0000

Domiselno ohranjenih-urejenih nekaj deset metrov nekdanje proge in vagoni s cvetjem v Brestanici.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 19:15 GMT +0000

V krajšem predoru pri Brestanici so odstranili tračnice.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby brzi » 24. 10. 2006. 21:16 GMT +0000

Sjajno, sjajne slike Slavc :I
Je li samo lokomotiva br. 3 u Senovu bila sastavljena od delova Riječkih tramvaja? Da li je bilo samo pet lokomotiva? Znaš li možda, slučajno, tehničke podatke i proizvođače tih lokomotiva?
Hvala (izvini, ako previše pitam)
brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby slavc » 24. 10. 2006. 21:17 GMT +0000

V drugem daljšem predoru so tračnice ostale.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 21:19 GMT +0000

Takole žalostno pa propada del tehnične in kulturne dediščine.

Image
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 24. 10. 2006. 21:24 GMT +0000

Brzi je napisal:
Je li samo lokomotiva br. 3 u Senovu bila sastavljena od delova Riječkih tramvaja? Da li je bilo samo pet lokomotiva? Znaš li možda, slučajno, tehničke podatke i proizvođače tih lokomotiva?

Kolikor je meni znano je bila samo lokomotiva št.3 narejena iz delov Reških tramvajev.
O številu in tipu lokomotiv je več napisano na prvi strani te teme, o tehničnih podatkih lokomotiv pa na drugi strani te teme.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 22. 11. 2006. 20:10 GMT +0000

Ozkotirna gradbena železnica Podbrdo

Pri gradnji predora med Bohinjsko Bistrico in Podbrdom na Bohinjski progi so uporabljali tudi ozkotirno gradbeno železnico. Na spodnji fotografiji Podbrda je lepo videti ozkotirno progo s številnimi vagoni in na desni strani tudi električno lokomotivo. V samem predoru pa so uporabljali parno lokomotivo z močjo 50 KM.

Image
Last edited by slavc on 29. 05. 2007. 16:36 GMT +0000, edited 1 time in total.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 10. 02. 2007. 13:02 GMT +0000

Še nekaj podatkov za dopolnitev že napisanih podatkov o ozkotirnih železnicah v Sloveniji.
ŽAGE NA ROGU 1895-1932 760mm 35km 2lok 30vag - Osna obremenitev proge je bila do 4 tone. Obratovali sta dve parni lokomotivi, ki so ju kurili z drvmi. Prva je bila dvoosna in težka 6t in druga triosna in težka 8t.
GOSPODIČNA NA GORJANCIH 1928-1937 600mm ?km - 2 lokomotivi na sesalni plin "posebnost TIRNICE SO BILE LESENE" - Dolžina te proge je bila 11km.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 10. 02. 2007. 13:08 GMT +0000

Ozkotirna gradbena železnica Novo mesto

Med prve ozkotirne proge v Sloveniji-natančneje na Dolenjskem sodi gradbena ozkotirna železnica v Novem mestu, ki je stekla 1892 ob gradnji normalnotirne železniške proge Grosuplje-Novo mesto. Celotna dolžina je bila 26 km. Vozni park je sestavljala ena parna lokomotiva in 341 vagončkov. Po končani gradnji normalnotirne železnice Grosuplje-Novo mesto(7.april 1894) je bila demontirana.
Last edited by slavc on 29. 05. 2007. 16:36 GMT +0000, edited 1 time in total.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby slavc » 21. 03. 2007. 23:46 GMT +0000

Našel sem še nekaj dodatnih podatkov o Ozkotirni železniški progi Log pod Mangartom(SLO)-Rabelj(Italija)

PRESTAVLJENO NA STRAN 5
Last edited by slavc on 04. 06. 2007. 13:22 GMT +0000, edited 1 time in total.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby polval » 22. 03. 2007. 1:09 GMT +0000

slavc wrote:GOSPODIČNA NA GORJANCIH 1928-1937 600mm ?km - 2 lokomotivi na sesalni plin "posebnost TIRNICE SO BILE LESENE" - Dolžina te proge je bila 11km.


Covek uci dok je ziv! Za sta je sluzila ta pruga, sta su prevozili i sl. ?

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby slavc » 22. 03. 2007. 9:40 GMT +0000

Covek uci dok je ziv! Za sta je sluzila ta pruga, sta su prevozili i sl. ?

Pozdrav
Tino

To je bila tipična gozdna železnica namenjena za prevoz posekanega lesa iz Gorjancev v dolino.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

Postby polval » 22. 03. 2007. 23:57 GMT +0000

Cekaj malo 11Km drvenih sina? :shock:
Sigurno je takvih drvenih koloseka bilo u Sloveniji i u davna vremena, mislim, nisu to 1928 izmislili.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby slavc » 24. 03. 2007. 13:22 GMT +0000

polval wrote:Cekaj malo 11Km drvenih sina? :shock:
Sigurno je takvih drvenih koloseka bilo u Sloveniji i u davna vremena, mislim, nisu to 1928 izmislili.

Pozdrav
Tino

Dolžina ni bila 11 km, ampak domnevno 4 km. Razen 2 železnih kretnic na izogibališču so bile vse tirnice izdelane iz bukovega lesa-dimenzije 10x10 cm, dolžina pa 4 m. Te tirnice so z žeblji pribili na tesane pragove, dolge 1,2 m. Same tirnice(šine) so namestili v posebne utore v pragovih, globoke 5 cm. Da se tirnice ne bi prehitro obrabile, so tekalno ploskev obložili z železnimi kotnimi profili 30x30 cm. Zanimivo je kako so krivili tirnice. To so opravili tako, da so med dve drevesi vpeli bodočo tirnico in jo privezali na tretje drevo. Potem so s posebnim napenjalom krivili tirnico. Pod tirnico so na več mestih kurili manjše ognje in še napenjali-krivili tirnico. Po treh dneh so nehali kuriti in so počakali, da se tirnica ohladi. Ko so jo sneli z dreves, je bila ustrezno ukrivljena in je obdržala obliko.
Je pa zanimivo, da so gozdno železnico na Gorjancih zgradili skoraj sto let po izgradnji Idrijskega laufa, ki je bil okoli leta 1820 tudi v celoti izdelan iz lesa.
Lastnik makete ZŽMMK http://www.zeleznica.net ######### Lastnik Vremenske postaje Ljubljana Koseze http://vreme.zajcek.org/koseze/
Član Turističnega društva Koseze http://www.td-koseze.si/;
User avatar
slavc
Kondukter
 
Posts: 188
Joined: 21. 05. 2006. 23:04 GMT +0000
Location: Ljubljana, Slovenija

72-001 u Poljcanama

Postby SDZ 362 » 27. 03. 2007. 9:21 GMT +0000

:D Slikao Michael Schumann 23 jula 1961 u 11 40
Pozdrav od SDZ 362
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

72-001 Poljcane

Postby SDZ 362 » 27. 03. 2007. 11:32 GMT +0000

Image :lol:
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby Barbarpapa1 » 28. 03. 2007. 13:50 GMT +0000

Pozdrav

SDZ 362, ovo je mrak fotka :shock: . Fotografije sa pruge Poljčane - Slovenske Konjice - Zreče su na netu izuzetno rijetke. Imaš moguče podatke, gde je ova slika bila objavljena?

LP

Jože
Barbarpapa1
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 16. 07. 2006. 22:33 GMT +0000
Location: Maribor

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron