JZ Baat vagoni

Sve o onome što trči iza lokomotive :)

Moderator: stadt_haag

JZ Baat vagoni

Postby damir661 » 01. 10. 2006. 0:28 GMT +0000

Da li neko zna kakve smo mi sve verzije Baat vagona imali,sa kakvim rasporedom odeljaka,razredima.
Znam da su se javljali kao verzije sa terasom napred i bez.
Da li je tu bilo i stranih vagona poput DB Doner bixena?
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 19. 02. 2007. 21:42 GMT +0000

Izgleda da su svi dvoosovni vagoni uvrsteni u seriju Baat. Gde naci crtez od batica sa 7 prozora + WC.


Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby voz » 19. 02. 2007. 22:34 GMT +0000

sve verzije Baat vagona imali,sa kakvim rasporedom odeljaka,razredima

Damire ?im je Baat, zna?i da je drugi razred ina?e bi bio Aaat (1 razred) ili Caat (tre?i razred)
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby damir661 » 19. 02. 2007. 22:56 GMT +0000

Imam samo ovo,jedna se kao odnosi na 1.raz Aaat :shock:
Mene u celoj prici najvise zanimaju kakvih je sve bilo verzija sto se tice rasporeda odeljaka (prozori+-WC) ;)
Image
Image
Image
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby polval » 19. 02. 2007. 23:53 GMT +0000

Damire hvala za crteze! *pra*

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Baat vagoni: Skopje - Bitola

Postby GANZ » 09. 05. 2007. 0:51 GMT +0000

Zdravo Polval!

A da li si znao da su ti dvoosovinski vagoni Baat jedno vreme vozili i na pruzi: Skopje - Veles - Bogomila - Gostirazni - Prilep - Bakarno Gumno - Bitola? Kada nije bilo dovoljno garnitra "Spanca" JZ 712, ubacivana je klasicna garnitura sa Baat-vagonima.

Danas za Bitolu vrlo retko voze (renovirani) motorni vozovi MZ 712! Uglavnom su klasicne garniture sa Y-vagonima i Kennedy-dizelkom MZ 661. Postoje dva razloga:

- uspon kod Bogomile (oko 28 promila, zvanicno 25 promila jer je to maksimalno dozvoljeni uspon u Evropi!) dovodi do pregrevanja "Spanca" i ucestalih kvarova

- veliki broj putnika na relaciji Skopje - Bitola; broj raspolozivih sedista u "Spancu" MZ 712 je premali za toliki broj putnika

U Makedoniji Bitolcani najvise vole voz!

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby polval » 09. 05. 2007. 1:18 GMT +0000

Pozdrav!

Pa naravno da znam! I ne samo tamo nego i Skopje-Gostivar-Kicevo. Isao sam sa dedom bezbroj puta sa "kaubojcima" kako je on zvao vagone sa drvenim klupama.

Usput, u nedelju popodne bili smo zajedno sa tomom441 do Kiceva sa 712-kom. Masina je bila remontovana i sa novim motorima i iako je bila puna putnika sa lakocom je savladala uspon 23 promila od Gostivara do Padalista. Majstor Peca je rekao da otkada su razdvojili motore u razlicitim vagonima vise nema problema sa pregrevanjem.

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 09. 05. 2007. 15:10 GMT +0000

Do skora su i kod nas izmedju Nisa i Zajecara vozili Batici,ali su ih povukli.
Bezveze,po meni su oni i pravljeni za lokalne pruge,a i estetski je ;)
pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby marko » 09. 05. 2007. 16:43 GMT +0000

Kolika je Vmax sa Kenedijkom na Bitoljskoj pruzi? Jel ide negde preko 100 km/h? A, gde kod nas najbrze ide Kenedijka?
Pozdrav!
User avatar
marko
Moderator
 
Posts: 883
Joined: 27. 05. 2006. 13:34 GMT +0000
Location: Bgd

Postby polval » 09. 05. 2007. 17:12 GMT +0000

marko wrote:Kolika je Vmax sa Kenedijkom na Bitoljskoj pruzi? Jel ide negde preko 100 km/h? A, gde kod nas najbrze ide Kenedijka?
Pozdrav!


Zavisi, danas je maksimalna brzina ogranicena posvuda na 80.
Ranije je bilo Prilep-Bitola 100 km/h (sa izuzecima). Imam podatak i za neki ekspres Pariz-Bitola broj je bio 390/391 ali ovo je zaista neprovereno i mozda i netacno. Na teskom delu kod Bogomile ne znam tacno koliko je ali je reda najvise 40-50-60.

Kroz veliki tunel na otseku Padaliste-Zajas na pruzi Gostivar-Kicevo nekada su isli i 110-120, Tetovo-Gostivar takodje redovno 90+. (trasa je sasvim prava u veoma blagim usponima i padovima, rastojanje oko 20 km)

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby damir661 » 09. 05. 2007. 18:32 GMT +0000

Kod nas ide najbrze negde na magistralnim pravcima,a ovako gde je uobicajan njen rad jislim da je izmedju Kraljeva i Cacka negde kod Zablaca jer je tu pravac i ide se preko 80km/h.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Vagoni Baat na prugama za Nis, u Nis i iz Nis

Postby GANZ » 10. 05. 2007. 23:24 GMT +0000

Kao dete ziveo sam u Zajecaru. Za svaki letnji raspust smo brat i ja vozom putovali iz Zajecara za Makedoniju, a praznicima (1. maj, 29. novembar) putovali na Suvu Planinu kod Nisa. Relacija koju smo uvek prelazili, bilo da je odrediste bila Suva Planina (Veliki Vrtop), bilo Makedonija, bila je: Zajecar - Nis. Putnicki voz je polazio iz Zajecara uvece oko 18 h; bio je sastavljen od Baat vagona sa zatvorenim krajevima, a vukla ga je ili parnjaca JZ 01 ili JZ 33 (nije tacno da je ova vukla samo teretne vozove!). Neki vagoni 1. razreda imali su i kupee. Putovanje Zajecar - Nis trajalo je 4 sata.

Takvi vagoni vozili su i na pruzi Nis - Pirot - Dimitrovgrad, a i Nis - Prokuplje - Pristina - Kosovo Polje.

Na vagonima Baat stajao je uglavnom natpis: "DOM. STANICA NIS", a na nekima i: "DOM. STANICA ZAJECAR". Ako jedan inventarski broj glasi, na primer:

50 72 24 - 27 657-0

da li na osnovu cifara 657 moze da se desifruje kojem je ZTO-u vagon pripadao, odnosno koja mu je bila domicilna stanica?


Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby damir661 » 10. 05. 2007. 23:30 GMT +0000

Baat vagoni su dolazili i u Prizren samo sto su bili oni sa terasama.
Secam se jednom prilikom ih je dovukla jedna 641,tada sam prvi put video i nju i batice.
Izgleda da je i ZTO Kosovo Polje imalo Baat vagone u svom parku.
Evo jedne slike 661 sa baticima na vozu za Zajecar negde pocetkom devedesetih
Image

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby GANZ » 10. 05. 2007. 23:42 GMT +0000

Damire,

prelepa slika! U srce si me pogodio! To je sigurno putnicki voz koji je iz Nisa polazio oko 15.15 h; razglas je bio ovakav:

"Putnicki voz za Knjazevac, Zajecar, Negotin i Prahovo Pristaniste stoji na petom koloseku. Polazi odmah!"

Devedesetih godina vise nisam video u Nisu ni jedan Baat sa zatvorenim krajevima, vec samo te Baat, kako kazes, sa "terasicama"! Zvali smo ih: "Kaubojski vagoni"!

Kasnije su te Baat zamenili X-vagoni (sivo-krem sa crvenom crtom - "Danke, Deutschland"!) ili Y-vagoni (zuto-narandzasto-crveni); vukla ih je JZ 661 ili JZ 641. Od prosle godine prevoz putnika na timockim prugama se vrsi "svedskim" motornim vozovima ZS 710; klasicni vozovi sa JZ 661 ili JZ 641 ubacuju se samo u slucaju kvara neke od ZS 710-jedinica. Nemas pojma kakav je napredak postignut sto se tice udobnosti, cistoce, brzine, redovnosti, buke i broja putnika!

Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby damir661 » 10. 05. 2007. 23:53 GMT +0000

Do skora je vukla zajecarska 641-320,ali su dosli 710.
Da mli je u sastavu tog voza bio i prtljazna Daa?
Evo slike 661-248 sa tim vozom koji je imao i zbirna kola.
Image
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Dve slike Baat u Zajecaru

Postby GANZ » 08. 06. 2007. 1:28 GMT +0000

Evo vam jos dve slike "kaubojaca" JZ Baat u Zajecaru:

Image
JZ
50 72 24-20 655-1
Baat

Image
JZ
50 72 24-20 658-5
Baat


Pozdrav,

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Postby damir661 » 08. 06. 2007. 10:58 GMT +0000

Super hvala Ganz.
Sta je sada sa tim vagonima?

Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby Branko » 08. 06. 2007. 21:36 GMT +0000

damir661 wrote:Super hvala Ganz.
Sta je sada sa tim vagonima?

Pozdrav od Damira

prijatelj mi je poslal tole sliko.
Image

branko
Branko
Putnik 1. razred
 
Posts: 61
Joined: 25. 12. 2006. 15:17 GMT +0000
Location: Vir

Postby institucija » 14. 06. 2007. 15:05 GMT +0000

User avatar
institucija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1566
Joined: 11. 01. 2007. 9:34 GMT +0000
Location: 42.47°N 19.28°E

Postby chris » 14. 06. 2007. 22:11 GMT +0000

User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Next

Return to Vagoni

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron