600 mm u MK

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Postby sdz361 » 06. 09. 2007. 0:20 GMT +0000

Polval jeste u pravu ali meni se ruka trese dok to pišem. Šta bih dao da mogu da se provozam "Pampurčetom" i to sve od Skopja do Ohrida. Ma i od Beograda bih putovao pa makar i sa 10 km/h.

Uz ovu "filozofiju" i nešto konkretno. Zvaničan spisak putničkih vagona 0,60 u direkciji Skopje iz 1955. Pošto su ove oznake nisu menjane sve do ukidanja ovih pruga jasno je da su današnje oznake na vagonima koje je Vladimir slikao upotpuno izmišljene. Tih brojeva nema u spisku a nema ih ni na prugama Kačanik - Vrbeštica i Titograd - Plavnica. Obratite pažnju u ovom spisku prema kome se vidi da su se putnici prevozili i službenim kolima. Naima rublika broj 6 pokazuje broj mesta za sedenje u 3 razredu i videćete da i kola serija D, DF i DB imaju određen broj ovih mesta.
Image
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 06. 09. 2007. 1:40 GMT +0000

Ostade ono moje pitanje dali je kod nas bila serija A - sto na pocetku verujem,
radi "generala" ali kasnije za "masu" ?? ili to postoji na predhodnoj stranici ?

Vidim da ima stranice iza no dali ima stranice ispred sa objasnjenje kolona, ona prva

1-seriju,
6-broj putnika,
11-postojanje pec unutra,
12-godiste proizvodnje


Ostale da ne nagadjamo tezina, tovarna, osovinski, ....
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 06. 09. 2007. 2:17 GMT +0000

Ovo je iz spiska gde su sva kola JŽ dakle normalni, 1,00, 0,76, 0,75 i 0,60 kolosek ali je ova strana sve što se tiče pruge Gostivar - Ohrid. Kolona 1 je naravno serija, 2 je individualni broj vagona, 3 je direkcija tj. ŽTP (Sk je Skoplje), 4,5 i 6 je broj mesta za sedenje u I,II i III razredu, 7 je sopstvena težina kola, 8 je razmak stožera obrtnih postolja, 9 je tip kočnice (R je ručna), 10 je tip osvetljenja, 11 vrsta grejanja, 12 je godina gradnje i 13 datum zadnje revizije. Što se tiče prvog razreda nemam sada skeniranu tu stranu ali verujte mi na reč postojala su kola sa oznakom A1 ali su se vodila kao salonska kola. Znam za njihovu fotografiju pa će te ih uskoro videti. Izgledaju dosta drugačije od ostalih put. kola. Ono što nisam siguran da li su nakon ukidanja trećeg razreda na JŽ, koje je usledilo nedugo nakon pravljenja ovog spiska, kola II razreda prebačena u I razred a III u II kako je to urađeno na normalnom i koloseku 0,76 m. U tom slučaju dvoje B kola iz ovog spiska mogla su dobiti oznaku A.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

VAGONI 600mm

Postby vladimir » 06. 09. 2007. 21:44 GMT +0000

Iz Vase tablice izaso vagon u Skoplju JZ D-101

Image

E, sad redom po kolone:

1. Ono drugo slovo pored D (F - Sluzbeno postanska ali B - ???, znam za N, T, F )
3. Sva kola su pod Direkcije SK ?
6. Pet sedista (3, 5 cudno da su u nepar, kako to fizicki izvesti?)
7. Malo cudno 1.5 tona, to neki razliciti vagon, tako lak.
8. E ovo, razmak izmedju obrtnih da bude 1,2 m vezano za onaj laki vagon - KAKAV JE TO VAGON ???

Jedan papir, mnogo zbrke, al bas lepo!

Image
To je taj
Image
Evo sluzbeni deo, koi je sa siber vrata odvojen od putnickog dela
Image
E, tu je zbrka, kako u pravouganom prostoru postaviti nepar sedista?
Image

Pozdrav,
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby polval » 06. 09. 2007. 22:14 GMT +0000

Interesantno, i kod drugih vagona serije C ima neparan broj (17, 19 ili 21) mesta...

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby sdz361 » 06. 09. 2007. 23:45 GMT +0000

Da, puno dileme a za tacne odgovore bi trebalo još dosta toga naći. Sva kola su direkcije Skoplje jer je spisak podeljen na kola vezane mreže i na pojedinačne pruge. Dakle na ovim stranama su samo "Makedonska" kola a ona sa pruge Kačanik - Vrbeštica i Titograd - Plavnica su na drugim stranicama. Što se tiče malih težina i dužina moguće su dve stvari. Ili se radi o malim dvoosovnim kolima a u tom slučaju dužina se odnosi na razmak osovina (mada na fotografijama nikad takva kola nisam video) ili je reč o štamparskoj grešci - takvih stvari ima u ovom spisku. Ovo oko neparnog broja sedišta je interesantno. Možda je jedno sedište bilo rezervisano za neko službeno lice. Serija kola DB bi po sistemu označavanja trebalo da bude oznaka službenih kola sa odeljkom za putnike drugog razreda jer je B napisano velikim slovom. Ali bi i ovo trebalo proveriti jer se kod nas, što bi reko drug Tito, nismo morali držati zakona tj. pravila ko pijan plota.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby polval » 06. 09. 2007. 23:51 GMT +0000

sdz361 wrote:....Ali bi i ovo trebalo proveriti jer se kod nas, što bi reko drug Tito, nismo morali držati zakona tj. pravila ko pijan plota.....


Ova ti je dobra :D

Ako je bilo dvoosovnih kola , jedini nacin da prodju kroz ostre krivine je da imaju veoma malo medjuosovinsko rastojanje, hocu da kazem da su podaci u spisku mozda ipak tacni...

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby vladimir » 07. 09. 2007. 0:06 GMT +0000

na fotografijama nikad takva kola nisam video

Dosat na nijednu fotografiju
Možda je jedno sedište bilo rezervisano za neko službeno lice.

A evo i slike dva sedista za sluzbena lica preko puta "sluzbenog biroa" sa predhodne slike' u posebni prostor sa siber vrata izmedju!
Image

Izgleda ima jos dosta toga za kopanje
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 07. 09. 2007. 23:42 GMT +0000

Image

Evo malo Kičeva dok GANZ-u ne pronađem Ohrid. Ali GANZ javi mi se kad budeš ponovo dolazio u Beograd pa ću te uputiti u tajne ovih fotografija jer ja nema dovoljno vremena da sve pretražim i skeniram.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby sdz361 » 13. 09. 2007. 23:02 GMT +0000

Evo konačno slike vagona prvog razreda tj. salona A1. Slika je iz 20-tih godina napravljena blizu Pletvara na pruzi Gradsko - Prilep. Na vagonu piše inspekciona kola kako su u to vreme bila označena. Ovaj vagon je napravila fabrika Buch iz Bautzena u Nemačkoj i to je bila naruđba direktno od Bugarske. Ovakav vagon Nemci nisu pravili za svoje vojne železnice. Nije sigurno koliko ih je tačno napravljeno. Po jednom izvoru samo jedna jedina tj. baš ova koja su ostala kod nas. Postoji negde i crtež ovih kola pa kad ga nađem skeniraću ga. Posle rata ovaj vagon je služio za potrebe izvršnog veća tj. vlade NR Makedonije na pruzi za Ohrid.
Image
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby polval » 13. 09. 2007. 23:21 GMT +0000

Veoma interesantna informacija sdz361! Pitam se samo sta li je bilo sa tim vagonom otkako su ukinuli prugu Gostivar - Ohrid.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby vladimir » 13. 09. 2007. 23:26 GMT +0000

E napokon I razred na 600 mm

** Jer vidite onu donju trasu pored ove - penjala li se penjala ova cudna pruga nad 1000 m visine.

A sad jos vise da ulepsamo dan-noc, malo kolora kolko da prepoznate dali je ovo maketa ili stvarnost - 99.4-104
Image
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 13. 09. 2007. 23:31 GMT +0000

Veoma interesantna informacija sdz361! Pitam se samo sta li je bilo sa tim vagonom otkako su ukinuli prugu Gostivar - Ohrid.


Mislis prvo Gradsko - Bitola, pa ako su je dovukli na ovu drugu prugu
ili ostavili negde da c'ami
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby vladimir » 13. 09. 2007. 23:41 GMT +0000

I jos nesto oko A1

Jel vidite da dva desna prozora su uzeg razmaka - mora da je vogon bio podeljen na dva odeljka za one i ...

Image
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby polval » 13. 09. 2007. 23:42 GMT +0000

Veoma interesantna informacija sdz361! Pitam se samo sta li je bilo sa tim vagonom otkako su ukinuli prugu Gostivar - Ohrid.


Mislis prvo Gradsko - Bitola, pa ako su je dovukli na ovu drugu prugu
ili ostavili negde da c'ami


Mislim tacno ono sto sam napisao
Last edited by polval on 13. 09. 2007. 23:45 GMT +0000, edited 2 times in total.
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby polval » 13. 09. 2007. 23:55 GMT +0000

Interesantno ce biti da vidimo crtez vagona kada (ako?) ga sdz361 postavi.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby sdz361 » 14. 09. 2007. 0:23 GMT +0000

Vagon je prvo korišćen na pruzi Gradsko - Bitola (ipak su na toj pruzi važnija mesta nego na onoj prema Ohridu pa je tamo više i trebao salon) a nakon ukidanja te pruge koloseka 0,60 prebačen je na prugu Skopje - Ohrid. Ja zadnji trag od ovih kola imam iz 1953. godine i to je podatak da su služila za vladu NR Makedonije. Ne znam kako su završila ali možda bi godina kasiranja mogla da se ustanovi iz statistika JŽ pošto je ovo bio jedini salon na ovom koloseku. Vladimire imaš oko sokolovo. Vagon ima jedan veliki odeljak (tri šira prozora) a manji su toalet i neka vrsta službenog prostora - kopija koju imam nije baš najbolja a original je u nekom nemačkom časopisu iz 1918. godine pa ne znam gde bi se to sad moglo pronaći. Iako Polval sumnja uskoro će biti na forumu.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby polval » 14. 09. 2007. 1:09 GMT +0000

Ma ne sumnjam uopste, nego to je tipicna programerska profesionalna deformacija, uzeti u obzir sve mogucnosti :)

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby vladimir » 14. 09. 2007. 15:06 GMT +0000

... manji su toalet i neka vrsta službenog prostora ...

E kad smo kod toaleta, evo kako je bilo u u B klasi - II razred

Image
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby polval » 14. 09. 2007. 17:14 GMT +0000

*lol*

Postojao je i drugi nacin obavljanja nuzde; izadjes iz voza, odes na pogodno mesto, uradis ...ahm... i sustignes voz na sledecoj krivini - ovo je prica koju ponavljaju svi zeleznicari koji su radili na ovom vozu :D

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

PreviousNext

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron