Skopje-Gostivar-Ohrid 0.600 M

Sve o prugama i vozilima uskog koloseka OSIM Šarganske 8

Moderator: asalat

Skopje-Gostivar-Ohrid 0.600 M

Postby polval » 22. 08. 2006. 2:31 GMT +0000

Dakle posto je moj pokojni deda radio na ovoj pruzi od 1957 do 1965 imam nesto podataka "iz prve ruke".

U 1957 je pustena u saobracaj pruga Skopje-Gostivar normalnog koloseka i ovaj deo uzane pruge je ukinut tada.

Lokomotive su bile kao sto vec znate 99.4 a moj deda je pominjao i neke troosovne dizelke(ako neko zna vise o njima neka kaze). I putnicki i teretni vagoni su bili 4-osovinski i drveni i mogu da se vide u Skopju na ulazu u depo i u Kicevu ispred zeleznicke stanice (pre su bili rastureni a pre godinu dana su kicevci preduzeli mere i sacuvali kompoziciju, ocistili je i postavili na vidnom mestu). Brzina izmedju Gostivara i Kiceva je bila mala zbog veoma teskog terena i lose postavljenog koloseka. Za vreme putovanja iskliznuca su bila veoma cesta pojava. Po recima mog dede jedino zimi je bilo nesto bolje kad bi mraz stegnuo sine. Od Skopja do Ohrida se putovalo 24h. Bio je samo jedan par putnickih vozova na dan. Teretnih je bilo vise 5 ili 6 tokom dana. Po recima jednog mog komsije (zeleznicar u penziji), prevozilo se svasta, drvo, poljoprivredni proizvodi, vojni transporti (municija i sl) a kompozicije su imale do 5 vagona. U Gostivaru se nalazila lozionica. Pruga je ukinuta i demontirana 1965. Trasa je isla preko brda Bukovik a deda mi je pricao da si mogao na vrh da stignes brze od cire i jos i da otspavas 2 sata :D Ispod tog brda sada je tunel koji je dug oko 7.1 Km. Negde 20-tak KM pre Ohrida se nalazi i jedini tunel na ovoj pruzi.

Pozdrav
Tino
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby asalat » 22. 08. 2006. 8:50 GMT +0000

polval,
lepo podsećanje na davna vremena. Ne bi bilo loše da skeniraš i po neku sliku ako je ostala. Mislim da bi to bilo vrlo interesantno.
Pozdrav ;)
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby NClight » 23. 08. 2006. 15:13 GMT +0000

Ipak 600mm nije rjetka biljka... ako ima još informacija ili fotografija, bilo bi zanimljivo...
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby polval » 24. 08. 2006. 11:32 GMT +0000

Raspitao sam se i saznao da moj deda bas i nije voleo da e slika tako da nemam ni jednu njegovu fotografiju sa vozovima. Ono sto imam su fotografije iz knjige Schmalspurbahnen in Jugoslawien to je neka stara nemacka ili austrijska knjiga koju imam otskeniranu na CD.

Pozdrav
Tino
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

lista lokomotiva o,60 iz 1949.

Postby sdz361 » 23. 03. 2007. 13:01 GMT +0000

Da bi održao obećanje šaljem scan od ove liste. Nadam se će se dobro videtiImage
Ako ipak nemože da se pročita javite se pa ću vam ja prepisati podatke
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

600mm loco list

Postby Josef Pospichal » 23. 03. 2007. 13:12 GMT +0000

Dear sdz361,

please, will you write down the numbers of the locos of your scan (brojno stanje lokomotiva, year 1949, locos 600mm); the numbers in the scan cannot be identified.

Thank you

Josef

http://www.pospichal.net/lokstatistik/2 ... adelok.htm
Statistiken von Lokomotiven
Josef Pospichal
Putnik 2. razred
 
Posts: 33
Joined: 26. 08. 2006. 18:32 GMT +0000
Location: Wien

Postby vladimir » 23. 03. 2007. 20:38 GMT +0000

sdz361,

Molio bi ako ste u stanju da ovaj vredan papir uslikate u vecoj rezoluciji kako sto kaze i Josef, bio bi stvarno zahvalan Vasem trudu, i doprinosu u sacuvanju istorije.

P.S. Pkokusao sam da nesto uradim sa Vasom fotografijom ali uzalud -rezolucija ne dozvoljava to. Vidi se da je u pitanj Skoplje, Gostivar, Kicevo i Ohrid, tu su brojevi ali tekst koji sve to objasnjava uopste se ne vidi.

