Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Pendolino » 03. 10. 2016. 14:50 GMT +0000

Mislim da ovo zahteva posebnu temu, jer se tu prelama čitava situacija na našoj železnici.

Te deonice pod sadašnjim uslovima eksplatacije i pod sadašnjim rukovodstvom jesu nerentabilne. Kolika je njihova korist za društvo na suprot subvencija koje su neophodne da bi radile je tema o kojoj treba razgovarati. Takođe, treba staviti pod lupu i godine lošeg poslovanja i pogrešnih odluka mudrog rukovodstva (kako mile nam železnice, tako i još milije AP Vojvodine i najmilije Republike).

evo B92 priče:

Još Austrougarska uvela, a mi gasimo

Beograd -- Nedavna najava da bi se pruga od Vrbasa do Sombora mogla „vozova uželeti“, izazvala je uzbunu u javnosti.

Kako je najavljeno, u sklopu reorganizacije sistema srpske železnice taj pružni pravac, kao nerentabilan za nacionalno železničko javno preduzeće, mogao biti potpuno ugašen i time uz brojne lokalne pruge arhiviran u ropotarnicu istorije.

Sve sporije klackanje

Od Vrbasa, gde se konektuje na železnički Koridor 10, do Sombora vozovi prolaze i kroz Kulu, Crvenku, Sivac, Kljajićevo i Čonoplju, a lokalne samouprave na ovom potezu bi morale, pored održavanja same pruge, da obezbede i plate za zaposlene na železničkim stanicama. U tehnički najgorem stanju je trenutno deonica između Sivca i Crvenke, na kojoj je trup pruge oštećen poplavama i zubom vremena, pa brzina vozova ne prelazi 30 kilometara na sat.

Smirenju javnosti nije doprinela ni konačna odluka da se ovaj pravac do daljeg ukine.

Ostavljeno je, naime, lokalnim samoupravama Vrbasa, Kule i Sombora da odluče da li će same preuzeti održavanje i finansiranje ovog pružnog pravca, od priključka na Koridor 10 do Sombora.

Delimično je strepnju javnosti umirio nedavno obelodanjen stav somborskih vlasti, odnosno gradonačelnice Dušanke Golubović da „bilo kakvo dalje urušavanje železničkog saobraćaja na teritoriji grada Sombora ne doprinosi ni građanima ni privredi“ zbog čega će se, po njenim rečima, u saradnji sa ostalim gradovima i opštinama APV napraviti procena opšteg interesa a nakon pregovora sa „Srbija vozom“ i „Srbija kargom“ ponuditi i određena rešenja gradskoj Skupštini.

Ovakva formulacija, uz nedavnu inicijativu Pokrajinske vlade da se proces prenošenja prava upravljanja železničkom infrastrukturom na regionalnim i lokalnim prugama na teritoriji Vojvodine odloži, dok se jedinice lokalne samouprave ne upoznaju sa stanjem pruga i mogućnostima upravljanja, pružio je tračak nade Somborcima koji i doslovno životno zavise od pruge Vrbas – Sombor.

Međutim, ako je suditi po najnovijim stavovima susednih lokalnih samouprava, šansi za opstanak ovog pružnog pravca koji je ustanovila još Austrougarska, sve je manje.

Obelodanjen je zvaničan stav rukovodstva opštine Kula, kroz čiju teritoriju prolazi nekih 30 kilometara pruge, po kojem ova lokalna samouprava nema mogućnosti, ni tehničke ni finansijske, da na sebe preuzme funkcionisanje lokalne pruge, tek jedne od 18 srpskih pružnih pravaca „viđenih“ za gašenje.

Tako je nedavno Tihomir Đurić, pomoćnik predsednika opštine Kula zadužen za privredu, komunikaciju sa javnom preduzećima, ustanovama i višim organima vlasti za pojedine medije izjavio da je rukovodstvu preduzeća „Infrastruktura železnice Srbije“ A.D. i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo u saobraćaj predočeno da Opština Kula nema ni finansijskih ni tehničkih mogućnosti da održava ovu deonicu pruge.

