HŽ-Hrvatske Željeznice

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 2:43 GMT +0000

Hrvatske Željeznice sastoje se od 3 tvrtke:

HŽ cargo-prijevoz tereta,potpuno liberaliziran promet,tj svatko tko ima s čim i što voziti može zakupiti trase
HŽ putnički promet-prijevoz putnika,liberalizacija nastupa 2017. godine
HŽ infrastruktura-upravlja infrastrukturom,iznajmljuje trase...


infrastrukutra u RH se sastoji od:

2468 km jednokolosiječne pruge
254 km dvokolosiječne pruge
3 km električne pruge 3000 V DC (Šapjane - DG)
977 km električne pruge 25kV 50Hz

Image





konacni cilj(barem zasad,nadam se ne i zauvijek) je:
-na prugama od međunarodnog značaja 2 kolosijeka,brzina 160 km/h
-na prugama od regionalnog značaja ,brzina 120 km/h
-na prugama od lokalnog značaja brzina 80 km/h


Hrvatska se nalazi na sjecištu nekoliko važnih (željezničkih) paneuropskih koridora:

koridor X (koridor RH 1): Austrija (Salzburg) - Slovenija (Ljubljana) - Hrvatska (Zagreb) - Srbija (Beograd) - Makedonija (Skopje) - Grčka (Thessaloniki)

koridor Vb (koridor RH 2): Hrvatska (Rijeka) - Hrvatska (Zagreb) - Mađarska (Budimpešta)

koridor Vc (koridor RH 3) Hrvatska (Ploče) - Bosna i Hercegovina (Sarajevo) - Hrvatska (Osijek) - Mađarska (Budimpešta)

Image


kao sto sam obecao pregled radova na koridoru X u Hrvatskoj (podatke sam vise manje sam skupljao pa postoji mogucnost greske,li generalno to je to) slicnu stvar planiram napraviti i za Vb,Vc i ostale pruge na kojima se rade veci radovi
Last edited by grobnik on 20. 02. 2014. 3:09 GMT +0000, edited 1 time in total.
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 2:55 GMT +0000

Koridor X (Koridor RH 1 DG – Savski Marof – Zagreb – Vinkovci – Tovarnik – DG)

Pruga M101 D.G. – S. Marof – Zagreb G.K.

Dvokolosiječna pruga duljine 26,8 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Projektirana brzina na ovoj pruzi je 120 km/h, uz ograničenja na pojedinim dionicama i to Zaprešić – Podsused Tv brzina 100 do 120 km/h, te Zagreb Z.K. – Zagreb G.K. 70 km/h.

Trenutno brzine iznose D.G. – Savski Marof 120 km/h, Savski Marof – Zaprešić 80 km/h, Zaprešić – Podsused 60 km/h, Podsused – Zagreb Z.K. 80 km/h, Zagreb Z.K. – Zagreb G.K. 70 km/h, kroz Zagreb G.K. 30 km/h.

Predviđenim radovima pruga se dovodi u projektirano stanje

-krajem siječnja 2014. Sklopljen ugovor za izradu izvedbenog projekta obnove. Rok za izradu projekta:180 dana od dana potpisa ugovora

Pruga M102 Zagreb Gl. kol. – Dugo Selo

Dvokolosiječna pruga duljine 21,202 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Na ovoj dionici križaju se X i Vb koridor.

Projektirana brzina po dionicama je: u kolodvoru Zagreb GK 30 km/h, a na preostalom dijelu pruge 80 km/h. Dvokolosiječna pruga na cijeloj duljini ima uzdužni nagib do 5 mm/m i vodoravnu geometriju koja omogućuje brzine do 160 km/h.

Dionica borongaj-dugo selo(16km) se remontira za 140km/h

Radovi na dionici borongaj-dugo selo su u tijeku,završetak se očekuje u ljeto 2014. God.


http://www.youtube.com/watch?v=chWS6rQGTUg


Pruga M103 Dugo Selo – Novska

Jednokolosiječna pruga duljine 84,1 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Projektirana brzina na ovoj dionici je 160km/h

Trenutno brzine iznose: Dugo Selo- Moslavačka Gračenica 60km/h, Moslavačka Gračenica-Novska 80km/h

Remont pruge na dionici Dugo Selo- Novska je planiran u tri faze. Prva faza obuhvaća rekonstrukciju kolosijeka na dionici Dugo Selo- Noveselec . Druga faza tog projekta obuhvatila bi rekonstrukciju pruge na dionici Novoselec- Novska, a treća faza obuhvaća izgradnju drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo - Novska.

U srpnju 2011. Sklopljen ugovor za izradu projektne dokumentacije. Rok za izradu projektne dokumentacije:36 mjeseci od dana potpisa ugovora
Radovi na prvoj fazi su planirani u periodu od 2015 do 2018. god .


Pruga M105 Novska – Tovarnik – D.G.

Dvokolosiječna pruga duljine 185,398 km Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Projektirana brzina na ovoj dionici je 160km/h

Trenutno brzine iznose: Novska – Okučani 100 km/h, Okučani – Nova Kapela 120 km/h Nova Kapela – Oriovac 100 km/h Oriovac –Sibinj 120km/h Sibinj-Slavonski Brod 80 km/h, Slavonski Brod – Strizivojna-Vrpolje 140 km/h, Strizivojna-Vrpolje – Tovarnik – D.G. 160 km/h.

Kapitalni remont dionice Vinkovci – Tovarnik – D.G. Trajao je od jeseni 2008. Godine do proljeća 2011. godine Po završetku istog brzina je podignuti na projektiranu brzinu odnosno 160 km/h, pruga i kolodvori su opremljeni suvremenom SS i TK opremom. Kao jedina zamjerka remontu se spominje zadržavanje križanja sa prometnicama u istoj razini.

Remont okučani novska trebao bi biti završen u 2014. godini

http://www.youtube.com/watch?v=hG8LKCwbX44

Krajem 2013. Godine raspisan je natječaj za izradu idejnog i glavnog projekta kao i sve ostale prateće dokumentacije na dionici Okučani-Vinkovci. Rok za izradu projektne dokumentacije: listopad 2016.


Pruga M502 Zagreb G.K. – Sisak – Novska

Jednokolosiječna pruga duljine 116 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća projektirana dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Projektirana brzina na ovoj dionici je 160km/h

Za vrijeme jugoslavije Pruga Zagreb G.K. – Sisak – Novska korištena je kao južni krak X. koridora duljine 116 km. Novim označavanjem(od 1.1.2014. godine) ova pruga je preimenovana iz M104 u M502



Kapitalnim remontom dionica Turopolje – Velika Gorica (9,7km) osposobljava se za građevinsku brzinu od 160 km/h .Brzina na dionici Lekenik-Turopolje je 140km/h

Image


Image

Remont dionice Greda - Novska duljine 74,650 km Postojeći putnički dio kolodvora Sisak je trenutno u fazi rekonstrukcije prema drugom projektu.

Pruga se osposobljava za dopuštenu građevinsku brzinu:
Greda - Sisak - 160 km/sat
Sisak - Sisak Caprag - 75 km/sat
Sisak Caprag – Novska - 120 km/sat

uz lokalna ograniĉenja brzine na dionici Sisak Caprag – Novska zbog geometrijskih elemenata vodoravnog luka:
- na ulazu u kolodvor Sisak - 70 km/sat
- na ulazu u kolodvor Blinjski kut - 85 km/sat
- ispred i iza željezniĉkog mosta „Sava“ kod Jasenovca - 80 km/sat
- na ulazu u kolodvor Novska - 80 km/sat


Radovi na obnovi planiraju se započeti u travnju 2014. godine. Za radove ugradnje tampona i izmjene kolosiječne rešetke planiraju se zatvori pruge u ciklusima 36/36 sati na dionici Greda - Sunja, dok bi na dionici Sunja – Novska bio permanentni zatvor pruge, a sve ostale radove planira se izvoditi u zatvorima pruge od 8 sati dnevno. Radove u osi kolosijeka potrebno je završiti do kraja 2014. godine a sve preostale radove potrebno je završiti do srpnja 2015.g.

http://www.youtube.com/watch?v=-Nw6jLLDaD8
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rasha » 20. 02. 2014. 11:32 GMT +0000

Kad se završi remont Greda - Novska, da li je u planu HŽ-a da prebaci brze vozove Vinkovci/Beograd - Zagreb preko Siska, sve dok se ne uradi remont Novska - Dugo Selo?
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 15:11 GMT +0000

to naravno nitko nezna 100% vjerojatno cak ni oni kojima je to posao

ali govori se da je to jedan od razloga zasto se islo u remont dalje od siska,po meni najpametnije bi bilo kompletan promet preusmjeriti na novska-sisak- zg i onda pun gas napasti dugo selo-novska i remont odraditi u sto kracem roku

kao neki normalan rok za dovrsetak svih radova na koridoru X se spominje 2020. godina ,građevinski to nije problem odraditi,ali nakon remonta se testira nova signalizacija i slicno,jedino sto na ovim dionicama nece biti zaustavljanja na zeljeznicko-cestovnim prijelazima jer se deniveliraju



na svim koridorskim prugama nakon kapitalnog remonta se uvodi etcs-1 ,umjesto RDV-a se uvodi GSM-R sustav komunikacije za kompletno podrucje RH

uvodi se i daljinsko upravljanje prometa(telekomanda) ce se vrsiti za kompletnu RH iz nadzornog vetra u zagrebu te tri operativno-upravljačka centra (Rijeka, Vinkovci i Knin (sa izdvojenim DUC-om u Pločama))


imam jos masu materijala,samo to treba posloziti,inace u hrvatskoj je nepresusan izvor ovakvih informacija elektronicki oglasnik javne nabave jer se preko njega objavljuju svi natjecaji,a onda obicno u sklopu njih i projektni zadaci ili cak i detaljnija dokumentacija
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 20:01 GMT +0000

par slika i filmic zavrsenih radova sa dionice vinkovci-tovarnik-DG (mislim da su neke vec bile,ali neka se nađu i ovdje) slikama je autor ivog sa zeljeznice.net

Image

Image

Image

Image


http://www.youtube.com/watch?v=GyTH_5BCsV4#t=0
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 20:37 GMT +0000

i par slika radova sa okucani-novska

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 20. 02. 2014. 20:39 GMT +0000

Image

Image

Image

Image

Image

slikama je autor DB sa zeljeznice.net


svi radovi bi trebali biti gotovi do kraja godine
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby CountryLink » 21. 02. 2014. 12:20 GMT +0000

grobnik wrote:Hrvatske Željeznice sastoje se od 3 tvrtke:

HŽ cargo-prijevoz tereta,potpuno liberaliziran promet,tj svatko tko ima s čim i što voziti može zakupiti trase
HŽ putnički promet-prijevoz putnika,liberalizacija nastupa 2017. godine
HŽ infrastruktura-upravlja infrastrukturom,iznajmljuje trase...



Oprostite sto skrecem sa teme... zeleo bih postaviti jedno pitanje: kako je regulisano pitanje HZ Vuca vlakova? Kome to preduzece pripada i kako se regulise vuca izmedju HZPP i HZ Cargo?
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rasha » 21. 02. 2014. 13:26 GMT +0000

CountryLink wrote:Oprostite sto skrecem sa teme... zeleo bih postaviti jedno pitanje: kako je regulisano pitanje HZ Vuca vlakova? Kome to preduzece pripada i kako se regulise vuca izmedju HZPP i HZ Cargo?


HŽ vuča vlakova ne postoji više. PP-u su pripale lokomotive 1141 od broja 376 do 390, sve 1142, sve 2044, određen broj manevarki 2132-3xx i svi EMV i DMV, a Cargu sve ostalo.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby KLINJO » 21. 02. 2014. 19:01 GMT +0000

Mala ispravka.Brzina kroz Zagreb GK je 50 km/h, 30km/h je u skretanje.
KLINJO
Putnik 1. razred
 
Posts: 78
Joined: 20. 06. 2009. 12:29 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby CountryLink » 22. 02. 2014. 7:59 GMT +0000

rasha wrote:
CountryLink wrote:Oprostite sto skrecem sa teme... zeleo bih postaviti jedno pitanje: kako je regulisano pitanje HZ Vuca vlakova? Kome to preduzece pripada i kako se regulise vuca izmedju HZPP i HZ Cargo?


HŽ vuča vlakova ne postoji više. PP-u su pripale lokomotive 1141 od broja 376 do 390, sve 1142, sve 2044, određen broj manevarki 2132-3xx i svi EMV i DMV, a Cargu sve ostalo.


Nisam znao to, hvala.
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 23. 02. 2014. 1:24 GMT +0000

Koridor V.b. (Koridor RH2 DG – Botovo – Koprivnica – Dugo Selo – Zagreb – Karlovac – Rijeka – Šapjane – DG )

Povezuje najveću i najznačajniju Hhrvatsku luku Rijeka s unutrašnjosti, Pruga se nalazi na ogranku b V. paneuropskom prometnom koridoru, a uvrštena je i u transeuropsku prometnu mreže (TEN-T).

Image

Image

M 201 D.G. – Botovo – Koprivnica – Dugo Selo

Jednokolosiječna pruga duljine 79,69 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Projektirana brzina na ovoj dionici je 140km/h dionicama na DG – Lepavina i Križevci – Dugo Selo, te 90 do 120 km/h na dionici Lepavina – Križevci

Trenutno brzine iznose: DG– Koprivnica 80 km/h, Koprivnica– Dugo Selo 140 km/h

U studenom 2013. godine Raspisan je natječaj za rekonstrukciju i izgradnju drugog kolosijeka na dionici dugo selo-krizevci u duljini 36 km. Postojeci kolosijek se remontira i gradi se drugi kolosijek,brzina na oba kolosijeka nakon radova 160 (200) km/h
Početak radova kolovoz 2014. Rok za dovršetak radova 47 mjeseci

U siječnju 2014. Raspisan je natječaj za kapitalni remont dionice
Koprivnica-Botovo-DG u duljini 14,3km Radovima se dionica pruge osposobljava za građevinsku brzinu 140 km/h, osim prve krivine iza kolodvora Koprivnica gdje će biti brzina 100 km/h.
Početak radova travanj 2014. Rok za dovršetak svih radova 18 mjeseci

Trenutno se radi na pripremi dokumentacije (navodno se vec nesto i projektira) za dogradnju drugog kolosijeka i osposobljavanje postojećeg kolosijeka za brzine 160 (200)km/h na dionici Križevci- Koprivnica-Botovo-DG (duljina 49,69 km). U sklopu tih radova na području oko današnjega kolodvora Lepavina, u duljini od oko 6,3 km, napustit će se postojeća trasa i sagraditi potpuno nova dvokolosiječna željeznička pruga te kolodvor Lepavina na novoj lokaciji.
Planirani početak radova je 2016. a rok dovršetka 2020. godina

Pruga M102 Zagreb Gl. kol. – Dugo Selo

Dvokolosiječna pruga duljine 21,202 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Na ovoj dionici križaju se X i Vb koridor.
Projektirana brzina po dionicama je: u kolodvoru Zagreb GK 50 km/h, a na preostalom dijelu pruge 80 km/h. Dvokolosiječna pruga na cijeloj duljini ima uzdužni nagib do 5 mm/m i vodoravnu geometriju koja omogućuje brzine do 160 km/h.
Dionica borongaj-dugo selo(16km) se remontira za 140km/h
Radovi na dionici borongaj-dugo selo su u tijeku,završetak se očekuje u ljeto 2014. God.

Pruga M 202 Zagreb Gl. kol. – Rijeka

Jednokolosiječna pruga duljine 227,84 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Vodoravna geometrija omogućuje sljedeće projektirane brzine konvencionalnih vlakova: 80 km/h na dionici Zagreb GK – Remetinec, 160 km/h na dionici Remetinec – Karlovac uz mjestimična ograničenja u lukovima od 85 do 120 km/h, od 70 do 90 km/h na dionici Karlovac – Moravice te 70 km/h na dionici Moravice – Rijeka

Trenutno brzine iznose: Zagreb GK - Zdenčina 110km/h , Zdenčina-Jastrebarsko 140km/h, Jastrebarsko-Karlovac 100km/h , Karlovac-Generalski Stol 80km/h, Generalski Stol-Oštarije 60km/h, Oštarije-Ogulin 140km/h, Ogulin-Moravice 70km/h, Moravice-Skrad 50km/h, Skrad-Drivenik 75km/h, Drivenik-Sušak(Pećine) 70km/h, Sušak(Pećine)-Rijeka70km/h

Radovi na postojećoj trasi kroz gorski kotar:

Dogradnja-osposobljavanje APB-a na dionici Moravice-Sušak Pećine (djelomično postavljen pred vise od 20 godina ali nikada nije bio u funkciji,najveći dio opreme ce biti novi)
Radovi su počeli 7. veljače 2014., a rok za završetak je kraj 2014. godine.

Kapitalni remont Moravice-Skrad,rok za završetak lipanj 2014.

Kapitalni remont Ogulin-Moravice Planirani početak radova je u svibnju 2014., završetak radova u profilu kolosijeka do kraja 2014., a svih radova u lipnju 2015. godine

Izvode se i razni radovi na sanaciji mostova,tunela i usjeka sa razno-raznim rokovima završetka, obično do 180 dana




Nova(nizinska) pruga Zagreb-Rijeka

Nova pruga predviđena je puno povoljnijom trasom od postojeće,prva ideja je bila izgraditi potpuno novu trasu od hrvatskog leskovca do rijeke,no zbog visoke cijene projekta zasad je odlučeno da će se u suradnji sa EU od hrv leskovca do mjesta goljak trasa ispeglati a od mjesta goljak do skradnika napraviti nova dvokolosječna pruga. Od skradnika će pruga prema rijeci ići starom trasom koja ce se dovesti do povoljnijih eksplatacijskih karakteristika(po mogućnosti dodavanje drugog kolosijeka,probijanje tunel… ,o tome malo kasnije).

Kada promet to bude opravdao krenuti ce se i u izgradnju dionice nizinske pruge od skradnika do škrljeva a najvjerojatnije i dovesti dvokolosječna pruga na krk(planiran kontejnerski terminal sa kapacitetom vecim od 1,2 mil TEU-a/godisnje-cijela rijecka luka vise od 2,4 TEU-a/godisnje). Procjenjeni troškovi su cca 2 miljarde eura(80% trase su objekti-najduzi tuneli 14,4 km i 12,3 km,najduzi vijadukt 3,1 km). Optimisticna prognoza je početak gradnje nakon 2025. godine

Image

Image


Trenutno su povučena sredstva za projektiranje i samo projektiranje je u tijeku.
Pruga se projektira za 200(250) km/h za putnicki i 160km/h za teretni,u prvoj fazi max brzina ce biti 160 km/h,kada se pokaze potreba izvesti ce se dodatni radovi na signalizaciji za vece brzine. Najveća dopuštena masa vlakova 25 t/o i 8,8 t/m


Dionicu hrvatski leskovac-karlovac u tijeku je projektiranje
Početak radova trebao bi biti se 2016. Sa završetkom 2020. godine

Za dionicu goljak-skradnik u tijeku je projektiranje,a krajem 2013. Sklopljen je i ugovor o izradi studije utjecaja na okoliš
Početak radova trebao bi biti se 2016. Sa završetkom 2020. godine



PEGLANJE TRASE

„peglanjem trase“ se pruga na najproblematičnijim mjestima izmješta novim tunelima i vijaduktima a dodaje se i drugi kolosijek na problematičnim dionicama,predviđena je brzina d0 120km/h na najvećem dijelu trase.

Gradi se drugi kolosijek uz postojeću prugu na dionici Škrljevo-Zlobin, a na dionici Zlobin-Delnice predviđena je gradnja pruge na novoj trasi (snizuje se kota najviše točke pruge za 107 metara), Predviđena gradnja tri tunela ukupne dužine 9,6 kilometara (2,9+5,5+1,2) i vijadukta dužine 972 metra. Ukupna dužina dionice je 39,6 kilometara

Trenutno je u tijeku izrada studije izvodljivosti,početak radova predviđen je za 2016. A završetak za 2020. godinu 

Image


Od Škrljeva je predviđeno dodavanje drugog kolosijeka do kolodvora Rijeka i dalje do šapjana (DG) te izgradnja stajališta za gradsko-prigradsku željeznicu

Par primjera terena gdje ce se dodavati drugi kolosijek,treba imati na umu da pruga za vrijeme radova mora biti prohodna

Image

Image

U sklopu projekta riječkog željezničkog čvora rekonstruirati ce se i riječki kolodvor,posebno teretni dio zbog izgradnje kontejnerskog terminala na zagrebačkoj obali,konačno će se potpuno denivelirati krešimirova ulica(4-tračna cesta,2 trake idu ispod pruge,a 2 se krizaju u razini,zbog nagiba prilaznih rampi sleperi nemogu ici ispod pruge)

Pruga M203 Rijeka - Šapjane – DG

Jednokolosiječna pruga duljine 30,89 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz do kolodvora šapjane,a dalje do granice 3kV (cca 3 km).
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Trenutno brzina iznosi: 50km/h na cijeloj dionici Rijeka - Šapjane – DG

Ova pruga tehnički nije dio Vb koridora nego spojna pruga između koridora V i njegovog ogranka Vb,ali čini cjelinu riječkog čvora,a važna je i zbog planiranog pozadinskog terminala u radnoj zoni miklavje

Planirano je dodavanje drugog kolosijeka do Šapjana tj državne granice zbog prigradske željeznice(a i mogućnosti prijevoza tereta iz/u sloveniju) i podizanje brzina(zasad nemam podatke na koju brzinu,ali relativno sam siguran 100 ili 120km/h)
Radovi će se izvoditi kao zadnja faza rekonstrukcije riječkog čvora(svi radovi na riječkom čvoru trebali bi biti gotovi do 2020. godine
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 23. 02. 2014. 2:59 GMT +0000

Koridor Vc (Koridor RH3 DG – Beli Manastir – Osijek – Slavonski Šamac – DG – (Sarajevo) – DG – Metković – Ploče )

ogrank c V. paneuropskog koridora vodi od Budimpešte preko Bosne i Hercegovine do luke Ploče.

Image

Pruga M301 D.G. – B. Manastir – Osijek

Jednokolosiječna pruga duljine 31,319 km nelektrificirana
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Trenutno brzina iznosi: 100km/h na cijeloj pruzi

Pruga M302 Osijek – Đakovo – Strizivojna/Vrpolje

Jednokolosiječna pruga duljine 48,359 km nelektrificirana
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je C4 (20 t/osovini i 8 t/m) na dionici Osijek-Vladislavci,a na dionici Vladislavci—Strizivojna/Vrpolje B2 (18 t/osovini i 6,4 t/m)

Trenutno brzina iznosi: 100km/h na cijeloj pruzi

Pruga M303 Strizivojna/Vrpolje – Sl. Šamac – D.G.

Jednokolosiječna pruga duljine 23,3 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)
Trenutno brzina iznosi: 100km/h na cijeloj pruzi

Planirao je na sve 3 pruge(M301,M302,M303):
-izvesti elektrifikaciju
-osposobiti za dopuštenu masu vlakova D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)
-osposobiti za brzine 160km/h

U listopadu 2013. je potpisan Sporazum o suradnji na provedbi projekta rekonstrukcije i elektrifikacije na ogranku koridora Vc i rješavanja najprometnijih križanja pruge s cestama(denivelacija) na području grada Osijeka. Sporazum su potpisali predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, osječko-baranjski župan Vladimir Šišljagić i osječki gradonačelnik Ivica Vrkić,
Predviđena je izrada projektne dokumentacije do 2016. godine, a završetak radova 2020. godine.


Image


Image

Pruga M304 D.G. – Metković – Ploče


Jednokolosiječna pruga duljine 22,75 km. Elektrificirana je sustavom 25kV, 50 Hz.
Najveća dopuštena masa vlakova na cijeloj duljini je D4 (22,5 t/osovini i 8 t/m)

Trenutno brzine iznose: D.G. – Metković-Rogotin 100km/h ,Rogotin-Ploče 80km/h

Koliko ja znam nisu planirani nikakvi radovi osim redovnog održavanja,svojevremeno je najavljivan kapitalni remont i dizanje brzine na 160km/h ali s obzirom da od prosinca 2013. vise nema međunarodnog putničkog prijevoza mislim da to zasad nije realno.
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 25. 02. 2014. 4:45 GMT +0000

s obzirom da koliko ja znam(a kontaktirao sam i hz infrastrukturu) ne postoji karta brzina za mrezu pruga,a ja u zadnje vrijeme imam "malo" vremena viska malo sam se "poigrao"

sto se mene tice slobodno upotriebite kartu gdje i kako hocete,samo napisite izvor [:kava:]

ako netko primjeti gresku,molim da se javi

za punu velicinu klik na link http://imageshack.com/a/img38/3024/n5sr.jpg

Image
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby tasa621 » 25. 02. 2014. 12:46 GMT +0000

grobnik wrote:Hrvatske Željeznice sastoje se od 3 tvrtke:

HŽ cargo-prijevoz tereta,potpuno liberaliziran promet,tj svatko tko ima s čim i što voziti može zakupiti trase
HŽ putnički promet-prijevoz putnika,liberalizacija nastupa 2017. godine
HŽ infrastruktura-upravlja infrastrukturom,iznajmljuje trase...


infrastrukutra u RH se sastoji od:

2468 km jednokolosiječne pruge
254 km dvokolosiječne pruge
3 km električne pruge 3000 V DC (Šapjane - DG)
977 km električne pruge 25kV 50Hz

Image





konacni cilj(barem zasad,nadam se ne i zauvijek) je:
-na prugama od međunarodnog značaja 2 kolosijeka,brzina 160 km/h
-na prugama od regionalnog značaja ,brzina 120 km/h
-na prugama od lokalnog značaja brzina 80 km/h


Hrvatska se nalazi na sjecištu nekoliko važnih (željezničkih) paneuropskih koridora:

koridor X (koridor RH 1): Austrija (Salzburg) - Slovenija (Ljubljana) - Hrvatska (Zagreb) - Srbija (Beograd) - Makedonija (Skopje) - Grčka (Thessaloniki)

koridor Vb (koridor RH 2): Hrvatska (Rijeka) - Hrvatska (Zagreb) - Mađarska (Budimpešta)

koridor Vc (koridor RH 3) Hrvatska (Ploče) - Bosna i Hercegovina (Sarajevo) - Hrvatska (Osijek) - Mađarska (Budimpešta)

Image


kao sto sam obecao pregled radova na koridoru X u Hrvatskoj (podatke sam vise manje sam skupljao pa postoji mogucnost greske,li generalno to je to) slicnu stvar planiram napraviti i za Vb,Vc i ostale pruge na kojima se rade veci radovi

Zanima me, a niste napisali kojoj firmi (tvrtki) je pripalo odrzavanje voznih sredstava i jel tamo podeljeno na odrzavanje putnickih i teretnih sredstava posebno? pozz
tasa621
Kondukter
 
Posts: 151
Joined: 22. 02. 2009. 15:56 GMT +0000
Location: Beograd

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 25. 02. 2014. 16:20 GMT +0000

koliko ja znam OVV je u 100% vlasnistvu putnickog prijevoza,ali ne vidim nikakav razlog da odrzavaju i za cargo,naravno ako to on plati
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby KLINJO » 25. 02. 2014. 21:40 GMT +0000

Održavanje je pripalo pod Tehničke Servise Željezničkih Vozila (TSŽV).
KLINJO
Putnik 1. razred
 
Posts: 78
Joined: 20. 06. 2009. 12:29 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 25. 02. 2014. 22:11 GMT +0000

koji su opet u 100% vlasnistvu putnickog prijevoza i spojen je sa ovv-om

inace u vlasnistvu putnickog su :

Tvornica željezničkih vozila Gredelj d.o.o. u stečaju
TERSUS EKO d.o.o.
Željeznička tiskara d.o.o.
Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o.(OVV-Održavanje vučnih vozila, i NOVI PLOBEST d.o.o)


DRUŠTVO u 77-postotnom vlasništvu : Proizvodnja-Regeneracija d.o.o.

ja sam se odavno izgubio u toj prici i iskreno ni ne pokusavam ju shvatiti,po meni treba pripojiti putnickom sve sto je neophodno za rad,ono sto nije prodati i uslugu nabavljati javnom nabavom
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 27. 02. 2014. 20:20 GMT +0000

par slika sa remonta okucani-novska

Image

Image

Image

autor slika je Danchibald vise na http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ntry461919


i jedna usporedna staro-novo jos nije sve gotovo ali vec izgleda odlicno

Image
Image
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 28. 02. 2014. 2:55 GMT +0000

Prolazak vlaka 415 na obnovljenoj dionici pruge Novska - Okučani kod ŽCPR-a Lađevac


User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Next

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron