Bugarska

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

Postby matija » 14. 06. 2007. 18:28 GMT +0000

Nozomi dobro došao na forum, i drago mi je da si nam se pridružio, ali ne mogu a da te odmah ne kritikujem. Molim te da pročitaš ovo:

http://www.railfan-belgrade.org/forum/v ... .php?t=120

na žalost tvoj početak baš nije u skladu sa ovim pravilima :cry:
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby CHEME » 15. 06. 2007. 17:49 GMT +0000

Kako rece prethodni kolega Bugari su za nas DB e onda je DB mnogo jadna, jer treba proci Bugarsku uzduz i popreko pa da vidite sta je moderna zeleznica jedne od clanica EU, pa one nase jadne 642 koje propadaju u korovu po sporednim kolosecima kraljeva, Subotice, Zrenjanina i ko zna gde jos su TGV za Bugarske krseve. Od Dragomana preko Sofije Pazardzika, Plovdiva Stare Zagore, mezdre, G.Orahovice pa do Varne i Burgasa mozete videti uzas gde su industrijski kompleksi zarasli u dzungli a pored njih na stotine vagona zaboravljenih i od boga i ljudi, jos gore ima mnogo i lokomotiva koje je korov vec prekrio. A i ovi vagoni tipa G koji dolaze kod nas izgledaju kao nasa kola iz 20-tih god. proslog veka. Svaka cast za par bombard. i expresa za Solun i par remontovanih garnitura kako oni kazu recikliranih poput one za Burgas "Cajka" a ostali: kakvi su lokallni vozovi, njihov Gorbacov i dr. Da zamalo da zaboravim mi imamo jedan pravac dvokolosecne pruge sa prekidom a oni su zbog tranziciji cele trase ukinule i to elektrificirane kao nap. ona od Plovdiva prema Jugu. 2005g. pocetkom Avgusta bilo je strasno nevreme i poplave u prekidu su bile Magistrala prema Plovdivu od stanice Podujane so st. Septemvri i trebalo je par meseci da je osposobe zbog te iste tranzicije i ukinutih linija prvi voz koji je krenuo iz Burgasa je kruzio i do Sofije mu je trebalo 15 sati a usli smo iz pravca Mezdre na severu. Pa kakvi smo takvi smo ali nismo i najgori sta bi bilo sa njima da su oni preziveli 90-te kao mi?
CHEME
Ložač
 
Posts: 253
Joined: 09. 07. 2006. 1:01 GMT +0000
Location: SRBIJA-urosevac

Postby polval » 15. 06. 2007. 18:31 GMT +0000

Pa verovatno ce se stvari menjati tokom vremena a to zavisi od obezbedjenih para ;)

Pozdrav
Tino

PS

Raduje me jedna istina; napisati "Makedoncima" je maksimum sto mozes uciniti. :D

Izvinjavam se za OT
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby Mali Panta » 16. 06. 2007. 19:37 GMT +0000

hadzibane wrote:Neću diskutovati više,ali ne mogu a da ne kažem,odnosno da ne pitam;
A šta su to Bugari tako uradili pa da ih Evropa primi pod svoje milosrdne skute?
Doveli policiju u red?
Poslali džeparošice u London u Subway na šljaku?
Organizovali zemlju da ne pljačka tranzitne turiste?
Šta???
Hrvatska je 395 puta uređenija od dotične države,pa i Srbija,a mi ne trebamo nikome?
Why???
Prekidam diskusiju sa moje strane za ovu temu.


Lepo rečeno "hadzibane".
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3075
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Postby polval » 16. 06. 2007. 21:51 GMT +0000

Kao sto rekoh gore utakmica jos nije zavrsena, rekao bih da tek sada pocinje.......

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby ddavid » 17. 06. 2007. 14:50 GMT +0000

Pozdrav.
Biću kratak: PODRŠKA HADŽIBANETU.

U Bugarskoj je na železnici urađeno samo toliko koliko su ISPROSILI od Unije, lizanjem d*peta i laviranjem (u fazonu "čas smo za Ameriku, čas za Uniju")! Sve ostalo je mrtvo. Dobili su par vozova i remontovali par desetina km pruge i gotovo! Grdno se vara onaj koji misli da su ova ulaganja dovoljna da se BDŽ pretvori u modernu železnicu! Ono što je vidim to su Avalina BDŽ kola koja su ruglo celog voza! Pa to je najprljaviji, najneuredniji vagon što nam odaje nešto i o celokupnom stanju firme! Oni su jako daleko od razvijene železnice! Rumunija je u mnogo boljem stanju, ali BDŽ definitivno nije.
Evo, prilažem i jednu sliku sofijske glavne stanice. Ja mislim da u jednoj urednoj državi vode brigu o izgledu stanice. Ni korov se ne suzbija normalno.
Image

U Plovdivu, drugom po veličini najvećem gradu peroni vrve pukotinama, a uz to su i prljavi. Nekako mi Plovdiv deluje kao neki zapušten sovjetski grad u kom je teška industrija zamrla. Iza perona s leve strane se vidi jedan simboličan vagon te kompanije.
Image

Ovo je prava, evropska, moderna, razvijena i uredna železnica, je li? :roll:
User avatar
ddavid
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 845
Joined: 07. 12. 2006. 12:57 GMT +0000
Location: Baja (HU)

Postby matija » 17. 06. 2007. 18:13 GMT +0000

Sve je ovo tačno, ali upravo je ovo primer gde grešimo. Mislim da ne bi trebalo da sedimo i da kažemo pa ima i gorih. Hajde da pogledamo gde su Slovenci, pa da se priupitamo zašto su oni bolji. To vuče čoveka napred, a ovo ima i gorih od nas, je samo traženje opravdanja za nerad.
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby ljubo » 17. 06. 2007. 18:34 GMT +0000

--------------------------------------------------------------------------------

Sve je ovo tačno, ali upravo je ovo primer gde grešimo. Mislim da ne bi trebalo da sedimo i da kažemo pa ima i gorih. Hajde da pogledamo gde su Slovenci, pa da se priupitamo zašto su oni bolji. To vuče čoveka napred, a ovo ima i gorih od nas, je samo traženje opravdanja za nerad.


Bravo Matija, prava rec. To kod nas nazalost vec dugo dugo godina vlada. Primeri su samo to nase "remontovanje". Vide se kako dobro mi to radimo. Pare zu potrosene a mesec dana kasnije opet lagana voznja za 30. Za sad skoro 8 godina u Nemackoj, ma skoro na celom svetu bi si nova pruga izmedu NS i SU izgradila. Ajmo napred gledati i mozda cak i traziti savet od Slovenaca, a ne ima i gore od nas. Jer su nas oni skoro stigili ako ne i prestigli (Madarska, Ceska, Poljska, Rumunija itd).

Ljubo
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby matija » 17. 06. 2007. 18:37 GMT +0000

Ja to iz sopstvenog iskustva, ako gledaš boljeg od sebe i postigneš10% uradio si nešto, ali ako gledaš goreg, onda si samozadovoljan i ništa se ne dešava samo kliziš polako unazad ;)
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby Mali Panta » 17. 06. 2007. 20:05 GMT +0000

Naravno "matija".Uvek se uzor traži u boljem a ne u lošijem od sebe.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3075
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Postby ljubo » 17. 06. 2007. 20:35 GMT +0000

Malo OT ali mislim da je interesantno:

Pre nekoliko godina, mislim da je bilo kad su ubili Dindica, isao sam kolima natrag za Minhen. U koloni na granici Horgos iza mene je bio danski diplomat iz Albanije i mi usli malo u razgovor. I ja ga upitam kako je u Albaniji, i sta mislite da je on odgovorio....
Rece on da nije velika razlika vise izmedu Srbije i Albanije.
Tako smo uspeli, uvek gledali one koji su jos gori od nas pa smo docekali da su stigli cak i prestigli.
:cry:
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby ljubo » 17. 06. 2007. 23:01 GMT +0000

Verujte mi! To sam sa mojim usima cuo. Covek radi vec 25 godina kao diplomat na balkanu. Doduse ipak u zadnjih par godina malo se nesto popravilo. Ali pogledajte gde je sada madarska i ostale bivse clanice Warsawskog Pakta. Tu najbolje vidimo gde smo i sta smo uspeli da unistimo za nepunih 10 godina.
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby polval » 18. 06. 2007. 1:08 GMT +0000

To o Albaniji je totalno pogresna informacija i rekao bih tendenciozna! Ko zna kakav je to bio diplomata sa kim je Ljubo pricao. :roll:

Sa jednim se slazem : manje tapsanja po sopstvenom ramenu!
Isto vazi i za Makedoniju!

@Hadzibane : Prijatelju nazalost svako moze da kaze svasta, ali zato necija misljenja prihvatamo a necija uopste ne tretiramo. ;) A traba i druge shvatiti, tesko je biti manje jednak medju jednakima. :D

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby Anadion » 18. 06. 2007. 9:39 GMT +0000

Realno govoreci, razlika izmedju Srbije i Albanije po pitanju zeleznica je i dalje veoma velika. Ovako izgleda glavni magistralni pruzni pravac:

http://img143.imageshack.us/img143/6384/67491169va9.jpg

A ovako zeleznicka stanica u Tirani:

http://img528.imageshack.us/img528/3559/38546187oo2.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/5427/82334785vt7.jpg

Slike su stare par meseci i sumnjam da je neko veliko poboljsanje uradjeno do sada :roll:

Naravno, to sto ima gorih od nas nikako ne znaci da treba da sedimo skrstenih ruku i tesimo se da nase lose stanje nije najgore moguce.
http://www.beobuild.net
praćenje izgradnje Beograda
User avatar
Anadion
Ložač
 
Posts: 268
Joined: 13. 03. 2007. 11:41 GMT +0000
Location: na šinama

Postby Percek » 18. 06. 2007. 10:12 GMT +0000

Ja znam da imaju malo jako pruga,a i to malo je u katastrofalnom stanju,a i nas koridor nista nije bolji.
U Tirani ima putnickog saobracaja kako vidim na onoj slici,dali neko zna kojim lokomotivama se obavlja saobracaj.
User avatar
Percek
Ložač
 
Posts: 491
Joined: 04. 04. 2007. 18:21 GMT +0000
Location: Sombor

Postby Anadion » 18. 06. 2007. 10:24 GMT +0000

Prema Railfaneurope-u, koriste samo ovo u aktivnom saobracaju:

http://www.railfaneurope.net/pix/al/diesel/T669/015_13.jpg

I ne bih se slozio da je nas koridor u istom stanju kao i albanski. Da je los to stoji, no mislim da se njihovih 447 km moze porediti sa ovdasnjih 4,135 km.
http://www.beobuild.net
praćenje izgradnje Beograda
User avatar
Anadion
Ložač
 
Posts: 268
Joined: 13. 03. 2007. 11:41 GMT +0000
Location: na šinama

Postby Nozomi » 19. 06. 2007. 1:08 GMT +0000

Ljudi, niko nije rekao da mogu da se uporede Srpske Zeleznice i Albanske (sacuvaj Boze) ! Ali ...
Vec od Samita Evropske Unije u Thessaloniki-u (2003) postoji politicka volja da se prime sve Balkanske zemlje u E.U !
Jedino se traze neki politicki uslovi (dobre odnose sa susedima je uslov Tino, a dok ne pokazu vashi takvu teznju necete da vidite ni vrata Unije! ;) ), a nije u pitanju samo ekonomska situacija.
Da je bilo tako ni mi (Grchka) ne bismo bili primljeni (te daleke 1981).
Sto se tice sad BDZ, u glavnom se slazem.
Ja sam stranac i gledam objektivno da do se na pruzi Beograd-Nis situacija se dosta popravila poslednjih godina, kod njih u vaznim relacijama na pr. Sofija-Varna jos uvek nisu varili pruge i ne mozesh da spavas, narocito ako putujes spavacim kolima.
Slazem se i ja da su CFR dosta bolji ...
ATHENS METRO:
THE BEST RAILWAY COMPANY IN HELLAS ...
User avatar
Nozomi
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 07. 06. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Balkans

Postby CHEME » 19. 06. 2007. 22:17 GMT +0000

Mislim da su i oni veciti kriticari shvatili sta je znacila nekadasnja Juga i JZ u Evropi, svidjalo se to Vama ili ne ali veliki mocnici su morali da razbiju jedan takav sistem zarad svojih interesa (citaj profita. jedni kazu vidite dokle je otisla Slovenija, oni su i u tadasnjim uslovima bili ispred svih, kao prvo nisu imali korumpirane i gramzive rukovodioce vec racionalne i snalazljive, a drugo ne samo Srbija i ZS vec i Hrvatska i BIH pa i Makedonija nisu u njihovim razvojnim planovima ( mislim na Evropske mocnike) vec i ove kredite sto nam daju gledaju da nas uvuku u sto dublju jamu, a sutra? Pa sutra ce oni voziti po nasim prugama i sakupljati kajmak a mi po sporednim pa sta bude. Kao primer navescu samo koriscenje lokomotiva, nema govora o problemima poput razlicitih propisa i spremnosti osoblja svi smo mi ista skola ali jednostavno ne moze da ZS lokomotiva ide do Zagreba ili obratno da HZ brena ide do Nisa ili Makedonije to je ono o cemu govorim ometamo im planove za eksploataciju. kada bi samo dozvolili da nase remonte firme ( i politicki mocnici koji gladaju da se ugrade u namestenim tenderima) urade posao kako treba odavno bi se islo sa 120 i 160km koridorom i drugim pravcima. Videcemo za godinu dve kada budu krenuli Evropejci sa svojiom mocnim masina da kruze ovim pravcima kako ce se ponasati. A sto se tioce Albanije pa ona i ne moze nesto da uradi po pitanju modernizacije kada nije na magistrali a koga je briga u evropi dali ce oni putovati vozom ili rashodovanim autobusima koje su im oni velikodusno poklonili kao pomoc zamlji u tranziciji. Sto se BDZ tice samo neka se javi sa tih prostora i kaze koliko je radnika ostalo bez posla u tranziciji. A ja znam kako su njihove luke radile 24 sata kao i Rijecka i Splitska. Mogu samo jedno jos da dodam da ce konacno neko da se slozi i racionalno odlucuje kao sto se i mi na forumu slazemo i dopunjujemo i sagledavamo realno stanje ( misliom na ex-JZ) Pozdrav
CHEME
Ložač
 
Posts: 253
Joined: 09. 07. 2006. 1:01 GMT +0000
Location: SRBIJA-urosevac

Postby matija » 19. 06. 2007. 22:31 GMT +0000

Debelo smo u :OT , ali kad je već tako da kažem i ja za mene još uvek postoji samo JŽ koji se raspada, jer sem par tauruski koje je kupila SŽ ništa novo se nije pojavilo samo smo prefarbali lokomotive i to je sve, ja mislim da to sasvim dovoljno govori o tome kakva je glupost napravljena :cry:
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: Bugarska

Postby rasha » 22. 02. 2012. 2:03 GMT +0000

Evropska Unija.
Bugarska.
Sofija.
Međunarodni voz 460 Sofija - Bukurešt.
(foto, Veselin Malinov)

Image

Image
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

PreviousNext

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users