"Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby sdz361 » 11. 02. 2008. 22:45 GMT +0000

Vrlo interesantni snimci.
Kad je sagrađena stanica Umka je imala 3 koloseka, kao i većina ostalih međustanica na pruzi Beograd - Obrenovac. Drugi kolosek je bio glavni prolazni kolosek. Kasnije je dograđen i četvrti kolosek, naravno sa suprotne strane od stanične zgrade tj. desno na panoramskom snimku.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby seabral » 24. 03. 2008. 12:09 GMT +0000

Čitajući ovu temu, postavlja mi se par pitanja vezano na odvojak pruge od Obrenovca prema Zabrežju:

    - kakav je mogao biti sastav vlakova koji su prometovali tom prugom ? Pretpostavljam da se radilo o ne više nego jednom-dva putnička vagona + nekakva parnjača.
    - koliko je uopće moglo biti putnika na toj relaciji ? Radi se ipak samo od dijelu pruge od samo 4 km, gdje je putovanje po redu vožnje trajalo 11 minuta. Teretnog prometa prema luci je vjerujem bilo dosta, ali ne mogu si predočiti kamo su dalje išli putnici iz tih vlakova :?
    - da li je putnički promet prema Zabrežju ukinut istovremeno kad i promet na glavnoj pruzi Beograd-Obrenovac ili se to dogodilo ranije ?

Red vožnje 1957/58:

Image
User avatar
seabral
Kondukter
 
Posts: 115
Joined: 04. 07. 2006. 22:32 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby sdz361 » 30. 03. 2008. 2:42 GMT +0000

Nekad je i putnički saobraćaj preko Zabrežja bio dosta jak jer je bio povezan brodskim linijama prema Beogradu i Šapcu ali i preko Save sa Boljevcima na sremskoj strani. Taj kombinovani saobraćaj železnicom i brodovima na rekama je imao veliku tradiciju u Srbiji. Vozovi i brodovi su imali veze (ozvaničene u redu vožnje i propisana sačekivanja) u Šabcu, Zabrežju, Beogradu, Smederevu, Kovinu, Dubravici, Prahovu (ranije u Radujevcu), Pančevu itd. Tada su i vozovi prema Zabrežju imali veći satav. Međutim rečni putnički saobraćaj je nakon II svetskog rata, 50-tih godina brzo zamro (sem od Beograda prema Đerdapu) i stanica u Zabrežju je izgubila značaj. Služila je samo za lokalni saobraćaj između Zabrežja i Obrenovca. Sastav ovih vozova je od sredine 50-tih do ukidanja saobraćaja bio samo jedan četvoroosovinski vagon II klase. Vozove je vukla lokomotiva serije 83 stacionirana u Obrenovcu koja je pored toga obavljala i staničnu manevru, dostavu kola na industriski kolosek "Prve iskre" u Bariču i po potrebi zaprezala ili potiskivala vozove preko uspona kod Moštaničkog tunela.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby seabral » 30. 03. 2008. 14:21 GMT +0000

Odlično, hvala ti na ovim interesantnim informacijama :D
Ukidanje pruge prema Zabrežju je bilo istovremeno kad i ukidanje pruge Beograd-Obrenovac ili ranije ?
User avatar
seabral
Kondukter
 
Posts: 115
Joined: 04. 07. 2006. 22:32 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby Topčiderac » 26. 06. 2008. 22:13 GMT +0000

Slike železničkih stanica Čukarica i Senjak naći ćete i na ovom forumu:

http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=3126&p=64604#p64604
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby kwark » 05. 07. 2008. 2:42 GMT +0000

Jel zna neko gde se nalazila tačno železnička stanica Žarkovo?
kwark
Putnik 2. razred
 
Posts: 43
Joined: 28. 03. 2007. 2:17 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 07. 07. 2008. 9:25 GMT +0000

Železnička stanica Žarkovo ( tipa " Gačić") je markirana žutom elipsom, a sama trasa pruge ucrtana je crvenom linijom.Izlaskom iz stanice Žarkovo prema Železniku Ćira je išao tačno ispod potpornog zida (na mapi plava linija).Nekoliko puta sam kao klinac stajao gore na putu i gledao dole na prugu u trenutku kad je ćira prolazio. Taj osećaj i dan danas pamtim.Ta klinačka znatiželja da pogledam dole i vidim voz koji hvata zalet bila je jača od toga da sam posle prolaska voza bio čadjav po licu i požurio da se negde umijem da me kući nebi grdili.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby kwark » 09. 07. 2008. 0:54 GMT +0000

Random,hvala na objašnjenju.
Baš šteta što je ukinuta ova pruga.Sigurno je mogla da se revitalizuje i iskoristi za prigradski saobraćaj.
kwark
Putnik 2. razred
 
Posts: 43
Joined: 28. 03. 2007. 2:17 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 09. 07. 2008. 8:24 GMT +0000

Moram da se izvinim, u zurbi sam markirao pogresnu zgradu kao z-stanicu. Z-stanica je u stvari zgrada nize na mapi od ove markirane. Mislim da i danas "uzivo" lako moze da se prepozna jer nije mnogo promenila izgled.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 11. 07. 2008. 8:30 GMT +0000

Fotografije su iz putopisne reportaže engleskog zaljubljenika u uski kolosek Johna Gullivera s kraja 60-tih godina kada je obišao celu trasu od Beograda do Dubrovnika. Fotografije ( od 1 do 4) se odnose na početnu stanicu Čukarica i putnički voz na čelu sa 85-016, koji se sprema se za polazak prema Obrenovcu.
Ostale 2 fotografije su sa Šargana.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 11. 07. 2008. 15:30 GMT +0000

Ćira je dolazeći sa stanice Beograd-Sava pre ulaska na stanicu Čukarica morao nadvožnjacima da predje preko druma za Čukaricu , koloseka pruge normalnog koloseka Beograd-Niš i kameni most preko reke Topčiderke.
Pokušaću da uz pomoć Google-ove mape i fotografija sakupljenih sa ovog foruma (autori se mislim neće ljutiti) da malo oživim ovaj deo trase nama drage i nikad ne prežaljene pruge.

Pa da podjemo redom: Posle stanice Senjak Ćirina trasa se odvajala levo i prelazila mostom preko automobilskog i tramvajskog (linija br.4) podvožnjaka kog Gospodarske mehane. I danas postoji jedan od kamenih oslonaca (prilično sačuvan, na mapi označen žutim pravougaonikom i brojem 4). Njegov parnjak, t.j. drugi oslanac je porušen davno, kada se montirao automobilski nadvožnjak (čuveni “toboggan”).
Dalje, posle nekih 100-nak metara Ćira prelazi prugu normalnog koloseka Beograd-Niš (fotografije pogled_1 i pogled_2). Oslonci mosta postoje i danas (na mapi markirani zutim) , ali su dosta urušeni.
Preko reke Topčiderke, neposredno pre ulaska u železničku stanicu Čukarica, Ćira prelazi kameni most (fotografije pogled_3). Kao što se vidi iz priloženog most je i danas vitalan, i za divno čudo ceo sačuvan.

Sve ovo može da se vidi uživo vozeći se tramvajem br.12 ili 13 za Banovo Brdo.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby Topčiderac » 11. 07. 2008. 22:53 GMT +0000

Random, vrlo dobar i veran opis dela pruge u blizini Gospodarske mehane.

Ako smem da dodam. pogled 1 je viđen sa nivoa niške pruge u pravcu "Careve ćuprije" tj. Topčidera. "Ćira" ulazi iz krivine kod Gospodarske mehane na čelični most preko niške pruge (ili obrnutim redom). Pogled 2 je viđen sa puta za Topčider u pravcu Save odn. "Šest topola".

Moram nešto i da ispravim: opisana trasa nije polazila sa stanice Beograd Sava, već sa Glavne železničke stanice. Ona je služila samo za putničke vozove. Skoro uporedo sa njom povezivala je druga trasa stanice Čukarica i Beograd Sava (pogledaj i temu "Lajkovačke pruge"). Ta trasa je bila u produžetku trećeg koloseka stanice Čukarica u pravcu Gospodarske mehane. Ona nije prelazila preko niške pruge, već se pridruživala snopu od tri normalna koloseka i zajedno sa njima prelazila preko podvožnjaka u Radničkoj ulici. Posle toga odvajala se zajedno sa jednim normalnim kolosekom prema savi, prolazila je između današnjeg sajmišta i Save, ispod starog železničkog mosta, pravac Beograd Sava. Tom trasom išli su teretni vozovi, kao i lokomotive "Ćire" u ložionicu i na okretnicu. Pošto je putnička trasa bila na visokom nasipu zbog prelaska preko niške pruge, ona je za uglavnom zaklanjala teretnu trasu, pa ova mnogima nije ni pala u oči.

Nažalost ne mogu da nađem ni jedan stari plan. Ako nađem neku fotografiju, postaviću je.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 14. 07. 2008. 8:50 GMT +0000

Na ovoj mapi sa linijama GSP-a iz 1957 se vide ta dva kraka ćirine trase od Čukarice do Beograd-Sava i gl.žel.stanice.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby random » 09. 10. 2008. 8:42 GMT +0000

Evo jednog isečka iz neke knjige sa zanimljivim podacima, i jedne fotografije istovara neke mašine na teretnoj stanici Beograd-Sava iz perioda 30-tih godina XX veka
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
random
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 24. 05. 2006. 10:53 GMT +0000
Location: Beograd

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby cira - 1 » 21. 10. 2008. 17:24 GMT +0000

Evo da sei ja prikljucim. Za početak ću da priložim tri fotografije.
1 - Iz knjige Pruge uzanog koloseka Jugoslovenskih železnica Mr. Bundalo Zoran
Image

2 - 30.09.1928. godine - Polazak prvog voza sa Čukarice za Obrenovac. Foto arhiv Muzej Železnica Srbije u Beogradu.
Image

3 - Pruga za Čukaricu.
Image
User avatar
cira - 1
Ložač
 
Posts: 350
Joined: 28. 09. 2008. 11:19 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby kwark » 22. 10. 2008. 2:06 GMT +0000

Ćiro odlične fotografije,posebno ova druga.Da li možda znaš iz koje godine je ova treća?

Podvožnjak sa treće fotke postoji i danas,a sa desne strane nalazi se onaj automobilski nadvožnjak poznatiji još i kao "Tobogan".
Last edited by kwark on 22. 10. 2008. 2:19 GMT +0000, edited 1 time in total.
kwark
Putnik 2. razred
 
Posts: 43
Joined: 28. 03. 2007. 2:17 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby kwark » 22. 10. 2008. 2:24 GMT +0000

........
kwark
Putnik 2. razred
 
Posts: 43
Joined: 28. 03. 2007. 2:17 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby Topčiderac » 22. 10. 2008. 14:03 GMT +0000

cira - 1 wrote:
2 - 30.09.1928. godine - Polazak prvog voza sa Čukarice za Obrenovac. Foto arhiv Muzej Železnica Srbije u Beogradu.
Image



Ćiro, molim te proveri koja je ovo stanica. Ona pozadina (sa masom zgrada i crkvenih tornjeva) ni u kom slučaju nije ni Čukarica, ni Banovo brdo, ni Careva ćuprija. Na čukaričkoj stanici nikad peron nije imao krov. Itd. itd. A čak i u linku fotografije stoji "beograd1928".

Po svemu bih rekao da je ovo Glavna železnička stanica u Beogradu, odakle je voz za Obrenovac polazio od 1928. pa negde do 60-ih godina prošlog veka.

Znam da je za mlađe generacije postojala Čukarica, pa samo Čukarica. Zato ovakve greške ne uzimam za zlo. Ali uvek se trudim da ih ispravim. Ne uzmi ni ti meni za zlo.

Inače slike su više nego perfektne. Ulaz u tunel i podvožnjak u Radničkoj ulici su me oduševili! Prvi put vidim te fotografije i doživljavam ono vreme u kojem su još bile aktuelne. Kao matorko ih doživljavam, a i za mlađe imaju neprocenjivu vrednost.
Topčiderac
Ložač
 
Posts: 311
Joined: 22. 05. 2008. 19:10 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby cira - 1 » 22. 10. 2008. 14:26 GMT +0000

Prvo pitanje
Podvožnjak sa treće fotke postoji i danas,a sa desne strane nalazi se onaj automobilski nadvožnjak poznatiji još i kao "Tobogan".
Gospodine kwark neznam godinu, ali ću pokušati da saznam.

Drugo pitanje.
2 - 30.09.1928. godine - Polazak prvog voza sa Čukarice za Obrenovac. Foto arhiv Muzej Železnica Srbije u Beogradu.
Gospodine topčiderac, Vi ste u pravu i nemam zašto da se ljutim. Tu smo da zajedno dođemo do istine. To je glavna stanica Beograd.

Nedavno sam došao do jedne interesantne fotografije, stanica Ostružnica - na fotografiji sa leve strane se vidi magacin. a između komšija ce vidi železnička stanica Ostružnica - mislim da je ovo jedina fotografija stanice Ostružnica. Inače fotografija je iz lične kolekcije Ilić Dragoljuba zvanog teča iz ostružnice, a ujedno i presednik kluba.

Image
User avatar
cira - 1
Ložač
 
Posts: 350
Joined: 28. 09. 2008. 11:19 GMT +0000

Re: "Cirina" trasa pruge od Beograda do Obrenovca

Postby shuca » 22. 10. 2008. 16:39 GMT +0000

:lol: :lol: Znao sam da će se Topčiderac oduševiti :lol: :lol: Dobrodošlica ĆIRI -1 :I

Od mosta kod Gospodarske je još uvek ceo LEVI noseći stub,desni je nestao pri gradnji tobogana i renoviranju-proširivanju bul. V. Mišića.
pogled_2[1].jpg


Na priloženoj fotografiji iz 197 i :?: :?: ,desno se vidi most uzanog koloseka koji je u međuvremenu na brzinu dobio asfaltnu presvlaku i služio kao drumski,dok je proširivan podvožnjak i građen tobogan. Kasnije je čelična konstrukcija uklonjena,ali i danas možete videti levi noseći stub,malo devastiran. :roll:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2316
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron