HŽ-Hrvatske Željeznice

Zanimljivosti sa inostranih železničkih uprava, vaši putopisi,...

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby ozzy80 » 28. 02. 2014. 15:35 GMT +0000

Stvarno fantasticno izgleda, jos da dodju i ljudi a bice ih sigurno *app* *app* *app*. Jos kad dodju novi Koncarevi vozovi ovde, neces moci poverovati da je to negde na Blakanu :D
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby general » 28. 02. 2014. 21:08 GMT +0000

pazljivo sam procitao sve o tranziciji HZ.
Svidja mi se sve sto je planirano da se radi. *app*
Interesuje me samo nesto,kad su vucna sredstva tako podeljena KAKO SU RESILI PITANJE VOZNOG OSOBLJA? *prof* *prof* *hm*
general
Kondukter
 
Posts: 198
Joined: 15. 07. 2007. 18:43 GMT +0000
Location: Kraljevo

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 28. 02. 2014. 23:05 GMT +0000

presli su u putnicki prijevoz i cargo otprilike u omjeru kao i lokomotive(nemaqm sad kod sebe tocne brojeve)

sad i infrastruktura prodaje pruzne gradevine,tj firmu koja je obavljala remonte,nakon privatizacije svi remonti,odrzavanje i gradjenje novih pruga idu na javni natjecaj,pretpostavka je da ce ih preuzeti netko od vecih igraca koji rade remonte

hz infrastruktura ce se baviti samo temeljnom djelatnosti tj upravljanjem infrastrukturom(prugama) a sve ostalo odlazi,cargo i putnicki prijevoz su odvojeni vec neko vrijeme i posluju kao zasebne firme,tako da Hrvatskih zeljeznica kao takvih vise nema,sada su to 3 vise-manje potpuno odvojene firme od kojih svaka ima svoj cilj i interes na trzistu

tko misli da se nasa infrastruktura sredjuje za hz cargo(kao drzavnu firmu) je naivan,vidjet cemo sto ce biti sada kada RCA tj njihova firma u Hrvatskoj RCC(Rail Cargo Croatia) krenu voziti sa svojim lokomotivama,ali nesto mi govori da bas nece biti zainteresirani za neprofitabilne trase

putnicki prijevoz ce kao i svugdje u europi i dalje imati podrsku(subvencije),c drzave,infrastruktura kao drzavni interes ce povlaciti novac iz fondova eu+kreditima remontirati i graditi pruge,a cargo ovakav kakav je ce se morati izboriti na trzistu

nebi htio biti neka babaroga ali tako nesto ceka i vas,samo je pitanje vremena i dali ce vise zagristi DB ili OBB
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 01. 03. 2014. 21:17 GMT +0000

izgleda da je dolazak RCA u Hrvatsku sada samo pitanje dana

prenosim cijeli post sa zeljeznice.net

Portos, on 01 Mar 2014 - 19:22, said:

Pravi naziv operatera je Rail Cargo Carrier-Croatia i trebalo bi stoga promijeniti i naziv teme.

Operater je dio Rail Cargo Group i ima sjedište u Budimpešti. Uskoro će i Rail Cargo Slovenija promijeniti svoje ime u Rail Cargo Carrier.

http://www.railcargocarrier.com/en/

Osobno sam danas pružio ruku prvom RCCC strojovođi-instruktoru koji se jučer razdužio u HŽ Cargu i koji je s današnjim danom zaposlen u RCCC te mu zaželio puno sreće u daljnjem radu i da ga što prije u crvenoj lokomotivi 1116 vidimo na HR pruzi.


a evo i sa njihovih stranica

Our services

Rail Cargo Carrier is the international production arm of the Rail Cargo Group, ensuring high quality in the whole logistic and transport chain with its international production network. It bundles production units in Bulgaria, Romania, Slovakia, the Czech Republic, Hungary and Croatia. The focus is on high quality block train products in Central and South-Eastern Europe. Due to cross-national production services with modern locomotives clients enjoy a central competitive advantage: fast and reliable traction in the whole region at competitive prices.


Our offer

Cross-national traction from one hand with top quality locomotives
High quality block train products in Central and South Eastern Europe
Production units in Bulgaria, Romania, Slovakia, the Czech Republic, Hungary and Croatia
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby petar 1116 » 05. 03. 2014. 14:24 GMT +0000

gledajuci ovu temu postavljam pitanj..zasto radite remon za 160 novska-tovarnik? iz pravca tovarnika preko sida ide jako malo teretnih vozova u odnosu na period do pre deset godina. da li je u planu da koridor x zazivi novska-tovarnik-sid-beograd? konkretno mislim na teretne vozove, privatne, drzavne nije vazno.
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 769
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 06. 03. 2014. 1:39 GMT +0000

pa plan je privuci sto vise tereta na dio koridora X koji prolazi kroz RH,povezati luku rijeka i vukovar,a to bez dobre infrastrukture nije moguce,ali i kvalitetno povezati zagreb sa sl. brodom,vinkovcima i osijekom pa zasto ne i beogradom zbog putnickog prometa,kada cijeli koridor i pruga osijek-strizivojna budu na 160 osijek-zg ce biti oko 2h umjesto sadasnih vise od 4

ono sto je isto tako vazno Eu je za vinkovci-tovarnik dala 48% sredstava iz predpristupnih fondova, a sad kada smo usli u EU radove na koridorskim prugama(i jos nekim) sufinanciraju sa 85% ili za usporedbu za novce koje cemo mi dati za remont(i izgradnju drugog kolosijeka dugo selo-novska,uz potrebna "peglanja trase")bi umjesto cijelog koridora u duzini cca 318km imali "samo" 47,5km remontirane pruge ili ti na svaki nas euro oni daju 5,66 eura sto je po meni "dobar deal" kad smo vec odlucili uci u eu

kada koridor x bude u dobrom stanju,uz vase priblizavanje eu i "meksanjem" granica doci ce i teret,vidjet cemo sto ce i gdje kod nas vuci RCA ali pretpostavka je luka rijeka-madzarska ,i X koridor,vama isto slijedi liberalizacija(prije ili kasnije) a tu ce netko naci svoj interes,tereta ima,samo ga treba privlaciti,a ne cekati da sam dodje,ako mi to ne kuzimo doci ce netko tko kuzi i vuci vlakove to mislim da nije upitno

ma sto drugi mislili moje misljenje je da nece proci jos puno vremena da netko od operatera(DB ili OBB(RCA)) na x koridoru jednom lokomotivom vuce vlak od sredisnje europe prema turkoj/rumunjskoj i nazad

najveca opasnost je naravno koridor IV koji srecom jos nije potpuno konkurentan (barem u smislu da moze preuzeti sav teret na relaciji istok-zapad i nazad),zasada kasnimo,ali ako se stvarno ostvari sve planiramo do 2020 u hrvatskoj i srbiji onda ipak imamo sanse

EU je jako zapela sa prebacivanje tereta sa cesta na zeljeznice pa je za ocekivati da ce zbog raznih direktiva i nameta na prijevoz tereta cestom tereta za zeljeznice biti samo vise
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rasha » 06. 03. 2014. 12:58 GMT +0000

grobnik wrote:ma sto drugi mislili moje misljenje je da nece proci jos puno vremena da netko od operatera(DB ili OBB(RCA)) na x koridoru jednom lokomotivom vuce vlak od sredisnje europe prema turkoj/rumunjskoj i nazad


Koridorom X ka Rumuniji neće nikad jer je neuporedivo bliže i jeftinije preko Mađarske. Za Tursku ima šanse, ali tu će morati da se ponudi prvo veoma povoljna cena jer DB svojim podružnicama već uveliko tera do Kapikula preko Mađarske i Rumunije.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 06. 03. 2014. 13:20 GMT +0000

pa naravno da treba dati konkurentnu cijenu,ali i vrijeme prijevoza

ako neki teret putuje 3 dana kroz hrvatsku pa par dana kroz srbiju i na kraju jos dan na granici onda tu nema kruha


inace zbog povoljnih vremenskih uvjeta su nastavljeni radovi na remonu dugo selo-zagreb GK

User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby petar 1116 » 06. 03. 2014. 14:05 GMT +0000

ne bi se remont radio do tovarnika da sa ove strane od sida nece krenuti teretni, kontam da je blize da ide na koridor x mego na Xa. teretni od sida do st pazove je za sat vremena, od subotice do st pazove mu treba tri sata. da ide preko hrvatske i srbije teretni se castom spusti od novske do st pazove, samo sto je problem granica.
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 769
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rasha » 06. 03. 2014. 15:35 GMT +0000

Ne treba zaboraviti jednu činjenicu, a to je: Sa sadašnjim stanjem pruga čisto vozno vreme Salzburg - Svilengrad je za oko 10 sati kraće via SLO/HR/SRB nego via HU/RO. Dakle, rešavanje nekih drugih stvari je mnogo značajnije nego li sam remont pruge! Šta bi od kompanije Cargo 10? Šipak!
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby petar 1116 » 06. 03. 2014. 17:54 GMT +0000

..bas hteo da spomenem cargo X al; sam zaboravio...pa nista etoklasicno sviranje k.. al ajd. ja vozio tri puta taj teretni do paracina 47503 imao je zadrzavanje u sidu na carini 15 min. smena lok i peglanje. imao je rang ali to niko nije sisao ni 2%, ukrstavao sam sve zivo zbog njihove ''saobracajne situacije'' kako to otpravnici znaju reci, tako da sam ga ja do paracina vozio neverovatnih 9 sati koliko se secam. u svakom slucaju sve trase mogu da se vode pod tim imenom i da imaju prednost samo opet se ne pitaju masinovodje ni za lok a kamoli za organizaciju z.saobracaja.
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 769
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 06. 03. 2014. 19:26 GMT +0000

pa to je upravo ono sto sam i ja rekao,brzine naravno jesu problem jer ajmo bit realni nije normalno voziti teret 20-30km/h ,smanjuje se propusna moc pruge i nekonkurentno je


ali nevidim nikakav razlog za zadrzavanje na granici cijeli dan(a svi znamo da se dogadjalo,nemam sada informaciju ali mislim da se dogadja i dalje),posebno kada je vlak u tranzitu,dodje na granicu,kratko se srede formalnosti,druga lokomotiva na njega i gazi


stalno spominjem to kao nesto negativno,ali cak je i dobro da dolazi konkurencija,bas me zanima koliko ce se njih zadrzavati na granici ili dali im prometnici nece postovati trase (inace na liberaliziranom trzistu ukoliko vlak kasni zbog infrastrukture mora se platiti penal opereteru),gledam malo po mapperu vlakovi hz carga iz rijeke do zg redovito naberu 2+ sati kasnjenja i nitko ne odgovara,pa neka mi netko kaze da je to normalno
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby ozzy80 » 07. 03. 2014. 20:05 GMT +0000

Jel zna neko jel su ove masino sto su dosle da krce prugu za Beograd na vodi iz hvratske kupljene ili iznajmljene?
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 08. 03. 2014. 2:48 GMT +0000

na stranici HZ infrastrukture se pojavila "karta" sa svim projektima u tijeku,koliko vidim za nesto su rokovi skraceni,za nesto malo produzeni,neke stvari koliko vidim nisu navedeni a sigurno se ide s njima,u svakom slucaju barem pohvala za trud


Image

link na interaktivnu kartu gdje se nalaze i detalji svakog projekta http://www.hzinfra.hr/projektiinfrastruktura
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby CountryLink » 08. 03. 2014. 7:13 GMT +0000

Konacno su resili obnoviti prugu Sisak Caprag - Petrinja. Moze li se negde naci vise detalja o ovome?
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 08. 03. 2014. 10:29 GMT +0000

imam ja sve detalje o tome,samo ih moram iskopat,malo kasnije cu staviti
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 08. 03. 2014. 11:27 GMT +0000

Image

izdvojio sam najbitnije iz projektnog zadatka,nema smisla da radim copy/paste 40-ak stranica teksta

KONCEPCIJA I FAZNOST OBNOVE (REMONTA) ŽELJEZNIČKE PRUGE L217 SISAK CAPRAG – KARLOVAC NA DIONICI SISAK CAPRAG (ISKLJUČIVO) – PETRINJA (UKLJUČIVO)

U narednom razdoblju predviđena je modernizacija i elektrifikacija željezničke pruge na dionici Sisak Caprag – Petrinja. U prvoj fazi planira se obnova i ponovna uspostava prometa na pružnoj dionici Sisak Caprag – Petrinja. Nakon toga predviđena je modernizacija signalno-sigurnosnih uređaja, kojom bi se predmetna pružna dionica povezala u isti sustav zajedno s dionicom Sisak Caprag – Novska. U zadnjoj fazi, provela bi se elektrifikacija ove dionice sa svrhom uključivanja u sustav prigradskog prometa grada Zagreba.

PREDMET PROJEKTNOG ZADATKA ZA IZRADU IZVEDBENOG PROJEKTA OBNOVE (REMONTA) PRUŽNE DIONICE SISAK CAPRAG (isključivo) – PETRINJA (uključivo)

OPĆI PODACI
Projekt obnove (remonta) pružne dionice Sisak Caprag (isključivo) – Petrinja (uključivo) obuhvaća pružni kolosijek od izlazne skretnice kolodvora Sisak Caprag u km 0+459.30 do ulazne skretnice kolodvora Petrinja, skretnice i kolodvorske kolosijeke kolodvora Petrinja duljine 435 m te pružni kolosijek od izlazne skretnice kolodvora Petrinja prema Karlovcu do km 10+650. Na kraju pružnog kolosijeka prema Karlovcu potrebno je ugraditi odbojnik.
Pružnu dionicu potrebno je u funkcionalnom smislu obnoviti za projektiranu građevinsku brzinu od 80 km/h (uz eventualna mjestimična ograničenja), dopuštenu masu željezničkih vozila kategorije C4 (20 t/o, 8 t/m) i slobodni profil GB.

PRUŽNI GORNJI USTROJ
Pružni gornji ustroj na otvorenoj pruzi i u željezničkom kolodvoru Petrinja mora zadovoljiti uvjete za promet željezničkih vozila mase do 20 t/o i 8 t/m brzinom od 80 km/h, kao i uvjete za uspostavu neprekinuto zavarenog kolosijeka. Konstrukcija gornjeg ustroja sastojat de se od novog, rabljenog ili kombiniranog gradiva koje udovoljava navedenim uvjetima, a ona uključuje: tračnice tipa 49E1, elastični kolosiječni pričvrsni pribor s posrednim pričvršćenjem na pragove pomoću rebraste podložne ploče, bukove impregnirane kolosiječne pragove odnosno hrastovu impregniranu skretničku građu na skretnicama, kolosiječni zastor od tučenca (tucanika) debljine 30 cm ispod donjeg ruba praga te odgovarajući zaštitni sloj ispod zastorne prizme.

Kolosiječni pragovi ugrađuju se na osnom razmaku od 60 cm (1670 kom/km).
Tračnice se zavaruju u dugi tračnički trak na cijeloj dionici.
Skretnice u kolodvoru Petrinja zamijeniti ispravnima tipa 49E1 na drvenim pragovima.
U kolodvoru Petrinja obnoviti sve kolosijeke koji su prema ovom projektnom zadatku predviđeni za obnovu, a preostale demontirati.
Na željezničko-cestovnim prijelazima u km 0+700 (Marijana Cvetkovića), u km 2+186 (Capraška), u km 3+340 (Petrinjska) i u km 9+410 (Sisačka) potrebno je predvidjeti sintetičko popođenje.
Pružnu opremu potrebno je obnoviti, dopuniti i prilagoditi novo projektiranom stanju pružne dionice.

PRUŽNI DONJI USTROJ
Projektirana širina ravnika jednokolosiječne željezničke pruge mora biti 6,5 m. Širina ravnika željezničke pruge može biti i manja u slučaju da prethodno zahtijevano tehničko rješenje sa širinom ravnika od 6,5 m mijenja lokacijske uvjete, ali ne manja od 6,00 m.

ŽELJEZNIČKI MOSTOVI
U izvedbeni projekt obnove (remonta) željezničke pruge na pružnoj dionici Sisak Caprag (isključivo) – Petrinja (uključivo) potrebno je uvrstiti projektirana tehnička rješenja željezničkih mostova u km 3+469 i u km 4+417 prema

PERONI I UREĐENE POVRŠINE ZA PUTNIKE U SLUŽBENIM MJESTIMA
U kolodvoru Petrinja postoji niski peron (35cm), ali on je u devastiranom stanju. Potrebno ga je obnoviti za visinu od 55cm i duljinu od 60m, a širinu će diktirati rekonstruirano stanje kolodvora. Na peronu je potrebno predvidjeti nadstrešnicu natkrivene površine do 15 m2.

U stajalištu Mošćenica potrebno je projektom predvidjeti i obraditi do odgovarajućih projektnih razina koje će zadovoljiti potrebne uvjete za mogućnost gradnje perona. Predviđa se peron duljine 60m i visine 55cm kao i nadstrešnica natkrivene površine do 15 m2.

Projektni zadatak za ugradnju ss i tk uređaja Sisak Caprag-Novska Sunja-Volinja i Sisak Caprag-Petrinja

ovo je dio koji se odnosi na ovu prugu


ŽELJEZNICKO-CESTOVNI PRIJELAZI

Na predmetnoj dionici nema osiguranih željezničko-cestovnih prijelaza, ali se tehničkom dokumentacijom za obnovu pružne dionice predviđa osiguravanje tri željezničko-cestovna prijelaza (u km 2+186, 3+340 i 8+620).

TELEKOMUNIKACIJSKI UREDAJI
Na dionici Sisak Caprag (isključivo) - Petrinja (uključivo) željezničke pruge L217
Sisak Caprag – Karlovac, sva telekomunikacijska oprema, uključujući i telekomunikacijske vodove, potpuno je uništena.

Tehničkom dokumentacijom za obnovu pružne dionice predviđa se polaganje telekomunikacijskog kabela s bakrenim vodicima, dvije PE-HD cijevi za uvlačenje svjetlovodnih kabela te pružni energetski kabel (najmanje 4x25 mm 2 ).
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby CountryLink » 08. 03. 2014. 12:59 GMT +0000

Ako shvatam dobro elektrifikacija ce se tek kasnije raditi... znaci morace DMU do Petrinje.... Hoce li biti trougla u Capragu ili ce se okretati?

Nasao sam ovo na netu

User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby rusaylo » 08. 03. 2014. 13:43 GMT +0000

grobnik wrote:na stranici HZ infrastrukture se pojavila "karta" sa svim projektima u tijeku,koliko vidim za nesto su rokovi skraceni,za nesto malo produzeni,neke stvari koliko vidim nisu navedeni a sigurno se ide s njima,u svakom slucaju barem pohvala za trud

Šta se dešava sa prugom Petrinja-Karlovac? Definitivno ide u istoriju?
User avatar
rusaylo
Ložač
 
Posts: 332
Joined: 21. 07. 2011. 13:54 GMT +0000
Location: Vranje

Re: HŽ-Hrvatske Željeznice

Postby grobnik » 08. 03. 2014. 14:23 GMT +0000

CountryLink wrote:Ako shvatam dobro elektrifikacija ce se tek kasnije raditi... znaci morace DMU do Petrinje.... Hoce li biti trougla u Capragu ili ce se okretati?

Nasao sam ovo na netu



koliko sam ja shvatio dmv ce do elektrifikacije ici petrinja-sisak caprag i onda presjedanje prema zagrebu(ili u drugom smjeru prema novskoj) ne vjerujm da ce na pocetku biti direktnie veze za zg,ali iskreno mislim i da nece biti potrebe,posebno kada se digne drzina od siska do zagreba i ako se uskladi vrijeme dolaska iz petrinje sa vremenom odlaska vlaka iz siska prema zg i obratno

kada se elektrificira onda postoje i druge opcije

triangl nebi imao smisla(ali je u generalnom urbanistickom planu ostavljen prostor ukoliko se pokaze potreba) jer se zaobilazi sisak caprag,jedino da eventualno broj putnika opravda uvodjenje direktne brze veze prema zg,ali mislim da to nije realno,po meni presjedanje nije nikakav bauk ako se sve tempira kako treba,mislim da je bolje imati 10-15(ili koliko je vec potrebno) polazaka dnevno prema sisku nego 1 ili 2 direktno za zagreb

rusaylo wrote:
grobnik wrote:na stranici HZ infrastrukture se pojavila "karta" sa svim projektima u tijeku,koliko vidim za nesto su rokovi skraceni,za nesto malo produzeni,neke stvari koliko vidim nisu navedeni a sigurno se ide s njima,u svakom slucaju barem pohvala za trud

Šta se dešava sa prugom Petrinja-Karlovac? Definitivno ide u istoriju?


ne ide,vec je otisla :mrgreen: od 1.1.2014. se i ne zove nego pruga L217 Sisak Caprag – Karlovac nego L210 Sisak Caprag - Petrinja

nakon izlazne skretnice prema karlovcu se montira bik(odbojnik) i to je to,mislim da prugu prema karlovcu vise necemo gledati
User avatar
grobnik
Putnik 1. razred
 
Posts: 62
Joined: 05. 02. 2014. 0:13 GMT +0000

PreviousNext

Return to Sa tuđih pruga...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron