HŽ-Hrvatske Željeznice

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 1:46 GMT +0000

kad ste se vec toga dotaknuli


dugo selo-krizevci su za 36km procijenjeni troskovi 1,25milijardi kuna ili ti oko 167mil € sto ispadne oko 4,62mil €/km
ukljucuje izgradnju drugog kolosijeka,denivelaciju svih raskrsca,izgradnju jednog novog kolodvora(gradec) i rekonstrukciju postojecih,ECTS1 ,cca 20 km bukobrana,vise od 20km servisnih cesta,


s druge strane dosta toga ovisi o terenu ali mislim da su ovo otprilike dionice koje se mogu usporediti po konfiguraciji terena


sto se tice rokova,to necu komentirat jer mi se i ovi koje nasi spominju stvarno cine predugacki,ali pretpostavljam da znaju sto rade,gradevinski dio se obavi relativno brzo,testiranje signalizacije i probni rad dosta dugo traje
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby cvijic » 21. 04. 2014. 7:07 GMT +0000

grobnik wrote:DUGO SELO - NOVSKA

Predstavljen projekt modernizacije i izgradnje drugog kolosijeka od Dugog Sela do Novske



Nakon što je prethodno obišla u cijelosti rekonstruirani kolodvor u Okučanima, Uprava HŽ Infrastrukture uputila se u Novsku, gdje je 9. travnja u dvorani Pučkoga otvorenog učilišta održana prezentacija projekta, odnosno pripreme projekta i projektne dokumentacije unaprjeđenja i obnove pruge Dugo Selo – Novska te gradnje drugog kolosijeka na toj 95 kilometara dugoj dionici koridora RH1.

Uoči prezentacije, okupljene goste pozdravio je gradonačelnik Novske Vlado Klasan, koji je tom prigodom rekao kako idealan zemljopisni položaj ilustriraju ukrižani putovi na grbu grada te kako vjeruje da će gradnja pruge potaknuti zapošljavanje i vratiti brojke zaposlenih na one prijeratne. Zamjenik županice sisačko-moslavačke Ivan Nekvapil izrazio je zadovoljstvo činjenicom da veliki željeznički infrastrukturni projekti prolaze županijom te dodao da će županijske vlasti pružiti svu potrebnu potporu.


Zadovoljstvo time što je Novska domaćin prezentacije izrazio je i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić:
/ U ovome trenutku Novska je središte željezničkih zbivanja. Upravo dovršavamo modernizaciju pruge Novska – Okučani, ovdje predstavljamo pripremu projekta za dionicu Dugo Selo – Novska, a ne treba zaboraviti ni remont pruge Greda – Sunja – Novska kojim ćemo osigurati alternativni pravac tijekom radova na koridoru. Prva faza projektiranja obnove i izgradnje drugoga kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska počela je u lipnju 2011., a ovdje predstavljamo 2. i 3. fazu istog projekta za koji je ugovor potpisan 4. studenoga 2013. između HŽ Infrastrukture i konzorcija koji čine tvrtke TYPSA i INECO iz Španjolske, Egis Rail SA iz Francuske i Inženjerski projektni zavod iz Hrvatske. Vrijednost investicije procjenjuje se na 572,5 milijuna eura, a početak radova planiran je za 2017. godinu.

Do tog roka ostalo je još dosta posla na pribavljanju odobrenja i dozvola te otkupu zemljišta, pri čemu će nam od velike važnosti biti podrška lokalnih zajednica. Sredstvima EU-a završeni su projekti modernizacije dionice Tovarnik – Vinkovci, uveden je novi sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb GK i pri kraju su radovi na dionici Okučani – Novska. Natječaj za projektiranje dionice Vinkovci – Okučani je raspisan i taj će se projekt sufinancirati sredstvima iz EU-ovih fondova. Sredinom godine završit ćemo modernizaciju pruge Dugo Selo – Borongaj, a najesen vlastitim sredstvima počinjemo modernizaciju pruge od Zagreb GK do Savskog Marofa. Sva ta ulaganja, uz ostalo, omogućit će voznu brzinu vlakova od 160 km/h na cijeloj trasi X. koridora koji prolazi kroz Hrvatsku, a ukupna vrijednost investicija bit će oko osam milijardi kuna.

Prezentaciju projekta, u ime konzorcija projektanata, održao je Pablo Benito. Novi drugi kolosijek bit će nadograđen uz postojeći od Dugog Sela do Kutine, a potpuno nova pružna trasa gradit će se na u dužini od deset kilometara od Kutine do Lipovljana koja će se po staroj trasi nastaviti do Novske. Na pružnoj dionici dugoj 95 kilometara bit će šest kolodvora (Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina, Banova Jaruga i Novska) i dvanaest stajališta. Bit će sagrađena 24 mosta, a modernizacijom će se ukloniti 37 željezničko-cestovnih prijelaza, ugradit će se suvremeni signalno-sigurnosni uređaji i sustav upravljanja prometom, a pruga će u cijelosti udovoljavati europskim standardima interoperabilnosti.

Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić naglasio je kako je željeznica prioritet ove vlade, a sva ulaganja ostvaruju se već niz godina uz podršku Europske unije, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA, a sada i kroz strukturne fondove.
/ Ulaganja u prometnu infrastrukturu trebaju biti podrška ekonomskom i socijalnom razvoju Hrvatske i služiti jačanju gospodarstva i turizma. Postavili smo jasne prioritete i dugoročne ciljeve na tragu EU-ovih politika. To su modernizacija željeznica i razvoj intermodalnog prijevoza u cilju uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. To je ujedno strateški prioritet Vlade RH koje je donijela Odluku o osnivanju Povjerenstva za željeznicu. Koordinacija revitalizacije riječkoga prometnog pravca i restrukturiranje željezničkoga prometnog sustava osnovni su ciljevi Povjerenstva – rekao je Antešić.

Sve okupljene pozdravio je i potpredsjednik Vlade RH Branko Grčić, koji je tom prigodom rekao:
/ Konkurentna željeznička prometna mreža naš je interes. Brži i sigurniji prijevoz povećat će kvalitetu života naših građana. Jasno je da samo održavanja pruga nisu dovoljna, već je neophodno podizati njihovu kvalitetu. To ne bi bilo moguće bez pomoći Europske unije i Vlade koja koordinira proces apsorpcije sredstava. Jasno je kako bi svi htjeli da sve teče brže, no procedura zahtijeva vrijeme. Ova dionica projektirat će se tri godine, a nakon toga predstoji još puno posla do gradnje. Zadovoljni smo time što smo odradili ogroman posao na pripremi projekata, a sama izvedba na terenu realizirat će se u novome mandatu. Investicije u infrastrukturu potaknut će razvoj gospodarstva, pogotovo građevinskog sektora koji je u krizi najteže stradao. EU-ova bespovratna sredstva ogroman su potencijal koji se mora iskoristiti. Sve to je velik posao, ali ogromne su i koristi za cijelo društvo.

Image

cijela prezentacija je dostupna na http://www.hzinfra.hr/lgs.axd?t=16&id=11909

izvor: http://www.hzinfra.hr

Izgradnja duplog kolosjeka od Novske do Dugog Sela potaknut ce razvoj gospodarstva...glupost u nizu gluposti Hrvatskih politicara i EU. Nema od tog nista. Tu nije bio potreban dupli kolosjek za vrijeme SFRJ i JZ kad se ubijalo od vlakova na magistralnoj pruzi.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1579
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 11:31 GMT +0000

naravno da je hrpa gluposti,ali to su politicari,kad bolje razmislim mogao sam odrezati taj dio teksta i staviti samo zanimljivi dio

da nije potreban nebi se slozio,potreban je iz niza operativnih i sigurnosnih razloga,s normalinim brzinama kutina se ukljucuje u sustav prigradske zeljeznice(sto je plan za vecinu gradova udaljenih do 100km od zg),a valjda ce i neki teret konacno krenuti po tom famoznom "koridoru 10"

u svakom slucaju,eu ce sufinancirati taj projekt sa 85% pa ce hrvatski dio biti 86mil€ ,dio radova ce obavljati hrvatske firme,jedan od projektanata je iz hrvatske pa dobiva reference... ,da nase firme izvedu samo 20% vrijednosti posla i dalje je to preko 100mil.€ a gdje ce u danasnje vrijeme naci toliki posao,druga stvar je da treba paziti da se ne ponovi slucaj vibrobeton


po meni je ovo opcenito zadnji vlak za zeljeznicu u hrvatskoj,veseli me sto vidi da se neke stvari rade,ali veliki projekti tek dolaze i treba uciniti nesto ako mislimo imati normalnu zeljeznicu(namjerno sam napisao normalnu a ne suvremenu jer o brzinama preko 160km/h jos godinama mozemo samo sanjati,a realno nema ni potrebe)
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 16:18 GMT +0000

kolodvor okucani

autor fotografija je Milan Z81 sa skyscrapercity.com


Image

Image

Image

Image
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 16:19 GMT +0000

Image

Image

Image

Image
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 16:19 GMT +0000

Image

Image

Image

Image


ako koga zanima ima jos fotografija na http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 48&page=13 mislim da se mogu vidjeti i bez registracije
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby ozzy80 » 21. 04. 2014. 17:03 GMT +0000

Prelepo izgleda :D . Samo jos da paze malo na to, vidim da im radi rasveta a napolju suncan dan :!: .
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 21. 04. 2014. 17:22 GMT +0000

komentirali smo to na jednom drugom forumu,radovi su jos u tijeku,testiraju sve ukljucujuci i rasvjetu pa je zato upaljena(na zadnjoj slici se i vide radnici da nesto "petljaju" sa pokretne skele)

drzati rasvjetu upaljenu po danu bi bilo previse cak i za hrvatistan :mrgreen:
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby buca ho » 22. 04. 2014. 8:20 GMT +0000

Sve novo i uglancano, kao da je maketa. Treba se nadati da će tako i da se održava kroz godine eksploatacije.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 555
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby nikola » 23. 04. 2014. 0:21 GMT +0000

buca ho wrote:Sve novo i uglancano, kao da je maketa. Treba se nadati da će tako i da se održava kroz godine eksploatacije.

Neće jer je to ipak u Hrvatskoj... :mrgreen: Ali će u svakom slučaju biti u puno boljem stanju nego da sad nije 'uglancano'.
nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby cvijic » 23. 04. 2014. 3:27 GMT +0000

Dobro uradjeno jos da je vratiti onaj broj vlakova koji su stajali u Okucanima i prolazili kroz Okucane do 1991. Ostalo mi u sjecanju kad sam u jesen 1989. bio mjesec dana u Okucanima na zamjeni i u nocnoj dam prolaz za vlak 263 ujutro oko 3.30 bila je gusta Slavonska magla.Kad je prosao kroz stanicu sa 155 km/h podigao je maglu tako da su se po prolazu jos 15 min. vidjeli izlazni signali.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1579
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby darko06 » 28. 05. 2014. 17:04 GMT +0000

26. maja u Hrvatsku je stigla prva lokomotiva novog privatnog operatera RCC-Croatia d.o.o. (kćerinska firma OeBB): Taurus 1116-021.
Image
Autor fotografije: zagi988.
EMD je moja strast!
User avatar
darko06
Ložač
 
Posts: 254
Joined: 08. 08. 2008. 8:08 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby CountryLink » 29. 05. 2014. 0:30 GMT +0000

Clanak Tome Bacica u Today Railways Europe o privatnim operaterima u Hrvatskoj.

Image
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby ZVONE 441 » 29. 05. 2014. 21:51 GMT +0000

CountryLink wrote:Clanak Tome Bacica u Today Railways Europe o privatnim operaterima u Hrvatskoj.

Image


moze prevod..neznam ni jedan strani jezik.
VETERNIK........ 441 ZAKON ZA SVA VREMENA!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
ZVONE 441
Ložač
 
Posts: 398
Joined: 27. 03. 2008. 18:40 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rusaylo » 29. 05. 2014. 22:51 GMT +0000

ZVONE 441 wrote:moze prevod..neznam ni jedan strani jezik.

Ne pise nista spektakularno ali moze. ;)

Prvi privatni operator

Početkom marta, Hrvatska agencija za bezbednost železničkog saobraćaja je izdala svoj prvi bezbednosni sertifikat nezavisnom operatoru. Do sada su takve sertifikate imala samo državna preduzeća HŽ Kargo, HŽ PP i HŽ Infra. Pomenuta kompanija je Adria Transport D.O.O. koju ne treba mešati sa istoimenom firmom u Sloveniji.

Prema navodima Agencije, kompanija je iznajmila dve električne lokomotive od HŽ PP. To je izazvalo kontroverze u hrvatskim medijima jer HŽ PP nema dovoljno lokomotiva za vuču sopstvenih vozova. Međutim, predstavnici sindikata snažno podržavaju Adria Transport. Trenutno još dve kompanije čekaju bezbednosne sertifikate, RCA koja je ispostava ÖBB i još jedna austrijska firma RTS
User avatar
rusaylo
Ložač
 
Posts: 332
Joined: 21. 07. 2011. 13:54 GMT +0000
Location: Vranje

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby darko06 » 29. 05. 2014. 23:11 GMT +0000

CountryLink wrote:Clanak Tome Bacica u Today Railways Europe o privatnim operaterima u Hrvatskoj.

Image

Sa hrvatskog foruma:
"Kruzi neka glasina da je Adria izgubila licencu zato sto nije pokrenula niti jedan vlak uopce od dobivalja iste... Zna li netko nesto vise?"
http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/13238-adria-transport/page-3
EMD je moja strast!
User avatar
darko06
Ložač
 
Posts: 254
Joined: 08. 08. 2008. 8:08 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 30. 05. 2014. 9:45 GMT +0000

po mom tumacenju stavka 6. oni imaju godinu dana za pokrenuti prvi vlak,nakon toga im se moze ukinuti potvrda o sigurnosti,ne kazem da im nije ukinuta,ali ako je onda je vjerojatno neki drugi razlog

Izdavanje i ukidanje potvrde o sigurnosti
Članak 29.
(1) Agencija na zahtjev željezničkog prijevoznika izdaje potvrdu o sigurnosti na vrijeme od najviše pet godina, u skladu s odredbama zajedničke sigurnosne metode za ocjenu prihvatljivosti pravila željezničkog prijevoznika o ispunjavanju zahtjeva za izdavanje potvrde o sigurnosti utvrđene u Uredbi (EZ) br. 1158/2010 sa svim naknadnim izmjenama.
(2) Potvrda o sigurnosti se mora u cijelosti ili djelomično izmijeniti uvijek kada se vrsta ili opseg djelatnosti značajno promjeni.
(3) Imatelj potvrde o sigurnosti mora bez odlaganja obavijestiti Agenciju o svim izmjenama sustava upravljanja sigurnošću, a naročito kada se zaposle nove kategorije radnika ili uvedu novi tipovi vozila.
(4) Agencija može zatražiti izmjenu odgovarajućeg dijela potvrde o sigurnosti u slučaju značajnijih zakonodavnih izmjena u području sigurnosti željeznice.
(5) Ako Agencija utvrdi da imatelj potvrde o sigurnosti više ne zadovoljava uvjete potvrde koju je izdala, ona ukida opći (Dio A) i/ili poseban (Dio B) dio potvrde o sigurnosti, navodeći razloge za takvu odluku.
(6) Ako Agencija utvrdi da potvrda o sigurnosti nije korištena na predviđen način u roku godine dana nakon izdavanja, istu će ukinuti.
(7) Kada ukine poseban dio (Dio B) potvrde o sigurnosti, Agencija mora o svojoj odluci odmah izvijestiti tijelo nadležno za sigurnost države članice Europske unije koje je izdalo opći dio (Dio A) potvrde o sigurnosti.
(8) Agencija u roku 30 dana izvješćuje Europsku agenciju za željeznice o izdanim ili ukinutim općim dijelovima (Dio A) potvrde o sigurnosti, pri čemu mora navesti naziv i adresu željezničkog prijevoznika, datum izdavanja, opseg i rok valjanosti potvrde o sigurnosti i, u slučaju ukidanja, razloge za takvu odluku.
(9) Agencija će odluku o izdavanju potvrde o sigurnosti donijeti bez odgađanja, a najkasnije u roku četiri mjeseca od dostave potpunog zahtjeva.
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 30. 05. 2014. 11:59 GMT +0000

jos par slika RCCC taurusa,trenutno je u gredelju na homologaciji

I eto ga u HR..
Image


Image

Image

Image

S Resnika..

Image

Image

Image

Image

I za kraj ove serije, Cargo i RCC oči u oči..

Image


Autor fotografija: ivog sa zeljeznice.net
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby ZVONE 441 » 30. 05. 2014. 23:32 GMT +0000

rusaylo wrote:
ZVONE 441 wrote:moze prevod..neznam ni jedan strani jezik.

Ne pise nista spektakularno ali moze. ;)

Prvi privatni operator

Početkom marta, Hrvatska agencija za bezbednost železničkog saobraćaja je izdala svoj prvi bezbednosni sertifikat nezavisnom operatoru. Do sada su takve sertifikate imala samo državna preduzeća HŽ Kargo, HŽ PP i HŽ Infra. Pomenuta kompanija je Adria Transport D.O.O. koju ne treba mešati sa istoimenom firmom u Sloveniji.

Prema navodima Agencije, kompanija je iznajmila dve električne lokomotive od HŽ PP. To je izazvalo kontroverze u hrvatskim medijima jer HŽ PP nema dovoljno lokomotiva za vuču sopstvenih vozova. Međutim, predstavnici sindikata snažno podržavaju Adria Transport. Trenutno još dve kompanije čekaju bezbednosne sertifikate, RCA koja je ispostava ÖBB i još jedna austrijska firma RTS

hvala na prevodu.
VETERNIK........ 441 ZAKON ZA SVA VREMENA!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
ZVONE 441
Ložač
 
Posts: 398
Joined: 27. 03. 2008. 18:40 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 02. 06. 2014. 11:25 GMT +0000

Agencija za sigurnost zeljeznickog prometa je odobrila pocetak rada SS-uredaja na pokusnoj dionici Vrhovine - Ličko Lesce

Vise nebi trebalo biti pokusnog rada nego ce se preostala oprema ugraditi,ispitati i nakon dobivanja uporadne dozvole pustiti u rad


toliko o pricama da je oprema neispravna,stvar je samo u tome da se godinama nekome nije dalo raditi svoj posao
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

PreviousNext

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users