Željeznice federacije BiH

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

Željeznice federacije BiH

Postby ZRS_Bijeljina » 17. 04. 2007. 16:28 GMT +0000

Pozdrav svima,

Evo kratke fotoreportaze sa zeljeznica Federacije BiH.
Prosle nedelje sam bio u Sarajevu I Tuzli I zabelezio par stvari.

U Sarajevu skoro da nema sta da se vidi ili sam ja dosao u pogresno vreme, putnicki saobracaj je dosta mrsav, sa zeleznicke stanice u Sarajevu samo 12 polazaka dnevno, 2 voza za Ploce, jedan za Zagreb jedan za Budimpestu I par lokalnih vozova za Konjic I Zenicu.

16. aprila je valjda krenuo nocni voz Zagreb-Sarajevo-Zagreb preko Banja Luke …dobro ce doci, jos samo da krene I neki put Beograda.

Evo I fotke…peroni su pusti, jako malo ljudi, ja sam tamo bio skoro tri sata I za to vreme jedino uzbudjenje je bio putnicki voz za Zenicu, jedna garnitura 415 I to 1. razreda.
Image

Image

Zel. stanica u Sarajevu sa jedne I druge strane
Image

Image

Vozova nema, nisam video ni jednu jedinu loksu ali zato obavestenje da je strogo zabranjeno fotografisanje je na svakom koraku.

U nedostatku materijala za fotkanje ostisao sam do spremista za putnicka kola koje se nalazi nedaleko od stanice, usao untra I slikao ovo…
Image

Renovirana Blm kola, njih 4 I jedan Alm, a video sam I jedna svedska kola.
Image

Tu je bilo jos par kola koja propadaju, neka od njih jos nose oznake JZ, a neka ZBH.
Image

Bife kola
Image

Bcl??? ..pise ''kola sa ležajevima'' sa oznakama ŽBH.
Image

AB
Image

Meni je bilo interesanto videti drugacije vesanje kontaktne mreže.
Image

Zeleznicka stanica u Tuzli. Izlaz ka svim pravcima posto je stanica u Tuzli ceona.
Image
Dva AB vagona na zeleznickoj stanici u Tuzli, deo kompozicije koja saobraca jednaput dnevno preko Brckog do Drenovaca u Hrvatskoj I do Bosanske Bijele.
Valjda ne gresim.
Image


I za kraj paznju su mi privukla ova dva velika plakata.
‘’Zeljeznica kakva treba’’
Dobro je da je neko slikao sve ovo gde se vide izmedju ostalog remontovani kolosek izmedju Konjica I Bradine,
Ova moderna zgrada sto se vidi dole predpostavljam da je renovirana zgrada zeleznicke stanice u Capljini.
U donjem levom uglu se vidi unutrasnjost jednog.. verovatno je u pitanju Talgo7 ili 6 ali to definitivno jos uvek nemaju.
Image

''Buducnost je pocela''
Drugi plakat kojim predpostavljam najavljuju kupovinu Talgo vozova 2009 ili 2011 godine????
Na slici je vucna glava AVE Talgo 350 (sto sigurno nece kupiti) I jedan prototip dizel motorne talgo garniture koja jos nije u saobracaju ni u Spaniji.
Nadajmo se da ce ovo sto pre da dospe na ove prostore, ja jedva cekam. :D
Image

Obecavam jos fotki posto cu za koji dan opet tamo, ovaj put nameravam da se provozam malo I vozom, nadam se da cu da uspem.


Veliki pozdrav.

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby voz » 17. 04. 2007. 20:03 GMT +0000

Hvala Duško na ovoj reportaži. Nisam nikad bio u Sarajevu, ni pre ni posle rata, ali ovo sada mi deluje sablasno pusto. Ako se ne varam, pre rata je bilo MNOGO više vozova za i iz Sarajeva. Ova tehnička stanica mi deluje suviše mala za prijem tih silnih vagona i u to vreme brojnih EMV serije 411.
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby damir661 » 17. 04. 2007. 22:49 GMT +0000

Trebao si ici u depo u Rajlovac tamo ima sta da se slika, cini mi se da ima i Ljudmila.
Cudi me da u Tuzli nije bila 661-308 ili jos neka.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ZRS_Bijeljina » 18. 04. 2007. 11:42 GMT +0000

Eh otisao bih ja, samo ne znam kako je tamo, moze li da se pridje, bezbedno, ne bi bilo lose da nam neko iz Sarajeva to pojansni.

Igorail???

a u Tuzli na stanici nema ni jedne lokse, ne znam gde ih drze kada ne rade!!!

Pozdrav..

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby igorail » 19. 04. 2007. 1:20 GMT +0000

ZRS_Bijeljina wrote:Eh otisao bih ja, samo ne znam kako je tamo, moze li da se pridje, bezbedno, ne bi bilo lose da nam neko iz Sarajeva to pojansni.

Igorail???

a u Tuzli na stanici nema ni jedne lokse, ne znam gde ih drze kada ne rade!!!

Pozdrav..

Dusko


Pozdrav !

Dobra ti je reportaža, ali da si rekao mogao sam ti poslati ili uploadirati ovakvih slika kao što si ti snimao koliko hočeš ;)

Te table koje vidiš sa zabranama nisu protiv slikanja (u strahu su velike oči :D ) već protiv hodanja po pruzi. Postupno se diže saobraćaj, a ljudi od rata naučili hodati uz i oko pruge, a da pri tom nema vozova, pa ima u zadnje vrijeme dosta gaženja i pogibija :cry: . A zvanično jeste po pravilniku unutarnje kontrole na ŽFBIH (preuzeto od ex. JŽ) bez odobrenja zabranjeno slikanje, ali to nigdje ne piše na vanjskim obavještenjima. Dobro, to se danas kreativo tumaći, ta zabrana, ali ako naletiš na kakvog čuvara koji nije elestičan proči češ kao čini mi se Marko ili ko je ono bio u septembru 2006. iz Bg-a u expediciji slikanja, baš kad su tih danala dolazili kupljeni EAS-z ovi i Habbinnesi iz Portugala. Tad su tu bili i svi od generalnog direktora ŽFBiH, ambasadora, stranih predstavnika željeznica, a neko je slikao tih dana cijeli kraj oko stanice i još nije reagovao na upozorenja kad je viđen :lol:
Od tog dana (26.09.2006.g.) kad su pristigli prvi kupljeni teretni vagoni iz Portugala (oko 40-tak komada koji su svećano bili izloženi) stoje i ovi reklamni panoi koje si ti uslikao...
Ja ganjam dozvolu za slikanje i za sad imam usmenu dozvolu prijatelja koji radi na ŽFBiH. Efektne slike (da se uvučeš i na nepristupačne za javnost lokacije i napraviš dobre slike), a ako nisi domaći bolje je tražiti makar usmeno odobrenje > potraži šefa unutrašnje kontrole g. Bracu Ajdina... na kolodvoru.
A za depo Rajlovac to je već teži slučaj. Donedavno je još od rata bilo zaostalih mina, a danas su dosta modernizirali postrojenja i navodno je to najmodernja i najopremljenija hala za laki i srednji remont na Balkanu. To ti ne mogu potvrditi ličnim iskustvom - ja imam prospekte tih postrojenja i hala koje zaista impozantno izgledaju, ali nisam bio niti sam slikao...
Ali pitaj i za to, ko pita ne skita :lol:

A UZROK lošeg stanja kolosijeka i voznog parka kao i manji obim prometa može se opisati samo jednom riječju RAT i sve posljedice koje su naknadno iz tog proizišle (manjak destinacija za putničko povezivanje bez administrativno političkih zavrzlama, totalni manjak vagonskog i nešto manje vučnog parka koji je oko 80 % uništen u ratu, pocjepanost željeznica po entitetima i vučama, ekstremno jačanje kamiondžijskih lobija i mafija ........)

Međutim teretni saobraćaj rapidno raste posebno na koridorskoj pruzi i noću (jeftinija struja za el. vuču) kad su velike gužve na ukrštanja. To je zbog Mittel-Steel (ex. željezara Zenice), Aluminijuma Mostar, boksita, ruda i sl.....

;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Postby ZRS_Bijeljina » 19. 04. 2007. 13:05 GMT +0000

Pozdrav igorail!

Hvala ti na informacijama… ova hala o kojoj govoris , ta u Rajlovcu, da nije ona koja se vidi na panou..ona slicica gde je 661???

Jas am vec koliko sutra opet u Sarajevu I namera mi je da se ukrcam na voz za Zagreb I provozam do Doboja, da se malo prisetim malo starih vremena kada sam kao klinja isao vozom kod rodjaka u Sarajevo, hvatao u Sidu brzi Beograd-Sarajevo.

Nadam se da cu uspeti…

Samo da ti kazem da su zabrane fotografisanja svuda, ne znam kada si zadnji put bio na stanici ali prvu ima vec na vratima…pise zabranjeno snimanje, sledecu imas na stepenicama pri izlasku na peron.

Veliki pozdrav!

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby igorail » 19. 04. 2007. 14:33 GMT +0000

ZRS_Bijeljina wrote:Pozdrav igorail!

Hvala ti na informacijama… ova hala o kojoj govoris , ta u Rajlovcu, da nije ona koja se vidi na panou..ona slicica gde je 661???

Jas am vec koliko sutra opet u Sarajevu I namera mi je da se ukrcam na voz za Zagreb I provozam do Doboja, da se malo prisetim malo starih vremena kada sam kao klinja isao vozom kod rodjaka u Sarajevo, hvatao u Sidu brzi Beograd-Sarajevo.

Nadam se da cu uspeti…

Samo da ti kazem da su zabrane fotografisanja svuda, ne znam kada si zadnji put bio na stanici ali prvu ima vec na vratima…pise zabranjeno snimanje, sledecu imas na stepenicama pri izlasku na peron.

Veliki pozdrav!

Dusko


Pozdrav !

Da to je izgleda ta hala (sitna je slika, ali sad vidim da jest !)

A što se tiče slikanja, ja ti ne ulazim na stanicu kao putnik :lol: , već obično idem preko kolosijeka i na službeni ulaz od sjeveroistočne strane, pa nisam ni primjetio te oznake zabrana. To ti je iz smjera od tamo gdje si ti snimao ono spremište za putničke vegone. To je u stvari tehničko-remontna stanica Sušica-Velešići. Laki servis održavanje dezinfekcija i pranje vagona i tako to je tu rađeno do rata...
Moje mišljenje oko tih zabrana bi moglo biti, u sadašnjem trenutku, više vezano za vizuelno loš utisak stanja kolosjeka, voznog parka, i ukupnog "umjetničkog dojma", jer dosta omladina, stranci, studenti i đaci prometnih i sličnih fakulteta, railfanovi dolaze i u zadnje vrijeme dosta slikaju, a nikom se ne jave pritom. Kada snime takve prizore i to negdje publikuju to odmah stiče negativan epitet po izgledu, a bude i podrugljivih komentara tipa Bosna, oni i njihove željeznice, zaostalost, primitivizam, trava po kolosjecima i tako to .....
A kažem, najviše tome je uzrok protekli rat i njegove posljedice, što obično ti fotografi i ne pripomenu....
A svak želi da se o njemu pronosi lijepa slika pa tako i ŽFBiH - nekad su željeznice bile ogledalo ukupnog društva i države (uzmi samo period Austro-ugarske i tadašnjeg ukupnog dojma o željeznicama) - pa to sve onda nosi negativnu sliku o nama ukupno ...

A što je danas tako kako jeste same željeznice kao subjekt nisu ni najmanje krive, jer se njima manipulira kako sam naveo gore...

Možda ja to gledam malo idealistički, ali mi se nameću takvi zaključci. Ne vjerujem da je u pitanju skrivanje nekih novih dometa u tehničko-tehnološkim rješenjima :lol: , poslovnim, službenim i transportnim tajnama i sl. ili spriječavanje u pokušajima nekih diverzija :? (možda i to nije isključeno - rovita su još vremena, a u BiH se svašta i svakakvih profila "nataložilo" u ovih 15-tak godina).
A ima još i natruha vremena od prije 1990.g. kad je bez dozvola bilo lakše simiti tenkove i topove JNA, nego bilo šta sa JŽ-a. Čak je to važilo i za uskotračne željeznice dok su postojale :cry: , (domaći ljudi, posebno stranci su znali čak zbog toga prenoćit jednu noć u policijskoj stanici ili pritvoru, kako piše Charlie Lewis u opisima svojih foto putešestvija po ex. YU narrows iz 1965.g. pod naslovom "Najljepša pruga koju sam ikada vidio" u britanskom časopisu Narrow gauge world Nr. 45, 46, 47, 48 od 2006.g. :shock: :shock: :shock: ), a poslije takvih zabrana su onda te iste željeznice expresno poukidane :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry:

;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Postby ZRS_Bijeljina » 21. 04. 2007. 14:35 GMT +0000

Pozdrav!

Kao sto sam I planirao juce sam jos jednom posetio Sarajevo, pre toga sam se posteno ‘’izdrndao’’ u autobusu od Beograda do Sarajeva, cela noc je potrebna da se stigne.
U Sarajevo sam stigao pre 6 sati ujutro I cekanje da se ambasada otvori sam proveo na zel. stanici.

Ovaj put je bilo bolje, bilo je vise vozova, evo par fotografija.

441-122 I nocni voz iz Zagreba, stigao na vreme, mada cini mi se da je stigao iz Doboja a ne iz Zagreba jer trenutno se radi most kod Celinca pa putnici ovog voza presedaju u autobuse izmedju Doboja I Banjaluke.

Loksa 441-122 gura kompoziciju u tehnicku stanicu.
Image

Image

Evo ove dve ljepotice.441-901 I 904.
441-901 je na vozu za Budimpestu a 904 na brzom za Ploce.
Image

441-903 je dovukla putnicki voz iz Konjica I odmah se sa njim tamo I vratila.
Image

Par sati kasnije 441-901 u Doboju, ceka voz iz Budimpeste da ga dovuce do Sarajeva.
Samo mi jos nedostajalo da slikam 441-902
Image

To je sve za sada.
Juce mi je bilo super, utisci su jako pozitivni, uspeo sam da stignem na voz za Zagreb I malo se provozam, cim se odmorim sledi obimnija fotoreportza sa pruge Sarajevo-Doboj-Samac.

Veliki pozdrav!


Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby damir661 » 21. 04. 2007. 15:18 GMT +0000

Svidja mi se novo bojenje ZFBH vagona ali ne i 441-900 :cry:
Da li se zna koje su bivsi brojevi od 901,902,903,904?
Sve u svemu odlicna reportaza i slike ZRS Biljeljina. ;) 8)
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ZRS_Bijeljina » 22. 04. 2007. 11:33 GMT +0000

Pozdrav.. evo jos malo slicica iz Sarajeva.

Brzi za Budimpestu.
Image

Putnicki voz Sarajevo-Konjic
Image

Madjar 202 saobraca kao lokalni putnicki voz Sarajevo-Zenica I Zenica-Maglaj.
Video sam da u ovom redu voznje postoji lokalni saobracaj izmedju Zenice I Maglaja :D
Image

Image

I jos jedna fotka voza za Budimpestu, ovaj madjarski Bvmz izgleda super.
Bilo mi je interesantno videti da se ovaj voz na putu ka Sarajevu od Samca do Doboja
krece kao lokalni putnicki voz.
Image

Veliki pozdrav!!!

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby damir661 » 22. 04. 2007. 12:53 GMT +0000

Joj kako je lepo videti Ganza da je jos u zivotu. :D
Jel bilo nesto od dizela?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ZRS_Bijeljina » 22. 04. 2007. 16:50 GMT +0000

Pozdrav Damire!

Bilo je dizela, video sam dva….
Na stanici u Sarajevu bila je 661-305
Image

I u Doboju sam uslikao 661-268. Da li je ovo tuzlanska 661, dosla je iz pravca Tuzle sa teretnim vozom…
Image


Pozdrav!!!

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby igorail » 23. 04. 2007. 4:52 GMT +0000

Pozdrav !

I super :D :D :D report. Izgleda da sad nije bilo problema ili su šefovi još spavali :roll: . A inače 441-902 nisi mogao ni vidjeti. Ova je poslije udesa u Raštanima kod Mostara krajem januara ove godine, kad je odarila u odron zemlje i kamenja pri čemu joj je malo razvaljeno podvozje, grtalica i sl. vjerovatno još na sređivanju i doradi. Valjda će opet da proradi :D Nadam se da nije nešto bilo žešće od štete :?

;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Postby damir661 » 23. 04. 2007. 12:26 GMT +0000

Pozdrav svima,kakvo je sada stanje na Unskoj pruzi,dokle ona radi ili cela u saobracaju?
To pitam a pro po 661-268 jer sam je vidjao slike u Bihacu.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby ZRS_Bijeljina » 24. 04. 2007. 12:50 GMT +0000

Pozdrav,

trenutno na Unskoj pruzi ima jako malo saobracaja, sto se tice putnickog ZRS vozi od Novog Grada do Blatne (granica sa ZFBH) 2 voza dnevno.

Od Novog Grada do Bihaca tokom zime nije saobracao putnicki voz jer nisu mogli da greju vagon.(661+1 kola nekadasnji Bcl)
Ovaj voz je trebao ponovno da kerene 15. aprila I ne znam da li je krenuo, to Dragan zna on zivi u Novom Gradu….

Za teretne vozove ne znam… cini mi se da sam negde procitao da poneki voz prodje I do Knina. :?:

Pozdrav!!!

Dusko
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Postby 664-055 » 24. 04. 2007. 14:07 GMT +0000

Pruga se od strane Hž-a koristi samo kad je remont Ličke,a zna proći koji vlak mjesečno,na Hž-ovoj strani je brzina oko 40-60km/h
664-055
Moderator
 
Posts: 474
Joined: 26. 08. 2006. 19:46 GMT +0000

Postby damir661 » 24. 04. 2007. 21:10 GMT +0000

Novi grad :shock: jel to Bosanski novi nekada ili sam nesto propustio? :oops:
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby voz » 24. 04. 2007. 21:38 GMT +0000

Jeste, nekadašnji Bosanski Novi, sada Novi Grad.
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby damir661 » 24. 04. 2007. 21:46 GMT +0000

Sada mi je lakse vec sam pomislio da sam nesto propustio.
Do koje stanice ZFBH ima nadleznost prema Hrvatskoj?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby 664-055 » 24. 04. 2007. 22:28 GMT +0000

Hž počinje u Martin Brodu
664-055
Moderator
 
Posts: 474
Joined: 26. 08. 2006. 19:46 GMT +0000

Next

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users