Image

Unapred Hvala na Vasem trudu,
Vladimir Petkov
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby sdz361 » 24. 03. 2007. 22:01 GMT +0000

Sve što vas zanima a ja o tome imam podatke ću vam vrlo rado poslati.
Sa ovim scanom mi je problem jer ga ja imam u vrlo "jakom" formatu ali kad ga smanjim na JPEG onda je vama ne čitljiv. Raspitaću se kako da rešim problem (ja baš nisam neki stručnjak za te stvari) a da bi dotle imali šta da čitate sad vam šaljem spisak lokomotiva na uskim 0,60 m industriskim prugama u Makedoniji iz iste godine:

Rudnik hroma Raduša:
Pruge u krugu rudnika
dvosovne parne lokomotive:
1. ČKD 2051/1941
2. Budich 929/1943
3. Henschel ?/1939
4. Jung ?/1939
5. Jung ?/1941
dizel-lokomotive Jung tipa 2L-105 3 komada

Rudnik Hroma i Antimona Lojane
pruga Rudnik - Tabanovci 5,25 km
dizel lokmotiva O&K tipa 2D broj 21 251 1 kom.
dizel lokomotiva O&K tipa RL3 2 kom.
10 otvorenih vagona
22 vagoneta



Rudnik uglja Živojno
pruga od rudnika do normalne pruge Bitola - Kremenica
parne lomotive Đuro Đaković br. 094, 095 i 096 proizvedene 1947. godine
bila je još jedna parna lokomotiva ali je 1949. godine bila neispravna i za nju nisu dati nikakvi podaci

Ako neko zna bilo kakav drugi podatak o ovim železnica a posebno dokle su postojale to bi bilo mnogo lepo
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby SDZ 362 » 27. 03. 2007. 16:18 GMT +0000

:D :D SDZ 362 uskoro saljem slike sa pruge Skoplje -Ohrid nije moja od Lufta ali je u boji....
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby SDZ 362 » 27. 03. 2007. 18:36 GMT +0000

:D 99.4-1041654 8354-1917, ex DHRB , O i K,26 August 159 stanica Bukovik , foto A. Luft, pozdrav SDZ 362Image
User avatar
SDZ 362
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 26. 03. 2007. 22:03 GMT +0000
Location: Novi Beograd,Srbija, Birmingham UK

Postby Stanley » 27. 03. 2007. 20:00 GMT +0000

Nekada davno, ranih šezdesetih, čitao sam u nekom časopisu (Ilustrovana Politika?) vrlo lijepu reportažu o uskotračnoj željeznici Gostivar - Ohrid.
Novinar je među ostalim napisao da narod te vlakove zove ''Pampurče ekspres''. To sam zapamtio kao zgodnu dosjetku.
By the way, podsjetite me što mu dođe ''pampur'', ''pampurče''. Je li to dimnjak (odžak)?
Serija 05 je zakon!
User avatar
Stanley
Mašinovođa
 
Posts: 586
Joined: 04. 03. 2007. 18:44 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby vladimir » 27. 03. 2007. 20:36 GMT +0000

SDZ 362 ::

UAUuuuu .... Slika je izvrsna


Stanley::


pampur - To mu dodje ko puf...paf i opet puf..paf polako ali ... nije dimnjak vise dim

Inace drugi naziv bio i Cajnik - Cajnice ... to zanas !
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby polval » 27. 03. 2007. 21:03 GMT +0000

Pampur ti je na gostivarskom dijalektu mala najprostija pec na drva ili cumur, lici na malo bure, rec je turska. To "Pampur-ekspres" mozda zvuci interesantno ali je to novinar izmislio, vozica su zvali ili pampur ili odmilja pampurce. Najuobicajeni nazivi su:

Ćiro
Mali Ćiro
a od dede sam čuo i Ćirče

ima tu logike, Veliki Ćira je 076 a Mali 060

a zašto uzane zovu Ćiro, odakle to........

Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby NClight » 28. 03. 2007. 13:23 GMT +0000

U stvari, Ćiro je bio samo jedan, trenutno nemogu naći temu u kojoj je o tome razglabano :roll:

Ah, našao sam na :
http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=1726
http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=1326
http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=184

Dakle, Ćiro je u stvari sinonim za BiH prugu 760mm, uz nju su bile još i "Ludi Sarajlija" i sl...
naziv je ostao... i udomaćio se po cijeloj ex-yu... pruga i vozni park nažalost nije :(
Šta je meni ovo trebaloooo...
User avatar
NClight
Tehnička služba
 
Posts: 2337
Joined: 26. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Zagreb, RH

Postby polval » 28. 03. 2007. 15:57 GMT +0000

Ali prema tim postovima postojao je i "Guco" na 1000mm a ovog naseg definitivno znam da ga zovu "Mali Ćiro". mozda moja teorija o VELIKOM i malom Ciri ipak ima smisla.....


Pozdrav
Tino
MIBA i NClight su krivi za sve (C) Torrente :)
User avatar
polval
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 826
Joined: 11. 07. 2006. 2:52 GMT +0000
Location: Gostivar, Makedonija

Postby chris » 30. 03. 2007. 21:58 GMT +0000

Ovde možete skinuti u boljoj rezuluciji Spisak Skopje iz 1949:

http://www.railfan-belgrade.org/download/Skoplje.jpg

Hvala SDŽ361 ;)
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1244
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby vladimir » 31. 03. 2007. 1:14 GMT +0000

HVALA SDŽ361,

ovo je izvrstan dokument.
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby igorail » 02. 04. 2007. 3:02 GMT +0000

Pozdrav !

Jste li upoznati sa updateom ove stranice od prije 50-tak dana :D :

http://www.penmorfa.com/JZ :

The 76cm gauge railways of Yugoslavia by Dave Sallery & The Ohrid line
in 1965 by Charlie Lewis


Uskotracne (76-centimetarske) pruge bivse Jugoslavije - autor: ©Dave Sallery
This website has been updated and expanded, it is currently divided into seven sections. There is a timetable page for
all 76cm lines appearing in the 1968 Yugoslav timetable book, a section recounts my journey to Dubrovnik in 1967 and
another the present day appearance of the Dubrovnik line while the other four are from Charlie Lewis. He has kindly
allowed me to use the photos which appeared in his four part article in the excellent Narrow Gauge World magazine in 2006.

The photos and slides used in this website were taken many years ago and the intervening years have not been kind
to them, please bear this in mind when viewing the site. Also the political map of this part of the world has been redrawn
following the tragic civil war in the 1990's, my apologies if there are errors in the text which may cause offence to those
affected by these events - that is not my intention. This website is primarily intended to be a celebration of the
wonderful world which was Yugoslav narrow gauge railways in the 1960's as seen through the eyes of railway enthusiasts.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ova web stranica azurirana je i prosirena, te je trenutno podjeljena na sedam dijelova. Postavljen je
vozni red svih uskotracnih pruga jugoslavenskih zeljeznica objavljen 1968. Dio stranice je prisjecanje na moje
putovanje uskotracnom prugom do Dubrovnika 1967., a dio izgled ostataka iste pruge danas. Ostala cetiri dijela rad
su Charliea Lewisa. On je ljubazno dopustio koristenje fotografija izdanih u njegovom cetverodijelnom clanku za izvrsni
magazin "Svijet uskotracnih zeljeznica" u 2006.
godini.


Fotografije i slajdovi koristeni na ovoj web stranici slikani su davno i vrijeme ih nije mazilo. Imajte
to na umu dok proucavate stranice. Takodjer, politicka karta ovoga dijela svijeta precrtana je u skladu sa tragicnim
ratom na ovim prostorima u '90-im godinama. Moja iskrena isprika svima koji su se nasli uvrijedjenima - to mi nije
bila namjera. Ove web stranice prvenstveno sluze kao podsjetnik na divni svijet uskotracnih zeljeznica Jugoslavije u
'60-im godinama vidjenih ocima zaljubljenika
u iste.


Class 83 0-8-2 No. 83166 is ready to leave Dubrovnik on a freight to Hum in 1967.

Contents of this website:

1. An introduction to Yugoslavia
2. 1968/1969 narrow gauge timetables
3. Sarajevo to Dubrovnik in 1967 by Dave Sallery
4. Dubrovnik to Sarajevo in 1965 by Charlie Lewis
5. The Steinbeis railway in 1965 by Charlie Lewis
6. Slavonski Brod to Doboj in 1965 by Charlie Lewis
7. The Ohrid line in 1965 by Charlie Lewis
8. The line to Dubrovnik today by Damir Fejzagic
9. Photo gallery page
10. Links to some other sites of interest
11. Link to My Homepage

If you know of any sources giving further details about the system please contact me. Also if you have any photos
of the Yugoslav narrow gauge available, I would be more than happy to host them on this site.


PAŽNJA !!! sve slike su copyright (zaštičeno vlasništvo) ©Charlie
Lewis
-a i ne mogu se dalje reproducirati niti koristiti bez njegovog dopuštenja.

Slike i komentari su sa stranice:
http://www.penmorfa.com/JZ/ vlasništva ©Dave Sallery-a i : IMPORTANT NOTICE

The information (not including the photographs) held within this website may be reproduced without permission if
the website is credited with providing this information. All of the photographs held on this website remain
the property of the owners and must
NOT be reproduced without prior permission.




The Ohrid line in 1965 by Charlie Lewis



Image
After some lazy shunting on a warm August afternoon, the 15:30 departure from Ohrid had been marshalled
and, ready for almost any eventuality, No. 99.4-027 was about to head out of town. The four officials were driver,
fireman, porter and guard. This seemed to be the laid-down establishment for all the trains, regardless of how few
vehicles there were in the consist.




Image
Soon after leaving Novo Selo the line entered the foothills of the magnificent and remote Macedonian
mountains. Wayside business seemed to be handled by donkey power. The locomotive on the left is 99.4-055 in
the loop for a southbound freight with two loads of ash and a characteristic gabled grain wagon, legacy of
the line's military origins. At Vrbjane, fourteen kilometres beyond Novo Selo, we swapped No. 99.4-055 for No. 99.4-104.




Image
On the Ohrid line, departures were usually quite reliable but arrivals could be erratic. Crews and engines
were equipped to handle anything from obstacles on the track and derailments to engine failures and empty
water tanks, exemplified by No. 99.4-104 at Presak being prepared for some serious climbing to the summit at
Popovec.

Note from the front: acetylene lamp (about two candlepower) - mainly for warning stray donkeys; spark-arresting
chimney; two strong jacks; fire rake; big sand dome; bigger spare drum of sand covered with oilcloth, held down
by a slide chair; spare suction pump; two cans of lubricating oil; large toolbox; spring-loaded safety-valves (adjustable
according to steepness of the grade); suction pump and hose with pipe for drawing water from streams; coal bunker;
whistle.


itd ....... , da ne kršim sad ja autorska prava 8) !

Nastavak možete naći na: http://www.penmorfa.com/JZ/ohrid.html gdje idu slike sa komentarima:

http://www.penmorfa.com/JZ/ohrid4.jpg
http://www.penmorfa.com/JZ/ohrid5.jpg
http://www.penmorfa.com/JZ/ohrid6.jpg
http://www.penmorfa.com/JZ/ohrid7.jpg

Uživajte Čiroljupci posebno ljubitelji makedonskih željeznica....

;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Postby vladimir » 02. 04. 2007. 13:57 GMT +0000

Dali neko zna ko je Dave Sallery ??!!

Pokusao sam kontaktirati snjim za prava fotografije Charlie Lewisa (posto on kaze da ih ima)

I dali, isto neko zna vise o Charlie Lewisu??!!
Vladimir Petkov
Narrow gauge in Macedonia: http://www.freewebs.com/locomotiva/index.htm
YouTube about Macedonian Railways: http://www.youtube.com/user/lokomotivamk
Alternative about Macedonian Railways: http://mz-rail.atwebpages.com/Index.html
User avatar
vladimir
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2305
Joined: 05. 11. 2006. 23:51 GMT +0000
Location: Skopje, Makedonija

Postby igorail » 03. 04. 2007. 4:16 GMT +0000

vladimir wrote:Dali neko zna ko je Dave Sallery ??!!

Pokusao sam kontaktirati snjim za prava fotografije Charlie Lewisa (posto on kaze da ih ima)

I dali, isto neko zna vise o Charlie Lewisu??!!


Pozdrav !

Evo probaj nešto iščeprkati iz ova 2 posta - citata sa foruma zeljeznice.net, gdje smo ih i mi pokušali kontaktirati (mislim da je to pošlo za rukom Great Cornholio-u, pa pokušaj i njega kontaktirati preko PP - a na forumu zeljeznice.net):

Prvi citat:
igorail wrote:
Great Cornholio wrote:-----------------------------------------------------------------------------------------------------Mislim
da bi bilo lijepo kada bi prvo pitali vlasnika ovih slika Sallerija il Lewisa dali mozemo da ih koristimo i postavljamo ovde.
Hajde da se dogovorimo ko ce covjeku poslati email u vezi ovoga da ga ne"bombardujem" svi odjednom sa istim
pitanjem???
Takodje bi bilo dobro predloziti da kao link na svojoj stranici postavi i ovu nasu raspravu,naravno
ako se sa tim slaze gospoda moderatori sa zeljeznice.net Inace pretpostavljam da Sallery i Lewis zive negdje
u Velikoj Britaniji pa mi i nebi bio neki problem otici,posjetit ih i mozda nabaviti jos nesto slika i materijala.............



milan_s wrote:.................................................

..............................U vezi kontaktiranja David Sallery-a, i Charlie Lewis-a, posto oni zive na "tvojoj teritoriji",
mozda bi bilo najbolje da ih ti kontaktiras. Meni ne bi bilo tesko da postepeno prevedem
tekst sa njihovog sajta sa engleskog na hrvatski. Njima treba objasniti da bi mi na ovom sajtu
preveli engleski tekst za citaoce sa prostora bivse Jugoslavije koji posjecuju ovaj sajt.
Takodjer ih treba pitati za dozvolu da se fotografije koje pripadaju pojedinim dijelovima
teksta "hot-linkaju" na ovom sajtu. Dakle, ne radi se o kopiranju tih slika sa njihovog servera na
bilo koji drugi server, nego se radi o "hot-linking." Mislim da za to ne bi trebalo biti problema,
jer dok god se slike mogu vidjeti na njihovom serveru, vidjele bi se i na "Zeljeznice.net."
Jedino sto "hot-linking" uzrokuje je da se "bandwith" na njihovom serveru povecava, a da ljudi
ne posjecuju njihov sajt, nego ovaj. Ako im ta varijanta ne odgovara, onda ih treba pitati
da li mozemo kopirati te slike na neki drugi server. AKo im ni to ne odgovara, onda sto
mozemo uciniti u krajnjem slucaju je da prevedemo tekst, a uz tekst postavimo samo
http linkove za odgovarajuce slike.

.............
.............

.........................-----------------------


Pozdrav !

vezano za e-mailove i kontaktiranja za sad ih imamao od
Davida Dave-a Sallery-a :
david@penmorfa.com ,

a jednom prilikom mi je g. Braco Ajdin dao i vizitku Keitha Chestera pisca knjige "Narrow Gauge Railways
of Bosnia-Hercegovina
" za kojom tragamo, a koji inače radi-predaje na Diplomatskoj akademiji u Beču
(tamo valjda i živi ?). Inače zanimljivo je da mu je žena srbijanka (Beograd) ili je pak kčer udata za Beograđanina
(ja te relacije pod pojmom "beogradski (srbijanski) zet" ne znam tačno :roll: ..., pa bi ga možda ovi forumaši sa
http://www.railfan-belgrade.org/forum/index.php lakše mogli "uloviti" :D ). Evo maila i vizitke:

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Keith Chester MA

chester@dak-vienna.ac.at

http://www.dak-vienna.ac.at

Favoriten straße 15a - A- 1040 Wien

tel: +43 1505 7272
FAX: +43 1504 2265

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


dok Charlie Lewis-ov e-mail nisam nikako uspio nači (pitanje je i da li je živ, obzirom da one njegove slike potiču
iz 1965. g.) , a ne znam koliko je tad imao godina :? . Pronašao sam samo da ima neke veze sa Željezničkim
društvima Južnoafričke republike
:

http://209.85.129.104/search?q=cache:YE ... cd=9&gl=ba

Railroad Association of South Africa

http://www.rra.co.za/index.shtml
http://www.sa-transport.co.za/trains/train_index.html

igorail ! :wink:

i drugi citat:
Great Cornholio wrote:Pozdrav svima

Kao sto rece Milan(a i ja sam to tako nekako skontao)on bi radije da se samo postave linkovi.Nisam bas upotpunosti siguran da me je razumio sa ovim"hot-linking"pa cemo mu se opet javiti,malo bolje objasniti pa nam mozda i dozvoli da postavimo slike :) Inace izgleda da on nema vise materijala(iz svoje kolekcije)u vezi uskotracne mreze

Charlie Lewis je jos medju nama :) ,David ce ga upitati mogu li mu se javiti preko emaila(adresu mu nigdje nisam mogao pronaci)pa da vidimo ima li on jos kakvog materijala.

Igore upravu si to za K.Chestera,on zaista zivi i radi u Austriji,to i u predgovoru njegove knjige stoji.


Mislim da će ti biti od koristi 8)

;)
Pozdrav igorail !
Odbojnike na tramvaje !
User avatar
igorail
Putnik 1. razred
 
Posts: 86
Joined: 10. 06. 2006. 2:18 GMT +0000
Location: Sarajevo

Next

Return to Uski kolosek

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron