DUGO SELO - NOVSKAPredstavljen projekt modernizacije i izgradnje drugog kolosijeka od Dugog Sela do Novske
Nakon što je prethodno obišla u cijelosti rekonstruirani kolodvor u Okučanima, Uprava HŽ Infrastrukture uputila se u Novsku, gdje je 9. travnja u dvorani Pučkoga otvorenog učilišta održana prezentacija projekta, odnosno pripreme projekta i projektne dokumentacije unaprjeđenja i obnove pruge Dugo Selo – Novska te gradnje drugog kolosijeka na toj 95 kilometara dugoj dionici koridora RH1.
Uoči prezentacije, okupljene goste pozdravio je gradonačelnik Novske Vlado Klasan, koji je tom prigodom rekao kako idealan zemljopisni položaj ilustriraju ukrižani putovi na grbu grada te kako vjeruje da će gradnja pruge potaknuti zapošljavanje i vratiti brojke zaposlenih na one prijeratne. Zamjenik županice sisačko-moslavačke Ivan Nekvapil izrazio je zadovoljstvo činjenicom da veliki željeznički infrastrukturni projekti prolaze županijom te dodao da će županijske vlasti pružiti svu potrebnu potporu.
Zadovoljstvo time što je Novska domaćin prezentacije izrazio je i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić:
/ U ovome trenutku Novska je središte željezničkih zbivanja. Upravo dovršavamo modernizaciju pruge Novska – Okučani, ovdje predstavljamo pripremu projekta za dionicu Dugo Selo – Novska, a ne treba zaboraviti ni remont pruge Greda – Sunja – Novska kojim ćemo osigurati alternativni pravac tijekom radova na koridoru. Prva faza projektiranja obnove i izgradnje drugoga kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska počela je u lipnju 2011., a ovdje predstavljamo 2. i 3. fazu istog projekta za koji je ugovor potpisan 4. studenoga 2013. između HŽ Infrastrukture i konzorcija koji čine tvrtke TYPSA i INECO iz Španjolske, Egis Rail SA iz Francuske i Inženjerski projektni zavod iz Hrvatske.
Vrijednost investicije procjenjuje se na 572,5 milijuna eura, a početak radova planiran je za 2017. godinu.Do tog roka ostalo je još dosta posla na pribavljanju odobrenja i dozvola te otkupu zemljišta, pri čemu će nam od velike važnosti biti podrška lokalnih zajednica. Sredstvima EU-a završeni su projekti modernizacije dionice Tovarnik – Vinkovci, uveden je novi sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb GK i pri kraju su radovi na dionici Okučani – Novska. Natječaj za projektiranje dionice Vinkovci – Okučani je raspisan i taj će se projekt sufinancirati sredstvima iz EU-ovih fondova. Sredinom godine završit ćemo modernizaciju pruge Dugo Selo – Borongaj, a najesen vlastitim sredstvima počinjemo modernizaciju pruge od Zagreb GK do Savskog Marofa. Sva ta ulaganja, uz ostalo, omogućit će voznu brzinu vlakova od 160 km/h na cijeloj trasi X. koridora koji prolazi kroz Hrvatsku, a ukupna vrijednost investicija bit će oko osam milijardi kuna.
Prezentaciju projekta, u ime konzorcija projektanata, održao je Pablo Benito.
Novi drugi kolosijek bit će nadograđen uz postojeći od Dugog Sela do Kutine, a potpuno nova pružna trasa gradit će se na u dužini od deset kilometara od Kutine do Lipovljana koja će se po staroj trasi nastaviti do Novske. Na pružnoj dionici dugoj 95 kilometara bit će šest kolodvora (Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina, Banova Jaruga i Novska) i dvanaest stajališta. Bit će sagrađena 24 mosta, a modernizacijom će se ukloniti 37 željezničko-cestovnih prijelaza, ugradit će se suvremeni signalno-sigurnosni uređaji i sustav upravljanja prometom, a pruga će u cijelosti udovoljavati europskim standardima interoperabilnosti.Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić naglasio je kako je željeznica prioritet ove vlade, a sva ulaganja ostvaruju se već niz godina uz podršku Europske unije, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA, a sada i kroz strukturne fondove.
/ Ulaganja u prometnu infrastrukturu trebaju biti podrška ekonomskom i socijalnom razvoju Hrvatske i služiti jačanju gospodarstva i turizma. Postavili smo jasne prioritete i dugoročne ciljeve na tragu EU-ovih politika. To su modernizacija željeznica i razvoj intermodalnog prijevoza u cilju uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. To je ujedno strateški prioritet Vlade RH koje je donijela Odluku o osnivanju Povjerenstva za željeznicu. Koordinacija revitalizacije riječkoga prometnog pravca i restrukturiranje željezničkoga prometnog sustava osnovni su ciljevi Povjerenstva – rekao je Antešić.
Sve okupljene pozdravio je i potpredsjednik Vlade RH Branko Grčić, koji je tom prigodom rekao:
/ Konkurentna željeznička prometna mreža naš je interes. Brži i sigurniji prijevoz povećat će kvalitetu života naših građana. Jasno je da samo održavanja pruga nisu dovoljna, već je neophodno podizati njihovu kvalitetu. To ne bi bilo moguće bez pomoći Europske unije i Vlade koja koordinira proces apsorpcije sredstava. Jasno je kako bi svi htjeli da sve teče brže, no procedura zahtijeva vrijeme. Ova dionica projektirat će se tri godine, a nakon toga predstoji još puno posla do gradnje. Zadovoljni smo time što smo odradili ogroman posao na pripremi projekata, a sama izvedba na terenu realizirat će se u novome mandatu. Investicije u infrastrukturu potaknut će razvoj gospodarstva, pogotovo građevinskog sektora koji je u krizi najteže stradao. EU-ova bespovratna sredstva ogroman su potencijal koji se mora iskoristiti. Sve to je velik posao, ali ogromne su i koristi za cijelo društvo.

cijela prezentacija je dostupna na
http://www.hzinfra.hr/lgs.axd?t=16&id=11909izvor:
http://www.hzinfra.hr