“Nijedna firma u našoj sredini nema sektor za održavanje železničkog saobraćaja, a troškovi iz opštinskog budžeta za te namene bi bili ogromni, pošto bi po dosadašnjim procenama, oni znosili od 20.000 do 50.000 evra godišnje po kilometru pruge”, obrazložio je javnosti Tihomir Đurić stav kulske opštine, da odustane od preuzimanja održavanja i funkcionisanja dela pružnog pravca koji od Kuli susednih Vrbasa do Sombora ima oko 80 kilometara.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1183487
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 442
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby DrDoca » 03. 10. 2016. 20:54 GMT +0000

Pravac Pozarevac - Zajecar iako trenutno bez saobracaja je idiotizam i pimer prodanih dusa i debila koji vode ovu zemlju!! Pa mi kao treba da otvorimo RTB Bor,a kojom prugom ce se voziti sirovine i proizvod?? A sta je sa zaboravljenim narodom istocne Srbije?
DrDoca
Putnik 2. razred
 
Posts: 18
Joined: 02. 05. 2016. 17:21 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Optimus Prime » 04. 10. 2016. 10:16 GMT +0000

Da li vi stvarno mislite da će i jedna pruga koja se koristi trenutno biti ugašena? Kraljevo-Kruševac-Stalać??? Dajte molim vas. Sve mi se čini da su ovakve još uvek operativne deonice namerno ubačene na spisak kako bi se poslala poruka lokalnim samoupravama da moraju i one nešto učiniti kako bi se stanje infrastrukture poboljšalo. A 70 procenata pruga koje su na listi za "odstrel" se već decenijama ne koriste i postoje samo na papiru.
Optimus Prime
Kondukter
 
Posts: 108
Joined: 12. 03. 2013. 18:15 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Pendolino » 04. 10. 2016. 11:03 GMT +0000

Održanje pruga ne može biti stvar lokalnih samouprava, naročitu u svetlu dugogodišnjeg gašenja slavina. Za sledeću godinu tek planiraju da zatvore slavine. A cena održavanja od 20.000€-50.000€ po kilometru godišnje?
Da li ti znaš koliku su budžeti opština po Srbiji?

Centralizacija i beogradizacija svega i svačega je na snazi u Srbiji. Kako se koja vlast promeni sve više pričaju o decentralizaciji, a rade suprotno. I to baš svi, i pokojni Sloba i Koštunica i Tadić i sad ovi, a kako ide i sledeći će tako.

Nešto što je po svojoj prirodi nacionalni, republički posao i koga da izvineš totalno zas*li sad pokušavaju da uvale opštinama. Niko nije lud. Opštine odavno rade na tome da potpuno privatizuju gradski i prigradski prevoz i mnoge su to okončale.

Po meni je jedino rentabilno rešenje privatizaciji tih trasa. Ako država nastavi da baca pare na nerentabilne deonice zanemariće magistrale.
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 442
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Optimus Prime » 04. 10. 2016. 12:01 GMT +0000

Pa upravo to sam i poentirao. Kraljevo-Kruševac-Stalać je pomoćni koridorni pravac i ne može se stavljati u isti skup sa npr. prugom Petrovaradin-Beočin ili Ovča-Padinska Skela(a takvih pruga je u Srbiji mnogo). Država godišnje izdvaja ogromna sredstva za pravce koji nemaju nikakav saobraćaj. Ne kažem da ne treba nekako naći način da se ožive takve pruge,makar za teretni saobraćaj ali trenutno su jedan duboki bunar u koji se državne pare nemilice bacaju.
Zato sam i napisao da nema ništa od ukidanja pomoćnih magistralnih pravaca. Poruka upućena lokalnim samoupravama na čijoj se teritoriji nalaze takve pruge,ne znači automatski da će stvarno i početi samostalno da vode brigu o njima, već da je vreme da se stavi prst na čelo i počne razmišljati kako dovesti investitore u te krajeve koji će i koristiti te pravce.
Optimus Prime
Kondukter
 
Posts: 108
Joined: 12. 03. 2013. 18:15 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby rasha » 04. 10. 2016. 21:27 GMT +0000

Pendolino wrote:A cena održavanja od 20.000€-50.000€ po kilometru godišnje?


Da se zaista toliko trošilo na održavanje od 1990. godine do danas, sada bi infrastruktura bila negde na nivou između Mađarske i Češke, a pošto su novci završili ko-zna-gde sada je na nivou Albanije.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Elcid036 » 05. 10. 2016. 8:44 GMT +0000

Kljucna rec je odrzavanje.

Konkretno pravac Kraljevo - Stalac..potpuno je isto da li ce se ta deonica zatvoriti ili ostaviti ovakva kakva je danas. Ako ce ona ostati " ziva " samo na papiru,a ne na terenu onda je slaba valjda. Pa ta pruga nije bila u funkciji 10 god..niko se tada nije bunio sto je bila zatvorena. Onda se preko noci, dekretom lokalnog serifa Gasica, pred izbore, ta pruga otvorila..a da nije jedna masina za odrzavanje prosla. Struka je tvrdila drugacije ali slaba valjda..zna se ko je vlast.

Tom prugom ne prolazi nijedan teretni voz vec vise od 10 godina. Putnicki idu al dal neko putuje njime..tesko..brzinu necu da pominjem. Takodje, ova pruga nije nikakav pomocni koridor, jer da jeste onda bi se taj pomocni koridor i koristio a ne bi bio zatvoren 10 god.

Znam da ce me zbog ove izjave razapeti, ali bez odrzavanja dzabe sve. Sve su to lepe zelje o teretnom saobracaju, pomocnom koridoru, secanje na cuveni niski barac ali ako pruga nije funkcionalna i operativna nema tu buducnosti..bilo da su je izgradili austrougari, nemci..imamo mi tu osobinu vecitog gledanja u proslost.

Naci pare za odrzavanje..to je sustina.
Elcid036
Ložač
 
Posts: 291
Joined: 27. 07. 2013. 15:15 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Optimus Prime » 05. 10. 2016. 9:18 GMT +0000

Objasni mi ovo,nije funkcionalna i operativna.
Optimus Prime
Kondukter
 
Posts: 108
Joined: 12. 03. 2013. 18:15 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby rasha » 05. 10. 2016. 11:29 GMT +0000

Elcid036 wrote:Naci pare za odrzavanje..to je sustina.


Izgleda od 90-ih do danas nisu shvatili da je ključ održavanje pruge, a ne njeno remontovanje pa puštanje zubu vremena...
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby buca ho » 01. 12. 2016. 17:34 GMT +0000

pruge, pa makar i spore.pdf

Interesantan članak: VOJVOĐANSKI MAGAZIN, br. 103, novembar 2016. godine. Vidi se ko su autori članka.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 508
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Kowalsky22 » 03. 09. 2017. 23:25 GMT +0000

Videh pre neki dan da su demontirane sine na pruzi Ovca - Padinska Skela, na izlazu iz Ovce.

Da li je to kraj ove deonice? Znam da se pruga Vrsac - Bela Crkva ne koristi vise, ali sine tamo i dalje stoje, za sada.
Moja tri nepisana pravila:
1.
2.
3.
User avatar
Kowalsky22
Putnik 2. razred
 
Posts: 20
Joined: 25. 04. 2011. 11:29 GMT +0000
Location: Pančevo

Re: Zatvaranje određenih deonica zbog "nerentabilnosti"?!

Postby Mali Panta » 08. 09. 2017. 19:50 GMT +0000

Pruga Vršac - Bela Crkva se još i pomalo koristi. Vozio je prošle godine, ako se ne varam, kupališni voz do Bele Crkve, a postoje i inicijative za obnovu deonice tako da se šine za sada ne diraju.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3068
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci


Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron