željeznice Crne Gore

Službene (i neslužbene) vesti vezane uz železnicu...

Re: željeznice Crne Gore

Postby Karlito » 31. 10. 2010. 17:19 GMT +0000

Vidim da se ovaj forum slabo moderira. Nadam se da će uskoro ovaj problem biti rešen. Tema kojoj bi pripadalo poslednjih nekoliko postova je:
Železnica i problemi sa navijačima

Svakako, Cheme, Alexandar, 462-102 trebalo bi da budu opomenuti preko PP da vode računa o temi i toku diskusije, i ne "zađubravaju" forum. Nadam se da će naše novo Udruženje građana preuzeti i sajt i forum, i dovesti ga u red.

Kada pročitaju ovaj moj post, i isprave greške i skretanje sa teme, ovaj moj post bi trebao biti obrisan.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: željeznice Crne Gore

Postby IIIALEKSANDARIII » 31. 10. 2010. 19:42 GMT +0000

Karlito wrote:Vidim da se ovaj forum slabo moderira. Nadam se da će uskoro ovaj problem biti rešen. Tema kojoj bi pripadalo poslednjih nekoliko postova je:
Železnica i problemi sa navijačima

Svakako, Cheme, Alexandar, 462-102 trebalo bi da budu opomenuti preko PP da vode računa o temi i toku diskusije, i ne "zađubravaju" forum. Nadam se da će naše novo Udruženje građana preuzeti i sajt i forum, i dovesti ga u red.

Kada pročitaju ovaj moj post, i isprave greške i skretanje sa teme, ovaj moj post bi trebao biti obrisan.


Svi znaju da je off topic ali kad se vec pojavila vest o demoliranim vagonima ZCG-a,a tema koju si ti napisao ne postoji tako da komentare o ovom dogadjaju smo ovde pisali jer se bas desio u Zeleznicama Crne Gore kako se i zove tema.
User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby 412-104 » 01. 11. 2010. 17:08 GMT +0000

Potpuno se slažem sa Karlito-om, da se forum slabo moderira i da polako postaje preplavljen spamom i trolovanjem! Tema koju je Karlito spomenuo ne postoji ali se lako može otvoriti, dok je ova tema u podforumu vesti, a ne razno sa ŽCG!

Karlito wrote:Kada pročitaju ovaj moj post, i isprave greške i skretanje sa teme, ovaj moj post bi trebao biti obrisan.
x2
Za novi sjaj, stare veličine!
User avatar
412-104
Mašinovođa
 
Posts: 687
Joined: 11. 05. 2007. 10:41 GMT +0000
Location: beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 09. 03. 2011. 23:55 GMT +0000

"Montecargo” će biti prodat Rumunima

Image Savjet za kapitalne projekte i privatizaciju prihvatiće nakon godinu dana pregovora, ponudu rumunskog konzorcijuma Grampet za kupovinu 87,6 odsto akcija kompanije za prevoz željezničkog tereta “Montecargo”, saznaje Portal Analitika.

Rumuni su tokom pregovora značajno poboljšali ponudu sa prvobitnih 1,65 miliona eura na 4,6 miliona eura, obećali vraćanje dugova i predstavili novi investicioni plan. Oni su obećali da će ukupna investicija u Montecargo iznositi skoro 13 miliona eura. Podsjećanja radi, u prvobitnoj ponudi Rumuni su obećali svega 3,5 miliona eura ulaganja.

U Vladi sada preovladava mišljenje da treba prihvatiti ponudu rumunskog prevoznika budući da bi se u slučaju neuspjeha tendera, Grampet mogao zatražiti licencu za prevoznika na teritoriji Crne Gore.

- Na taj način mogao bi, kao veoma jaka konkurencija, ozbiljno mogao ugroziti poslovanje našeg prevoznika, tvrdi sagovornik Portala Analitika iz Vlade, naglasivši da će Savjet donijeti odluku na jednoj od narednih sjednica.

Tender za privatizaciju “Montecarga” završen je 31.marta prošle godine i na isti se prijavila samo privatna kompanija Grampet iz Rumunije. Od tada traju pregovori za kupovinu većinskog paketa ove državne kompanije

Kompanija Grampet u svom sastavu ima preko 12 hiljada vagona, preko 250 lokomotiva, uz ostvaren godišnji promet prošle godine od 250 miliona eura, što potvrdjuje da je reč o izuzetno moćnoj kompaniji.

Akcionarsko društvo “Montecargo”, osnovano 1. jula 2009. godine, je crnogorski operater za prevoz tereta željeznicom. U svom vlasništvu ima 17 lokomotiva i 713 teretnih vagona. Ukupan broj zaposlenih je 209 a kompanija nema viška radnika. Ukupni registrovani kapital, nominalne vrijednosti 17.463.668 eura, podijeljen je na 3.340.114 običnih akcija. Nominalna vrijednost svake akcije je 5,23 eura.

Prema podacima iz kompanije, tokom 2010.godine, najmlađa željeznička kompanija, prevezla je 1.211.276 tona robe uz povećanje od 43% u odnosu na 2009.godinu kada je preveženo 844.104 tona. Prihodi kompanije su u 2010.godini iznosili 10 miliona eura, a ostvarena dobit iznosi 1,5 miliona eura.

http://www.portalanalitika.me/ekonomija ... unima.html
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 22. 01. 2012. 17:05 GMT +0000

Blokadom pruge obeležena godišnjica železničke nesreće

Železnički saobraćaj na pruzi Beograd - “Bar, kod Bijelog Polja bio je danas u podne blokiran na trideset minuta u znak sećanja na udes lokalnog voza.

Image
Saobraćaj na pruzi Beograd - Bar zaustavljen na 30 minuta

U udesu tog voza je 23. januara 2006. poginulo 47, a povređeno više
od 200 ljudi.



Nevladina organizacija "Voz neprebola" je time, na godišnjicu te nesreće, jedne od najvećih ikada u Crnoj Gori, ukazala na nezadovoljavajući odnos državnih organa prema toj nesreći i prema porodicama žrtava.



Mašinovođa Slobodan Drobnjak je kažnjen sa šest godina zatvora, ali je odgovornosti oslobođeno rukovodstvo Železnice Crne Gore.



"Voz neprebola" je za sutra najavio blokadu puta u Bioču, kod mesta gde se voz survao s pruge.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/302854 ... ke-nesrece
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 15. 02. 2012. 14:59 GMT +0000

Vozovi prema Bijelom Polju tek za nekoliko dana

Vozovi prema Bijelom Polju bi mogli da krenu za nekoliko dana, jer ekipe čiste snežne namete sa pruge izmedju Podgorice i Kolašina, saopšteno je iz Železnica Crne Gore.

Kako se navodi u saopštenju crnogorske železnice, snežnim lavinama najviše je pogođena deonica između stanica Bratonožići i Trebješica, u dužini od tri kilometra.



Najavljeno je da vozovi neće krenuti sve dok se na deonicama gde postoji opasnost od novih lavina ne očiste ne samo šine već i pojas pored pruge.



Na nekim lokacijama će se lavine veštački izazvati da bi se pojačala garancija da neće više biti smetnji za normalan železnički saobraćaj.


http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/307231 ... oliko-dana
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 22. 06. 2012. 0:37 GMT +0000

Novom prugom od Nikšića do Podgorice za 50 minuta

Image

Nikšić – Svi radovi na rekonstrukciji pruge od Nikšića do Podgorice u dužini od preko 50 kilometara biće završeni do 15. septembra. Vrednost investicije započete pre sedam godina je oko 70 miliona evra. Samo tri dana kasnije 18. septembra, na dan oslobođenja Nikšića, kreću vozovi prema Podgorici i Baru. Za samo 50 minuta oni će preći deonicu između dva najveća grada u republici, rekao je juče u Nikšiću Zarija Franović, direktor Železničke infrastrukture Crne Gore.

„Srećni smo zbog realizacije projekta koji je, istina, dugo trajao. Predstoje drugi planovi i projekti na jačanju crnogorske železničke infrastrukture, ali i dugo najavljivana izgradnja pruge od Nikšića do Čapljine, što će omogućiti i razvoj međudržavnog saobraćaja”, rekao je Franović.

Putnički vozovi prugom Nikšić–Podgorica zbog dotrajalosti pruge nisu saobraćali gotovo jednu deceniju.

Rekonstruisana je i zgrada železničke stanice u Nikšiću koja je sagrađena 1938. novcem Kraljevine Jugoslavije. Jedanaestog septembra prugu i staničnu zgradu na velikoj narodnoj svečanosti u Nikšiću otvorio je Milan Stojadinović predsednik kraljevske vlade. Sve do sredine sedamdesetih godine bila je to jedina i prva pruga koja je Crnu Goru povezivala sa Evropom.

http://www.politika.rs/rubrike/region/N ... ta.lt.html
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby noone » 13. 11. 2012. 20:22 GMT +0000

Željeznička nesreća u tunelu kod Mojkovca, poginule dvije osobe

Prema nepotvrđenim infromacijama, iz Željezničke infrastrukture Crne Gore, poginula su dva radnika novosadske firme "Zgop" koja na tom dijelu izvodi radove

Teška željeznička nesreća dogodila se oko 17.30 časova kada je došlo do sudara voza i željezničke drezine u tunelu između Mojkovca i Bijelog Polja.

Lokalni voz Bar - Bijelo Polje, u tunelu broj 161 - Mojkovac Žari, naletio je na građevinsku mašinu novosadske firme "Zgop" koja na tom dijelu izvodi radove na sređivanju pruge.

Prema prvim, još zvanično nepotvrđenim infromacijama, iz Željezničke infrastrukture Crne Gore, poginula su dva radnika novosadske firme, dok su dvojica teško povrijeđena.

Petnaestak povrijeđenih putnika, prema takođe nezvaničnim informacijama Vijesti, hospitalizovani su u mojkovačkom Domu zdravlja i bolnici u Bijelom Polju.

Iz bolnice u Berana, "Vijestima" je saopšteno da kod njih nema povrijeđenih, ali da su dežurni ljekari u pripravnosti i da spremno čekaju ako budu morali da reaguju.

U ŽICG kazali su da oni ne mogu davati informacije, jer je u toku uviđaj.

U Željezničkom prevozu kazali su da još ne znaju kako se građevinska mašina našla na pruzi.

http://www.vijesti.me/vijesti/zeljeznicka-nesreca-tunelu-kod-mojkovca-poginule-dvije-osobe-clanak-100343
noone
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 29. 04. 2009. 4:35 GMT +0000

Re: željeznice Crne Gore

Postby ttbgd » 13. 11. 2012. 23:31 GMT +0000

Dva radnika poginula, više desetina povređeno kod Mojkovca

http://www.kurir-info.rs/dva-radnika-po ... nak-508062
_ _ . . . . . . _ _
User avatar
ttbgd
Kondukter
 
Posts: 175
Joined: 26. 12. 2007. 14:54 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby cvijic » 16. 11. 2012. 1:24 GMT +0000

Ima li kakvih konkretnih informacija o ovom udesu...
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: željeznice Crne Gore

Postby 28km » 16. 11. 2012. 16:27 GMT +0000

Marković: Nije mi jasno zašto su mašine išle ka Mojkovcu
On je na saslušanju rekao da mu nije jasno zašto je Kašiković to uradio, objašnjavajući da je njegov kolega bio poznat kao “osoba koja mijenja odluke”
Građevinski tehničar novosadske firme ZGOP Veljko Marković, kazao je tužiocu da se njegov pokojni kolega, inženjer Ranko Kašiković, na dan tragedije, mimo dogovora, sa mašinama na pruzi, uputio ka Mojkovcu.

On je na saslušanju rekao da mu nije jasno zašto je Kašiković to uradio, objašnjavajući da je njegov kolega bio poznat kao “osoba koja mijenja odluke”
Marković i radnici željeznice, otpravnik poslova u Mijatovom kolu Golub Dulović i otpravnik poslova u Mojkovcu Novo Rosić privedeni su zbog sumnje da su izazvali tragediju, u kojoj su poginuli Kašiković i njegov kolega Goran Gavrić, dok je 46 putnika povrijeđeno.

Do nesreće je došlo kada su se direktno sudarili lokalni putnički voz i građevinska drezina u tunelu u mjestu Rudnica, na pruzi od Mojkovca ka Bijelom Polju.

Sudar je uslijedio samo tri minuta, nakon što je mašinovođa lokalnog voza dobio zeleno svjetlo da iz mojkovačke željezničke stanice krene ka tunelu.

Marković je juče objasnio da je posao rekonstrukcije pruge na tenderu dobila firma iz Bolonje, a da je njegovo preduzeće ZGOP angažovano kao podizvođač.

On je kod tužioca kazao da je na dan nesreće odgovorni rukovodilac radova Nebojša Đogović bio slobodan i da ga je mijenjao njegov zamjenik, pokojni Kašiković, koji je rukovodio poslom.

On je ispričao da su kritičnog dana izvodili radove na dionici pruge Mijatovo kolo - Mojkovac, i da su bili podijeljeni u dvije grupe.


Jednom je rukovodio Marković, a drugom Kašiković.

Marković je rekao da je grupa, kojom je rukovodio Kašiković, oko 10 časova otišla u ukrsnicu Mijatovo kolo, da bi tamo sačekala zatvaranje pruge.

“Kad je prošao brzi voz na relaciji Podgorica - Beograd, a to je bilo negdje oko 12 časova, pristupio sam zatvaranju pruge oko 12,20 časova”, kazao je Marković, ispričavši detaljno postupak zatvaranja pruge.

On je kazao da su se tada dogovorili da, po završetku radova, Kašiković svoju grupu povuče do Mijatovog kola, a da se njegova grupa vrati za Mojkovac.

“Postupio sam po dogovoru i sa grupom se vratio u Mojkovac. Otpravniku vozova sam potpisao da je pruga slobodna i da su se sve mašine vratile u Mojkovac, dok su se one iz ukrsnice Mijatovo kolo vratile u tu stanicu i to dva bagera pobijačica, a ostale mašine su iz meni nepoznatih razloga krenule za Mojkovac. Nejasno mi je zbog čega je Kašiković promijenio odluku i krenuo sa dijelom mašina prema Mojkovcu, a ne prema Mijatovom kolu, kako je bilo ranije dogovoreno”, ispričao je Marković.

“Ni sada mi nije jasno zašto je Kašiković dio mašina poslao u stanicu Mojkovac..."

Objasnio je da je prugu otvorio u 17.40 časova, nakon čega je otpravnik pustio u saobraćaj putnički voz koji je išao iz pravca Podgorice prema Bijelom Polju.

“U tom momentu, dok sam se nalazio kod otpravnika vozova kod koga ima radio veza, čulo se da neko komunicira. Čuo sam kada je rečeno - 'odoše i oni' ili 'ulaze i oni'... U tom momentu shvatio da su u pitanju ovi ljudi iz druge grupe. Rekao sam otpravniku da zove dispečera da isključi napon, što je on i uradio, ali je bilo kasno”, ispričao je Marković.

Rekao je da je, prije puštanja voza u saobraćaj, otpravnik vozova u Mojkovcu pitao kolegu u Mijatovom kolu - jesu li se sve mašine vratile, a da mu je ovaj odgovorio da su se vratile na prvi kolosijek.

Kazao je da ne zna da li je ovaj rekao da su se vratile sve ili samo neke od mašina.

“Ni sada mi nije jasno zašto je Kašiković dio mašina poslao u stanicu Mojkovac... Znajući ga kao osobu koja je znala da mijenja odluke, pretpostavljam da je u zadnjem momentu donio odluku drugačiju od one koju smo ranije dogovorili”, kazao je Marković na saslušanju kod tužioca.

Otpravnici Rosić i Dulović kod tužioca, prema informacijama “Vijesti”, nijesu ukazivali na nečiju eventualnu odgovornost i propuste koji su uzrokovali tragediju, već su govorili o svojim ovlašćenjima i pravilima službe.

Žalbe zbog određivanja pritvora

Istražni sudija Osnovnog suda u Bijelom Polju Ivan Adamović, postupajući po naredbi za sprovođenje istrage, donio je sinoć rješenje o određivanju pritvora do 30 dana Markoviću, Duloviću i Rosiću.

Na tu odluku, žalbu će, kako je “Vijestima” rečeno, podnijeti advokati osumnjičenih Luka Brajković, Radojica Đurović i Jelena Đalović.

Ignorisali crvenu lampicu

U nalogu za pokretanje istrage piše da su otpravnici vozova krivi, jer su dali pogrešne signale i znake, zbog čega je došlo do željezničke nesreće. U rješenju se navodi da su Dulović i Rosić postupili suprotno Uputstvu za rukovanje elektrorelejnim signalno-sigurnosnim uređajima Željeznice.

Oni su, piše, isključili taster koji je upozoravao da je pruga zauzeta, smatrajući da se radi o "lažnom zauzeću", prije nego su se uvjerili da na pruzi zaista nema vozila. "Usljed čega je došlo do naleta putničkog voza, na radnu mašinu", piše u rješenju.

Marković je kod tužioca rekao da “stoji činjenica da je na aparatu kod otpravnika bila upaljena crvena lampica, koja pokazuje da je pruga zauzeta i da na njoj nešto ima”.

“Međutim, vrlo često se desi da se radi o 'lažnom' zauzeću, u kom slučaju otpravnik ima mogućnost da pritiskom na taster eliminiše to lažno zauzeće. Ne mogu se izjasniti koji otpravnik je pritiskom na taster eliminisao crvenu lampicu, ali pošto sam bio u prostoriji otpravnika u Mojkovcu, lično sam vidio kada je ta crvena lampica nestala... To je meni dodatno pokazalo da je pruga slobodna”, kazao je Marković.

http://www.vijesti.me/vijesti/markovic- ... nak-100666
User avatar
28km
Putnik 2. razred
 
Posts: 32
Joined: 10. 05. 2008. 10:26 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 19. 01. 2013. 4:33 GMT +0000

User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 13. 09. 2013. 22:58 GMT +0000

KROZ CRVENO: Umalo sudar
vozova kod Ostroga



http://www.kurir-info.rs/kroz-crveno-um ... nak-984091
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby medjutim » 14. 09. 2013. 13:19 GMT +0000

"U vozu iz Nikšića bilo je četiri, a u podgoričkom svega dva putnika."

:U
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: željeznice Crne Gore

Postby rusaylo » 14. 09. 2013. 16:46 GMT +0000

vlada wrote:KROZ CRVENO: Umalo sudar
vozova kod Ostroga

http://www.kurir-info.rs/kroz-crveno-um ... nak-984091


Kad bi tako pisali o "umalo sudarima" u drumskom saobraćaju, kolicima bi išli po novine.
User avatar
rusaylo
Ložač
 
Posts: 332
Joined: 21. 07. 2011. 13:54 GMT +0000
Location: Vranje

Re: željeznice Crne Gore

Postby Karlito » 01. 10. 2013. 10:45 GMT +0000

medjutim wrote:"U vozu iz Nikšića bilo je četiri, a u podgoričkom svega dva putnika."

:U

Znam da tu par decenija nije bilo putničkog saobraćaja, pa se ljudi odvikli, ali u čemu je problem? Da li je u CG ispod časti putovati vozom? Ili šta? *neznam*
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: željeznice Crne Gore

Postby 461andrea » 01. 10. 2013. 15:37 GMT +0000

Voz se od PG do Bara napuni skroz ali NK - PG slabo bas. Ljudi idu autobusom koji ima cesto i brze se stigne, kad budu digli brzinu na pruzi PG-NK verujem da ce prelaziti ljudi na voz, zato sto ce voz ici vremensk isto kao i autobus.
User avatar
461andrea
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1347
Joined: 22. 09. 2011. 23:39 GMT +0000
Location: Beograd

Re: željeznice Crne Gore

Postby KriviCG » 11. 01. 2014. 18:59 GMT +0000

461andrea wrote:Voz se od PG do Bara napuni skroz ali NK - PG slabo bas. Ljudi idu autobusom koji ima cesto i brze se stigne, kad budu digli brzinu na pruzi PG-NK verujem da ce prelaziti ljudi na voz, zato sto ce voz ici vremensk isto kao i autobus.


Na relaciji PG-NK, od kad je uvdena cijena od 1 eur, broj putnika se drastično povećao, vozovi su dobro popunjeni. E sad, autobusu treba oko sat, sat i pet minuta, nekad i više, zavisno od gužve, jer autobusu treba 10 minuta samo da iz PG izađe. Putnici se vraćaju na voz.
KriviCG
Putnik 2. razred
 
Posts: 16
Joined: 09. 01. 2014. 0:52 GMT +0000
Location: Bar

Re: željeznice Crne Gore

Postby vlada » 13. 02. 2014. 13:58 GMT +0000

Državljanke Srbije
uhapšene zbog krađe
delova lokomotive


http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/442402 ... lokomotive
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Previous

Return to Vesti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron