Tehnički noviteti

Službene (i neslužbene) vesti vezane uz železnicu...

Tehnički noviteti

Postby Karlito » 20. 01. 2012. 22:44 GMT +0000

Indija razvija novi sistem za pevenciju iskliznuća vozova.
Indian Institute of Technology develops new train device to prevent derailment
http://www.railway-technology.com/news/ ... derailment

Ruske železnice razvijaju hibridnu lokomotivu, od 1200 konjskih snaga za manevru. Predviđa se da će potrošnju dizela smanjiti za 40%, a ukupnu proizvodnju gasova staklene bašte za 55%. Otvaranje proizvodne linije planirano za 2013. u Ljudinovski fabrici lokomotiva.
Russian Railways to develop first hybrid locomotive
http://www.railway-technology.com/news/ ... locomotive
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Tehnički noviteti

Postby Karlito » 28. 01. 2012. 19:35 GMT +0000

Autor: E.B. | 01.06.2008 - 00:02

http://www.blic.co.yu/_customfiles/Imag ... obus-v.jpg

Šta dobijete kad ukrstite autobus i voz? Vozilo kao autobus, brzo kao laka železnica, a uz to i štedi gorivo. „Tojota“ i njen sektor za proizvodnju kamiona „Hino“, zajedno sa japanskom železničkom kompanijom „Hokaido“, izrađuju novi model polivalentnog vozila od koga očekuju da bude, pre svega, ekonomski isplativo.

„Hokaido“ je 2004. počeo da razvija projekat „vagon-autobusa“, staru ideju koju su pre više desetak godina istraživali i u Velikoj Britaniji i Nemačkoj, ali bez opipljivih rezultata. „Hokaido“ je, međutim, na šine uspeo da postavi funkcionalni model vozila.
Novi tip vozila koji je nastao „ukrštanjem“ kamiona i autobusa moći će da poveze 25 putnika i potrošiće samo četvrtinu goriva koje autobus inače potroši za istu destinaciju. Japanska železnica počela je da testira vagon-buseve pre 18 meseci, a partnerstvo sa „Tojotom“ bi moglo da ubrza razvoj i komercijalizaciju vozila koje bi u bliskoj budućnosti moglo da se koristi kao vozilo za široke narodne mase.
„Vagon-autobus“ ima četiri gume za vožnju putevima i četiri čelična točka za prugu. Potrebno mu je samo 15 sekundi da se „prešaltuje“ sa puta na prugu i obrnuto. Vožnja je identična vožnji busom, a hidraulika podiže gume i spušta čelične točkove u isto vreme dok vozač upravlja vozilom prebacujući ga s puta na prugu.
Njegovi tvorci očekuju od „vagon-busa“ da donese znatne infrastrukturne uštede jer će se na područjima bez dobre putne mreže koristiti na železničkoj pruzi, i obrnuto. On je i ekološki mnogo bolji jer ga pokreće dizel-motor, a izbegavaće saobraćajne „čepove“ vožnjom po pruzi.
Vozilo bi trebalo da bude gotovo do sredine juna i javnosti predstavljeno u julu.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Tehnički noviteti

Postby IIIALEKSANDARIII » 30. 01. 2012. 14:16 GMT +0000

http://www.wired.com/autopia/2008/05/half-bus-half-t/

Sto odmah lepo ko ljudi nenaprave vozilo koje moze i da leti ide po vodi, sinama, putevima :D

Vidi li ovo Lasta nema nam spasa :)
User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Tehnički noviteti

Postby vladimir » 29. 09. 2013. 15:24 GMT +0000

Novitet za nekoga *lol*

Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija


Return to Vesti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron