Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 14:15 GMT +0000

Prošlog meseca sam malo lutao centralnim delom Švajcarske. Baza mi je bila u Luzern-u.
U planu je bilo da se obidje Pilatus bahn, Rigi bahn, otići do Andermatta i popeti se na Gemsstock na 2961 m nadmorske visine, otići u Engelberg i popeti se na Titlis na 3238 m nadmorske visine, preći preko Gottard prelaza i spustiti se do Lugana, podetiti Verkers haus (muzej saobraćaja) u Luzernu...
Da bi se ovaj plan ostvario koristio sam razne vidove prevoza osim autobusa. Najvise sam koristio SBB, ZB (Die Zentralbahn) i parobrode na jezeru Vierwaldstättesee. Slike su bezveze. Ipak je mnogo lepše sve ovo videti uživo.

Pilatus bahn:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 14:22 GMT +0000

Uspon - pad 48%
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 14:36 GMT +0000

Rigi bahn. Viznau - Rigi Kulm - Goldau
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 14:41 GMT +0000

Ukrstavanje u Rigi Kaltbad. Inace ovde ima gomila hotela.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 14:45 GMT +0000

Viznau
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 15:06 GMT +0000

Vozovi u stanici Luzern

Inace od 0 - 24 casova u stanicu dodje oko 360 vozova a isto toliko ima i polazaka.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 15:14 GMT +0000

Stanica osim vozova koji saobracaju prugama normalne sirine koloseka moze primiti i vozove koji saobracaju prugama sirine 1000 mm, Die Zentralbahn pruga prema Engelbergu i pruga preme Interlakenu ukljucijuci i gradsko/prigradske linije ili
S -bahn.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 15. 09. 2016. 15:23 GMT +0000

Sad malo Engelberg i zicara kojom sam se popeo na Titlis. Nisam imao srece jer je dan bio oblacan tako da sem snega i glecera nista nisam drugo video na vrhu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 1:27 GMT +0000

Jedan dan je izdvijen za izlet u Andermatt.
Lepotan na liniji Luzern - Bellinzona. U Arth Goladu sam morao da presedam na voz za Locarno koji me je dovezao u Göschenen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 1:39 GMT +0000

Andermatt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 1:44 GMT +0000

Nesto sto nije vezano za zeleznicu...

Gemsstock 2961 m. Levo se ide na Gotthardpss a otprilike ispod su istoimeni tuneli Gotthard, jedan najduzi na svetu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 1:52 GMT +0000

U povratku za Luzern mala pauza u Göschenenu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 2:02 GMT +0000

Verkershaus Luzern
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 15:49 GMT +0000

Jos malo slika iz Verkehrshaus der Schweiz.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 17. 09. 2016. 21:41 GMT +0000

Mozda ce nekog interesovati koliko sam platio ovu avanturicu. Ovako stvari stoje, da bi sve ovo obisao redovnim putem platio bih bas mnooogo. Postoji varijanta da se kupi TELL PASS. Cena dvodnevne karte uznosi 170 CHF, trodnevna 200 CHF, pet dana 230CHF dok maksimalnih 10 dana iznosi 280 CHF.
Napravicu malu komparaciju, dnevna karta za gradski prevoz u Luzernu u jednoj zoni mora se platiti 8 CHF, ili Pilatus Golden Round Trip u prevedenom znacenju parobrodom od Luzerna do Alpnachstad (90 minuta plovidbe) odakle krece Pilatus bahn prema vrhu i povratak zicarom nazad u Luzern treba platiti, mislim, 110 CHF, samo zicarom gore i povratak iznosi 70 CHF.
Sa TEEL PASSom se moze putovati svim prevoznim sredstvima. Obzirom da skoro svako selo ima zicaru ili dve a neka sela cak i tri zicare koje se uzdizu do okolnih vidikovaca, doci do (nedaleko od Disentisa) Sedrun koji je oko 120 km od Luzerna udaljen ili do Interlakena. Rekao bih da u krugu od 150 km moze da se koristi svaki vid prevoza, mislim da je TELL PASS vrlo isplativa varijanta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby colicdusan325 » 17. 09. 2016. 22:29 GMT +0000

svaka cast :I *app*
colicdusan325
Ložač
 
Posts: 466
Joined: 01. 11. 2009. 16:51 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 18. 09. 2016. 15:04 GMT +0000

Na zalost ovde sam poljubio zakljucana vrata a bas sam bio radoznao kako izgledaju makete :cry: !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby bleki » 18. 09. 2016. 15:20 GMT +0000

Parobrodi spajaju cetiri kantona koja izlaze na jezero, Luzern, Uri, Schwyz i Nidwalden. Na jezeru ih ima pet: STADT LUZERN iz 1928 godine, URI iz 1901 godine, UNTERWALDEN iz 1902, SCHILER iz 1906 i GALLIA iz 1913 godine.
Od 1949 do 1952 godine su svi parobrodi preradjeni da umesto uglja koriste loz ulje.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby Gruber » 19. 09. 2016. 10:04 GMT +0000

Pozdrav!!

@Bleki, mrzim te *dsm* *dsm* *ds* *ds* *ds* *ds* *ds* *ds*


pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1477
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Re: Železnice centralne Švajcarske i sve što ide uz to

Postby Elmer Davez » 19. 09. 2016. 11:54 GMT +0000

Zaista lepa reportaža :I
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 990
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Next

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron