Železnička pruga Beograd- Bar.

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Postby vlasta » 15. 03. 2015. 0:29 GMT +0000

Uh, iza poslednje slike lepo bi legla fotka same stanice sa strmim putem prema Semegnjevu.
vlasta
Putnik 1. razred
 
Posts: 92
Joined: 24. 06. 2009. 15:35 GMT +0000

Postby nenad104 » 15. 03. 2015. 23:27 GMT +0000

Evo i ja da dam svoj doprinos :) doduse su moji snimci letnji... na Zlatiboru:

ovo je put koji ide pored stanice:

Image

na ovoj slici se vidi jedan kraci deo puta od Semegnjeva ka zel. stanici (koja je blizu, iza brda gde nestaje put) :

Image

Inace put ka Semegnjevu ide jednim delom maltene po litici, a kada se ona predje ulazi se u jednu sumu gde se cuju potoci, bas lepo mesto ovako. Samo selo ima par ulica, imaju groblje, skolu (zatvorena doduse). Dosta ljudi se bavi stocarstvom koliko sam video
nenad104
Slepi putnik
 
Posts: 8
Joined: 31. 10. 2011. 10:35 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 17. 03. 2015. 1:55 GMT +0000

Hvala Nenade na lepom snimku i fotografijama Zlatibora :)
Ne zna se kada je lepsi da li leti ili zimi :) To je prava planina sa dusom :)

Pozdrav :)
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 17. 03. 2015. 1:59 GMT +0000

Ponovni pozdrav od mene, u ovom postu cu zavrsiti svoju reportazu sa pruge Beograd- Bar u zimskom peridou. :)
Stali smo kod zeleznicke stanice Zlatibor, prezentovao sam vam atmosferu odatle i lepo ukrstavanje sa vozom 431.


Nakon prolaska voza 431, mi nastavljamo dalje ka nasem odredistu-Beogradu.
Prolazimo drugi po duzini tunel na Barskoj pruzi, a to je Zlatiborski tunel cija je duzina 6169m. Nakon njega jos par kilometara i zeleznicka stanica Branesci. I dalje ima oko 1.5m snega :) Evo i fotografija:

Image
screengrab

Image
image search

Image
upload a gif

Image
free jpeg images

Image
photo hosting sites

Polako se smrkava, samim tim i opada mogucnost za fotografisanje u pokretu, ali posto dobro poznajem svoju Canon masinu, podesavamo parametre i skljocamo i dalje do Uzica :)
Evo ih sada Stapari :)

Image
post a picture

Sneg je sve manji, i Uzice je jako blizu. Prolazimo kroz divne galerije, pored odlicno uradjenih potpornih konstrukicja... Evo sada fotografija od Stapara do Uzica:

Image
post a picture

To su te lepe galerije o kojima sam vam pricao. Po struci, ja sam diplomirani gradjevinski tehnicar, trenutno studiram na Gradjevinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i strasno volim da vidim tunele, mostove i galerije, s'toga jako cesto cu vam predstavljati objekte niskogradnje, u principu ce to biti zeleznicki objeki jer je zeleznica moja strast od rodjenja, a nadam se da ce mi biti jednoga dana i radno mesto, Elem, da se vratimo na galerije:


Image
how to do a screenshot on a pc

Image
photo hosting

Image
upload an image

Uzice je mirno i tiho, nedelja je vece svi se vec spremaju za novu radnu nedelju. Samo je stanica prepuna studenata i djaka koji su jedva docekali da sednu u tolpe kupee i upute se za Beograd.

Od Uzica do Pozege brzina je zaista dobra. od Pijepolja do Uzica najveca brzina nam je bila 70km/h, i to oko 8km duzine. Ostalo sve klac-klac 20,30 i najcesce 50.

Obzirom da je 100km/h brzina od Uzica do Pozege, nisam fotografisao taj deo, jer je mrak bio vec na pomolu, i sve bi se zasigutrno zamutilo. S'toga fotografisao sam u Kosjericu ukrstavanje sa teretnim vozom koji je prevozio naftne derivate u cisternama za Pozegu:

Image
click image upload

Nakon toga nastavljamo ka Beogradu i cekamo ukrstavanje sa vozom 2125 iz Beograda za Prijepolje u zeleznickoj stanici Samari. Tu smo se lepo zaustavili pa sam zabelezio neke fotografije naseg voza pred sumrak:

Image
free upload pictures

Image
image ru

Image
picture share

Image
how to use print screen


Image
how to use print screen

Nakon Samara se vise nigde ne zaustavljamo osim po prijem putnika u Valjevo, Lajkovac i Lazarevac. Mrak je posle Samara vec uveliko pao, i vise se nije moglo fotografisati. Nastavljamo dalje ka Beogradu. U Beograd stizemo s 40 minuta zakasnjenja zbog svih ovih silnih ukrstavanja.

Tako je izgledalo jedno zimsko putovanje ovom najlepsom prugom u Srbiji, a verovatno najlepsom i na Balkanu.
Pred prolece, jos jednom cu vam pisati putopis sa ove pruge kako biste videli kako ona izgleda u zelenom okruzenju.

Nadam se da vam se celokupan putopis dopao, trudio sam se da ga predstavim sto slikovitije i sto jasnije.
Naravno, ukoliko budete imali nekih pitanja u vezi nekih deonica, tu sam da odgovorim.
Kada budem pisao sledeci putopis sto se ove pruge tice, ubacicu zanimljivosti i razne konstruktivne karakteristike, kao i neke crteze iz projekta koje verujem da ce mnoge zanimati, jer je ovo ipak "build" forum. Tada nas ocekuje kompletno putovanje do Beograda, jer ce dan biti duzi i uslovi za fotkanje ce se svakako poboljsati.

Sta bih jos na kraju voleo da dodam na sve ovo?
U pocetku svog putopisa sam vam naveo da je pruga u katastrofalnom stanju velikim delom kroz Srbiju. Vecina deonica nije remontovana uskoro punih 50 godina, odnosno od kako je pruga pustena u saobracaj 1976. godine. Ovo je pruga izuzetnih gradjevinskih ostvarenja, neverovatnih prica i misterija. Ova pruga sadrzi najvisi most na svetu "Mala Rijeka" u Crnoj Gori, visine 200m a duzine 0.5km. Za strance ona predstavlja hedonizam dok putuju njome. Nasi ljudi ce uvek pre izabrati voz nego autobus da putuju na more, jer znaju da je u vozu komfornije i da je zabava zagarantovana, imao je prosle godine jedan interesantan film na RTS-u o tome zasto ljudi putuju vozom na more i pored toga sto putovanje traje jako dugo (tada se islo preko Kraljeva i Lapova).
Zelim ovim putem da istaknem da je remont ove pruge hitno potreban, jer ona nece moci jos predugo da izdrzi u ovom stanju. Potrebno je mnogo uloziti, ali ce se to isplatiti, kad tad. Jednog dana stanje u drzavi se mora popraviti, pa samim tim i verujem da ce ova pruga jednog dana opet predtsavljati zlatnu nit koja ce spajati Beograd i lepi plavi jadran kao nekada uz veliki protok tereta i putnika, sada trenutno manjka tereta sto je i glavni pokretac zeleznickog prevoza. Ljudi ne manjka, oni su tu i sezona je uvek ali uvek uspesna (kada pruga radi celom duzinom, sto nije bio slucaj prosle godine, ali uvek je voz bio krcat do poslednjeg mesta cak i pri prslogodisnjim uslovima putovanja).
Ono sto bi bilo lepo uraditi jeste i vratiti Barca iz Nisa za Bar, kao u stara dobra vremena. Susreo sam se sa dosta ljudi koji pitaju za mogucnost njegovog ponovnog uvodjenja, ali nazalost trenutno im samo mogu reci da od toga nema nista, jer namamo ni putnickih kola, prvenstveno.

Ovim komentarom zavrsavm svoj zimski putopis. Sledeci je tek na leto. Do tada cu postavljati fotografije i snimke sa pruge koje budem pravio s vrmena na vreme :)

Srdacan pozdrav!
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby prole » 17. 03. 2015. 7:39 GMT +0000

Bravo Mladjo, odlicna reportaza! *app*
User avatar
prole
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1022
Joined: 24. 07. 2007. 15:06 GMT +0000
Location: B.Kosa

Postby buca ho » 17. 03. 2015. 9:39 GMT +0000

buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 570
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby veternica » 17. 03. 2015. 14:52 GMT +0000

Ponovo se ministarka "frlja" nekin nerealnim rokovima.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/5430 ... kraja-2015
veternica
Putnik 2. razred
 
Posts: 12
Joined: 17. 11. 2014. 0:12 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 17. 03. 2015. 23:45 GMT +0000

Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 22. 03. 2015. 1:29 GMT +0000

Zeleznicka stanica Veliki Borak,
15.3.2015.

1.) Putnicki voz 2120 iz Prijepolja za Beograd. Nazalost garnitura sa plasticnim sedistima...

Image
image hosting 10mb limit

2.) Teretni voz sa MONTECARGO-vim EASZ kolima.

Image
image upload

3.) Brzi voz iz Beograda za Bar broj 431.

Image
image hosting 20mb
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 29. 03. 2015. 10:24 GMT +0000

https://m.youtube.com/watch?v=WJqO0bqS1v4

Jos jedan moj film sa ove pruge :-)
Uzivajte.
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 02. 05. 2015. 18:14 GMT +0000

Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby prole » 04. 05. 2015. 8:28 GMT +0000

Odlicna reportaza, bravo Mladjo!
User avatar
prole
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1022
Joined: 24. 07. 2007. 15:06 GMT +0000
Location: B.Kosa

Postby Toma » 04. 05. 2015. 23:46 GMT +0000

Odlicne fotke, hvala!

pozdrav
toma
User avatar
Toma
Ložač
 
Posts: 384
Joined: 20. 06. 2006. 14:29 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby Mladjasrb » 09. 05. 2015. 12:54 GMT +0000

Hvala lepo drustvo, drago mi je da vam se dopao putopis!
Puno pozdrava!
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Pendolino » 15. 05. 2015. 0:06 GMT +0000

"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 456
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 17. 05. 2015. 0:55 GMT +0000

Heheheheeh hvala ! :D
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 01. 06. 2015. 21:36 GMT +0000

Povodom 39. godina postojanja pruge Beograd-Bar....

https://www.youtube.com/watch?v=FDYmzM0pq5E
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 16. 08. 2015. 11:20 GMT +0000

Ponovni pozdrav od mene posle malo duze pauze!

Ovde godine je bila, a i jos je u toku vrlo dobra sezona na pruzi Beograd- Bar. Nije bilo vecih problema u odvijanju sezone, osim sto vozovi 432 i 433 konstantno kasne po 90minuta (tu misteriju nisam uspeo da resim kako i gde nakupi toliko kasnjenja), dok "Panonija" iz Subotice za Bar nije ostvariala veca kasnjenja. Vozovi 430 i 431 su kasnili oko 1h15min, uglavnom zbog smanjenja brzine zbog visokih temperatura, prakse koja se praktikuje samo na nasim prugama. Evo nekih fotkica pomenutih vozova tokom saobracanja po mrezi Zeljeznicke infrastrukture Crne Gore (ZICG).

B 432 "Lovcen" , u Susnju 31.7.2015.

Image
image hosting free

B 1137 "Panonija", u Sutomoru, 1.8.2015.

Image
image hosting over 5mb

B 1136 u Susnju, pred ulazak u tunel broj 254, 1.8.2015.

Image
upload gambar

B 1137 u Susnju, 5.8.2015.

Image
image upload

B 433 "Lovcen" zakasnjen oko 2.5h. Susanj, 6.8.2015.

Image
uploading images

B 1136 "Panonija" na Viaduktu Brca u Sutomoru. 8.8.2015.

Image
upload image online

Pozdrav!
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby Mladjasrb » 16. 08. 2015. 12:25 GMT +0000

Malo pesacenja kroz tunele od zeleznicke stanice Zlatibor do Stojanove krivine... Par lepih prizora, potpuno cistog tunelskog otkopa, lepih zidova prekrivenih prskanim betonom. U ovom tunelu se nalazi i predsignal stanice Zlatibor, sto se moze malo teze uociti na jednoj od fotografija.

24.4.2015.

Image
free photo upload

Image
image upload no compression

Image
how do i print screen
Cudo gradjevinarstva! Pruga Beograd-Bar!
https://www.facebook.com/pages/Vozovi-i ... 6192119878
User avatar
Mladjasrb
Kondukter
 
Posts: 145
Joined: 10. 12. 2013. 23:29 GMT +0000

Postby mr Kiza » 30. 08. 2015. 12:18 GMT +0000

Svaka cast Mladji za fotke i za klipove, sa odusevljenjem sam ih pregledao, a kao prilicni laik sto se tice problema zeleznice imam dva pitanjca:

1) Zasto je pruga na delu od Uzica do Bijelog Polja u tako losem stanju, da li na to pored neodrzavanja uticu konstrukcione karakteristike, obim transporta, prirodno okruzenje kroz koje pruga prolazi? Mislim, malo mi je cudno da na tom delu pruge vozovi u proseku voze sporije nego kroz moju Timocku Krajinu, gde pruge ipak nisu magistralne..

2) Neko je cini mi se ranije pisao da je postojala ideja da se "zaobidje" deo pruge koji vodi preko teritorije Bosne (RS), da li bi neko upucen mogao da mi oznaci na ovom isecku karte kako bi izgledala ta nova trasa (znam da verovatno nikad nece biti izgradjena)
Image
mr Kiza
Putnik 2. razred
 
Posts: 16
Joined: 06. 05. 2010. 9:27 GMT +0000

PreviousNext

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron