600 mm u MK

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postby vladimir » 19. 11. 2007. 22:51 GMT +0000

Hvala sdz 361, inace na fotosu nema nikakav zapis.
FS (Ferovie de la Stato ili nešto tako)

A ova rec ispada na Google kad potrazis Ferrovie dello Stato - Drzavne zeleznice
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby 664-055 » 19. 11. 2007. 23:17 GMT +0000

Točnije:Gruppo ferrovie dello stato
664-055
Moderator
 
Posts: 474
Joined: 26. 08. 2006. 19:46 GMT +0000

Postby polval » 26. 11. 2007. 3:01 GMT +0000

Gruppo Ferrovie dello stato je verovatno danasnji naziv, inace kompanija je formirana 1905 kao Ferrovie Dello Statto.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby sdz361 » 27. 11. 2007. 1:40 GMT +0000

Evo još jedne pruge koloseka 0,60 m u Makedoniji. 1923. godine je opština Skopje napravila prugu 0,60 m do svog kamenolama na Kiseloj Vodi. Pruga je imala 2 lokomotive (Brigade) ali je korišćena i konjska vuča. Kada su bili praznici prugom su prevoženi i izletnici do Kisele Vode i obližnjeg manastira. Evo nekoliko slika iz Alamanaha Grada Skoplja koji je izdat 1930. godine.
Image
Image
Image
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 27. 11. 2007. 2:17 GMT +0000

SDZ 361,

UVEK NAS NECIM IZNENADIS, IZVRSNO

Znao sam za taj kamenolom al mislio da vagoneti su vukli konji i "ljudi", ali ne i lokomotiva.

Inace ta trasa je sluzila za nosenje kamene kocke za poplocivanje ulica "kaldrma" i stalno se selila prema potrebi u kom delu grada su se izvodili radovi.

E sad jedna ezoterija:
Gradonacalnik u kampanji da se uvede tranvaj u Skoplju pokazao je to fotograafiju kako da je Skoplje imao tranvaja "konjski" jos pre hrista.

Image
To sam izvuka sa TV promocije gradonacalnika o tranvaju u Skoplju, za koju fotos kaze da ljubomorno cuva

Odoh ovih dana do planine (kamenoloma) mada je vreme nikakvo
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 29. 11. 2007. 2:22 GMT +0000

Za prethodni materijal (kao i za mnoge druge stvari) najveću zahvalnost treba uputiti divnim ljudima u Železničkom Muzeju koji nam omogućavaju da vidimo ovo blago.
Još dva dokumenta iz Državnog Arhiva u Beogradu koji govore o prugama koloseka 0,60 m koje su trasirane i terable da se grade u Makedoniji ali koje nisu nikad završene. Prvi dokument je iz 1936. godine i govori trasiranju pruge Štip - Strumica koja je trebalo da se gradi po Uredbi Vlade sa materjalom sa demontirane pruge Gradsko - Prilep.
Image
Image
Drugi dokument iz 1930. godine pominje primedbe na projekat pruge Izvor - Debar koloseka 0,60 m.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 30. 11. 2007. 23:37 GMT +0000

sdz361 wrote:najveću zahvalnost treba uputiti divnim ljudima u Železničkom Muzeju koji nam omogućavaju da vidimo ovo blago.

Da, stvarno zahvalnost tim ludima koji su SACUVALI to BLAGO, ali i coveku koji je sve to obradio i prestavio javnosti.

Secate se filma Indijana Jones, zadnji kadar:
Magacin pun sanduka, i vrata se zatvara, ... K R A J
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 30. 11. 2007. 23:47 GMT +0000

Evo i jedno pitanje

Ovi fotosi i njihova lokacija ....

Image
Image

Deluje da se radi o ukidanje uskog i priprema za izgradnju normalnog koloseka prema Kicevu ??
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 01. 12. 2007. 3:10 GMT +0000

Meni takođe najviše liči na izgradnju pruge normalnog koloseka u pravcu Kičeva. Od potencijalnih drugih mogućnosti moglo bi da bude izgradanja objekata kod Mavrova. Tu su pedesetih korišćene uzane pruge i lokomotive. Mada ipak mi više liči na izgradnju pruge normalnog koloseka pogotovu što na prvoj slici ima ljudi koji izgleda kao da imaju železničarske uniforme. Vladimire dali može da se pročita natpis na vagonu na drugoj slici?
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 01. 12. 2007. 12:11 GMT +0000

Da, to je JDZ a na sve slike moze se primetiti da na neki nacin se prosiruje deo oko pruge, a i tu je zel. osoblje.

Image
Image
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 03. 12. 2007. 23:11 GMT +0000

Evo i jedne inovatorske ezoterije koji su smislili, bilo ih je nekoliko komada.

Image
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 07. 12. 2007. 1:04 GMT +0000

Evo i nesto opet interesantno

Dizelka DD, JZ 830-001 na 600 mm

Image

Znamo li nesto za ovaj tip lokomotive ?
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 11. 12. 2007. 22:32 GMT +0000

Specijalni vagoni koji su bili na 600 mm pruzi u Makedoniji sa oznakom U, ali onaj dodatak posle U (valjda 2) me zbunjuje, dali je bila neka podserija specijalnih tipova vagona.

Image

Dali znamo nesto o tome ?

Inace fotka u KOLORU Uau...
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 12. 12. 2007. 1:45 GMT +0000

Vladimire odlične fotografije. Gde si to uspeo da iskopaš? I ovo dokazuje da starih fotografija ima samo treba uložiti truda da se nađu. Neka se i ostali forumaši ugledaju na Vladimira.
Što se tiče oznake specijalnih kola ona je Ua. To je uobičajena oznaka za ovu vrstu kola na koloseku 0,60 m mada ni meni nije jasno zašto je dodata podserija kod ove vrste kola kad to nije bio slučaj sa ostalim vrstama za kolosek 0,60 m. Ovo možeš da vidiš i u tablicama 11 o tehničkim karakteristikama kola 0,60 m koje sam još davno stavio na forum. U njima se baš i pominju kola Ua 131.

O dizel lokomotivi nema mnogo podataka sem da je napravljena u Đuri Đakoviću 1964. godine i da je na JŽ postojala samo jedna lokomotiva. Pošto se tad znalo da su dani za kolosek 0,60 m odbrojani ja mislim da se nije radilo o pokušaju dizelacije vuče i nameri da se napravi veći broj lokomotiva za JŽ već je fabrika htela na ohridskoj pruzi da ispita ovaj model koji je verovatno planirala da isporučuje industriskim železnicama. Naravno moju predpostavku bi valjalo proveriti.

I kao dodatak plan putničkog vagona. Skeniran je iz delova pa možda kvalitet nije sasvim zadovoljavajući.

Image
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 12. 12. 2007. 2:47 GMT +0000

Vladimire odlične fotografije. Gde si to uspeo da iskopaš? I ovo dokazuje da starih fotografija ima samo treba uložiti truda da se nađu

Za kopanje, ugledao se coveku koji je isto kopao po prasini starim kutijama trazio papire, slike, negative, filmova i sad nas bombarduje informacijama.
P.S. ruke su mi ko smirgla (ako se tako izgovara) a nos me stalno cesa od prasine, al zato kad izadje nesto e ondak zatreperi dusa, i sve se zaboravi.

Što se tiče oznake specijalnih kola ona je Ua. To je uobičajena oznaka za ovu vrstu kola na koloseku 0,60 m mada ni meni nije jasno zašto je dodata podserija kod ove vrste kola kad to nije bio slučaj sa ostalim vrstama za kolosek 0,60 m. Ovo možeš da vidiš i u tablicama 11 o tehničkim karakteristikama kola 0,60 m koje sam još davno stavio na forum. U njima se baš i pominju kola Ua 131.

Bas zatu u toj koju ste poslali, koju imam ja
"TABLICA 11 Tehnicki podatoci o kolima koloseka 0.60 m" u delu VIII Specijalna kola, ima samo serija U
nema podserije za te vagone.

Kod smo kod te tablice dali znate koji je datum te knjizice,
to me interesuje tako se moze doznati broj vagona, tako na primer serija U bilo ih je 27 komada u tom periodu

I kao dodatak plan putničkog vagona

Cudni nacrt vagona da sedala su u redovima, kad dosadasnje snimke koje imamo dva para sedala su sa bocne strane, pored prozora.

O dizel lokomotivi nema mnogo podataka sem da je napravljena u Đuri Đakoviću 1964

I ja se zacudio za tu lok na putnickoj pruzi, da nije bila namenjena da stigne do nekog rudnika ili slicno ?

*lok* KOPANJE IDE DALJE :D
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby SDZ 362 » 12. 12. 2007. 10:48 GMT +0000

Lokomotiva JZ 830-001 proizvedena je 1964 u fabrici D. Djakovic , fabricki broj 618 (ovaj broj je isti kao i kod parne lokomotive 62-118 ali u jednom momentu poceli su i dizel lokomotive da oznacavaju od broja 600 sto je sasvim nerazumljivo ali tako je), tip DDML 120 U/C sa Torpedo motorom T 528.
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby vladimir » 13. 12. 2007. 3:52 GMT +0000

Hvala za ove informacije oko 600 mm DIZELKE

I opet novo pitanje,
Dali slucajno imate celi deo ovog plana uzduznog profila Kicevo-Ohrid, t.e. Sk-Oh
Image

Bilo bi lepo da icrtam ceo profil trase, i da se vide ti skoro nesvarni usponi
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby polval » 16. 12. 2007. 13:44 GMT +0000

SDZ 362 wrote:Lokomotiva JZ 830-001 proizvedena je 1964 u fabrici D. Djakovic , fabricki broj 618 (ovaj broj je isti kao i kod parne lokomotive 62-118 ali u jednom momentu poceli su i dizel lokomotive da oznacavaju od broja 600 sto je sasvim nerazumljivo ali tako je), tip DDML 120 U/C sa Torpedo motorom T 528.


SDZ 362, puno hvala za ovu informaciju! moj deda mi je jos veoma odavno pricao o ovoj dizel masini ali tek sada su se rascistile stvari. Usput; ona fotografija je uradjena u Gostivaru.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Re: 600 mm u MK

Postby vladimir » 22. 12. 2007. 14:13 GMT +0000

Evo napokon i lepe slike stanice u OHRIDU

* I naravno kako na sve stanice cvece naokolo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Re: 600 mm u MK

Postby vladimir » 05. 01. 2008. 13:45 GMT +0000

Ev i broj VAGONETA, koj mislim jedino je sluzio kako zadni za kocenje nizbrdo, da ne bi se skupila kompozicija :D

Inace fotos je na izlazu od Kicevo prema Bukovik koji je na 1180 m nadmorske visine i kasnije spustanje do 34 ‰
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users